Gå til innhold

Hvordan få i katten medisin


Gjest Gjest_Pusemor_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pusemor_*

Katten min tar kortisontabletter annenhver dag pga en kronisk betennelse. De er litt for store til å gis direkte i munnen, og de knuser hvis jeg prøver å dele dem.

Derfor har jeg blandet dette i mat som tidligere var snadder, men nå virker det som om medisinsmaken har gjort at han har mistet lysten på denne typen mat. Er det noen som har forslag til nam-nam mat jeg kan prøve å blande dette i? Nytrukket torskefilét er det eneste som funker noenlunde, tunfisk og leverpostei rører han ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å knuse tabletten, blande med litt og vann (og evt litt leverpostei e.l. hvis medisinen smaker grusomt) og så sprøyte den i munnen med engangssprøyte? Kattene våre nekter å spise mat med medisiner i, jeg har prøvd det meste. På det beste spiser de to biter og lar resten være igjen. Så engangssprøyte er eneste, og enkleste, måte å sørge for at de får i seg alt. Pakker katten inn i håndkle, den ene holder og den andre sprøyter medisinen i munnen.

Helt på siden av tråden, men katter får mye barnemedisin har jeg oppdaget (veldig mye av det de får er ikke egne dyremedisiner, men altså menneskemedisin), hvor da smaken naturlig nok er tilpasset barn. Ikke særlig lett å presse i katten flytende antibiotika med kirsebærsmak for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pusemor_*

Helt på siden av tråden, men katter får mye barnemedisin har jeg oppdaget (veldig mye av det de får er ikke egne dyremedisiner, men altså menneskemedisin), hvor da smaken naturlig nok er tilpasset barn. Ikke særlig lett å presse i katten flytende antibiotika med kirsebærsmak for å si det sånn.

Tror nok denne også brukes av mennesker ja, for det står på etiketten at den ikke påvirker evnen til å kjøre bil eller håndtere maskiner :fnise:

Dessuten utbrøt damen på apoteket "oi, hvordan har du tenkt å få i ham dette"? da hun så at den var til katt. Hun visste at denne medisinen smaker pyton.

Takk for råd om sprøyte, han kommer til å hate det men om det er det eneste som funker får vi prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk i kresenpusen vår antibiotikatabletter ved å knuse dem og blande med leverpostei og så pakke posteikula inn i kjøttdeig.

Gikk rett ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...