Gå til innhold

Allergi-bytte av medisin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med allergi om sommeren og driver nå og prøver ut litt medisin.

I fjor fikk jeg den som heter Aerius på resept og var storfornøyd med den; kjente ikke antydninger til allergien og jeg ble heller ikke trøtt og sliten. Men siden det nå er kommet nye regler så må jeg nå prøve ut to medisiner for å sjekke om jeg kan bruke dem isteden, før jeg kan få skrevet ut Aerius(legen må da søke om jeg kan få den på grunnlag av at jeg har prøvd to andre medisiner som ikke funker).

Jeg begynte med å prøve Telfast, og etter å ha prøvd den i et par uker kjente jeg at jeg var blitt så utrolig trøtt og kjente det litt på øynene, i nese og det ble litt nysing. Så jeg tok kontakt med legen og fikk en ny medisin, husker ikke helt hva den heter men det var noe på C.

Begynte forrige torsdag og samme natten hadde jeg en ille natt grunnet allergien, var tett og jævlig.

Har brukt den til i dag og jeg har vært unormalt trett, ikke opplagt i det hele tatt.

Jeg syntes jo kanskje det er litt kort tid siden jeg begynte på den nye, til å ta kontakt med legen for å prøve å få skrevet ut Aerius.

Er det noen som vet noe om/har erfaring med at dette kan forandre seg i løpet av en uke eller to? At det kanskje noen har opplevd at det tar ei stund før medisinen funker ordentlig.

Jeg har tenkt å vente litt for å se om det skjer noe, før jeg tar kontakt med legen. Men det er jo svært ugunstig å sitte på jobb og være grusomt trøtt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan fortsatt få aerius på resept uten å teste ut andre, men du må da betale de selv. En pakning med 100 stk koster ca 400 kr.

Gjest Gjest
Skrevet

Så rart at du ble trøtt av Telfast, for det er ikke en vanlig bivirkning hos Telfast, og ikke er det en av de billigste heller, selv om den er blitt billigere. Den er i tillegg best for de med hudallergier.

Allergimedisin skal virke etter 1-2 timer, da skal du kjenne at det begynner å hjelpe.

Jeg hadde ikke gått sånn lenge, ring legen din i morgen å si at du ikke orker å gå på denne noe særlig lengere. Forklar bivirkningene dine og at du ikke blir bedre. Det burde ikke være noe problem å få en ny type.

Skrevet

Jeg ahr nå begynt med Aerius:) Fikk resept på 40 stk slik at jeg har til vi får svaret på søknaden.

Er aldeles ikke trøtt om dagen lengre! (ikke mer enn normalt ijaffal :P )

Skrevet

Jeg har brukt Aerius i mange år. Nå har jeg begynt på Cetirizin og merker ikke noen forskjell i forhold til Aerius, men det er kanskje den på C som du snakker om? Når du har prøvd to andre merker uten hell så tror jeg du får tillatelse til å fortsette på Aerius på blå resept :)

Skrevet

Ja, det er Cetirizin jeg prøvde.

Jeg regner sterkt med at søknaden går igjennom. Hvis ikke kommer jeg til å kjøpe den til fullpris:) Det er verdt det for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...