Kakee Skrevet 2. juli 2009 #21 Skrevet 2. juli 2009 Jeg er også skeptisk til Facebook om dagen. Fikk en jeg har én mail fra som venneforslag, hadde han ikke i adresselista eller på msn, og ingen felles venner..
Sunshine Skrevet 2. juli 2009 #22 Skrevet 2. juli 2009 Men kan det hende at facebook har fått tilgang til deres adressebøker? For hvis de ser deg, så tror jeg du ser de. Eller merker du at "alle" i adresselisten din er der? Det kan godt være hun har meg i sin adressebok og har gitt sine adresser til FB ja
Gjest Joker'n Skrevet 2. juli 2009 #23 Skrevet 2. juli 2009 Så rart at FB er helt klikk hos deg, Involvert.. Men jeg hadde nok uansett skiftet passord, bare just in case. Det skader jo ikke å prøve? Jeg har også masse ukjente mennesker som dukker opp på People you may know, men har heldigvis ikke fått beskjed om at de har godtatt noen venneforespørsler uten at jeg har sendt dem! Men min FB sier stadig vekk at jeg har trykket "like" på ting jeg ikke har trykket på da, eller hvis jeg for eksempel skal se på et bilde som andre har kommentert på dukker det plutselig opp "You like this". Nei, jeg gjør ikke det for tenk!
Gjest svanungen Skrevet 2. juli 2009 #24 Skrevet 2. juli 2009 Vel, jeg antar at når jeg ikke har sagt det til noen/skrevet det ned og det i det hele tatt er et veldig langt og komplisert passord.. Såå.. Jade: Det er det jeg tenker også. At FB leter opp folk fra mailen din som du har mottatt/sendt mail til. Men det er ikke tilfellet hos meg. Synes dette er virkelig rart. Er dette et passord du har benyttet andre steder? På hotmail/gmail, forum etc? Jeg erfarte selv at noen hacket hotmailkontoen min, trolig etter å ha fisket passordet fra Facebook-påloggingen. Eneste som ble gjort i hotmail'en var å sende en epost til alle mine kontakter, og så slette hele kontaktlista (også i msn..). Utrolig kjipt! Har nå forskjellig passord på alt mulig, og bytter innimellom. Fant ut at det var sikrere med en bok hjemme, der alle passordene står, enn å kjøre noe "enkelt og greit" på alle konti... Jeg hadde forresten heller ikke fortalt passordet til noen, og det inneholdt både tall og tegn... Det jeg leser i denne tråden gjør en skeptisk Facebook-bruker om mulig enda mer skeptisk...
GlaJenta88 Skrevet 2. juli 2009 #25 Skrevet 2. juli 2009 Også er jeg plaget med egyptiske menn som skal legge meg til som venn Dette er jeg plaget med også! Men det er vel egentlig tyrkere tror jeg.. Når det gjelder "People you may know", så kan det kanskje være at de er med i de samme nettverkene som dere er. F.eks. kommune, Norway, og en felles skole? Også er det nok som andre her påpekte, at hvis man har disse personene på mail-listen i hotmail f.eks., så kan de nok også dukke opp der.
Gjest singel lesbe Skrevet 2. juli 2009 #26 Skrevet 2. juli 2009 Noe rart på min facebook også for tiden. Får statusupdates til en kjent homse, men har han ikke som venn. Vi er på samme nettverk, men han kan da vitterlig ikke være den eneste som har statusen sin åpen for hele nettverket? Får ikke updates fra andre enn mine venner, fra det nettverket.
NorthFace Skrevet 2. juli 2009 #27 Skrevet 2. juli 2009 Øh... Det er vel den mest søkte så langt, ja... I alle dager - du har ingen anelse om hvem hun er engang? Ingen felles bekjente? Very suspicious... Hmm... Tror jeg skal sjekke Facebook, jeg... Kanskje dere ligger i samme gruppe på facebook da? "Gruppen for oss med spesiell klesstil"
Mir Skrevet 2. juli 2009 #28 Skrevet 2. juli 2009 Dere som får opp disse folkene. Når dere registrerte dere på facebook, ga dere mailadresse og passord til mail slik at facebook kan legge til alle mailadresser i forbindelse med msn -kontoen deres ? Det er reklamert med noe sånt som "oppgi msn konto her, slik at alle vennene dine blir lagt til" eller lignende, den samler da info i forbindelse med DIN mailadresse.. Det er iallefall feil nr 1. man begår, og det er ikke trygt.
Jade Skrevet 2. juli 2009 #29 Skrevet 2. juli 2009 Noe rart på min facebook også for tiden. Får statusupdates til en kjent homse, men har han ikke som venn. Vi er på samme nettverk, men han kan da vitterlig ikke være den eneste som har statusen sin åpen for hele nettverket? Får ikke updates fra andre enn mine venner, fra det nettverket. Du er ikke "fan" av han da? Da får man opp nyheter fra den profilen. Uansett. Det er mange som automatisk legger til alle adresser som de sender mail til, kanskje noen av dere har havnet i en slik liste, og ikke husker at dere har mottatt mail fra vedkommende? Kan være i jobbsammenheng også, at de jobber i kundeservice et eller annet sted dere er kunde... og så har de delt dette med facebook.
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #30 Skrevet 2. juli 2009 Øh... Det er vel den mest søkte så langt, ja... I alle dager - du har ingen anelse om hvem hun er engang? Ingen felles bekjente? Very suspicious... Ingen anelse hvem hun er, aldri hørt om henne før engang. Ingen felles bekjente og ikke samme nettverk engang (jeg er norsk hun er svensk), ingen like grupper og ikke tilhengere av noen like sider.. Kanskje dere ligger i samme gruppe på facebook da? "Gruppen for oss med spesiell klesstil" Hihi, det er en gruppe for klesstilen begge har, men den er hun ikke medlem av..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå