MarianneE Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 hva lager man til middag i varmen? *Grillmat er godt- men ikke hver dag. *Salat er godt, men mannen min begynner å rynke på nesa snart. Har veldig liten lyst til å stå inne på et grisevarmt kjøkken og lage middag, so help me ladies!
Afea Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Huff, jeg vet. Sliter med det samme, det blir lite kokkelering nå om dagene. Mye mere fristene å kjøpe ferdig mat. Har egentlig ikke lyst på varm mat om dagen jeg. Reker med loff er digg :D Tips at på Rema 1000 har de billige frosne reker som er kjempe gode. 18kr kg synes jeg å huske. Vi kjøpte en hel eske og det til under 100kr. Ikke ofte frossne reker er så gode. Tips til kjapp tining. Ha rekene i en stor bolle, fyll opp med lunkent vann, en neve med sukker og en neve med salt. Swush de litt rundt nå og da, og de er tinte på under 20min :D Ferdig grillet kylling er lettvint, med en salat til og kanskje litt brød. En kjapp pizza, enten frossne eller laget selv. Putt på litt ekstra digg om det er frossne. Kommer ikke på noe mere akkurat nå jeg hehe :D Lykke til
Pinnsvin Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Pastasalat! Kok 5-7dl makaroni, og avkjøl denne. Bland sammen masse godsaker, som bogskinke, paprika i alle farger og fasonger, mais, purre osv. (det meste av grønnsaker som ikke har en altfor "flytende" konsistens). Bland i den kalde makaronien. Rør ut 1 boks lettrømme med litt salt og pepper, og bland i salaten. Kjapt, billig, enkelt og knallgodt i varmen! Salaten kan godt stå avkjølt til neste dag :-)
Markjordbær Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Spaghetti med cherrytomater og feta! Den syns jeg alltid er like god! Det går kjempefort å lage! 10-15 minutter. Spaghetti med olivenolje, hvitløk, chili og persille er også fin om sommeren synes jeg. Kylling med purre og agurk er enda et alternativ, men krever litt mer tid på kjøkkenet.
Nilma Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 (endret) hva lager man til middag i varmen? *Grillmat er godt- men ikke hver dag. *Salat er godt, men mannen min begynner å rynke på nesa snart. Har veldig liten lyst til å stå inne på et grisevarmt kjøkken og lage middag, so help me ladies!Dette er riktignok en salat, men nudlene og kjøttet gjør at det føles som "ordentlig middag" likevel, samtidig som den er veldig frisk og god. Forresten: Du trenger ikke nødvendigvis alle typene urter, bruk det du har, persille kan også funke om noen av dem er vanskelige å få tak i. Dessuten kan det være godt med revet gulrot og/eller sukkererter i. Endret 1. juli 2009 av Nilma
lille_mei Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Her må jeg følge med, for vi spiser også bare grillmat og salat. Kjipt å lage mat når det er så varmt.
Malama Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Grillmat er godt, hver dag, det handler bare om å variere hva man griller. Grillmat er jo ikke grillmat, ferdig med det. Meget stor forskjell på å ha grillet svinekoteletter med ris til, eller å ha grillet laks og poteter... hamburdere og pølser (megt mye godt i pølseverdenen, snakker ikke om bare grillpølser) er jo en annen variant, og mye godt av kylling. Mye god salatr til, og varier tilbehøret, grillmat med pitabrød en dag, i stedet for ris. Potetsalat? Grillede grønnsaker? Er det grillvær, vil jeg ikke lage mat inne. Jeg ELSKER grillmat da. Og når det er VARMT vil jeg aller helst grille den når det ikke er så varmt lenger, i praksis blir det da etter vi har lagt guttungen, hvilket ikke er så pedagogisk siden han gjerne skal smake på vår mat og venne seg til "voksenmat", men jeg griller heller i varmen enn å lage mat inne i varmen, i alle fall.
Ninen Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Jeg skulle akkurat starte en tråd om det samme. Jeg orker ikke tanken på varm mat om dagen, verken å lage eller spise. Her var det gode tips! Slenger inn et forslag jeg også. Pasta og kylling "salat" Kok pasta til 2 personer og avkjøl den i dørslag. Bland med ferdig grillet og oppdelt salatkylling (eller del opp den grillede selv om du gidder). Ha i ca 1/2 boks creme fraiche, 1/2 agurk i terninger, litt purre/vårløk om du vil, ca 1-2ts paprikapulver og 1/2 ts chilipulver og litt pepper. Bland godt og spis!
Gjest MooCow Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Her i huset gaar det i grillet kjoett eller fisk og masse groennsaker, baade kokte og raa.. Varierer jo groennsakene da saa vi blir ikke lei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå