Gå til innhold

Pupsi skal ha baby


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj, her var det liv :nigo: Jeg har vært i sverige i nesten hele dag. Kjøpte litt ting og tang på panduro, og nå holder jeg på å lage noe fint til rommet til babyen :rødme:

Festen er ikke før på torsdag altså, så dere får spare på pærebrusen og strawberry daquirin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bli med på fest på torsdag ;)

Strawberry daiquiry for gravide høres helt nyyyyydelig ut!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget to bilder (nesten ferdig) på lerret. Et til barnerommet, og et bryllupsbilde av oss. Skulle egentlig bli to bilder til Goffel, men jeg kjøpte et fint ark som ville passe så godt til bryllupsbilde, så da ble det det ;)

Kjøpte en blokk med retro-dyr-ark på panduro i går, og har limet et ark med noen ugler på lerretet og pyntet med litt forskjellig. Ble veldig kult!

Vurderer å ta en tur ut, skal kjøpe noen kurver. Men orker liksom ikke heller...

Magen min blir bare større og større (ikke så veldig rart :ler: ) Nesten alle menneskene jeg møter ser på magen min :fnise: Babyen er så stor nå. Det spreller overalt samtidig. Veldig gøy både å kjenne på og se på. Har drømt at han har blitt født veldig mange ganger i det siste. Kjenner også mye nedpress nå, og har en følelse av at han kommer om ikke så mange ukene. :sjenert: Om 4 uker hadde vært fint :jepp: Sikkert bare dumt å tenke sånn, for jeg går sikkert 14 dager over terminen :roll:

I går fikk jeg et innfall at jeg måtte pakke fødebagen. Men i dag er jeg litt mer realistisk, og tenker at jeg har gooood tid. og jeg kan jo ikke pakke ned så veldig mye heller, bruker jo toalettsaker, ladere og forskjellige ting hver dag. Får heller skrive en liste, som vi finner frem når fødselen starter, og pakker da.

Har lyst til å lage flere hobbyting, men jeg blir så ufattelig sliten! Orker ikke å holde på særlig lenge før jeg må ha en skikkelig pause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å lage ting og tang :jepp:

Dette med å pakke bag ferdig i god tid virker veldig vanskelig - man bruker jo mye av tingene hver dag :klø:

Høres ut som en god ide og iallfall skrive en liste som du sier, og så kan man jo pakke ned de tingene man evt ikke bruker hver dag. Klær til etter fødsel er kanskje ikke så hyppig i bruk nå med STOR mage? :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fødebagen tror jeg at jeg kommer til å kjøpe ekstra av deo og lignende for å ha klar i bagen. Det blir uansett brukt opp på et seinere tidspunkt... Ladere er litt mer upraktisk å ha dobbelt opp av, men en liste som er lett tilgjengelig hjelper nok til å huske det viktigste! Hvor lang vei har du til sykehuset?

Kjenner igjen hobbytrangen, har veldig mange planer, men får gjort lite fordi energien er begrensa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo pakke ned klær jeg skal bruke etter fødselen :jepp: Selv om jeg ikke aner hva jeg vil passe inn i da ;) Og ekstra deo var jo lurt å kjøpe uansett. Tar man bare med klær babyen reiser hjem i, eller klær han skal bruke når vi ligger på sykehuset også? :klø:

Vi har ikke lang vei til sykehuset, Kanei. Ca 20 minutter med bil til Rikshospitalet.

Nå har jeg spist noe ekkelt. Melkesjokolade med salmiakklakris-fyll :dåne: Kjøpt i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste sykehus har klær man kan bruke mens man er der.

Synes nesten den sjokoladen hørtes god ut jeg :ler: Men den beste sjokoladen med lakrisfyll får man på Island. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt om noe sånt før jeg, før jeg så det i sverige i går, og da måtte jeg jo bare prøve. Er veldig glad i lakris, nå som jeg er gravid ;) Men den sjokoladen var bare rar altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist noe ekkelt. Melkesjokolade med salmiakklakris-fyll :dåne: Kjøpt i sverige.

:spy: Urgh, den hørtes bare ekkel ut - må være noe for spesielt interesserte svensker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste sykehus har klær man kan bruke mens man er der.

Synes nesten den sjokoladen hørtes god ut jeg :ler: Men den beste sjokoladen med lakrisfyll får man på Island. :jepp:

:tommelopp: jaaaaaaaaaaaaaaaaa den er absolut best, awwww savner moderlandet....men jeg har sjokolade med lakris i skapet :lur:

Hadde aldri hørt om noe sånt før jeg, før jeg så det i sverige i går, og da måtte jeg jo bare prøve. Er veldig glad i lakris, nå som jeg er gravid ;) Men den sjokoladen var bare rar altså :ler:

Den kan du ikke engang sammenligne med Islandske sin altså.....for den har jeg prøvd og smaker helt merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en svigerinne som er halvt islandsk, så min bror og familien er ofte på Island. Så hos de får vi goood lakrissjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svigerinne som er halvt islandsk, så min bror og familien er ofte på Island. Så hos de får vi goood lakrissjokolade!

:tommelopp: er så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skal kjøpe mammaklær, vil jeg anbefale denne. Tror det er det plagget jeg har brukt mest. Vasket masse og tørket i tørketrommel, men motivet er like fint :) Litt stor i størrelsen, så small er nesten litt stor til meg.

Jeg vil også anbefale denne. Kjøpte en til fetteren min sin unge i fjor, med navnet og fødselsdatoen hennes på, og da den kom i posten ble jeg nesten misunnelig, så myk og god var den!! :nigo: Så en sånn skal helt klart Goffel få :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tipset om mammaklær! Jeg har lagret selgeren nå, så jeg skal huske på det når det blir mer aktuelt. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips for mammaklær og den nydelige puten :)

Synes bukser og sånn er veldig vanskelig å bestille over nett, for når jeg har prøvd i butikker og sånn, så er bukser som ser tøffe ut, mange av de ser helt feil ut på meg. Det er lettere med topper. Jeg kommer til å være på mitt største til høsten og vinteren, så da trenger jeg litt gensere og sånn tenker jeg, så får ta en titt på mammaklær på Ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en side nå med masse kule bodyer/t-skjorter/smekker med trykk :nigo:

Mannen elsker t-skjorter med morsomt trykk, spesielt hvis det er litt nerdete :ler: Så tror både han og lillegutt skal få noen morsomme plagg etterhvert.

Jeg har vært hos legen i dag. Alt er bra. Magen ligger på den røde streken, fosterlyden er på ca 150, som den pleier, og babyen ligger med hodet ned. jeg fikk sykemelding de siste tre ukene, og resept på aerius allergimedisin. Han ble glad for at jeg fortalte han at aerius nå er godkjent for gravide. :) Han hadde visst flere gravide som gjerne ville ha den.

Neste kontroll er om 4 uker hos en ny lege, for han skal ha ferie til etter fødselen min. Men han ønsket meg masse lykke til, og sa at vi sees når babyen er ute.

Har vært på senter med ei venninne, og shoppet litt :sjenert: Får rydde det vekk før mannen kommer hjem :ler: Det var masse salg på panduro, blant annet 50 % på et stoff som jeg uansett hadde tenkt til å kjøpe! Så nå skal jeg sy sengetøy til babyen, og en gardin til rommet hans, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...