Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #1 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg leser en bok av Denise Rudberg for tida. På norsk heter boka "Prinsen", men på orginalspråket (svensk) heter boka "O.S.A.". Noen som vet hva disse tre bokstavene betyr på svensk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juli 2009 #2 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg leser en bok av Denise Rudberg for tida. På norsk heter boka "Prinsen", men på orginalspråket (svensk) heter boka "O.S.A.". Noen som vet hva disse tre bokstavene betyr på svensk? Ordbøker er bra å ha. O.S.A. betyr "Om svar anhålles", det vil si "Svar utbes" på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Del Skrevet 1. juli 2009 Tusen takk for kjapt svar. Det hadde riktignok ikke noe med "prinsen" å gjøre, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juli 2009 #4 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Tusen takk for kjapt svar. Det hadde riktignok ikke noe med "prinsen" å gjøre, men... Nei, hvis han ikke skal gifte seg eller noe lenger ut i boken, hehe. Jeg må si jeg stusser mange ganger på bok- og filmtitler som blir "oversatt" til noe helt annet på norsk enn de heter på originalspråket. For eksempel en krimboktittel som på svensk heter "Polis, polis, potatismos", på norsk "Purk, purk, sur agurk" . Purk og polis er det samme da, så dette var kanskje et dårlig eksempel. Endret 1. juli 2009 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Del Skrevet 1. juli 2009 Hehe, det har du rett i. Mye rart i oversettelsesverden. Men igjen, tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juli 2009 #6 Del Skrevet 1. juli 2009 Hehe, det har du rett i. Mye rart i oversettelsesverden. Men igjen, tusen takk for hjelpa! Bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå