Gå til innhold

Store allergiplager

Fremhevede innlegg

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg har det siste året tatt allergitabletter hver dag (cetirizin eller noe slikt?) grunnet jevnlige plager. Nå har jeg nettopp flyttet samtidig som jeg har ferie, så fastlegen min er på feil kant av landet, og jeg skal ikke tilbake til den kanten av landet med det første. Skal selvfølgelig skifte fastlege til det nye bostedet mitt, men dit skal jeg ikke før i august.

Problemet er at de siste dagene har jeg vært ekstremt plaget med allergi. Vel, ekstremt er det kanskje ikke, men i forhold til hva jeg er vant til er det ille. Det klør og det klør og det klør. Det er øynene som er problemet. Sliter også en del med pust og kløe i svelget. hadde mye av de samme problemene i fjor sommer (gikk da ikke på medisiner) og orker ikke en hel sommer med det samme i år og!

Hva gjør jeg? I dette fantastiske systemet er det jo umulig å få legetime hos andre enn fastlegen med mindre man har kuttet av seg hodet virker det som. I tillegg vet jeg ikke om det er så mye legen kan gjøre? Er det så mange andre allergimedisiner som faktisk kan hjelpe?

Er det noen øyedråper dere vet om som kanskje kan hjelpe litt? Er i ei lita bygd akkurat nå da, så apoteket er ikke så veldig tilgjengelig, men jeg er desperat nok for å si det sånn...;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du får kjøpt øyedråper mot allergi på apoteket uten resept, og de kan gi deg råd om hva som er lurt å prøve. Du kan også ringe kontoret hvor du fortsatt har fastlege, forklare flyttesituasjonen og spørre om du kan få tilsendt blå resept på øyedråper.

Gjest Coarvi
Skrevet

Takk for svar...:) Jeg får kanskje prøve apoteket først og se om det hjelper, hvis ikke får jeg ringe fastlegen.

Skrevet

Du får kjøpt cetrizin og øyedråper (iallefall livostin), reseptfritt på apoteket. Mye dyrere enn du hadde fått det på blå resept. Men det er jo greit i "nødstilfeller". Er selv alltid litt sent ute med legebesøk og da er det veldig greit å ha muligheten til p kjøpe det reseptfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...