Gå til innhold

Reise med pass og flybillet i ulikt navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tror dere egentlig at billigselskapene tjener penger? Jo, på alt annet enn selve billetten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men betale må man jo.. så da går det vel ut på det samme??

de har litt av noen måter å si det på ja..

Skrevet

Bare for å konkludere - ja, man må ha riktig navn på billett i henhold til passet.

Jeg jobber i reisebyrå og er borti dette så og si hver dag.

Det er kundens plikt å oppgi korrekt navn.

Ser du skriver at billetten ble bestilt for lenge siden i gammelt navn, så jeg skjønner frustrasjonene din.

Men den må navnendres - sånn er reglene.

Du kan se på deg selv som heldig som i det heletatt for lov til å gjøre dette mot et gebyr for det er slettes ikke alle flyselskaper som tillater navnendring.

Som noen andre her også skrev: til og med justeringer ved feilstavelser kan flyselskapene ta seg betalt for.

Gjør endringen, betal gebyret og bli med flyet! :)

Skrevet
Unnskyld meg om jeg maser litt nå, men jeg leste dette på Ryanair sine sider:

There is a name change fee per person. No fare difference is charged when changing a passenger name only.

Jeg tolker den siste setningen til å bety at man må betale for å endre navn, men at det ikke betales noe mer for selve reisen? :klø: Er dette riktig forstått?

Det er helt riktig. Du betaler kun gebyret for å endre navn.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Unnskyld meg om jeg maser litt nå, men jeg leste dette på Ryanair sine sider:

There is a name change fee per person. No fare difference is charged when changing a passenger name only.

Jeg tolker den siste setningen til å bety at man må betale for å endre navn, men at det ikke betales noe mer for selve reisen? :klø: Er dette riktig forstått?

Du betaler bare for navneendringen ja. Hva annet skulle du betalt for? Nye billetter?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Det er jo ganske forståelig med den sikkerheten som er.

Det er mye vi kan si er uforståelig, men hvis man tenker etter så er det kanskje nødvendig. Hva hvis du faktisk hadde vært en terrorist med gamlenavnet, men bytta til nytt etternavn ? :P Skjønner ?

RyanAir tar peng for alt mulig, sist jeg hørte skulle de ta penger for at man sjekker inn for turen sin også. Skal bruke RyanAir for første gang om 2 uker... har allerede på følelsen av at jeg savner KLM . =)

Det er da ikke noe nytt at Ryanair tar betalt for at man skal kunne sjekke inn?

Uansett: Det er helt smertefritt å reise med Ryanair så lenge man fin leser reglementet og alle betingelsene. Og da spesielt angående bagasjen. (Kun EN kolli håndbagasje på maks 10kg, du kan bli nektet å ta med flere kolli. Og maks 15 kg i innsjekket bagasje.) I tillegg så er det faktisk mye billigere å reise med dem enn med KLM, selv om man betaler for å ta med seg bagasje og for å sjekke inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...