Jenta24 Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Nå som det er sommer og veldig varmt, er jeg plaget med svetteeksem under beina. Det klør noe helt forferdelig. Er det noen tips og råd mot det?Jeg jobber på sykehjem og der er det påbudt med sokker på beina.
Lotten Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Nå som det er sommer og veldig varmt, er jeg plaget med svetteeksem under beina. Det klør noe helt forferdelig. Er det noen tips og råd mot det?Jeg jobber på sykehjem og der er det påbudt med sokker på beina. Dersom du er veldig plaget er det vel nesten bare reseptbelagte kortisonsalver som hjelper. Dersom du bare har små utbrudd holder det ofte å smøre med en fet fuktighetskrem. Syntetiske stoffer fører ofte til at det klør mer, så bruk sokker med så mye bomull i som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå