Gå til innhold

hva koster ditt bryllup ? Sparetips og sånn

Hva koster kjolen din ?  

1. 1. Hva koster kjolen din ?

• 60000
      0
    • 10000
      8
    • 150000
      2
    • er den kjøpt ?
      5
    • er den leid
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er ny bruker her inne, Jeg skal gifte meg den 31 desember på Gjøvik. Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg i forhold til planlegging. Hvor mye skal dere andre pynte i kirken ? Hvor mye har dere budsjettert med for hele bryllupet og hvor mange gjester har dere ? Jeg trenger også spare tips og tips til enkle men fine bordkort. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du nye venn, det er håpløst med to alternativer i avstemmingen, vi kan altså bare klikke på en ting....

Min kjole kommer på rundt 15.000 og den kjøper jeg.....

Skrevet

...og vi inviterer rundt hundre og har et budsjett på rundt 130.000....

Skrevet

:D Heii!

Budsjett rundt 130 000.

Rundt 70 gjester.

Vi bestemte aller først temafarver og stil for bryllupet.Da blir resten mye enklere.

Har laget allt av invitasjoner, meny, bordkort osv. selv (koooset meg med det i vinter)

Kjøpte papir i temafarvene våre og smale bånd på hobbyforretning og fikk trykket dem på trykkeri.Skal prøve å få lagt dem ut for de ble orntlig fine og ser ikke "heimlaga" ut.

Invitasjonene føler jeg er svært viktige fordi de forteller gjestene deres hva slags ramme dere ønsker rundt bryllupet.

Bordkortene våre er litt lange og stikkes ned i en lomme i servietten sammen med en blyant til hver gjest.

Under navnet deres har vi fått trykt:

"Råd og hilsener til brudeparet"

Alle får under middagen tid til å skrive noe, også samler vi det inn under desserten.( to søte småtroll med kurv)Skal limes inn i bok.

Leid lokale med skjenkebevill, slik at vi kan ha åpen bar.

(uten at det koster skjorta)

Kulinarium er et fantastisk firma i Trondheim som leverer eksklusiv mat til en svært overkommelig pris!

Prøv www.kulinarium.no

Vi har valgt bryllupsmeny alt. 1.

Vet at du ikke bor her men kanskje du kan få noen ideer om hva det kan koste! :D

Det eneste som for oss er uhorvelig dyrt er bryllupskaken.Kunne tatt meg sammen og ikke brukt så mye men....Den blir nok flott og spesiell.

Tror det vanlige er rundt 3-4 000, vi har brukt 5 500,- :o

Vi ønsker å beholde en typisk engelsk, romantisk ramme rundt bryllupet og har valgt farver og leverandører etter dette.

Ikke for mye, men stilrent og klassisk.

Vi skal ikke i kirken, men har leid en sal fra slutten av 1700-tallet i Tr.heim.Alt er autentisk slik det ble laget.Den er flott og svært erverdig.

Dit kommer HEF og en dommer til vielsen.

Vi pynter bordet til dommeren og talestolen med roser.

På den ytterste stolen på hver rad (vi har midtgang) knyttes en sløyfe med en rose i midten.

Tror det blir vakkert.

Mottagelse, middag og fest holdes like ved i et lokale i samme stil.(som salen til vielsen)

Betaler 7500,- for de to lokalene tilsammen.

Er det noe du lurer på som jeg kan hjelpe deg med er det bare å skrive. :D

La Guapa

La Guapa

Skrevet

Kjolen min kostet 6500 kr og den var leid.

For hele bryllupet ble summen ca 45000 kr. Da hadde vi 40 til middag og noen fler til kaffe, vi ordnet alt selv og sparte inn der vi kunne.

Forøvrig finner du mine beste tips her:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=12609

Sparetips kan du finne her:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=34088

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=6222

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=10170

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13102

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=31680

Skrevet

Budsjett på 200.000,-

60 gjester

Kjolen kostet 10.000,- (men så kom slør, sko, undertøy, underskjørt osv i tillegg) og den kjøpte jeg.

Skrevet

Heisann! Fant ikke helt ut av den avstemningen din, så jeg bare svarer her jeg...

Vi giftet oss for en måned siden, og den totale kostnaden ble ca. 55 000. Det inkluderer overnatting for forloverne, takkekort... kort sagt alt.

Vi hadde egentlig ikke som noe mål å gjøre det billigst mulig, men vi er ikke noe sånn typisk 'overdådige' noen av oss, så det ble helt naturlig å gjøre det enkelt. Men vi hadde festen på hotell, med både velkomstmat og nattmat i tillegg til tre-retters middag.

Kjolen min kostet 9500 å kjøpe, jeg hadde kun sko, strømper og undertøy som tilbehør.

Ellers sparer man sikkert en del på å ha gode venner og slekt, sånn som vi hadde. Ei venninne spilte kornett i kirka, en annen sang, vi hadde onkels merc. til brudebil, med min fetter som sjåfør, onkel tok bilder hele dagen (hobby-fotograf... vi var hos 'ordentlig' fotograf også da, og tok både ute- og innebilder), en venninne av meg var toastmaster, tanter bakte kaker sammen med mamma...

Lykke til med forberedelsene da - håper du får akkurat det bryllupet du ønsker deg! :D

Skrevet

...glemte visst å si at vi hadde rett over 50 gjester. (Til både middag og kaffe).

Skrevet

Min kjole kostet rundt 3.000kr ($400 i fjor sommer). Den er av et kjent merke, men jeg husker ikke hvilket akkurat nå. $1100 var vanlig pris.

Vi reduserte en del kostnader ved bryllupet betraktelig ved å gjøre ting selv. Så fikk vi også god hjelp av venner, som kjente noen som kjente noen som vi leide for en billig penge.

Vi unnet oss imidlertid noen store utgifter. Størst var bryllupsreisen og fotograferingen m/album og veggbilde pluss heldags hudpleie for meg og min forlover.

Så tilsammen (og da mener jeg virkelig totalt!) et sted mellom 150.000 og 200.00 (vi var 30 til middag og 15 mer til kaffe). Helt vanvittig mye penger, men småsummer blir store når de legges sammen gitt. Ja, jeg ville brukt så mye om jeg hadde måttet gjøre det om igjen.

Nei, jeg skal ikke gifte meg på igjen og jeg skal aldeles ikke fixe en sånn fest igjen!

Skrevet

Kjolen min kostet 7000 å leie, 14000 å kjøpe.

Bryllupet kom på 100 000,- , inkl morengaver, uten bryllupsreise. Ca 50 til middag + 30 til kaffe.

Skrevet

Ok. Jeg har et budsjett på ca 50 000 men har 40 til midagg. Vi er så heldige å kjenne en kokk som kan ordne med maten , enkelt , billig men alikevell fint. Jeg har tenkt å bestille kjolen min fra USA men jeg kjenner en dame som kan sy den ut og inn for meg. I tilegg skal vi bruke bekjente som serveringshjelp og fotograf + sjåfør med bil frem og fra kirken. Lokalet får vi låne av en annen vi kjenner. Innvitasjoer , sanghefter etc lager vi selv på pc og bordkort skal vi prøve å finne en kreativ løsning på. Toasmaster finnes også i familien.Vi skal servere velkomstdrink og drikke til maten og likør og coniack til kaffen. Ellers skal gjestene ha medbrakt , Syntes dere det er rart med medbrakte drikkevarer ?

Jeg syntes et budsjett på 50 000 høres veldig lite ut etter å ha sett deres kostnader. Så jeg lurer litt på hva dere regner som den største kostnaden ?

Jeg vil også si tusen takk til alle dere som har svart meg , det er godt med litt råd og hjelp.

Skrevet
Ellers skal gjestene ha medbrakt , Syntes dere det er rart med medbrakte drikkevarer ?

Medbrakt syns jeg ikke hører hjemme i et bryllup...

Jeg syntes et budsjett på 50 000 høres veldig lite ut etter å ha sett deres kostnader. Så jeg lurer litt på hva dere regner som den største kostnaden ?

50 000,- er ikke nødvendigvis et lite budsjett. Middagen er helt klart den største kostnaden (ca 100 000) og her er det mye penger å spare. (Lage forrett og dessert selv, bestille hovedrett fra catering etc. Det er kun fantasien som stopper en). Selv skal vi ha selskapet på en restaurant (kuvertpris kr 1300,- inkl drikke til middagen) og med fri bar i tillegg.

Lykke til! :D

Skrevet

Alt kommer ann på hvordan en gjør det. Vi skal også ha middag på et flott hotell. Vi har hatt samtale med kjøkkensjefen og fått han til å sette sammen en flott meny med rimelige råvarer. På denne måten får vi mat som ser flott ut, smaker godt men ikke koster skjorta. Vi blir ca 70 til middag og 30 til kaffen. Da regner vi med at festen (middag (tre retter + en hvilerett), aperitif, vin, kaffe avec og pris for å ta med kaker selv) kommer på ca 50.000.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi blir 100 stykker har leid ett fint sted, så vi har budsjett på 175.000,-Så regner vi med 100.000 til bryllupsreise.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, vi skal til usa, bo i bungalow i florida, dra til las vegas, og shoppe i beverly hills.

Skrevet

vi var 44 stykk (var mange som dessverre ikke kunne komme, vi har slekta spredd utover hele landet)og selve selskapet kostet 32 000. Det med treretters middag, to serveringer og bar med to bonger til hver. Alle fikk også velkomst drink også.

Kjolen kjøpte jeg av datteren til samboeren til mamma for 2500.(en smule kjentmansrabatt) Den har jeg planer om å selge igjen men ikke kommet så langt. Så på veggen hos mamma og hennes sambo henger det to brudebilder med bruden i samme kjole!

Min mann hadde smoking og trengte derfor ikke det

Håret ordnet ei meget god venninne av familiensom er frisør, ho ordnet også brudebuketten, (ho er kjempe flink til sånt, var ikke første bukketten hun satt sammen da!). Hun ville ikke ha noe for det da men klarte å overtale ho til en god rødvin. Moren hennes ordnet alle blomsteroppsattsene (hun jobbet på stedet der vi hadde selskapet) så alle fargene stemte med min bukkett.

Tre venner av meg spilte (musikk) hele kvelden for 500kr hver. Ville ikke ha mer!

Skrevet

Vi blir 79, og alt, med kjole og ringer og klær til ham og blomster osv, kommer på 50 000. Men det har jeg jobbet hardt for!

Gjest ransel
Skrevet

Vi hadde et kjempefint bryllup til over 100 gjester, alle var veldig fornøyd, totalkostnadene ble 30000kr,. Skjønner ikke helt at bryllup koster 200000kr.Vi sparte på det meste, men hadde likevel et stilfullt å bra bryllup.Fikk mye skryt!!!

Så ble vi jo gift da det er jo det viktigste.

Skrevet

Vi var 47 stykker. Bryllupet vårt om på ca 80 000 kr.

Vi hadde ikke åpen bar, men bar som gjestene måtte handle fra. Dette opplyste vi i invitasjonen. Der vi holdt festen var det rett og slett ikke lov til å ta med drikke selv. Vi hadde ikke åpen bar fordi vi vet at noen av de som kom, tidligere har skrytt av hvor fulle de har blitt i bryllup :roll: Ser da bryllup som en gratis fyllefest! Utrolig men sant :roll: Det var ikke vi interessert i å betale for rett og slett..

Det er endel å spare på feks brudebukett. Mange steder koster det 2-3000 kr å få en bukett. Min kostet "bare" 1400 kr og den var akkurat slik jeg ville ha den. Så spør rundt..

Min kjole kostet 5 500 kr og den kjøpte jeg. Orker ikke å selge den igjen, men om du får til det sparer du jo enda litt..

Sløret mitt bestilte jeg fra USA. Selv om mitt ble laget spesielt til meg (ekstra langt og ett lag), kostet det ikke mer enn 1 150 kr.

Bilen vi ble kjørt i, lånte vi av en av gjestene. Forloveren til min mann ordnet en Audi SR6 til oss, så vi var svært fornøyde med det :)

Sko kjøpte jeg på en vanlig skobutikk. Betalte bare 280 kr for de i motsetning til det firedobbelte i brudesalong..

Sminke og hår sparte jeg ikke på. Det ville jeg skulle være perfekt, men om du har noen venner/kjente som er gode på hår/sminke, er det litt å spare.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...