Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en tråd her for en stund siden som gikk på at folk som kom opp under 'People you may know' ikke hadde noen felles venner med personen som fikk de opp.

Det samme skjedde meg. En fyr jeg har gått på skole sammen med, som bor i hjemkommunen min kom opp under 'people you may know'. Jeg brydde meg ikke noe særlig om det. Jeg visste at vi hadde felles venner (samme årskull, samme hjemkommune etc) men hadde ikke noe særlig behov for å legge han til som venn, så det gjorde jeg ikke.

I går, eller dagen før så står det plutselig Navn Navnesen har godtatt din venneforespørsel.

Først så tenkte jeg at jeg har vel sendt en venneforespørsel da... Selv om jeg ikke kunne huske det, og synes det var VELDIG rart. Men ok.

Senere så dukker det opp en annen kar under 'people you may know'. En som var en bekjent av meg for kanskje 3 år siden. Har ingen felles venner med han. Verken på Facebook eller i RL. Det var så utrolig merkelig! Hvorfor dukket han opp under 'People you may know' da?!

Og ikke nok med det. Akkurat nå så ser jeg at han har godtatt venneforespørselen jeg angivelig har sendt til han! Noe jeg absolutt ikke har gjort!

Synes dette begynner å bli GANSKE merkelig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror du seriøst BØR skifte passord.. Virker som det er noen som kansje er inne å lurer..

Det må jo ha blitt sendt forespørsel fra din profil, noe annet er umulig hvis det ikke er virus da.

Skader ikke å prøve det enkleste først :)

Gjest fragment
Skrevet
Senere så dukker det opp en annen kar under 'people you may know'. En som var en bekjent av meg for kanskje 3 år siden. Har ingen felles venner med han.

Hehe, jeg har opplevd det samme. Plutselig dukket det opp en fyr som jeg solgte scooteren min til for ett år siden. Vi har ingen felles venner, og jeg har aldri hatt kontakt med ham på Facebook, kun på mail. Kanskje det er der det ligger? Jeg forstår det uansett ikke.

Skrevet

Jeg har også fått en del folk under der som jeg aldri har sett eller hørt om før.. Og ikke har jeg noen felles bekjente med de heller...

Også er jeg plaget med egyptiske menn som skal legge meg til som venn :lete:

Men så vidt jeg vet, så er det ingen som har blitt lagt til vennelisten min "automatisk"...

Skrevet

Da er det ikke bare meg! Det er ingen som kan passordet mitt. -Ingen- Så jeg tviler på at det er noen som har vært inne og surra. I så fall virker det litt meningsløst å hacke noens profil for å -kun- legge til venner for vedkommende :klø:

Jeg har ikke hatt kontakt med noen av dem på mail heller....

Skikkelig rart dette. Vel, jeg slettet dem begge to fra vennelisten min. Kanskje det er Facebook som har hikke?

Ikke godt å si.. :sukk:

Skrevet

jeg får opp masse utenlandske menn jeg ikke har noen felles venner med.. men de ligger ikke i vennelista mi da.. heldigvis :P

Skrevet
Det er ingen som kan passordet mitt. -Ingen-

Hvor sikker er du på det, og hvordan kan du være så sikker?

Skrevet (endret)

Jeg får opp folk jeg hadde kontakt med for 7 år siden, blant annet ei jeg møtte da jeg backpacket i Asia. Vi sendte noen få mailer et par måneder etterpå, men så har vi ikke hatt noe kontakt siden. Men likevel dukker hun opp under people you might know :klø: Jeg har kanskje søkt henne opp en gang for et par år siden, men utover det er det ingen jeg kjenner som kjenner henne så jeg skjønner ikke hvordan de vet at jeg kjenner til henne.

Endret av Sunshine
Skrevet
Jeg får opp folk jeg hadde kontakt med for 7 år siden, blant annet ei jeg møtte da jeg backpacket i Asia. Vi sendte noen få mailer et par måneder etterpå, men så har vi ikke hatt noe kontakt siden. Men likevel dukker hun opp under people you might know :klø: Jeg har kanskje søkt henne opp en gang for et par år siden, men utover det er det ingen jeg kjenner som kjenner henne så jeg skjønner ikke hvordan de vet at jeg kjenner til henne.

Men da har du sikkert gitt de tilgang til mailen din?

Skrevet
Hvor sikker er du på det, og hvordan kan du være så sikker?

Vel, jeg antar at når jeg ikke har sagt det til noen/skrevet det ned og det i det hele tatt er et veldig langt og komplisert passord.. Såå..

Jade: Det er det jeg tenker også.

At FB leter opp folk fra mailen din som du har mottatt/sendt mail til. Men det er ikke tilfellet hos meg. Synes dette er virkelig rart. :lete:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er virkelig veldig merkelig og ekkelt hvis facebook begynner å sende venneforespørsler av seg selv. Min første tanke var også at da må noen andre ha tilgangang til passordet. Heldigvis har jeg ikke opplevd dette.

Når det gjelder hvem som dukker opp på "people you may know", får jeg hvertfall opp folk hvor den eneste forbindelsen er at jeg har utveksla mail med dem en gang i tida. Jeg har ikke gitt facebook tilgang til mail-lista med vilje, så jeg syns det er litt frekt.

Jeg har gjort profilen min usøkbar for andre enn venner for å forhindre at jeg dukker opp på "people you may know" hos folk jeg ikke har lyst til å kjenne. Egentlig syns jeg at det skulle vært mulig å reservere seg fra hele denne funksjonen.

Skrevet
Vel, jeg antar at når jeg ikke har sagt det til noen/skrevet det ned og det i det hele tatt er et veldig langt og komplisert passord.. Såå..

Ok, du har eliminert den mest menneskelige trusselen, men ingen garanti mot keylogger/trojaner/sniffing av din nettverkstrafikk.

Gjest Chosa
Skrevet

Dette har jeg også opplevd opptil flere ganger. Kommer opp at personen har godtatt min venneforespørsel, når jeg ikke aner hvem de er. Dette er alltid utenlandske menn, ofte fra Tyrkia.. Synes det er utrolig merkelig men bra det ikke bare er hos meg det skjer :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville tatt en opprenskingsrunde på datamaskinen for å fjerne eventuell spyware som kan stå bak dette.

Skrevet
Men da har du sikkert gitt de tilgang til mailen din?

Tilgang? Nei, men jeg har sendt mail med de for noen år siden.

I såfall synes jeg det er rimelig ekkelt hvis FB har tilgang til mailen min eller adresseboka mi i hotmail.

Skrevet
Tilgang? Nei, men jeg har sendt mail med de for noen år siden.

I såfall synes jeg det er rimelig ekkelt hvis FB har tilgang til mailen min eller adresseboka mi i hotmail.

De har ikke tilgang til adresseboken din med mindre du har sendt de adresseboken, eller skrevet inn hotmailpassordet ditt på facebook-siden (f.eks. for å invitere venner, eller sjekke hvem som er på facebook av de).

Skrevet
De har ikke tilgang til adresseboken din med mindre du har sendt de adresseboken, eller skrevet inn hotmailpassordet ditt på facebook-siden (f.eks. for å invitere venner, eller sjekke hvem som er på facebook av de).

Nei det har jeg ikke gjort, så derfor har jeg ingen forklaring på hvordan de vet at jeg kjenner personene... Men jeg bruker hotmailen min til mottak av mailer fra FB, men det burde ikke gi dem innsyn i min adressebok.

Skrevet

Men kan det hende at facebook har fått tilgang til deres adressebøker? For hvis de ser deg, så tror jeg du ser de. Eller merker du at "alle" i adresselisten din er der?

Skrevet

Facebook er nok litt kreative om dagen ja.. Her om dagen ble det forslått en jente på people you may know, aldri pratet med henne, ikke sendt mail til henne e.l. men hun har samme klesstil som meg (noget spesiell)..

Skrevet
Facebook er nok litt kreative om dagen ja.. Her om dagen ble det forslått en jente på people you may know, aldri pratet med henne, ikke sendt mail til henne e.l. men hun har samme klesstil som meg (noget spesiell)..

Øh... Det er vel den mest søkte så langt, ja...

I alle dager - du har ingen anelse om hvem hun er engang?

Ingen felles bekjente?

Very suspicious...

Hmm... Tror jeg skal sjekke Facebook, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...