Gå til innhold

Altfor varmt på jobben


Gjest Gjest med hetetokter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest med hetetokter

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.5893793

Jeg sitter på mitt kontor, har tatt med meg termostat, og temperaturen viser nå 29 grader. I går og mandag viste den 32 grader. Jeg prøver å drikke alt vann jeg klarer, men springer bare på toalettet i ett kjør i stedet. Jeg er tung i hodet, hjernen fungerer nesten ikke og når jeg kommer hjem om dagen er jeg helt ødelagt pga denne varmen. Vi har ingen luftemuligheter der jeg sitter, og air conditionanlegget er nede.

Hvorfor finnes det ikke noen øvre grense på når nok er nok???

Synes at arbeidsmiljøloven burde si noe om når grensa er nådd. Nå må jeg sitte her til sjefen min finner ut at det er greit at vi går hjem, noe som aldri kommer til å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg har lest skal temperatur under 19° eller over 26° skal unngås. Dette er noe Arbeidstilsynet anbefaler, men jeg tror ikke det fins noen lov eller regler om faste temperaturgrenser. I tillegg syns jeg å ha lest et eller annet sted at man ikke kan gå hjem når det passerer disse temperaturgrensene.. men jeg husker ikke helt hvor, kanskje på vg.no. Man kan avtale ekstra pauser, forskjøvet arbeidstid og å gå hjem om man avtaler det med arbeidsgiveren - men det spørs jo hvor mange arbeidsgivere sender alle arbeidstakerne sine hjem fordi det er for varmt.

Jeg vet at det ikke skjer hos oss - men vi får ta litt ekstra pauser for å bevege på oss og får litt forfriskninger. Det med at man springer på toalettet i et kjør, kjenner jeg meg igjen i, men jeg sier heller ja takk til det enn å tørste i hjel! Man blir veldig tung i hodet og ukonsentrert av denne varmen, men man får vel bare stå på! Kanskje dere kan gå til innkjøp av en bord/gulvvifte? Og hvis det er uaktuelt, når du tar pause, kjøl ned nakken med kaldt vann. Det er ikke all verdens, men det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MooCow

Det blir veldig varmt paa jobben min og om dagen, over 28 grader i dag, men jeg klarer meg faktisk ganske bra jeg. Drikker mye og har litt salt i vannet noe som ser ut til aa hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...