Gå til innhold

Smerter under samleie

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kitten_*
Skrevet

Hei, jeg sliter med at det gjør vondt når mannen min støter penis helt inn og vi er i en stilling som gjør at han treffer litt fremover mot magen, for eksempel når han tar meg bakfra. Dette er fryktelig irriterende, for vi har tidligere hatt svært gode erfaringer med den stillingen. Vi har barn og det er noen år siden siste fødsel, men det ble veldig lite sex noen år etter siste fødsel. Nå er i vi i gang igjen, og koser oss veldig, men vondtene mine setter en demper på det hele. Jeg antar at skjeden eller noe kan ha forandret seg etter fødsel og at det kan være noe av årsaken. Jeg driver med knipeøvelser for harde livet, og håper at det kanskje kan hjelpe, men vet ikke om det hjelper så langt opp i skjeden? Flere som har problemer med sånn veldig veldig øm følelse litt langt inn og frem mot magen? Hva har dere i så fall gjort med dette? Har det gått over, eller må man bare droppe stillinger som gjør at det blir ømt/vondt? Det blir liksom litt dårlig utvalg når alt det må unngås, synes jeg. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ava_*
Skrevet

Det høres ut som om han treffer livmorhalsen din. Det kan gjøre veldig vondt.

Den vokser og krymper gjennom syklusen, det er kortest ved eggløsningen og da er det kanskje minst vondt?

Du kan også ha fått livmorfremfall, da detter livmoren ned i skjeden. Det kan løses ved hjelp av knipeøvelser hvis det ikke har kommet for langt, ellers så må du opereres.

Gjest lille_kvinne
Skrevet

En annen ting det kan være er rett og slett luft.

Jeg hadde samme problemet, skjønte ingen ting og spurte gynekologen min som ikke fant noe feil.

Hadde aldri hatt problemer med dette før, men etter en fin kur på piller mot luft i magen så har jeg ikke hatt vondt lenger!

Gjest Gjest
Skrevet

Åh, interessant tråd. Jeg har selv problemer med dette når min kjære kommer dypt inn. Jeg må trekke meg litt unna for det er ikke behagelig når han treffer noe inni der. Har ikke barn eller noe, men den teorien med luft likte jeg, for det skjer ikke hver gang vi har oss.

Har jo en mage som fort blir oppblåst, så dette skal jeg ta i nærmere betraktning :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Det er normalt å føle lett ubehag når han støter langt inn. En god del damer har sensitiv livmorhals og liker ikke stillinger der han kommer for dypt inn. Jeg liker ikke å bli "bunnet" når jeg har sex, da det er ubehagelig og i verste fall litt vondt.

Men det kan jo likevel lønne seg å høre med gynekologen så man kan få hjelp hvis noe er galt. Ved endometriose (livmorvev som vokser utenfor livmora, ofte rundt livmorhalsen og ned i skjeden) kan det visstnok gjøre kjempevondt og i tillegg gi blødninger.

Skrevet
En annen ting det kan være er rett og slett luft.

Jeg hadde samme problemet, skjønte ingen ting og spurte gynekologen min som ikke fant noe feil.

Hadde aldri hatt problemer med dette før, men etter en fin kur på piller mot luft i magen så har jeg ikke hatt vondt lenger!

Hvilken kur var det du gikk på? jeg har det samme problemet selv, og det hadde vert greit å prøvd det som hadde hjulpet deg :)

Gjest Gjest_Kitten_*
Skrevet

Hei igjen, TS her!

Tusen takk for svar!

Det KAN jo være luft, da jeg har en del sånne problemer, litt opp og ned. Men her føles det som at det gjør vondt hver gang vi "har oss" på den måten. Det gjør ikke vondt å bli bunnet sånn rett innover, bare når han treffer fremover mot magen... Jeg får kanskje be om en sjekk hos gynekolog igjen. Det ble sjekket ifm. kreftprøve i fjor, og da er det vel noen år til neste gang. Går på Volvat og det koster jo litt, men jeg har ikke fastlege jeg orker å sprike for.... ;-)

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Hvilken kur var det du gikk på? jeg har det samme problemet selv, og det hadde vert greit å prøvd det som hadde hjulpet deg :)

Kjøpt rett og slett kolikk piller på apoteket :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...