GlaJenta88 Skrevet 1. juli 2009 #21 Skrevet 1. juli 2009 Jeg er igrunn enig med majoriteten her. Grunnen til at hun klorer, er at hun sier ifra at hun ikke liker det som blir gjort. Om hun "husker" det eller ikke, vet jeg igrunn ikke, men jeg tror ikke hun bærer nag hvis det er det du tenkte på Det er klart det er varmt for katten, det er jo varmt for oss alle. Jeg ville nok heller ikke fortsatt med å "vanne", hvis hun viser tydelig at hun ikke liker det. Her hos oss, ligger gjerne pus i vasken på badet for å kjøle seg ned når hun er inne. Vasken er jo litt kald, og at det er litt vann der bryr hun seg ikke noe om. Hun hadde neppe likt det om jeg satte på vannet og hun ble klissvåt. Og joda, katter kan bli "vant" til å dusje osv, slike katter som er med i utstillinger osv bruker jo ofte shampoo o.l. produkter, og dermed må de jo bli vant til dusjen. Men dette er vel noe man gjør fra de er kattunger. Ikke noe man starter med som voksen. Jeg tror nok også at ts vil det beste for katten, men innlegget er nok formulert litt feil. Jeg satt også med en følelse av at ts først tok katten med inn i dusjen, katten klorte og ville ikke, men ts gjorde det likevel. Og å sende pm om at de som svarer ærlig på innlegget er "syke", synes jeg er noe lavmål. La katten gå fritt ut og inn som den vil, du. Og bytt vann i skålen ofte, så går det nok fint med pus i varmen skal du se.
Involvert Skrevet 1. juli 2009 #22 Skrevet 1. juli 2009 Min bror han en kjempe fin katt, snart 1 år. Er blitt så glad i henne. Disse tider har det jo vært ekstremt varmt for henne. Jeg løftet hun opp og gikk oppvover mot der jeg bor, så plutselig klorer hun meg i ansiktet og på ryggen, får helt sjokk, har aldri sett hun så aggressiv. Har gnidd litt vannn i pelsen hennes her om dagen også, det sysnte hun var litt ekkelt, men ettepå slikket hun hånda mi og var glad. Men igår tok jeg hun med i dusjkabinettet, hun klikka da også, satte klørne sine i ryggen og hånda mi. Da måtte jeg dra hun fra huden min og ned på gulvet(i dusjen), hun løp ikke bort fra meg, bare lå der, så sa jeg: nå går du ut. Får så vondt av henne, for vet hun syntes det er så varmt, så hun var inne den natta, det er mye kjøligere der inne hos broren min. Vi lukket opp kjøerommet litt også , så hun kunne stå litt utenfor der og kjøle seg ned. Men mitt spørsmål er: Hvorfor er hun sånn, og mot meg, som er den som tar mest hensyn til henne, gir henne mat, og SJELDENT bærer henne, for det liker hun ikke, men da hopper hun bare som regel ned fra armene mine. Er det noe JEG kan gjøre? Lot hun være i fred resten igår. Før igår hadde hun igså stått foran døra vår selv om den var åpen og tråkket lett på bakken, og mjauet , akkuratt som hun gråt. Og husker katter at de har angrepet et menneske sånn? Eller er det korttidshukommelse som hunder? Det som slår meg er at hun kanskje synes det var ubehagelig at du dusjet henne?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #23 Skrevet 8. juli 2009 Min bror han en kjempe fin katt, snart 1 år. Er blitt så glad i henne. Disse tider har det jo vært ekstremt varmt for henne. Jeg løftet hun opp og gikk oppvover mot der jeg bor, så plutselig klorer hun meg i ansiktet og på ryggen, får helt sjokk, har aldri sett hun så aggressiv. Har gnidd litt vannn i pelsen hennes her om dagen også, det sysnte hun var litt ekkelt, men ettepå slikket hun hånda mi og var glad. Men igår tok jeg hun med i dusjkabinettet, hun klikka da også, satte klørne sine i ryggen og hånda mi. Da måtte jeg dra hun fra huden min og ned på gulvet(i dusjen), hun løp ikke bort fra meg, bare lå der, så sa jeg: nå går du ut. Får så vondt av henne, for vet hun syntes det er så varmt, så hun var inne den natta, det er mye kjøligere der inne hos broren min. Vi lukket opp kjøerommet litt også , så hun kunne stå litt utenfor der og kjøle seg ned. Men mitt spørsmål er: Hvorfor er hun sånn, og mot meg, som er den som tar mest hensyn til henne, gir henne mat, og SJELDENT bærer henne, for det liker hun ikke, men da hopper hun bare som regel ned fra armene mine. Er det noe JEG kan gjøre? Lot hun være i fred resten igår. Før igår hadde hun igså stått foran døra vår selv om den var åpen og tråkket lett på bakken, og mjauet , akkuratt som hun gråt. Og husker katter at de har angrepet et menneske sånn? Eller er det korttidshukommelse som hunder? Uff, stakkar katt. Du spør om det er noe du kan gjøre, og det er det selvfølgelig: la henne være i fred. Det er et dyr og ikke ei kosedukke. Skal du ha noe med dyr å gjøre, så må du bli mer moden i din oppførsel ovenfor dyr. At katten klorer deg betyr at den ikke har så mye til overs for deg, og det forstår jeg sånn som du maser med den.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #24 Skrevet 8. juli 2009 Tar med katta inn i dusjkabinettet?? Noen burde aldri fått lov å ha noe emd katter å gjøre. La den være i fred - det er et dyr. Så lenge kattene kan søke skygge i varmen så lider de ikke. Du må ikke drive sånn med dyr, stakkar katte. Leste du mente folk som lot katter være hjemme alene i forbindelse med ferie burde meldes til politiet, men folk som behandler dyr som du gjør er mye, mye verre.
Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 8. juli 2009 #25 Skrevet 8. juli 2009 Tar med katta inn i dusjkabinettet?? Noen burde aldri fått lov å ha noe emd katter å gjøre. Jeg synes dere overdriver sterkt. At hun tar med katten i dusjkabinettet betyr ikke at jenta er et monster. Jeg pleier ikke normalt å gjøre det med katten min, men gjorde det en gang jeg måtte vaske bort mye skitt. Selv om hun ikke likte det, gikk hun ikke til angrep på meg. Katten til ts kan ha hatt negative erfaringer tidligere i livet som gjør at hun angriper. På grunn av dette bør man være ekstra forsiktig med henne.
Brunhilde Skrevet 8. juli 2009 #26 Skrevet 8. juli 2009 Du gnir katten inn med vann, bærer henne når hun ikke liker det og drar henne med deg inn i dusjkabinettet? Tuller du? Der har du årsaken til at katten klorer. Katter liker ikke vann, de liker å være sjef og de liker ikke å bli plaget. Så slutt med det. Jeg må si meg enig med Miley her. Du kan ikke behandle en katt akkurat som du vil og forvente at den skal godta det, vil tro at du fikk som fortjent, ts!
Gjest :O Skrevet 10. juli 2009 #27 Skrevet 10. juli 2009 Jeg blir målløs over de fleste kommentarene her inne! At det går ann! Og dere ber TS om å bli mer moden??? Ts hadde bare gode tanker, og ville gjerne passe på at katten ikke skulle bli for varm. Og det er viktig! Jeg har selv snakket med flere vetrinærer som sier det er veldig viktig å passe godt på dyrene i denne varmen. Dyr elsker å ligge ute å sole seg, og siden de er vant til å bli tatt vare på av oss mennesker, er det ikke alltid de vet når nok er nok. Er flere dyr som har tørket ut pga. de har ligget ute for lenge, og det er da bedre å være føre var - nemlig å dusje dem litt. Dyr vet ikke alltid hva som er best for dem... Og til deg som sier å "vanne" katten er værre enn å la katten være hjemme alene mens man drar på ferie, hva feiler det DEG sier jeg bare! Ta dere sammen, voks opp og slutt å angripe folk her inne. Tenk litt mer over hva dere sier/skriver, det er et menneske som sitter i andre enden og leser. Å høre at en er et monster, at en ikke fortjener eller burde få lov til å ha dyr er en helt grusom følelse å ha. Det blir som å si til en mor at hun ikke fortjener å ha barna sine fordi hun smørte dem med solkrem mot dems vilje. Tror ikke dere hadde kommet med sånne kommentarer om dere så noen unger grine over det.. Latterlig..
Noli Skrevet 10. juli 2009 #28 Skrevet 10. juli 2009 Det er stor forskjell på å tvinge et barn, eller en katt for den del, til noe som er nødvendig, og å tvinge dem til ting som ikke har noen mening og bare medfører ubehag for katten/barnet. Ingen her ville støttet at man plaget barn, og å dusje/vanne en katt er bare å plage den.
posse Skrevet 10. juli 2009 #29 Skrevet 10. juli 2009 Min katt liker, når d er veldig varmt, at jeg væter hånden eller ttar en klut med kaldt vann, og stryker over pelsen hennes.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå