Gå til innhold

Jenter, tør dere vise dere i bikini på stranden?

Anbefalte innlegg

Gjest EmilyLane
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tør...finner det ut i morgen!

Har ikke brukt bikini på 10 år, men i morgen skal jeg tvinge meg ut!

Gjest emmeline
Skrevet

Jeg er ikke 100% komfortabel med det, men jeg tør jo. Jeg har denne lille tutte-magen som jeg ikke liker og som jeg tenker mye på, men når jeg først er på stranda ser jeg at de fleste er som meg eller større. Men jeg går ikke på de verste ungdomsstrendene om man kan kalle det det. Der er de rundt 17 år, og har en annen kropp (ofte strammere og mye tynnere) enn de fleste som har passert et par og tjue. Sammenlikner jeg meg med folk på min egen alder er jeg jo helt normal.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor spørres det hele tiden om man tør? Det er jo ikke sikkert man vil.

Skrevet

Det som er litt synd, er at når man først ER på stranda, så ser ihvertfall jeg ett så stort mangfold forskjellige kroppstyper, i bikini eller tankini eller badedrakt eller hva som helst, at jeg er helt sikker på at dere som ikke tør eller vil pga at dere ikke er komfortable med kroppen deres, sikkert ikke ville fått den uønskede oppmerksomheten dere frykter.

Det finnes helt garantert stygge mennesker (i hodet tenker jeg på), som ser og snakker, men de aller fleste er vel egentlig opptatt av helt andre ting når de er på stranda og koser seg i sommersola, en å tenke negativt om fremmede mennesker i bikini.

Jeg ser jo at noen er større en andre, noen er bleikere, noen er brunere, noen er slankere, noen er mer hårete, noen har store pupper noen små, etc etc. Så jeg SER dere jo, men jeg tror det med å ikke "tørre" vise seg i bikini, er mer i eget hode. Andre bryr seg ikke like mye om kroppen deres som det dere selv gjør, og det er vel egentlig ganske naturlig.

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Skrevet

Ja, null problem.

Men ønsker meg en badedrakt, ikke for å skjule hud, men fordi jeg synes det er kult og litt mer spesielt.

Skrevet

Kan godt gå i bikini på stranda, litt ukomfortabel med det nå i sommer fordi jeg er i syvende måned ;) Men finner ikke badedrakta mi, så da blir det bikini.

Jeg er ikke sånn som går med bikini andre steder enn akkurat for å bade på stranda. Er ikke noe soltilbeder heller, går helst litt tildekket.

Skrevet

Egentlig er jeg ikke noe glad i å vise meg frem. Og etter graviditet synes jeg at kroppen min langt fra er den samme. Jeg er egentlig ikke komfortabel med meg selv. Men komfortabel nok til å bruke bikini på en strand. Jeg satser på at folk ikke er så ondskapsfulle at de gidder å bruke tiden sin på å sitte å kritisere andre i så tilfelle er ikke problemet mitt men kritikerene sitt. (jeg er kanskje naiv...)

Uansett hvis man ser seg rundt er de flotteste damene også konsentrert om å vise seg frem fra sin beste side og skjule andre sider. Jeg tenker da at hvis alle disse er bekymret for det samme er det egentlig ikke så viktig. Synes det er flott å se på kropper med naturlig appelsinhud og strekkmerker og dansehåndtak mm. det viser oss bare at verden er ikke som ett glossy magasin.

Hvis jeg skal si at jeg la merke til noe på stranden i dag var det en ung lubben jente som badet i skjørt og t-skjorte. Jeg synes egentlig synd i henne som ikke turde å kle av seg. (nå vet jeg ikke om det var årsaken)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å gå i bikini på stranda.

Syns det er trist at mange går rundt og ikke tør/vil gå i bikini for at de er ukomfortabel med kroppen sin...

Jeg har iallefall aldri møtt noen som har kropp som en bilderetusjert supermodell på stranda uansett ;)

Gjest Purple Haze
Skrevet
Egentlig er jeg ikke noe glad i å vise meg frem. Og etter graviditet synes jeg at kroppen min langt fra er den samme. Jeg er egentlig ikke komfortabel med meg selv. Men komfortabel nok til å bruke bikini på en strand. Jeg satser på at folk ikke er så ondskapsfulle at de gidder å bruke tiden sin på å sitte å kritisere andre i så tilfelle er ikke problemet mitt men kritikerene sitt. (jeg er kanskje naiv...)

Uansett hvis man ser seg rundt er de flotteste damene også konsentrert om å vise seg frem fra sin beste side og skjule andre sider. Jeg tenker da at hvis alle disse er bekymret for det samme er det egentlig ikke så viktig. Synes det er flott å se på kropper med naturlig appelsinhud og strekkmerker og dansehåndtak mm. det viser oss bare at verden er ikke som ett glossy magasin.

Hvis jeg skal si at jeg la merke til noe på stranden i dag var det en ung lubben jente som badet i skjørt og t-skjorte. Jeg synes egentlig synd i henne som ikke turde å kle av seg. (nå vet jeg ikke om det var årsaken)

Veldig enig med det siste her. Jeg tenker mer over de som er på stranda fullt påkledd enn jeg tenker over folk i bikini.

For ikke å snakke om de som bader med klær på. Det tenker jeg veldig godt over, og syns synd på dem. Det må være vondt å ha så komplekser for kroppen sin.

Skrevet

Jeg går ikke i bikini på stranda -mest fordi jeg har operasjonsarr på baksiden av leggen som jeg ikke liker at folk ser. Dermed så går jeg heller ikke i shorts, korte skjørt eller kjoler om jeg ikke har en dekkende strømpebukse. Arrene går vekk etterhvert, men får nye til høsten, så får vente til neste år med å vise meg frem.

Overkroppen blir heldigvis brun og fin, og den nedre delen tar jeg igjen på verandaen.! :)

Nå skal det sies at jeg ikke liker å ligge å sole meg generelt da, drar jeg på sydenferie så ligger folk som slaktedyr på stranda mens jeg går tur i fjellet eller drar på oppdagelsesferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...