Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har råd mot det? jeg har prøvd alovera,hud infeksjons salve. brannsalve, aurax. mm. det begynnte med noen røde prikker og nå er det nesten som ett halsbånd av røde blemmer. til og begynne med var det ikke ubehag. men nå har det begynt å klø å svi. håper på noen råd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerie
Skrevet

Smør med kortisonsalve 2-3 ganger om dagen og hold deg unna solen til utslettet er helt borte.

Skrevet

Mine råd er HØY solfaktor (så høy som mulig), deretter kan du forsøke reseptfri hydrokortisonkrem fra apoteket, eventuelt i kombinasjon med reseptfri allergitabletter.

Skrevet
Mine råd er HØY solfaktor (så høy som mulig), deretter kan du forsøke reseptfri hydrokortisonkrem fra apoteket, eventuelt i kombinasjon med reseptfri allergitabletter.

tusen takk for svarene, skal kjøpe det med en gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøp for all del KREM og ikke salve! Salve blir bare klissete og ekkelt i varmen, gjør fort at det klør mer!

Jeg får det lett på brystet og unngår det som regel ved å bruke La Rouche Posay 50+ fluid extreme Anthelios XL. Liten flaske. Da jeg var i syden la jeg noe i hvit bomull over det aktuelle området når jeg kjente at solen begynte å ta litt vel godt. Har du først fått det en gang får du det lett igjen:(

Når du først har fått det, vask i kaldt vann med litt Dr. Greves intimvask. Smør med kortison og hold deg i skyggen. Engang fikk jeg en flaske med noe på apoteket som jeg smurte på med en bomullsdott, det stilte kløen mer enn hydrokortison. Husker dessverre ikke hva det heter:(

Skrevet

Jeg har sitt med soleksem som en konsekvens av solallergi i mange år. Betakaroten har faktisk hjulpet meg masse, og fikk faktisk ikke soleksem overhodet i fjor, til tross for at jeg har vært veldig plaget med det i mange år tidligere.

Eneste måten jeg fikk vekk soleksemen min på var å bli brun, det hjalp uansett aldri på meg å holde meg borte fra sola, men jeg brukte aloe vera for lindring. Fikk også allergipiller, samt krem av legen som hjalp noe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Jeg har sitt med soleksem som en konsekvens av solallergi i mange år. Betakaroten har faktisk hjulpet meg masse, og fikk faktisk ikke soleksem overhodet i fjor, til tross for at jeg har vært veldig plaget med det i mange år tidligere.

Eneste måten jeg fikk vekk soleksemen min på var å bli brun, det hjalp uansett aldri på meg å holde meg borte fra sola, men jeg brukte aloe vera for lindring. Fikk også allergipiller, samt krem av legen som hjalp noe.

Mvh Yvonne :heiajente:

takker for svaret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...