Gå til innhold

Noe feil med innvendig lys i Audi A3


Gjest Løve66

Anbefalte innlegg

Gjest Løve66

Nå må dere hjelpe meg dere flinke bilmenn - eller damer..... Jeg har en Audi A3 02-mod. Det er dessverre stadig noe galt med den (mandagsbil??) og noe som har vært trøblete en stund er innvendige lys. Hvis jeg setter lysene i den posisjonen de skal slik at lysene går på når jeg stopper bilen/åpner døren så slår de seg ikke av igjen. Ergo må de være avslått hele tiden. Og det er dumt!

Hvis jeg noen ganger prøver meg og setter det i riktig posisjon likevel (for det hender det går bra!) så kan lyset noen ganger blinke. Da blinker også lyset som er i døren på passasjersiden foran (rødt lys). Samtidig som det blinker "knepper" det i "rommet" som er på siden av dashbordet, der hvor sikringene sitter.

Hva søren er dette? Kan det være så enkelt som at en sikring har gått? Orker ikke flere verkstedtimer nå - det koster altfor mange tusenlapper hver gang så hadde håpet dette var en enkel sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kneppingen er nok et relé. Det kan tyde på vakkel eller noe termisk. Verkstedsmat.

Men du. Skal ikke lysene stå på en stund, for sirden å slukke? Mange biler har et etterslep på lys, for at du skal slippe å fomle etter brytere og tenningslås når du stiger inn, og får et siste blikk etter om du har glemt igjen noe, og at dørene er låst, når du forlater den. Går det ikke av av seg selv etter noen minutter? Ja, det var interiørlyset, sant?

Hva sier instruksjonsboka?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løve66

Joa, når lysene funker går de av noen sekunder etter at dører er lukket. Men nå går de ikke av i det hele tatt. Er jo ikke direkte farlig å kjøre med så jeg har ikke giddi å gjøre noe med det, men nå skal den på verkstede neste uke uansett (pga. feil på sensor til esp + feil på tempgiver ett-eller-annet.....) så kanskje jeg bare må bite i det sure eple og be de sjekke disse lysgreiene også. Bare så innmari lei av å bruke så mye penger på rep. av den bilen (blir ikke Audi neste gang..).

Men til slutt; hvordan ser man om en sikring har gått? Ikke at jeg tror det er greia, men verd en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den flate typen som har to bein, og settes nedi som ei loffskive i brødrister, er den flate strengen midt oppå smeltet bort. Den med sving på. er det den sylindriske glassrørtypen, er strengen midt i brent over. Noen biler har lysdiodeindikasjon. Du finner dette i innstruksjonsboka, på google og diverse audifora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...