Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har en ganske stor føflekk som står ganske mye utover, som er på bikinilinja, så klarer akkurat å dekke den til med truse. Tror ikke den er farlig, for den klør ikke osv, men den er så utrolig stygg! Jeg er utrolig flau over at jeg har en føflekk akkurat der! har vært flau over den i alle år, men klarer aldri å komme meg til legen, fordi det er veldig flaut å vise der nede. Er veldig sjenert fra før. Jeg er snart 16år, og jeg vil helst fjerne den uten at foreldrene mine vet det, er det mulig? og får man stygge arr etter å ha fjernet ganske store føflekker? Og finnes det noen måter å fjerne den bort på egenhånd? for jeg syns det er utrolig flaut å dra til legen!
Gjest Grafica Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Det er ikke noe flaut over å dra til legen, legen dømmer deg ikke og er vant til mye rart, og å skjemmes over en føflekk er ikke rart! Når det er sagt, så synes jeg ikke føflekken din høres stygg ut i det hele tatt. Men nå har jeg MANGE av dem over hele kroppen, små og store, flate og utstående. Så jeg er kanskje ikke rette personen til å uttale meg der Men tror ingen, verker gutter eller venninner, hadde reagert om de så den altså. Ja, man får arr når man fjerner føflekker. Du må IKKE prøve å fjerne den selv!!!! Det kan bli kjempefarlig. Jeg greide å klore vekk en føflekk engang (fikk myggstikk på den) og fikk en kjempeinfeksjon og beskjed fra legen om at jeg var heldig fordi det ble bare en utvendig infeksjon; det kunne gått infeksjon i hudvevet under. Hvorfor vil du ikke foreldrene dine skal vite det? Å fjerne føflekker er en helt ok ting å gjøre! Det er bare å si til moren din (og legen også) at den er ubehagelig, at truser og bukser gnager på den. Det er en gyldig grunn tl å ta den bort! Men husk på at du får ett arr istedet. Jeg har 3 arr på magen/brystet pga føflekker jeg måtte fjerne pga. mistanker om at de kunne utvikle seg negativt, og skulle idag gladelig byttet ut arrene med føflekkene istedet... Det lønner seg å vente med å fjerne slikt til man er 18-20 når man er ferdig i puberteten og ferdig "vokst", slik at ikke arret strekker seg enda mer.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Jeg synes absolutt du skal ta en prat med foreldrene dine og gå til legen. Hvorfor i all verden skulle foreldrene dine ha noe i mot at du fjerner en føflekk som plager deg??? Jeg fjernet 5 stk. da jeg var 14, de var på brystet, og jeg mener å huske at det var min mor som syntes de var stygge. Har ikke synlige arr i dag. Tok en for noen år siden, den var midt i BH-stroppen bak, så jeg var borti den hver dag. Men et godt råd, vent til høsten, for det er ikke lurt å sole seg med ferske "sår". Lykke til, og husk, dette er IKKE flaut. Legen gjør det nesten hver dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå