Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i natt og var så sinnsykt sulten! Lå våken en times tid, men ville ikke stå opp og begynne å lage mat. Fikk heldigvis sove igjen, og var kjempesulten da jeg sto opp. Hadde også mye murringer i magen. Kjennes som menssmerter. Føles veldig rart å ha dette, da det er veldig lenge siden sist ;) Det er visst en del av modningen, har jeg lest.

Kjenner at jeg har en fot godt plantet under ribbeinet. Er litt redd for å røre for mye på meg, for det blir ubehagelig... Og jeg er redd for å klemme den lille foten :kose:

Jeg gleder meg sånn til baby kommer!!! :nigo: :rødme: :danser::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg begynt med liste til fødebagen!

Skriver den veldig detaljert, og pakker ned det jeg kan. Vasker første maskin med babytøy nå. Lillegutt skal få ha med seg noen få egne plagg på sykehuset, og så er det noen plagg til meg, og litt forskjellige ting :)

Tror det er viktig å ha den så detaljert som mulig, for kanskje mannen blir nødt til å pakke den :ler:

Herregud, innen 7 uker kommer vi til å ta turen til Rikshospitalet for å føde :rødme: Er skikkelig spent på hvordan fødselen blir! Men jeg har en tendens til å tenke at ting ordner seg, så jeg har ikke orket å grue meg. Tenker at jeg får en lett fødsel :roll: Sikkert ganske dumt, men litt deilig også. Får vel et skikkelig sjokk når jeg ligger der, og tenker at jeg burde ha forberedt meg mye bedre. :ler: Det får jeg ta der og da :)

Og innen 8 uker er vi hjemme igjen med et lite nurk :rødme: (hvis alt er som det skal da......)

Uff, det er varmt her i dag. Og masse bråk ute. Slitsomt å ha døra åpen.

I morgen er det fysio igjen. Jeg har vært skikkelig sløv med øvelser i det siste :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som har begynt på fødebagen :hoppe: har enda ikke startet på min :sjenert: burde nok gjort det, men nå bor vi bare 20 minutter unna.... og føler jeg har aaaaalt for god tid :fnise:

Først og fremst må jeg ha en bag og ha ting i eller sekk og det har jeg ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte heller ikke et gram av energi på å tenke på fødselen første gangen, hvorfor skal man det? Man vet jo ikke hva man går til, og da er det jo ingen vits å grue seg :) Denne gangen gruer jeg meg litt :sjenert: Men, men, det blir faktisk litt bedre for hver dag som går egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, kanskje det er på tide å gjøre det snart, Devilina :ler: Vi bor ikke så langt unna sykehuset vi heller, men jeg vet ikke hva slags form jeg er i, kanskje jeg ikke er i stand til hverken å pakke selv, eller formidle hva jeg trenger :vetikke: Det er kanskje ikke så sannsynlig men... Kanskje det bare er greit å ha noe å styre med mellom riene.

Å grue seg er bortkastet ja :jepp: Det får jeg heller gjøre neste gang ;):ler:

Nå har vi bestemt oss for å kjøpe filmkamera :) Vi vil filme mest mulig av Goffels oppvekst. det er noe som er veldig viktig for mannen, og noe han har snakket mye om. Han har visst to fettere som ble filmet masse da de var små, mens han selv ikke ble det, og det har han alltid vært litt lei seg for :kose: Vi fant frem to kameraer vi hadde fra før, et fra hver av oss, men de var ganske utdaterte begge to, så vi kjøper nytt. Etter endel leting har mannen funnet det perfekte nå :) Og jeg håper vi skal klare å få brukt det regelmessig.

Dette har vært en litt kjedelig dag egentlig. I morgen er det fysio, så da kommer jeg meg ut litt :) Håper på fint vær også, så kan jeg sole meg.

5 uker til termin i morgen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stor og fin baby jeg har i magen :rødme: Hele magen er helt skjeiv nå :ler: Han liker seg på venstresiden. Det er så gøy å se den røre seg, tror aldri jeg blir lei av det :fnise: I går kunne jeg kjenne oppover leggen hans. Han sparker så ofte hardt inn i ribbeina på venstre side, og i går fulgte jeg foten oppover.

Jeg lurer på om han blir redd når jeg hoster, eller ler veldig :klø:

Nå skal jeg dra inn til byen, skal til fysio først, og shoppe litt med ei venninne. Det er sol ute :sol:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at om 7 uker har du lille Goffel hjemme og kan nyte han på utsiden av magen :fnise:

Gleder meg masse til å følge med videre - er skikkelig spent!!! :)

Så flink du er som har skrevet ned detaljert til fødebagen. Det tror jeg du er veldig lur i å gjøre - selv kommer jeg trolig til å ha bagen klar en måneds tid før.

Håper det gikk bra hos fysioen og at du får kost deg i solen :) Jeg har fri i dag og skal nyte solen når den endelig kommer på verandaen min.. :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin dag, med is på Aker Brygge, og litt shopping. Fantastisk flott vær i dag :sol:

Nå har jeg ganske vondt i huden rundt navlen her... For en filleting å klage over :roll: Men det stikker skikkelig. Nok til at jeg sier au, og tar meg til magen. Mannen ble ganske bekymret her, men etter å ha googlet litt ser det ut til å være ganske vanlig på slutten. Det føles som om noen stikker meg med en nål. Føles som det bare er i huden, og ikke lenger inn. Kkanskje jeg holder på å få strekkmerke? Men kan ikke se noe tegn til det heller. Ikke rødt, ikke noe unormalt...

Tør ikke annet enn å sitte med litt bøyd rygg jeg nå, for det var så vondt da jeg sto. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om smerten min kommer av en nerve i klem? Leser om flere som har opplevd det. Når jeg klyper litt i vevet, kan jeg fremkalle den samme smerten, så jeg tror nok ikke det er begynnende strekkmerker.

Har forresten opplevd at mitt høyre bein mister nesten all kraft når jeg går. Det skjer ofte, men gir seg etter 1 minutt eller noe. Snakket med fysioen om det i dag, og hun sa at det kanskje er isjasnerven som er i klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har hatt masse kynnere i dag. Og at jeg har tatt av meg gifteringen min :( I går kveld var den vanskelig å ta av. Det gikk greit på dagen i dag, men når den var trang i kveld også, klinte jeg på masse krem og fikk den av. Litt trist å ikke skulle bruke den på en stund synes jeg. Men tar ikke sjansen på å måtte klippe den av!

Nå kommer straks mannen, så skal vi se tv sammen i sengen :rødme:

Har ingen planer for i morgen, men jeg har bestilt fint vær, så det blir vel soling i parken med P eller K, tenker jeg :sol:

Kjenner forresten nedpress/ømhet nedentil også. Kanskje han prøver å feste hodet sitt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lettelse at det endelig er morgen! Har sovet så dårlig. Vet egentlig ikke akkurat hvorfor, men jeg har drømt så mye, babyen har sparket så mye, jeg er skikkelig tett i nesa, og snørrete (lurer på om jeg holder på å bli forkjøla eller om det er allergien min). Er også støl i hele kroppen etter den treningen. Jeg skal nok sove mer, men nå var det deilig å kunne stå opp litt :sjenert:

Vårt nye kamera kom i posten i går. Gud, så lite og pent det er! :hoppe: Og så skal det brukes til det flotteste som finnes, å filme lille vennen vår :rødme:

Var sammen med venninne K i hele går, og skal det i dag også. Hun har akkurat muligens fått en kronisk sykdom, og vi snakket litt om liv og død i går. Hun er veldig kristen, og har litt annet syn på ting enn meg, men veldig interessant :) Jeg føler meg så utrolig heldig fordi jeg egentlig aldri har opplevd noe fælt her i livet. Ingen i min familie under 75 år har dødd, ingen har fått alvorlig sykdom, ingen har mistet barna sine, ingen har opplevd noe virkelig fælt. Det er noe selvforskyldte problemer i familien, men det er liksom litt annerledes. :sjenert: Innser at vi er virkelig heldige! Venninne K har hjertefeil fra før, og nå denne nye sykdommen, hun har mistet en bror, flere tilfeller av sykdom og tidlig død...

Jeg innser at jeg har vært heldig, og at det kan snu når som helst. I dag til og med. Fæle ting skjer med usyldige mennesker hele tiden. Skal prøve å sette pris på at livet mitt går så bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen kjære Pupsi :kaffekopp:

Det er aldri hyggelig å snakke om liv og død, men som du sier, det får en ofte til å være takknemlig for alt man faktisk har. Jeg har vært ganske heldig jeg også, men jeg går ofte med en følelse av at noe fælt skal skje - ikke særlig hyggelig.

Men nå får du bare tenke positivt og glede deg over tiden med mannen din og koselig tv-tid i sengen :) Nå har du babyen på det siste bildet til og med og Goffel gjør seg nok klar til å komme ut ja :jepp:

Håper du får en fin dag i dag (har sovet skikkelig dårlig jeg også) - og føler deg bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig snørrete i uke 34-37. Helt vanlig sa legen min og jeg har lest om flere som ble det noen uker før fødsel.

Det er viktig å sette pris på livet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, siste bildet! :nigo: Oppdaget ikke det jeg...

Jeg har brukt masse nesespray i svangerskapet, men har prøvd å bruke så lite som mulig, og bare i et nesebor. Men nå i det siste har det blitt verre, så jeg har måttet ta noen ganger på dagtid også, og i begge neseborene :flau: Håper ikke jeg blir avhengig. Har vært det en kort periode før, men klarte heldigvis å slutte etterhvert.

Nå skal jeg en tur til K, og vi skal male kjøkkenet hennes! :overrasket: Jeg skal ikke gjøre så mye altså :fnise: Har sagt fra at jeg må ha masse pauser. Og jeg skal ikke klatre opp på noe. Og vi må lufte godt.

I stad skulle jeg klatre opp på en liten krakk for å henge opp noe i vinduet, og jeg klarte så vidt å komme meg opp :rodme: Sleit skikkelig :ler: Og jeg har store problemer med å tørke meg når jeg har tisset... Magen er i veien slik at jeg ikke får hånda inn forfra. Bakfra går greit da, heldigvis :ler: Unnskyld for at jeg deler så mye.... :sjenert:

Jeg kjøpte en duk på kremmerhuset i går, og det ble så fint!! :nigo: Det blir bare finere og finere hjemme hos oss :hoppe: Det betyr så mye for meg å ha det pent hjemme. Da vi flyttet hit for to år siden hadde vi brystpanel på kjøkkenet, yttergang, soverom, innegang, og hel panel på barnerommet. Vi hadde mørk grønt bad, turkis kjøkken, gult soverom :dåne:

Men så har vi malt da! :jepp: Og alt er blitt så fint, selv om det har tatt tid. Soverommet er hvitt (visjon), kjøkkenet er caffe latte, badet er hvitt (chi), barnerommet er lysblått, brystpanelet i gangene er hvitt (chi). Og vi har malt noen dører. Tavlemaling på døren inn til mannens kontor (som var bod). Nå er det jeg som liker å tegne på den, men kan tenke meg Goffel synes det er gøy etterhvert også :ler:

Nytt gulv har vi lagt også, både på kjøkkent og mannens kontor.

Jeg er skikkelig fornøyd med hvordan det ser ut her nå. Og håper at leiligheten vil være lettere å få solgt om noen år. Men det er nesten viktigere for meg å trives her nå.

Har lenge mislikt stuen vår, men nå i det siste har vi gjort noen endringer her som har hatt enormt mye å si. Mannen har overtatt tv-bordet (expedithylle fra IKEA) inn på kontoret sitt, og jeg har fått et fint hvitt ordentlig TV-bord i stua, som matcher vitrineskapet vårt. Og jeg har mislikt sofaen vår, fordi putene har vært så rotete, og den har vært så vond å sitte i for gjester, pga langt, lavt sete, og puter som gir veldig etter. Putene har vært problemet, men så fant jeg ut at jeg skulle stappe de fullere, og kjøpte noen vanlige hodeputer på IKEA på salg til 22 kr pr. stk, og puttet en inne hver, i tillegg til den som var der fra før, og det ble kjempebra!! :nigo: Det både ser mye ryddigere ut, og føles mye bedre å sitte i. Det er så fantastisk når det er så små endringer som skal til for å forandre så mye. Jeg hadde nesten lyst til å kvitte meg med sofaen, selv om den bare er et år gammel...

Jeg er visst skikkelig pratsom i dag jeg :ler: Godt jeg skal bort til K, så kan jeg snakke hull i hodet på henne istedenfor dere :fnise:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ha det fint rundt seg :jepp:

Det høres ut som dere har gjort masse for å gjøre det til deres eget.

Her vi bor nå er det ikke så veldig fint, men det har liksom bare vært et midlertidig hjem, så vi har ikke gjort så mye med det. (Har bodd her i 3,5 år da!) Men nå når vi skal flytte gleder jeg meg til å innrede fint og velge gardiner selv, og bestemme akkurat hvordan vi skal ha det! Og jeg gleder meg til jul, for da kan jeg lage til et skikkelig julehus! :rødme:

Du får kose deg med venninnen din, og mal forsiktig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei pupsi :klem:

Det høres ut som det går fint med deg, og tenk at snart skal du få møte lille mageboeren :rødme:

hehe...jeg pakket også bagen klar, men å ta den med inn på sykehuset glemte vi mellom riene gitt ;) Så energibarene, ennergidrikken, kjeksen og leppepoamden min som jeg anså som svæært viktig å ha under fødeselen lå igjen i bilen. Jeg savnet ikke noe av det! Men; ta med deg egen såpe som lukter godt til å ha i den første dusjen etter fødselen, den er heeeeelt fantstisk!

Lykke til fremover vennen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så gøy å lese innleggene dine, for du skriver så detaljrikt og beskrivende. Tviler ikke på at dere har det koselig hjemme hos dere og at du er flink til å ordne. Har jo sett det du har gjort med barnerommet og stellebordet/kommoden. Virker som du tenker nøye igjennom hver avgjørelse. Selv føler jeg at vi har endel midlertidige løsninger nå, siden vi ser oss rundt etter hus. Blir det til at vi bestemmer oss for å bli boende når babyen kommer, må vi nok gjøre noen forandringer. Men er veldig fornøyd med mellomløsningene våre. Fint til å være halvveis :fnise:

Har vært endel syk igjennom oppveksten, så setter veldig pris på når jeg er frisk. Det har dog først til at jeg er mindre tålmodig når jeg har plager. Man skulle tro at jeg hadde blitt herda, men har heller blitt møkk lei av alle former for plager. Er nok derfor jeg ikke akkurat omfavner denne svangerskapskvalmen akkurat :ler: . Mange er mye mer tålmodige enn meg ser jeg, men kanskje dette er noe av grunnen :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg igjen, LilleEkorn :klemmer: Håper alt er bra med dere!

Skal prøve å huske å ta med fødebagen ja :ler:

I dag har jeg malt litt. Men herregud, så lite jeg orker :overrasket: Hadde pause nesten hele tiden jeg. Og da jeg kom hjem, etter 4 timer, var jeg helt utslitt. Hadde tenkt meg en liten tur på senter, men orket bare ikke. Kjøpte nemlig en duk på kremmerhuset i går, og likte den så godt at jeg ville kjøpe noe mer i samme serie :) Men det kan jeg gjøre i morgen, så får jeg meg en tur ut da også :)

Jeg har også levd med midlertidige løsninger altfor lenge, men nå eier vi vår egen leilighet, og jeg nekter å godta sånt mer. Er jeg ikke fornøyd nå, så bestemmer jeg meg for å male rett og slett :ler:

Jeg har masse kynnere nå! En av de var litt vond også. Har også vondt i bekkenet.

Jeg har fått massasje på leggene av mannen nå nettopp :rødme: Og han har laget middag til oss. Fiskegrateng. Ikke så veldig spennende men... Jeg har fått ganske mye vann i kroppen i det siste altså. Ser det tydelig, og får så dype merker som ikke går bort før etter lang tid. Og i stad prikket det så rart også. Ble faktisk bedre etter massasjen. Har ikke så veldig lyst til å begynne å bruke støttestrømper altså. Da må jeg jo gå med bukse. Og støttestrømper er skikkelig vanskelig å ta på. Har tatt på mange gamle damer det, da jeg jobbet som fotterapeut.

Jeg har kjøpt en sølvfarget sprayboks, og nå skal jeg rett og slett gå å spraye og fornye litt ting og tang :overrasket: :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte meg uten nesespray i natt :nigo:

Har hatt 3-4 kynnere allerede i dag.

Planen for i dag er å sy noen gardiner, og ta en liten tur på senteret. Skal titte på noen ting på kremmerhuset, og kjøpe noe babyting på salg på Princess. 40 % avslag der nå, i hele butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noen skikkelige kupp i dag synes jeg :nigo:

Kjøpte to bodyer, to bukser, en genser og en tykk "kjøredress" til lille Goffel på 70 % salg på Lindex. Det ble 170 kroner for alt sammen! Bare dressen kostet egentlig 230. Alt sammen i kul retro-stil :)

Kjøpte også en fin duk på Kremmerhuset til 50 kroner. Roser til 25 kr, liljer til 40 kr og en orkide til 50 kr på ica. Og nesten 1 kg moreller og en hel ananas til 45 kr på en innvandrersjappe. :)

Jo, og så var jeg jo på Princess også, der kjøpte jeg 15 små kluter, 3 flanellskluter (store), 2 smekker med norsk tekst, og 3 kjøkkenhåndklær, det ble ca 130 kr totalt :)

Jeg vet jeg høres rar ut nå, men jeg tittet på bilder av de nyfødte, som pleier å være i forskjellige nettaviser, og jeg så en baby som jeg tror Goffel ligner på :ler: Da jeg så han tenkte jeg bare med en gang at akkurat sånn tror jeg Goffel ser ut. Skikkelig rart. Det er akkurat sånn han ser ut i mitt hode. Er så innmari spent på å se om det stemmer!! Det er ganske stor forskjell på nyfødte babyer. Før har jeg tenkt at de ser like ut alle sammen, men det gjør de jo absolutt ikke :fnise:

Har hatt flere kynnere siden sist, 3-4 stk mens jeg handlet.

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...