Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror han en kjempe fin katt, snart 1 år.

Er blitt så glad i henne.

Disse tider har det jo vært ekstremt varmt for henne.

Jeg løftet hun opp og gikk oppvover mot der jeg bor, så plutselig klorer hun meg i ansiktet og på ryggen, får helt sjokk, har aldri sett hun så aggressiv.

Har gnidd litt vannn i pelsen hennes her om dagen også, det sysnte hun var litt ekkelt, men ettepå slikket hun hånda mi og var glad.

Men igår tok jeg hun med i dusjkabinettet, hun klikka da også, satte klørne sine i ryggen og hånda mi. Da måtte jeg dra hun fra huden min og ned på gulvet(i dusjen), hun løp ikke bort fra meg, bare lå der, så sa jeg: nå går du ut.

Får så vondt av henne, for vet hun syntes det er så varmt, så hun var inne den natta, det er mye kjøligere der inne hos broren min.

Vi lukket opp kjøerommet litt også , så hun kunne stå litt utenfor der og kjøle seg ned.

Men mitt spørsmål er:

Hvorfor er hun sånn, og mot meg, som er den som tar mest hensyn til henne, gir henne mat, og SJELDENT bærer henne, for det liker hun ikke, men da hopper hun bare som regel ned fra armene mine.

Er det noe JEG kan gjøre?

Lot hun være i fred resten igår.

Før igår hadde hun igså stått foran døra vår selv om den var åpen og tråkket lett på bakken, og mjauet , akkuratt som hun gråt.

Og husker katter at de har angrepet et menneske sånn?

Eller er det korttidshukommelse som hunder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxtor
Skrevet

Hun er ikke parringsklar da?

De kan bli litt humørsyke da

Skrevet

Hmm.. Hun er kastrert så vet ikke om de blir det da? Gjør de det?

Kanskje det var en blanding av det og varmen...

Vil bare at hu skal være som før.

Gjest Maxtor
Skrevet

Uten å være ekspert, så vil jeg tro det ja, siden det er hunkatt. De blir vel ikke engang klar over at de er sterile?

Skrevet

hmm.. vet ikke.

Håper hun blir i bedre humør, hun som erså glad i kos:-)

Gjest Maxtor
Skrevet

Hvis du er virkelig bekymret, kan du jo ringe til veterinær og høre om de kanskje vet noe? Kan godt hende det er helt normalt når det er så varmt.

Jeg får selv helt noia om noen i det heletatt bare står for nært når det er så varmt. =D

Skrevet

Ja jeg også. Så er nok derfor. Varmen tar knekken på stakkars dyr med mye pels.

Men vi skal være med var på å la hun være ute når det er så varmt.

Bedre at hun er inne der det er litt kaldere midt på dagen.

Gjest Miley
Skrevet

Du gnir katten inn med vann, bærer henne når hun ikke liker det og drar henne med deg inn i dusjkabinettet? Tuller du? Der har du årsaken til at katten klorer. Katter liker ikke vann, de liker å være sjef og de liker ikke å bli plaget. Så slutt med det.

Gjest Glør
Skrevet
Er det noe JEG kan gjøre?

Du kan slutte å ta vann på henne og for all del ikke ta henne med inn i dusjen. De fleste katter hater det, og vil angripe det som er nødvendig for å slippe unna.

Skrevet

La katten være i fred du. Er den ute, så finner den deilige skyggefulle steder hvor den ligger og sover og har det helt topp. Og parringssyk er hun ikke når hun er kastrert. Den bare sier ifra når du gjør ting den ikke liker.

Skrevet
Du gnir katten inn med vann, bærer henne når hun ikke liker det og drar henne med deg inn i dusjkabinettet? Tuller du? Der har du årsaken til at katten klorer. Katter liker ikke vann, de liker å være sjef og de liker ikke å bli plaget. Så slutt med det.

Hva er det du snakker om egentlig?

DRAR henne inn i dusjkabinettet?

Gjør jeg vel ikke.

Du er syk...

Jeg dusjer henne ikke, men hun legger seg ned å maler når jeg avkjøler henne, har snakket med veterinæren om dette også, og selv om katter ikke liker vann, kan de venne seg til det og mange løper tilslutt inn i dusjen selv, og hun har begynt å løpe på bade fordi der er det kjølig vet hun.

Du burde var litt var med hva du sier på disse innleggene.

Hun var sliten den dagen, og alt av berøring ble hun irritert over.

Tvinger ikke dyr til noen ting.

Mener du at jeg plager katten ved å bry meg om den?

Skrevet

En kastrert hunkatt har fått fjernet livmor og eggstokker, selvsagt blir de ikke parringsklare.

Og sånn du beskrev dette, virket det dessverre som om du plaget katten. Slutt å løft den opp, slutt å "vanne den" osv. Katter klarer utmerket å regulere kroppstemperaturen sin så lenge de ikke er sperret inne noe sted, syke eller skadet på andre måter. Ja, det er varmt for dem også, men det er ingen grunn til å "vanne katten".

Og sannsynligvis er det bedre for katten din om hun får gå ute, katter er flinke til å finne skygge og kjølige plasser. Sett heller ut vann på terrassen slik at du er sikker på at hun har det (og bytt det ofte).

Skrevet

Reaksjonene til katten dit er tydelige indikasjoner på at hun ikke liker det du gjør med henne, så slutt med det. Slipp katten ut som vanlig, og la den være i fred. Den finner skygge selv, og klarer seg utmerket i varmen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har selv en langhåret katt, men hun viser ingen tegn til problemer i varmen. Sikker på at du ikke forstørrer problemet? Katter pleier jo å ordne seg selv, med å gå i skyggen osv. Det er nok at du gir henne vann og mat, og lar henne gå inn og ut som hun vil.

Skrevet

"Vanner" katten? Tar den med inn i dusjen? Bærer den selv om den ikke liker det?

Også lurer du på hvorfor den klorer?????????????

Skrevet
Har gnidd litt vannn i pelsen hennes her om dagen også, det sysnte hun var litt ekkelt, men ettepå slikket hun hånda mi og var glad.

Men igår tok jeg hun med i dusjkabinettet, hun klikka da også, satte klørne sine i ryggen og hånda mi. Da måtte jeg dra hun fra huden min og ned på gulvet(i dusjen), hun løp ikke bort fra meg, bare lå der, så sa jeg: nå går du ut.

Hva er det du snakker om egentlig?

DRAR henne inn i dusjkabinettet?

Gjør jeg vel ikke.

Du er syk...

Jeg dusjer henne ikke, men hun legger seg ned å maler når jeg avkjøler henne, har snakket med veterinæren om dette også, og selv om katter ikke liker vann, kan de venne seg til det og mange løper tilslutt inn i dusjen selv, og hun har begynt å løpe på bade fordi der er det kjølig vet hun.

Jeg synes du motsier deg litt. Les ditt første innlegg om igjen.

Katten din mistrives faktisk når du skal ta ho inn i dusjen. Og katter kan faktisk male av stress!

Skrevet
Reaksjonene til katten dit er tydelige indikasjoner på at hun ikke liker det du gjør med henne, så slutt med det. Slipp katten ut som vanlig, og la den være i fred. Den finner skygge selv, og klarer seg utmerket i varmen.

Min langhårede klager veldig hvis hun må være inne nå som det er så varmt, men utover det ser det ut som hun har det helt fint. Ser veldig lite til henne, hun er bare inne for å drikke vann og spise litt før hun går ut igjen, og det tyder jo på at hun trives best ute.

Gjest Miley
Skrevet (endret)

Håper ikke du forventer å bli tatt seriøst når du sender pm og skjeller ut folk og i ettertid kaller de syke. Som du ser, flertallet mener du skal la katten i fred.

Endret av Miley
Skrevet
Håper ikke du forventer å bli tatt seriøst når du sender pm og skjeller ut folk og i ettertid kaller de syke. Som du ser, flertallet mener du skal la katten i fred.

:skratte: Sjarmerende...

TS:

La kattedyret være i fred du. Hvis katta (mot formodning) liker vann, så oppsøker den det selv, og du sier jo selv at dyret ikke liker å bli båret. Hvorfor i alle dager løfter du henne da?

Gjest Gjest_tyttebær_*
Skrevet

Til Ts sitt forsvar vil jeg fortelle at jeg også "dynker/smører" kattene med vann nå og de elsker det! Dette fordi det er avkjølende og svalende og det er deilig for de nå i varmen.

Katten ble sikkert redd da den ble dratt inn i dusjen og trodde sikkert at den skulle bli dusja og det liker de fleste katter ikke.

Er den sterilisert så får den ikke løpetid og oppførselen hennes har ingenting med å gjøre at "hun vet ikke at hun er kastrert". Kjære deg som skrev dette med at katten ikke "vet" - du har misforstått totalt. Det er hormoner som driver katten. Det er det som gjør at hun får løpetid. Hun får aldri løpetid igjen etter sterilisering.

TS vil nok gjøre det beste for katten sin og spør her om råd. Grunnen til at katten klorer vil jeg tro er fordi det er varmt og ubehagelig til den og da blir den lettere stresset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...