Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var kraftig forkjølet forrige uke, og hadde vondt hals og tett rennenese. Har blitt tilnærmet bra igjen, med en ørliten hoste. I natt var det så varmt at jeg trodde jeg kunne klare meg uten t-skjorte om natta, og nå har jeg tendenser til vond hals når jeg svelger igjen. Og det var sånn forkjølelsen startet forrige uke...

Nå er jeg rimelig lei! Det er jo sommer, kan ikke gå rundt å være syk hele tida da. Måtte til og med være hjemme fra jobb den dagen det sto på som verst.

Noen råd? Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli så fort forkjøla? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er vel å prøve å unngå smitte; Ikke vær altfor tett oppi personer som er syke, vask hender ofte (spesielt før du spiser), ikke ta hendene i ansiktet osv.

Men forkjølelsen allerede har inntruffet er det vel viktig å høre på kroppen! -Ta det med ro, ikke ta på verken for mye eller for lite klær, drikk nok vann :)

Har hørt at det hjelper med ingefær mot forkjølelse. Med en gang man kjenner at "noe er på gang", kok opp ingefæren i vann - og tilsett sukker. Kan også prøve å legge en bit fersk ingefær på tunga, skal nok være lindrende for sår hals (http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3064121)

God bedring, da :)

Skrevet

Takk for tips. :) Jeg synes nå jeg kan bli forkjøla uten å ha sett snurten av forkjølte personer rundt meg, så akkurat den biten med å holde seg unna de er verre å få til.

Nå tok jeg noen c-vitamin-tabletter og tran istad, og nå har halsvondten hold seg unna siden det. Ingefær bør jeg kanskje også prøve. :) og hvitløk er jo en slager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...