Sequax Skrevet 10. juli 2010 #1921 Skrevet 10. juli 2010 Å, så gøy, skal du til USA! Rekker du ordinær ul før du drar da? Eller tar du privat? Jeg tok en privat i uke 16 kun fordi jeg var så nysgjerrig på kjønnet Rekker ordinær UL akkurat!! Får jeg innkalling i god tid ? ( så jeg får sjekka om verdens sløveste lege faktisk har sendt inn papirene hun skal? )
Pupsilure Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #1922 Skrevet 10. juli 2010 Jeg fikk innkalling til ordinær ul samtidig som jeg fikk vite hvor jeg hadde fått fødeplass. Dette var ca 10 dager etter at jeg var hos legen
Sequax Skrevet 10. juli 2010 #1923 Skrevet 10. juli 2010 Jeg var hos legen for ti dager siden....kanskje det ligger noe til meg i postkassen ? Har ikke sjekket i dag...Når skal jeg purre på kjerringa ( altså den forferdelige legen min ) hvis det ikke dukker opp i nærmeste framtid, da ?
Pupsilure Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #1924 Skrevet 10. juli 2010 Tja... Bor du i Oslo? Hvis du gjør det ville jeg purret på legen tidligere enn hvis du bor et annet sted hvertfall, siden man må være så tidlig ute for å få føde der man vil i oslo. Hvis du bor et annet sted i landet pleier man vel ikke å søke så veldig tidlig, og er sikret fødeplass på det lokale sykehuset uansett.
Sequax Skrevet 10. juli 2010 #1925 Skrevet 10. juli 2010 Tja... Bor du i Oslo? Hvis du gjør det ville jeg purret på legen tidligere enn hvis du bor et annet sted hvertfall, siden man må være så tidlig ute for å få føde der man vil i oslo. Hvis du bor et annet sted i landet pleier man vel ikke å søke så veldig tidlig, og er sikret fødeplass på det lokale sykehuset uansett. Nei, bor ikke i Oslo, men har søkt om fødeplass på Ahus ( som blir det nærmeste sykehuset )og der er det jo veldig pågang, da.....
Pupsilure Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #1926 Skrevet 10. juli 2010 Det kan jo hende at det tar litt ekstra tid pga ferie og sånt også. Men hvis du ikke har hørt noe innen et par uker, så kanskje du burde kontakte legen eller ahus ja
Sequax Skrevet 10. juli 2010 #1927 Skrevet 10. juli 2010 Det kan jo hende at det tar litt ekstra tid pga ferie og sånt også. Men hvis du ikke har hørt noe innen et par uker, så kanskje du burde kontakte legen eller ahus ja Ok Takk for tipset! Håper du har en god lørdagskveld ? Jeg kjøpte en nydelig fløyelsdrakt til baby forrige gang jeg var i USA; den forestiller en bamse! Venninna mi skulle egentlig få den til babyen sin, men da jeg endelig traff henne var babyen for stor, så nå skal babyen min bruke den isteden....hvis jeg finner den, da....Skal se om jeg finner den i morgen! Da skal jeg ta bilde av den så du får se!
Pupsilure Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #1928 Skrevet 11. juli 2010 Klokka er nesten 7 og jeg har allerede vært oppe en time Babyen romsterer sånn, og nesa er tett, og så har jeg lagt på beskyttelse under lakenet i tilfelle vannet skulle gå (litt tidlig, men vi har akkurat kjøpt ny overmadrass til 4000 kr, som jeg er veldig redd for å ødelegge ) og det knitrer sånn når jeg rører på meg. Til slutt gav jeg opp, og bare sto opp. Men kommer til å legge meg igjen snart. Fløyelsdrakter er så fint! Ikke så lett å finne det i butikkene. Gleder meg til å se bilde, hvis du finner den da
Fantorangen Skrevet 11. juli 2010 #1929 Skrevet 11. juli 2010 Klokka er nesten 7 og jeg har allerede vært oppe en time Babyen romsterer sånn, og nesa er tett, og så har jeg lagt på beskyttelse under lakenet i tilfelle vannet skulle gå (litt tidlig, men vi har akkurat kjøpt ny overmadrass til 4000 kr, som jeg er veldig redd for å ødelegge ) og det knitrer sånn når jeg rører på meg. Til slutt gav jeg opp, og bare sto opp. Men kommer til å legge meg igjen snart. Fløyelsdrakter er så fint! Ikke så lett å finne det i butikkene. Gleder meg til å se bilde, hvis du finner den da Hei Pupsi! Titter innom med et tips til dette beskyttelseslakenet. Jeg la også et slik "tisselaken" mellom ny overmadrass og laken, men hadde også problemer med å sove. Så min løsning var å legge denne beskyttelsen under overmadrasstrekket. Trekket kan jo alltids vaskes, så lenge det ikke kommer noe på selve madrassen. Ha en fin søndag
Pupsilure Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #1930 Skrevet 11. juli 2010 Takk for tipset, Fantorangen! Det var smart
Pupsilure Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #1931 Skrevet 11. juli 2010 36 uker Om en uke er ikke lille babyen min prematur lenger :rødme: Synes han vokser for hver natt jeg! Magen bare eser ut... Men det er tydelig at hodet ikke er festet, for han får snudd endel på seg. Tok ikke bringebærblaskapselen i går kveld, da jeg tror det er lurt å starte litt forsiktig, og jeg tok jo en da posten kom. Men har tatt en i dag da Håper livmoren min får effekt av det, og gir meg effektive rier når tiden er inne. I dag regner det masse. Jeg sov til 13... Mannen har laget frokost til meg, og støvsuget hele leiligheten. Tror jeg bør prøve å få gjort noe i dag. Blir nesten litt deperimert av å bare sitte her uten noe å gjøre. Bare se på tv, og oppdatere diverse nettsider. I dag skal jeg: Sy gardiner Lage kort til mormor Besøke mamma på jobben
Pupsilure Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #1932 Skrevet 11. juli 2010 Herregud, som jeg hater å sy gardiner!! I dag var det ekstra ille, pga varmen, og da hjelper det ikke akkurat med varmen fra strykejernet i tillegg! Har klippet og strøket den ene, mangler bare sømmen, og det går fort. Men den andre orker jeg ikke å begynne på tror jeg Orker forøvrig ikke å gjøre ferdig den første heller Men nå er det rot utover hele spisebordet, så jeg må nok gjøre det om ikke så lenge.
Rosa76 Skrevet 11. juli 2010 #1933 Skrevet 11. juli 2010 Takk for gratulasjon Ja nå er det ikke lenge igjen før du har babyen din i armene Nyt den siste tiden din som gravid, for det blir fort travlere tider som nybakt mamma. Men det er absolutt verdt det :rødme: :rødme:
Pupsilure Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #1934 Skrevet 11. juli 2010 Jeg vet jeg bare burde nyte stillheten, søvnen og friheten til å gjøre hva jeg vil Men det er innmari vanskelig når man går å venter på et lite gull :rødme: Snakket med mamma om fødsler i dag. Hun sier at folk har begynt å mase sånn på henne nå, om det har skjedd noe enda, og om jeg gruer meg og slikt Bare glad de ikke maser på meg jeg Jeg spurte litt om fødselen min. Hun fortalte at hun gikk 9 dager over tiden, og var helt sikker på at hun kom til å gå 14 dager over, og bli satt igang, (for det skjedde med søsteren hennes), så hun vurderte ikke engang at fødselen var igang da hun hadde skikkelig vondt i ryggen en natt. Hun lå våken hele natten med vond rygg. I halv åtte tiden om morgenen hadde det kommet litt blod og slim og hun begynte å lure på om det var slimproppen som hadde gått og at hun kanskje skulle føde snart. De fikk gått til telefonkiosken ( ) og fikk ringt etter taxi. Hun kom frem til sykehuset 8.40 og fikk beskjed om å kle av seg, og da var det full åpning, og 8.50 ble jeg født Pappa var visst ikke med.
Neytiri Skrevet 11. juli 2010 #1935 Skrevet 11. juli 2010 Snakk om en fin fødsel til moren din da.....hehe må le litt av at dem måtte gå bort til en telefonkiosk
Devilina Skrevet 11. juli 2010 #1936 Skrevet 11. juli 2010 telefonkiosk ja :gjeiper: folk klarte seg like fint uten mobil og pc da gitt, er jo vanskeligere å få tak i folk nå... Tror moren min var og shopet i Skien da hun fikk vannavgang, godt hun skulle føde i Porsgrunn da og ikke var så langt unna :gjeiper: men det var en laaaaaaang og hard fødsel. DEN vil IKKE jeg ha
Dine Skrevet 12. juli 2010 #1937 Skrevet 12. juli 2010 Så fiiin mage Satser på du får en lett og fin fødsel.... Tror det skal gå kjempefint! Ikke alltid det er likt som med mammaene våre (min feks kastet aldri opp med oss barna og jeg har kastet opp som en gris.. Men jeg håper jeg får fødselen hennes, den var visst veldig lett og grei hehe
Pupsilure Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #1938 Skrevet 12. juli 2010 Hehe, telefonkiosk var litt av sjarmen med 80-tallet Jeg håper fødsler går i arv altså, men vi får se Det finner jeg snart ut. Max 6 uker igjen nå. Svangerskapene våre har i allefall vært ganske like. (Bortsett fra min bekkenløsning da, som muligens skyldes litt andre svakheter i kroppen også). Mamma hadde ingen plager av noe slag, og jeg syntes at jeg har vært veldig heldig med alt bortsett fra bekkenløsningen. Men jeg har ikke så veldig lyst til å gå 9 dager over tiden. I dag har jeg vært ute to ganger. Først et besøk, og deretter en liten shoppingtur med venninne. Er ganske sliten nå. Og babyen spreller veldig. Vi skal gå å legge oss i sengen, og se på tv med mannen vi nå :rødme: I morgen skal jeg kanskje være sammen med K og hjelpe henne videre med kjøkkenet.
Devilina Skrevet 12. juli 2010 #1939 Skrevet 12. juli 2010 Har en følelse av at du får juli baby jeg da men vet ikke hvorfor.... slutten av juli passer jo bra
Becky1 Skrevet 12. juli 2010 #1940 Skrevet 12. juli 2010 Det er nok like greit å innstille seg på å gå to uker over termin, isteden for å forvente seg å føde før eller på termindato. Har skjønt at det er forferdelig stressende å vente når man først har gått over. Hvis man forventer å føde på eller før datoen, mener jeg. Så, synes du har så god innstilling til det meste. Fødsel, fødselstid og alt Åh, tenk, det er virkelig ikke lenge til :rødme: . Kanskje blir du mamma rundt samme tid som jeg runder 12 uker. Gitt at den lille blødningen min ikke betyr noen ting da.. God natt kjære deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå