Gå til innhold

Pupsi skal ha baby


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Så flinke dere har vært som har kjøpt så mye billig. Jeg har og tenkt å prøve å holde meg langt unna babybutikkene. Så mye som mulig ihvertfall. Er man tidlig ute, kan man få kjøpt mye for en billig penge. Tenkte jeg kunne kikke på klær på tilbud. Kjønnsnøytale selvsagt. Ting tør jeg ikke før det har gått minst 12 uker, men kikke kan jeg jo :lur:

Ah, NAV, tell me about it. Har heldigvis ikke hatt så mye med de å gjøre, men det jeg har hatt, har ikke vært videre positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, NAV kan dere få gratis av meg! Gruer meg til jeg skal sette i gang mølla med dem angående svangerskapspenger fra oktober og ut termin ( pga. at jeg er selvstendig næringsdrivende og gjør arbeid jeg føler kan gå ut over sikkerheten til fosteret )

Noen som har vært borti svangerskapspenger her ? Jeg kommer til å ta med skjema til første kontroll og be legen skrive under allerede da, for dette kommer helt sikkert til å ta tid, om jeg kjenner dritt-NAV rett.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, NAV kan dere få gratis av meg! Gruer meg til jeg skal sette i gang mølla med dem angående svangerskapspenger fra oktober og ut termin ( pga. at jeg er selvstendig næringsdrivende og gjør arbeid jeg føler kan gå ut over sikkerheten til fosteret )

Noen som har vært borti svangerskapspenger her ? Jeg kommer til å ta med skjema til første kontroll og be legen skrive under allerede da, for dette kommer helt sikkert til å ta tid, om jeg kjenner dritt-NAV rett.... :kjefte:

Jeg har god erfaring med NAV og svangerskapspenger. Jeg hadde første utbetaling på konto ti dager etter at alle papirer var levert! Men det kan hende jeg bare var heldig, eller at det er fordi jeg bor i en liten kommune. Men jeg anbefaler å gå personlig og levere papirene, og se at de taster inn på dataen at de har mottatt dem :) (Ting har visst en tendens til å "forsvinne" ifølge sjefen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med NAV og svangerskapspenger. Jeg hadde første utbetaling på konto ti dager etter at alle papirer var levert! Men det kan hende jeg bare var heldig, eller at det er fordi jeg bor i en liten kommune. Men jeg anbefaler å gå personlig og levere papirene, og se at de taster inn på dataen at de har mottatt dem :) (Ting har visst en tendens til å "forsvinne" ifølge sjefen min)

Har blitt nye regler nå.... eller prosedyre... nå skal alt sendes inn til et svææært kontor i Oslo på Alnabru... der skal det scannes inn og så får de div. kontorene og rette saksbehandlerne papirene elektronisk rett på dataen.... det skal bli mindre papir i omløp, er jo en bra ting de... de er flinke til å rote bort ting....

Men det skader nok ikke å levere personlig heller, men de tar bare mot og sender til Oslo de også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig gøy å ha det meste i orden til lilleprinsen kommer :rødme: Håper mannen kan skru opp taklampen i dag :hoppe:

Vekten i dag viste 67 kg :dåne: Det er bare 10 kg mindre enn meg det, sa mannen :kjefte: For ikke lenge siden veide jeg 55 og han 85, da var det 30 kg forskjell. Men syntes han er flink som går ned i vekt, og min vekt forsvinner jo igjen den også :)

De siste 3-4 dagene har jeg spist ca to kilo moreller :dåne: Jeg ELSKER moreller! :rødme: Har endelig funnet dem billig. I matbutikkene koster det jo fortsatt rundt 120 kr kiloen. Men nå har innvandrerbutikkene endelig satt ned prisene, så først kjøpte jeg 300 gram til 69 kr kiloen. Dagen etter måtte mannen kjøpe med etter jobb, da fikk jeg ca en kilo moreller. Og i går fant jeg dem til 60 kr kiloen, og da kjøpte jeg like godt en kilo. Har spist opp endel av de nyeste, men ikke alle, for jeg skal til ei venninne i dag og "feire" prinsessebryllupet i sverige :) Og da er det hyggelig å kose oss med litt frukt :nigo: Egentlig burde vi hatt på oss brudekjolene våre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, moreller er dødsgodt! Fikk masse av mamma for noen uker siden, men får så luft i magen at jeg ikke klarte å spise opp alle før det gjorde vondt :sjenert:

Håper du og venninnen din koser dere med bryllupet - jeg skal se helt alene før mannen og jeg skal i selskap med familien.

Håper du får en fantastisk helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moreller er dødsgodt. Kos deg :jepp:

67 kg er virkelig ikke mye. Selv håper jeg at jeg ikke bikker 70 kg. Har faktisk gått ned etter at jeg fant ut at jeg er gravid. Veier 56-57 nå. Når begynte du å legge på deg?

Kos deg med bryllup :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet var flott og det var gøy å og se på alle kjolene med jentene :nigo: Hjemme igjen nå, mannen spiller super mario galaxy 2 som han fikk i posten i går :roll:

Jeg veide ca 57 før jeg ble gravid. Gikk ned til ca 55 i starten. Veide 55-57 til uke 25, sånn ca, og etter det så begynte jeg å legge på meg. Så det er ikke så mange ukene jeg har brukt på å legge på meg 10 kg :sjenert: Jeg håper også å holde meg under 70 kg, men jeg er jammen ikke sikker på om jeg klarer det lenger. Men ingen krise å gå over heller da :) Bare jeg slipper å gå opp 20-30 kilo totalt :jepp:

Har et bud inne på eBay som jeg er litt spent på nå! Enda en stelleveske :sjenert: Mitt bud er på 10 dollar og frakten er 15. Ser ut som jeg vinner, bare en time igjen. Totlt blir det da ca 160 kroner, og den koster 1100 i butikken. Et kjent merke innenfor stellevesker :ler: Egentlig skulle jeg ikke kjøpe den men klarte ikke å la være å by. Tenker at jeg godt kan selge den på finn og tjene litt penger på den, kanskje :) Eller beholde den og veksle litt mellom dem.

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Nå ble jeg sur! :sur: Noen bøy selvfølgelig i aller siste sekund på stellevesken. Jeg økte budet mitt til 16 dollar, men så gav jeg meg. Fikk den selvfølgelig ikke :sukk: Jeg gjorde forøvrig det samme mot noen andre for noen dager siden. Økte budet de siste 10 sekundene :ler: og da vant jeg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 33 uker :danser:

Herregud, bare 7 uker og to dager igjen nå. Det kommer nok til å gå kjempefort! Og plutselig er lille her. Jeg gleder meg så vanvittig! :nigo:

Snille mannen stod opp tidlig og vasket og støvsuget her, og laget varme rundstykker til oss :kose: Jeg ligger fortsatt i sengen og ser på tegnefilmer ;) Babyen i magen er veldig aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å gjøre kupp på nettet, selv om du ikke fikk det denne gangen. Selv fikk jeg kjøpt 2 gravidgensere til drøye 130 kr i går. Det er greit når det ikke er noe man MÅ ha, og speseilt når man har litt god tid på seg. Har funnet flere møbler jeg kantenke meg. Har planer om å by under om de fortsatt ligger der om noen måneder. Får jeg de ikke, så får jeg de ikke. Ingen krise. Da finner jeg noe annet.

Oioioi, nå er det ikke lenge til. Jeg burde kopiere den lista di, for å se hva jeg trenger å kjøpe. Hvadan har du funnet ut hva du trenger? Tror for øvrig at man ikke trenger så mye man kan kjøpe. Trenger man f.eks både vogge og sprinkelseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tegnefilmer og ferske rundstykker hørtes fantastisk ut! :)

Gratulerer med 33 uker! Ha en fin helg :goodbye:

Ja, en deilig start på dagen det :sol:

Tusen takk, og god helg til deg også :)

Becky: Du kjøper ikke møbler på eBay vel?? :overrasket:

Det ligger masse lister rundtomkring med hva man trenger. Og så er det ikke så vanskelig å tenke seg til heller :) Men klær syntes jeg er veldig vanskelig! Har ingen anelse om hvor mye klær man faktisk bruker, og hvor fort de vokser. Tror bare man må erfare det selv. Ingen unger er jo like heller. Noen gulper masse og må skifte ofte, og noen blir født store...

Vi har fått en babykurv som min svigermor lå i da hun var nyfødt :) Ellers hadde vi ikke giddet å kjøpe det. Men argumentene er visst at en sprinkelseng er så innmari stor og skummel for en nyfødt. At de må ha det litt tettere rundt seg ;)

Skuffelsen fra i går har lagt seg, og jeg har nå bud inne på to andre stellevesker. Skikkelig kule! Og lav fraktpris også. Håper håper håper.... Kjøpte en parfyme på eBay i går. Ck in2u. Prøvde den hos venninnen min i går, og den var så god! Kjente lukten hele kvelden, og måtte bare kjøpe den ;) Skal kjøpe parfyme til mannen også, men aner virkelig ikke hva :vetikke: Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos venninne H. Vi har farget hverandres øyenvipper og jeg bøyde hennes i tillegg. (Er hudpleiere begge to ;) ) Det var hyggelig, ikke sett henne på et par uker.

Har spist verdens beste calzone, og tror jeg spiste litt for mye. Det er en stund siden nå, og jeg er fortsatt skikkelig mett! Kjøpte en kilo moreller igjen, og en kurv med druer. Druene er de søteste jeg noengang har smakt. Og de var på tilbud også, bare 10 kroner for en kurv i en innvandrersjappe. Det stod at det var hvite druer :fnise: De er da vitterlig grønne! Sitter og spiser frukt, selv om jeg egentlig ikke orker å få i meg noe mer nå. Mannen spiller nintendo :) Men jeg venter på at han skal bli ferdig så vi kan legge oss og se på tv i sengen sammen.

Jeg kjenner at jeg mangler litt kraft i armene, og at jeg sliter litt med å puste... :sjenert: Men det er nok ikke noe farlig, og bare sånn det er å være gravid. Det er jo mye som skjer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusteproblemen er skikkelig ille nå! Lurer på om det er derfor jeg har så lite kraft i armene også, fordi jeg ikke får nok luft :klø: Men det er nok helt normalt.

Fant dette på nettet:

"Livmoren har kommet over navlen nå og det vil si at tarmene er blitt presset langt nok opp til at de berører lungene som igjen har fått mindre plass. I tillegg til dette har du nå fått mange nye små blodårer i lungene som også skal fange opp oksygen i tillegg til de blodårene du har fra før, du vil derfor føle at du ikke får "nok" luft enkelte ganger når du puster inn. Hjertet jobber mye raskere også nå når det skal transportere mer oksygen rundt, skal jo forsyne både deg og babyen, og du vil pga det også bli lettere andpusten.

Så som du ser så er det mange faktorere som spiller inn og gjør at du vil føle det vanskelig å puste, men husk, ingenting av dette er farlig, bare helt vanlig og nødvendig for at du og babyen skal få det dere trenger av oksygen."

Jeg syntes babyen tar så stor plass nå jeg :sjenert: Det er så vanskelig å reise seg opp, og å røre seg :dåne: Pluss at ryggen min er så vond. Og han legger seg stadig i en stilling som presser og strammer skikkelig. Sikkert tverrleie. Og mange ganger hver dag presser han hodet opp mot et punkt litt over navlen min, og dytter skikkelig. Blir den store kulen der :ler: Og så stikker han en fot eller arm så langt ut ved ribbeina på høyre side at jeg ser at det buler.

Mannen syntes at jeg klager så fælt over babyen. Han sier at det bare er fint at den spreller og sparker og plager meg :sjenert: Så fort jeg nevner at babyen f.eks hikker sier han at jeg ikke må klage sånn. Det begynner å irritere meg :kjefte:

Tror jammen jeg er litt hissig nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte::kjefte: Om ikke mannen din har gått gravid selv, kan han holde sånne kommentarer for seg selv :kjefte::kjefte:

Huff, de vet nok ikke helt hva de skal si stakkar. Forslag til hva han heller kunne ha sagt: :fnise:

- Huff, det må være ubehagelig. Godt det ikke er så lenge igjen nå.

- Jeg forstår at det ikke er så godt. Synes du er flink jeg. Du som går igjennom bekkenløsning og alt.

Hva skulle du ønske at han hadde sagt? :klemmer:

(ps: skjønner at han er en god og snill mann altså :jepp: . Men som vi har snakket om før, kan disse menna lire av seg noen kommentarer som ikke er helt heldige alltid. Vel, det var vel min mann vi snakk om da.. :sjenert::ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe :ler: Han fikk høre det senere i går kveld. Jeg sleit sånn med å reise meg opp og da stønner jeg ganske mye, og han har begynt å kommentere denne stønningen hele tiden. Og i går tok jeg han litt for det, og begynte å gråte og klage over alt som er fælt og vondt. Jeg sa at jeg skulle ønske at han kunne passe babyen litt, og at jeg var skikkelig lei :sur: Han var kjempesøt og hyggelig og sa alt det rette :kose:

Og jeg sa til han at jeg ikke stønner sånn for å irritere han (han innrømmet at han ble irritert) men fordi lydene bare kommer når man skal prøve å reise seg med en så stor mage. Klarer ikke å puste når jeg reiser meg opp, fordi det blir så stort press på lungene, og det gjør vondt både i magen og ryggen. Er helt anpusten etterpå fordi jeg holder pusten så lenge :sjenert: Dette skjønte han veldig godt da :) Og skulle skjerpe seg.

Vi fant også noen løsninger som skal gjøre ting lettere for meg fremover. Så jeg føler meg litt bedre nå :nigo:

Fikk svar på mailen min av NAV, og de nevnte også at de ikke hadde mottatt sykemelding fra meg siden 9/5, så nå må jeg ringe lønningskontoret på jobben og klage :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få tak i lønningskontoret i hele dag. Ringt ca 8 ganger. Men har fått lagt igjen beskjed, så håper de ringer meg tilbake.

Kiropraktoren knakk meg opp, tøyde litt og tok noen tester. Jeg er visst mye bedre i bekkent. Hun ser også mye mer bevegelse i ryggen. Har time igjen i slutten av juli.

Har forferdelig vondt i et punkt midt på ryggen, på høyre side nå!! Tror bare jeg blir nødt til å legge meg ned. Orker ikke å sitte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ble bedre. Det blir som regel det :jepp: . Da er det så fint man snakker snakker sammen og ikke bare går og irriterer seg over det i lenge tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å lese at det ikke bare er mannen i huset her som lirer av seg de mest tåpelige ting uten å tenke seg om :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...