Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Gud hjelpe meg!! :haar: :dåne: Er det muuuulig!! Stakkars dame..

Jeg håper også på gode gener og smører meg med vanlig hudkrem.. Elisabeth Arden med honningkuler. Lukter nyyyydelig!!

Håper det er et annet sted som har bassengtrening da.. Jeg skal si fra hva jeg finner ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor tidlig bør man begynne å smøre seg egentlig?? Jeg syns smøring er det kjedeligste som finnes, så jeg vil gjerne utsette det så lenge som mulig.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden smurt meg med en body butter....men nå kjøpte oljen for jeg ville bli kvitt kløen og dem sier kløen kan jo også være tegn på at huden strekker seg .....men på flaska står du kan bruke fra første dag i graviditeten til 3 mnd etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er ganske kjedelig å smøre jeg også. Men gjør det en gang iblant. Kjøpte body butter på tilbud en dag, så nå har jeg vært litt flink med den :jepp: Begynn når du føler at du trenger det du. Jeg føler meg noen ganger tørr og stram og da smører jeg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å smøre seg for kløens skyld. Og bare det å føle seg vel og velduftende! Men dessverre kommer strekkmerkene i underhuden og dit er det ingen kremer i verden som når dessverre... :tristbla: Sies det da.. Mulig jeg sparker meg selv i leggen dersom jeg skulle få det en dag.. :sjenert: Mamma fikk ingen etter to svangerskap så her krysses fingrene så de blir blå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det snakkes om smøring og kjedelig... prøv å gjør dette minst tre ganger om dagen fra du er bare noen måneder gammel da... :dåne: DA BLIR DU LEI DA... jeg hater å smøre meg... men jeg må. møkka eksem :kjefte:

Men kjære har fått mye av jobben nå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, får aldri sett bilder. Er nok fordi jeg har jobb-pc :vetikke: . Du har sikkert kjempefin mage :jepp: .

Huff, for noen forferdelige strekkmerker. Det så nesten ut som de var malt på. Blir man så ille rammet kan man liksom ikke si "det sitter i hodet ditt. Du ser ikke så ille ut som du tror" :fnise: . Nei, får håpe vi alle slipper unna så synlige merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å smøre meg pga kløe... Hater også å smøre meg og er sånn som glemmer det hele tiden, men etter at jeg merket hvor mye det hadde å si for kløen på magen og brystvortene så gjør jeg det nå hver dag etter dusjen. Har liksom blitt en del av morgenstellet.

Jeg bruker en fra Vichy; lipidiose, creme corps, for very dry skin. Jeg har fått merkbart mykere og mer spenstig hud. :jepp: Veldig fornøyd og så lukter den deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en sånn stick fra BodyShop jeg som jeg bare smører på magen, slipper å bruke hendene og gni det utover. Og så har jeg en strekkmerkekrem jeg også bruker. Fikk ingen merker sist, så håper jeg slipper denne gangen også. Men på puppa har jeg masse, de vokste to bh-størrelser på to dager når melka kom, så er kanskje ikke så rart ;)

Du har kjempefin mage :) Jeg er en elefant i forhold :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestkantbadet er nok stengt i sommer. Det er fysioklinikken jeg bruker som har treningen der. Badevaktene trengs visst til utebadene om sommeren, og da stenger de innebassengene.

Jeg trener ikke knebøy, men jeg tøyer setemuskulaturen endel :jepp: Har fått forskjellige øvelser fra fysio og kiropraktor :)

Jeg er så redd for strekkmerker jeg :sjenert: Og nå var jeg dum og googlet og fant det verste bildet jeg har sett noengang. Snill som jeg er skal jeg dele det med dere :Nikke::nigo:

OH.MY.GOD! Og jeg som har lagt på meg to kilo allerede kommer sikkert til å bli seende sånn ut!!!!!!!!!!!!!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi :) Lurer på hvor du har gått til jordmor..? jeg har ikke vært hos jordmor enda og lurer på om jeg bare skal ringe helsestasjonen min eller om man velger privat om man vil..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Jeg ringte helsestasjonen i dag, og fikk ikke time før i uke 24 (er nesten 9 nå). Litt av årsaken til at jeg fikk time så sent, var at de var helt sprengt på kapasitet, men også fordi jeg uansett må til fastlegen og ta de første blodprøvene, og da er det strengt tatt ingen "offisielle" kontroller (utenom UL da) før i uke 24. Så det er sikkert ingen krise at du ikke har vært hos jordmor enda, Siebaeo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes smart ut med den sticken da, angelou :jepp:

Siebaeo: jeg gikk til jordmoren i bydelen. Har vært hos begge to nå, og er like misfornøyd med dem begge, så det blir fastlegen heretter ;) Du kan nok velge privat også ja :jepp:

Jeg drømte at hele magen plutselig begynte å bevege seg noe voldsomt, og at man kunne se alle konturene av baby utenpå, og så plutselig var han født, 2 mnd for tidlig. Men alt var greit med han. Vi dro ikke på sykehuset engang. Han var så bitteliten. Men han ville ikke suge, så vi måtte gi han morsmelkerstatning. Jeg ble dritsur på mannen fordi han ikke kokte opp vannet til flasken, han mente det var godt nok å bruke vann rett fra springen, og jeg ble rasende :ler: Plutselig tittet jeg på magen min, og oppdaget at jeg hadde fått omtrent så mye strekkmerker som hun på bildet jeg postet :dåne:

Har ikke hatt så mye rare drømmer tidligere i svangerskapet. (annet enn da jeg drømte at jeg skar babyen ut av magen min selv, 3 mnd for tidlig, og lurte på hva jeg skulle si til mannen og sykehuset. Tenkte at de kom til å ta fra meg ungen hvis de skjønte at jeg hadde gjort det selv, og vurderte å lyve om at noen hadde skåret den ut for å stjele den)

Jeg har vært hos fysio, og på en liten shoppingtur nå :) Kjøpte dyner til Goffel. Tok likegodt begge størrelsene, og en pute (når kan man begynne å bruke det egentlig?), sengesett og 10 kluter. Det var 30 % avslag på alt til barn på princess, så totalt kostet dette 350 kr :nigo: Det stod ingen steder at det var 30 % og hun i kassa visste det ikke, men jeg snakket tilfeldigvis litt med sjefen hennes for å finne ut hva jeg skulle ha, og da sa hun det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Jeg ringte helsestasjonen i dag, og fikk ikke time før i uke 24 (er nesten 9 nå). Litt av årsaken til at jeg fikk time så sent, var at de var helt sprengt på kapasitet, men også fordi jeg uansett må til fastlegen og ta de første blodprøvene, og da er det strengt tatt ingen "offisielle" kontroller (utenom UL da) før i uke 24. Så det er sikkert ingen krise at du ikke har vært hos jordmor enda, Siebaeo.

Oi, er det en spesiell kontroll i uke 24..? Nå har jeg ikke time hos lege før i aug pga ferie osv. Og da er jeg i uke 29 :sukk: Men jeg får komme til en legevenn av familien i ferien så da får jeg en kontroll rundt uke 23 i alle fall.. Og når skal jeg i så fall skvise inn en jordmor..? :dåne: Kontrollert opp og ned i mente! :fnise: Jeg vil gjerne snakke med jordmor og. Jeg får høre med bydelen i morra. :)

Siebaeo: jeg gikk til jordmoren i bydelen. Har vært hos begge to nå, og er like misfornøyd med dem begge, så det blir fastlegen heretter ;) Du kan nok velge privat også ja :jepp:

Hm.. er vi i samme bydel mon tro..? Tror vel egentlig ikke det. Jeg får bare sjanse.. Hvis ikke noen anbefaler en privat! :)

:ler: for noen crazy drømmer!! Du er jo enda verre enn meg :fnise: Kjenner igjen den der følelsen av å ha gjort noe "galt" og finne på masse rare ting for å lure seg ut av det. Lurer på hva det kan tydes som.. :fnise:

Gøy når man får shoppet til en billig penge! :hoppe: Jeg gikk bananas i mammaavdelingen på HM der det var 75,- og 100,- for masse fint! :nigo: Svær pose med klær til 800,-!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontrollen i uke 24 er vel bare veiledende tror jeg. Man har kontroll ca en gang i måneden. Det passer jo fint at du drar i uke 23 da :) Vi er nok ikke i samme bydel. Tror du bor litt mer sentralt enn meg :jepp: Jeg bor nesten i enden av t-banelinja :)

Så gøy med salg på mammaklær! :nigo: Jeg bør vel kanskje ikke kjøpe mer jeg nå. Er jo bare gravid i ca to måneder til. Men hadde ikke klart meg uten de mammaklærne jeg har kjøpt! Nå har jeg kjøpt to shortser også, og de er skikkelig gode.

Ingen syke drømmer i natt, som jeg husker hvertfall ;) Men jeg har sluttet å tisse om natten :klø: Nå er det ca den fjerde natten. Syntes det er litt rart. Og håper ikke det betyr at kroppen min sparer på all væske for å lagre det i armer og bein og gi meg ødemer :overrasket: Følger med på vekten, og den har ikke økt noe særlig mer. Ligger på rundt 66,4. Hvis den øker fort tyder vel det på vann, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på et senter med venninnen min. Vi tittet litt i butikker og spiste pizza :) Jeg kjøpte drikke som var 0,8. Har aldri klart å drikke så mye før, men nå i det siste kan jeg drikke nesten hvor mye som helst :sjenert:

Har tittet litt på stellevesker, og funnet en jeg liker, som mannen nok også kan godta :nigo: Har søkt den opp på eBay, selvfølgelig :lol: , og funnet den billig der. Venter bare på å få vite hvor mye de skal ha i frakt.

Syntes forøvrig det er galskap at man kan ta 1100 kr for en relativt stygg veske bare fordi den er til baby. Litt det samme som at ting til bruder og bryllup er ekstra dyrt. Var innom en veskebutikk, og du kan få mange fine vesker for 1100. Fant noe som lignet på stelleveske og den kostet 300. Hadde kjøpt den hadde det ikke vært for at jeg ikke var helt fornøyd med fargen. Kanskje jeg kjøper en fin veske til meg og en kjedelig en til mannen (han må jo ha en stelleveske han tør å vise seg ute med :ler: ) til samme pris som en stelleveske på babyshop. Får se hva som skjer med eBay først :)

Har ligget ue og solet meg litt også, men kjeder meg så fort, og laptopen blir så innmari varm, og vanskelig å se skjermen. Vi har forferdelig mye pollen på verandaen nå. Vurderer å vaske den skikkelig, og fikse opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende at alt til bryllup og babyer skal være så ekstra dyrt ja!! Latterlig!!

Lurte på en annen ting - jeg vurderer å kjøpe en sånn doppler, eller hva det heter.. Og jeg husker at du har en sånn. Hvor kjøpte du den?? (Siden det er deg, var det antagelig ebay, men jeg må jo spørre.. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler: Nei, det var faktisk teknikmagasinet denne gangen :jepp: 179 kroner. Angelsound heter den. Men tror ikke de har så mange igjen, Dine var innom den ene butikken, men da var det utsolgt, så hun kjøpte på eBay. Ikke så veldig mye dyrere der :) Jeg har uten skjerm, så jeg må telle selv. Men det finnes de som teller for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...