Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Hmmm... 5500 på kontoen, og regninger for 5300 som skal trekkes før neste lønning :sukk: Ser dårlig ut altså... Får litt dårlig samvittighet som ikke kjøper den også, for hun dama har styra fælt for å fikse opp i problemet sånn at jeg skulle kunne by.

Men det er jo nå skattepenger og feriepenger kommer da... så da kan man vel ta seg råd til det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feriepengene mine kom med lønna 12. juni, og skattepenger får vi ikke før i oktober, da mannen har et firma :sur:

Jeg har brukt altfor mye penger i det siste, så jeg bør vel roe ned litt. Vi har en sparekonto som vi tar fra når vi trenger, men nå har jeg fått ganske mye derfra i det siste. Men det meste har gått til behandlinger og utstyr til babyen da. Dersom pengene fra NAV skulle kommet som forventet ville jeg fått noen tusen derfra nå i disse dager, men fikk beskjed om at de ikke hadde mottat sykemeldingene mine! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da... for et dillemma... men samtidig.. for et kupp den vesken var da :) Hadde det vært meg hadde jeg gått for det jeg :sjenert: men så har jeg en stygg uvane med å utsette regninger litt..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et dilemma! :jepp: Jeg har jo allerede bestilt en, som mannen også kan bruke. Og jeg vet jo ikke så mye om hva som kommer til å fungere og hva vi liker før babyen er her. Men samtidig så har jeg veldig lyst på den :sur:

I dag er de visst skikkelig st. hans feiring i parken her :nigo: Vi hadde uansett tenkt til å gå ned og grille med et vennepar. Nå blir det vel kanskje veldig fullt, men det blir jo ekstra koselig med musikk også da.

Hver sommer er det flere konserter og store fester her. :sol: Det er innmari koselig! Masse folk, og musikk som høres helt til min veranda. :danser: Og så greit å bare kunne gå bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... I dag fikk jeg lønnsslipp fra den jobben jeg hadde i fjor sommer (to uker til syden med psykisk utviklingshemmede) med feriepenger på 918 kr :nigo: Hadde helt glemt at jeg skulle få feriepenger derfra. Men det står at utbetalingsdatoen var 18 juni, og de har ikke kommet inn på kontoen. Fikk lønna derfra altfor sent også. kanskje det er et tegn på at jeg burde kjøpe den veska? :jepp:

Nå starter fødeavdelingen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer penger kommer inn på kontoen min :nigo: I dag morges våknet jeg til 7862 kr på kontoen :) Sjekkt opp litt hva det kunne være, og det viser seg å være skattepenger! Ble så glad for å slippe å vente på dem til oktober, selv om jeg ikke skjønner hvorfor jeg plutselig fikk dem nå :klø:

Skal overføre mesteparten til sparekontoen vår, men noe kan jeg jo bruke :lur:

Har sagt fra til dama med stelleveska at jeg skal ha den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal starte med bringebærbladkapsler! Virker som om folk er veldig fornøyde med det! :nigo:

Det er helsekost som skal styrke livmoren før fødsel, så man får effektive rier, og at livmoren trekker seg godt sammen igjen etterpå. Noen skriver at de har hatt raske fødsler, ikke revnet, ikke gått så lenge over tiden, ikke blødd så mye osv. Tar mye av det med en klype salt, men tror nok det kan styrke livmoren, og det må jo være bra :jepp:

Hmm! * noterer bak øret *

Håper du og go'magen har en herlig dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin overraskelse å få skattepengene nå - når det ikke var forventet! Tenk at du er på nest siste bilde på tickeren din! Har jo ikke fulgt deg så nært i det siste, men hu-hei som tiden går! Lykke til på/med oppløpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med penger en ikke har regna med :jepp:

Du? Kan du sende meg noen magebilder på mail? Ikke den på kg, men den private. Får aldri sett de og vil så gjerne se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til deg, Becky ;) Glemte at du ikke får sett dem, men liker å se det som resten får lov til :kose:

Har akkurat laget fantastisk god tandoori-kylling med stekt ris og pita-brød. De har noen krydderposer på innvandrersjappa som man blander med yoghurt og marinerer kyllingen i, og den er så sinnsykt god :nigo: Lot den stå i 2 døgn denne gangen, og kyllingen var helt rød da jeg skrapet av litt av marinaden. Det trekker helt gjennom kjøttet, og smaker så utrolig godt! Men jeg syntes ikke den egner seg som saus (mannen syntes det funker) så jeg skulle gjerne funnet en god saus til. Har prøvd mange forskjellige, men ingen er 100 % eller i nærheten, og jeg syntes ofte det er så store glass, og så dyre. Vil helst lage noe selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærkapsler....ja det har jeg hørt litt om......men er det noe som er helt tryggt å ta eller??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er helt trygt :jepp: Mange som får det anbefalt av jordmor. Men det er ganske dyrt da! Var innom helsekostbutikk i stad, og det kostet nesten 200 for et glass som holdt i en måneds tid, eller noe. Jeg skal selvfølgelig kjøpe på eBay ;) Selv om jeg er litt skeptisk til å kjøpe kosttilskudd derfra :klø: Har kanskje tenkt meg til sverige i helgen, kanskje jeg heller skulle sett der. Si fra hva det koster hvis du sjekker i sverige, Neytiri :)

På engelsk heter det forresten red raspberry leaves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så fin du er :pls: . Ser jeg sånn ut når jeg har uker igjen, er jeg råfornøyd. Du har jo ingen strekkmerker og er kjempeslank resten. Veldig gøy å se. Har ikke sett på veldig lenge, pga pc. Sist jeg så, hadde du ikke mye mage. Du skal være veldig fornøyd og blås lang vei i om du bikker 70 :jepp: . Har du spist veldig sundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Becky :klemmer: Hyggelig å høre! :nigo: Nei, jeg har ikke spist kjempesunt :flau: Burde gjort det, men det er ikke så lett. I starten spiste jeg veldig lite, og la ikke noe på meg før over halvveis. Fikk tilbake lysten på godteri rundt uke 25, og har spist altfor mye godteri siden... :sjenert: Hver dag...

Ble litt redd for strekkmerker i stad. Klødde sånn på magen, og fant frem et lite speil slik at jeg kunne se den underifra, og jeg hadde masse røde streker :overrasket: Men er ganske sikker på at det bare var kloremerker :sjenert: Men jeg ser at det har skjedd noe med piercinghullet mitt. Der har det begynt å liten liten revne, men det hadde jeg regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, den kyllingen hørtes god ut!! Marinere i to dager!! Så lenge har jeg aldri prøvd, men det må jo bare bli bra da!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :sol:

Heldigvis hadde de 918 kronene mine kommet inn i dag, hadde grudd meg litt til å ringe å etterlyse dem. :) Men jeg ser at 715,87 kroner er trukket fra kontoen min, og jeg kan virkelig ikke skjønne hva det er for noe :klø: :klø:

Har undersøkt magen nøye i dag, uten å ha klødd den, og det er ingen tegn til strekkmerker enda :nigo: Mamma fikk ingen, så jeg satser på at jeg har gode gener. Men jeg tror de fleste som får strekkmerker får det helt på slutten, eller under fødselen.

Tenk at det er en baby inni meg da :rødme: Og nå vet jeg ikke hvem han er enda, men snart kjenner jeg han så godt, og kan sikkert nesten ikke huske hvordan livet var før han ble født :) På bare ni måneder går vi fra å så et lite frø, til å føde en ferdig baby. Det er ganske fantastisk!

Jeg gleder meg sånn til fødselen jeg... :hoppe:

Gleder meg også til å få min egen fødselserfaring, finne ut hva dette med fødsler egentlig er for noe, og hvordan min opplevelse av det vil være. Og jeg gleder meg sånn til å få lov til å holde og passe på en bitteliten baby. Har knapt holdt en baby før :flau: Mannen har visst aldri holdt en ;) Og jeg gleder meg til å vise frem babyen til stolte slektninger, og gi dem gleden av et nytt familiemedlem. Jeg gleder meg til å ta han med hjem, og ta i bruk alle tingene som jeg har brukt så mye tid og energi på å planlegge og anskaffe.

Jeg har så mye spennende i vente akkurat nå, at jeg ville nok spolt fremover, og miste hele sommeren, hvis jeg kunne gjøre det :ler:

Det er max to måneder igjen nå, hvis jeg går 14 dager over termindatoen. Leser om mange som føder før termin også, selv som førstegangs, så det kan faktisk komme en baby om ca en måned. Syntes det ville vært fint jeg da, hvis han blir født i slutten av juli, uke 38. Mannen har bursdag 20. juli, så jeg får knipe igjen den dagen, for han vil nok ha den for seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye du har å glede deg til og så kort tid det er til :hoppe: :rødme: (ja, rar setning, men du skjønte vel ;) ) Du har så flott innstilling til fødselen. Prøver å tenke som deg. Gjør det foreløpig, men får se om jeg er like avslappet når det nærmer seg :fnise:

Revner piercinghullet? :hakeslepp: Når måtte du ta ut piercingen? Som du sikkert skjønner så har jeg det selv.

Glemte å takke for at du sendte bildene. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den ut for mange år siden. De jeg har sett som har hatt piercing i navlen har revnet ja :jepp: Så jeg er veldig forberedt på det. Ser at det er blitt litt rødt, og litt sølvfarget-aktig hud rundt det øverste hullet.

Jeg får vel sikkert en periode der jeg gruer meg til fødselen snart også :ler: Men foreløpig bare gleder jeg meg :rødme: Klarer faktisk å se på fødeprogrammer også. Jeg vet at det blir forferdelig smertefullt, men slik er det bare, jeg klarer det jeg, som alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å se på fødeprogrammer også. Jeg tenker at det er bedre å ha et realistisk bilde av hva man går til, i stedet for å innbille seg at fødselen er som å prompe sommerfulger.

Enig med Becky at du har en veldig flott holdning til fødselen og tiden du har foran deg! Jeg blir rørt og glad av å lese her om hvordan du gleder deg til alt som skal skje!! Håper du beholder den gode følelsen helt til fødselen og i lang lang tid deretter!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...