jente86 Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 hei.. tok tatovering for ca 3 timer siden..han tatovøren la på plaster, og nå er plastrete rødt av blod/væske...er dette normalt? han sa jeg sku vente 3-4 timer, og så ta det av og vaske m antibakteriell såpe, så smøre på krem og så la det være..burde jeg dekke den med gladpack eller nytt plaster egentli? tatoveringa er på hofta
temar Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Dette er helt normalt. Jeg har alltid fått besked om å vaske med grønnsåpevann og så smørje 3 ganger for dagen til såret er grodd. Husk: Ikke pill på skorpen!!
jente86 Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2009 Dette er helt normalt. Jeg har alltid fått besked om å vaske med grønnsåpevann og så smørje 3 ganger for dagen til såret er grodd. Husk: Ikke pill på skorpen!! takk!:-) nå har jeg rensa det og det kommer ikke no nå
lovenemo Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 3-4 timer?! Plasten bør sitte på til morgenen etter du har tatt tatoveringa.. Er ihvertfall det jeg har fått beskjed om fra de jeg har gått til, og lest på hjemmesider til lord knows hvor mange tatovører. Ellers er det helt normalt at det kommer blod og annet "gugg" etter noen timer. Er bare overflødig blekk, krem, blod osv som samler seg.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 er forskjellig policy fra tatovør til tatovør.. Jeg har på plaster i 2 timer og smører ingen verdens ting på den etterpå. Og tatoveringen min er finere kvalitetsmessig enn de fleste siden krem ofte bleker. Er min tatovør som har forsket på seg selv men som sagt hør på hva tatovøren sier, vi her har fått tatoveringer av helt andre tatovører med annen filosofi.
lovenemo Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Ehh, behandler du ikke tatoveringen i det hele tatt? Folk får gjøre som de vil.
Gjest Miley Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Fjerner alltid plasten etter noen timer. Gjett hvor mye grums det er i det blodvannet som ligger der
lovenemo Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Om man fjerner plasten så tidlig for å vaske bort grums, så bør man ihvertfall sette på ny. Den er jo der for å beskytte tatoveringa.
Gjest Miley Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Om man fjerner plasten så tidlig for å vaske bort grums, så bør man ihvertfall sette på ny. Den er jo der for å beskytte tatoveringa. Hva er det du beskytter den mot?
lovenemo Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Tatoveringa er jo nærmest som et åpent sår, jeg vil ikke ha mye dritt inni der ihvertfall. Og det 'grumset' som kommer mens plasten er på skader ikke på noen måte.
jente86 Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2009 jeg ha på sånn gasbind.. og den ser veldig fin ut! har ikke kommet ut noe grums eller blod etter første gangen.. men det er akkurat som om de "strekene som er tattovert" (om detta gir no mening..) er hovne?! er det normalt? tatovøren sa jeg kunne la være å ha noe plaster eller noe på, men er mange som sier det er lurt å dekke den med plast?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå