Gå til innhold

Hvakommer det av?


LilleBille

Anbefalte innlegg

Jeg har gleden av å dele toalett med 11 menn (som eneste kvinne) - og jeg jeg forundres stadig over noe

Vi har to toalett - det ene merket med D og det andre med H - det burde være rimelig greit?

På herretoalettet står setet alltid oppe - og det er greit .. men hvorfor i all verden kan ikke det andre toalettet få lov til å ha setet nede?

Det hender jo at menn må sitte på toalettet også - og det er ikke pga at det er kø at de stadig bruker dametoalettet - så hvorfor ikke bare gjøre det lettvint å gå på det der setet allerede er oppe? Eller er det for å markere revir ... jeg er jo opplagt i mindertall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Så om 11 jenter bodde sammen med en gutt så tror du jentene kom til å sette ringen oppe til den ene gutten? Jentene setter aldri opp ringen til guttene uansett, så jeg ser ikke poenget med at de skal gjrøe det motsatte

Men hallo. Hva tar de ekstra sekundene deg uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om 11 jenter bodde sammen med en gutt så tror du jentene kom til å sette ringen oppe til den ene gutten? Jentene setter aldri opp ringen til guttene uansett, så jeg ser ikke poenget med at de skal gjrøe det motsatte

Men hallo. Hva tar de ekstra sekundene deg uansett?

Jeg tror at hvis det var ett jente og ett guttetoalett - ville jentene velge jentetoalettet - og la gutten ha setet oppe på sitt.

Men det jeg forundres over er at de ikke kan bruke det hvor setet likevel står oppe - det sparer jo dem for "arbeid"

Og det er ikke noen tvil om at et sete er laget for å være nede - enten med lokket lukket eller åpent - når setet står oppe - er det undersiden som står frem - og det ser ikke pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg er jo opplagt i mindertall :sjenert:

Ja, nettopp derfor. I og med at du bare er 1 og de er 11 så blir det nok til at de glemmer å ta hensyn til den ene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om 11 jenter bodde sammen med en gutt så tror du jentene kom til å sette ringen oppe til den ene gutten? Jentene setter aldri opp ringen til guttene uansett, så jeg ser ikke poenget med at de skal gjrøe det motsatte

Helt enig. Har aldri forstått hvorfor så mange jenter maser med det der...

Er også enig med den som skrev at jentene i så fall sannsynligvis hadde valgt jentetoalettet - TS skriver jo faktisk at de er merket dame og herre - men allikevel... Jeg har aldri vært borti et eneste hjem eller arbeidsplass med fellesdo hvor en jente har satt opp ringen for kjærsten/den mannlige kollegaen, men jeg har hørt om utallige damer som krever at kjærsten/de mannlige kollegaene legger ned ringen etter seg.

Det der har faktisk forundret meg siden jeg var liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Helt enig. Har aldri forstått hvorfor så mange jenter maser med det der...

Er også enig med den som skrev at jentene i så fall sannsynligvis hadde valgt jentetoalettet - TS skriver jo faktisk at de er merket dame og herre - men allikevel... Jeg har aldri vært borti et eneste hjem eller arbeidsplass med fellesdo hvor en jente har satt opp ringen for kjærsten/den mannlige kollegaen, men jeg har hørt om utallige damer som krever at kjærsten/de mannlige kollegaene legger ned ringen etter seg.

Det der har faktisk forundret meg siden jeg var liten...

Fordi det ser ikke fint ut med doringen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maser ikke på mannen min om å ta ned ringen, men etter å ha satt meg rett på porselenet et par ganger i natteørske eller hastverk, setter jeg stor pris på at han har begynt å gjøre det! ;)

Ikke nice å skvette til av ekkel, kald dassskål på skinka! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor menn absolutt må stå og tisse, jeg! Det blir alltid gris rundt doen av det.. Kjæresten min sitter, han, når han er hjemme hvertfall. Og han hater det når vi har menn på besøk som tisser utenfor! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nåja, på offentlige toaletter hadde det vært veldig kjekt å kunne slippe å sette seg ned, i hvert fall. Iblant er menn heldige. Men for å ta et beslektet emne, hvordan forklarer man menn på en arbeidsplass at man ønsker søplekasse på badet? Når de overhode ikke skjønner greia uten at man går i groteske detaljer? De vasker vel tydeligvis ikke henda og trenger dermed ikke bruke tørkepapir. Men mener de at man en gang i måneden skal frakte diverse blodige etterlatenskaper ut av toalettet og inn på kontoret, og hive det i en åpen søplebøtte? Er dette kanskje veien å gå, legge diverse morsomheter i guttas egen kontorbøtte, så skjønner de hintet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, på offentlige toaletter hadde det vært veldig kjekt å kunne slippe å sette seg ned, i hvert fall. Iblant er menn heldige. Men for å ta et beslektet emne, hvordan forklarer man menn på en arbeidsplass at man ønsker søplekasse på badet? Når de overhode ikke skjønner greia uten at man går i groteske detaljer? De vasker vel tydeligvis ikke henda og trenger dermed ikke bruke tørkepapir. Men mener de at man en gang i måneden skal frakte diverse blodige etterlatenskaper ut av toalettet og inn på kontoret, og hive det i en åpen søplebøtte? Er dette kanskje veien å gå, legge diverse morsomheter i guttas egen kontorbøtte, så skjønner de hintet?

Hva med at damene åpner kjeften sin heller enn å bruke så mye energi på hentydningskonstruksjoner? De har jo ellers ingen problemer med å åpne kjeften sin. Heller tvert i mot.

Dessuten skjønner jeg virkelig ikke hvorfor så mange damer maser om dette setelokket. For det første er det ingen av dere som tenker tanken å sette opp setelokket etter dere. For det andre er det to dasslokk. Det andre brukes til å lukke igjen hullet hvor all dritten havner. Hvorfor ikke heller gå foran med et godt eksempel og bruke dette dasslokket til det den er ment for? Da vil jo dassen fremstå mer delikat. I tillegg til at man slipper denne hjernedøde utnevnelsen av et kjønnsspesifikt dassbruksmønster til en allmenngyldig standard.

Jeg sier bare en ting. Kvinnfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv.

Jeg har liten lyst på utsikt rett ned i "hølet" når jeg kommer inn på badet, så jeg legger da ned både ringen & lokket etter mitt besøk.

Og jeg bor alene, og har kun meg selv å ta hensyn til :ler:

(men kan vel erindre en ørliten oppgitthet over fhv kvinnelig sambo som aldri gadd legge ned lokket! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Har aldri forstått hvorfor så mange jenter maser med det der...

Er også enig med den som skrev at jentene i så fall sannsynligvis hadde valgt jentetoalettet - TS skriver jo faktisk at de er merket dame og herre - men allikevel... Jeg har aldri vært borti et eneste hjem eller arbeidsplass med fellesdo hvor en jente har satt opp ringen for kjærsten/den mannlige kollegaen, men jeg har hørt om utallige damer som krever at kjærsten/de mannlige kollegaene legger ned ringen etter seg.

Det der har faktisk forundret meg siden jeg var liten...

Dette har jeg også lurt på lenge! Hadde skjønt greia om det var selve lokket som skulle legges ned, men bare doringen? Da må jo mannfolka løfte den opp hver gang de skal på do, er det noe annerledes det, enn om vi må legge den ned hver gang vi skal på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lillemor_*
Helt enig. Har aldri forstått hvorfor så mange jenter maser med det der...

Er også enig med den som skrev at jentene i så fall sannsynligvis hadde valgt jentetoalettet - TS skriver jo faktisk at de er merket dame og herre - men allikevel... Jeg har aldri vært borti et eneste hjem eller arbeidsplass med fellesdo hvor en jente har satt opp ringen for kjærsten/den mannlige kollegaen, men jeg har hørt om utallige damer som krever at kjærsten/de mannlige kollegaene legger ned ringen etter seg.

Det der har faktisk forundret meg siden jeg var liten...

Jeg kan ikke si at jeg maser om det, men jeg legger alltid ned lokket på toalettet før jeg spyler, (der det er lokk) av hygieniske grunner.

Når jeg skal på toalettet neste gang, må jeg og datteren da løfte lokket...mens mannen og sønnen må løfte både lokket og ringen.

Jeg synes det er uhygienisk (og lite estetisk) å la lokket stå oppe, og derfor foretrekker jeg at det er nede, og derfor ber jeg mann og barn om å legge ned lokket etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol
Jeg synes det er uhygienisk (og lite estetisk) å la lokket stå oppe, og derfor foretrekker jeg at det er nede, og derfor ber jeg mann og barn om å legge ned lokket etter bruk.

Hør hør! Det er mye koseligere å komme inn på et bad der lokket er nede enn å bli møtt av en skål og undersiden av et lokk som gjerne har de flekkene et toalett får.

Jeg er veldig for fellestoalet, det finnes ikke noe mer frustrerende enn å stå i laaaaaaang damedokø når begge herredoene er ledig (Ja, jeg vet jeg bare kan gå å herredoen, men da må jeg jo løfte opp ringen igjen, haha).

Jeg er vant til å løfte opp lokket, og har ikke noe problem med å løfte ned ringen heller. Gidder ikke irritere meg over det når jeg er ute, men hjemme vil jeg helst ha lokket nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke si at jeg maser om det, men jeg legger alltid ned lokket på toalettet før jeg spyler, (der det er lokk) av hygieniske grunner.

Når jeg skal på toalettet neste gang, må jeg og datteren da løfte lokket...mens mannen og sønnen må løfte både lokket og ringen.

Jeg synes det er uhygienisk (og lite estetisk) å la lokket stå oppe, og derfor foretrekker jeg at det er nede, og derfor ber jeg mann og barn om å legge ned lokket etter bruk.

:Nikke:

Hvis alle kunne ha lagt ned lokket også hadde det blitt likt for alle, og det ser mye bedre ut. I tillegg til at enkelte toaletter er utformet slik at når de trekker ned havner det alltid et par dråper på doringen.. Ikke noe digg for nestemann som kommer og ikke vet hva denne våte flekken er, mye bedre å slenge på lokket med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...