Gå til innhold

mageproblemer:(

Fremhevede innlegg

Gjest delia
Skrevet

Jeg har mye problemer med diare, og en del mageverk.

Men samtidig legger jeg på meg??! Hva skjer?

Dette har pågått i rundt ett år.

Har vært hos lege, men syns de er veldig sløve med å ta forskjellige prøver. Kanskje noen har forslag til hva jeg kan si jeg vil teste?

Håper på mange svar. Er trett og lei av dette :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er ingen ekspert, men med de symptomene ville jeg bedt om å bli testa for cøliaki.

Skrevet

Tja, kan jo være så enkelt som at du spiser mat som magen din ikke tåler. Dette er ofte "usunn" mat som fint brød, ost, fet mat ol, og dette kan være grunnen til at du legger på deg. reguler kostholdet og se om det hjelper. Hvis ikke ber du legen sjekke for cøliaki(ofte går man ned i vekt når man har dette?), og diverse matintoleranser. Ofte tar det veldig lang tid og masse undersøkelser for å finne ut av mageting.

det kan også hjelpe å skrive opp alt du spiser/drikker og hvordan magen din er over en periode. Dette for å finne sammenhenger.

Skrevet

Du kan jo prøve Bioala fra Tine (mulig litt for "lettvint løsning" siden du plages såpass) men den kan hjelpe å stabilisere og normalisere fordøyelsen din. Eller kan det jo være som de ander her sier at du spiser noe du ikke tåler, for mye fiber, for lite fiber osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...