Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Ja, det er forskjell på farmor og mormor ja! :jepp: Håper jeg får en datter en dag også :sjenert:

Jeg tror det er ganske vanlig at guttene ikke er så interessert i å snakke med familien sin. Pappa er også sånn. Og hadde det ikke vært for at mamma har vært veldig flink til å inkludere foreldrene hans, så hadde jeg nok ikke hatt noe godt forhold til min farmor og farfar. Så jeg må være flink for Goffel sin skyld :jepp: Han er jo faktisk i deres familie også, og de fortjener å se han. Svigermor har sikkert gledet seg i årevis til å skulle bli bestemor en dag. Og man kan jo få mye hjelp av familien også, hvis man åpner opp for det.

Kusinen min, som var 18 da han ble født, lot ingen passe sønnen hennes da han var liten. Hun kunne ikke være borte fra han en halvtime engang. Tror hun var sånn helt til han var 2-3 år. Og så har vi et annet familiemedlem, som har overlatt barna til barnevakter en hel helg fra de var 2-3 uker gamle, gjerne anenhver helg :hakeslepp: Jeg håper jeg skal klare å finne en mellomting ;) Man må bare stole på at svigermor eller andre familiemedlemmer klarer å ta seg av et lite barn. De har tross alt vært mødre selv en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja uff har hørt om flere som klarer ikke gå fra ungene sine....tror det er en ting om man fortsatt fullammer for da går det ikke, men det er også sunt for barnet etterhvert å få forhold til flere en bare mor og far.

Kjenner det eneste med svigermor er at hun og jeg er heeeeeelt forskjellige, og hun prøver å fortelle meg hvordan jeg skal være mor.....det orker jeg ikke, men at hun passer på snuppa vår har jeg ingeting i mot.......eneste der igjen er jeg ikke helt for å gi krukkemat og sånne ting, og hun synes det høres tungvint ut at hun må drive å lage mat til ungen(den gangen hun vil passe snuppa vår)......da må jeg nok lage litt babymat og ta med......men men alt går når man vil ha det sånn og sånn.

Goffel vil nok trives å kunne være hos farmor og farfar den tiden det kommer tenker jeg!

Noen planer i kveld pupsi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen planer :sjenert: Sitter å kjeder meg veldig her. Jeg og mannen skal se på Eurovision da, men jeg har egentlig ikke så mye interesse av det.

Lurer på å sove litt, for å få tiden til å gå. Har egentlig lyst til å gjøre noe, men vet at jeg ikke bør. Har allerede vasket og ryddet ganske mye her, tilogmed vasket vinduer på barnerommet :nigo: Så jeg tror det er lurt å ta det med ro egentlig.

Mannen er endelig installert på sitt nye rom, og spiller data nå. Jeg prøvde å lage noen kort i stad, men er ikke kreativ i dag, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men det er også lov å ha sånne dager hvor man ikke gjør noenting altså.....synes du har drevd med så mye at du fortjener å kunne sette deg ned å slappe av :nigo:

Eurovision...ja det MÅ jeg alltid få med meg da :fnise: Mine favoritter er nok Moldova, Azerbaijan, og SEFF ISLAND!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg har så vondt nå!!! :grine: Stillingsforandringer hjelper i ca 5 minutter, så er det like vondt. Det er ganske vondt midt på ryggen nå, ikke bekkenet som er verst. Men bekkenet verker det også. Nakken er vond og...

Det eneste som føles godt nå er å stå/gå/vaske noe :ler: Har akkurat brukt 30 minutter på å vaske badet og det var veldig godt faktisk. :vetikke: Men tør ikke å gjøre for mye heller. Leker med tanken om å vaske vinduer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff!! :( håper du snart får det bedre!

greit du har funnet noe som hjelper litt da! bare du ikke overdriver!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg som har så vondt :klemmer:

Men du, om det hjelper å vaske bad, så kan du godt få ta en tur hit? :jepp:

:fnise:

Får vel heller finne en måte å lure mannen til å ta det :roll: Jeg pleier å foreslå at vi skal f.eks tørke støv og vaske badet, og da velger han bestandig bad fordi han ikke orker støv-pirk, og det passer meg fint - badvask er det verste :snurt:

Håper du har en fin søndag, og at du føler deg bedre snart. Hold ut - det er ikke så mange uker til alt blir bra :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det er ofte bedre å bevege seg litt om bekkenet er vondt...men du må passe å ikke overdrive!

Har du varmepose eller kanskje en rispose du kan varme...legg det da rundt hofter, symfysen eller bak ved korsryggen......det hjelper også en del :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk bedre i dag :hoppe: Jeg har vært i parken utenfor her med to venninner og grillet pølser og skravlet. Jeg tror faktisk det er godt for bekkenet mitt å ikke stivne i sofaen :jepp: Selv om det kanskje blir litt feil å vaske badet i tide og utide :ler: I går nektet mannen meg å vaske vinduer :overrasket: Han mener at jeg bør være helt i ro.

I går var første dagen jeg faktisk var lei av svangerskapet og klar for å få baby på utsiden. Mot slutten så føler man det vel sånn hele tiden. Det er over i dag, og jeg syntes det er koselig å være gravid igjen :rødme:

:hoppe: litt for at Goffel er 30 uker i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ en måte så må det være litt godt å få den følelsen og. Det betyr at du begynner å bli klar :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på den følelsen av at det hadde vært bedre å ha babyen på utsiden. Jeg er lei, lei lei. Jeg vil ha en kropp som tåler litt bevegelse før jeg blir utmattet, jeg vil ha energi, jeg vil ta på meg sokkene uten å svette og jeg vil barbere meg skikkelig både her og der... Men jeg hadde nok gått gjennom det en gang til så da er det tydeligvis ikke så ille som føles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet på den følelsen, og det er virkelig første gang jeg har følt det sånn. Stort sett koser jeg meg med å være gravid, til tross for smerter. Men akkurat i går var jeg veldig klar for å bli ferdig med dette her, og få tilbake kroppen min. Men jeg tror man trenger de 9 månedene også, for jeg tenker i perioder at jeg ikke kan tro at det faktisk er en baby inni der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!! :goodbye:

Innom og hilser litt på hos deg! Siden du har skrevet 78 sider i din bok tror jeg at jeg henger meg på fra nå av jeg! :jepp:

Villt gjett her nå, men er Goffel den lille i magen? Hvorfor havnet du på Goffel egentlig? Morsomt navn! :fnise: Likte det godt, siden det er super originalt! :jepp:

Ha en fiiiin søndags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :velkommen:

Ja, regnet ikke med at du orket å lese alle sidene egentlig :ler: Kort oppsummert: vi giftet oss for et år siden, startet prøvingen ca i august. Fikk positiv test i desember, PP6. Det er en :babygutt: og Goffel er navnet ja :gjeiper: Jeg har sterk bekkenløsning og 100 % sykemeldt, ellers lite plager.

Litt vanskelig å svare på hvorfor det ble Goffel egentlig :sjenert: I starten var det egentlig Gofle, men så skjedde det noe underveis. Mannen finner på mange morsomme ord, og vi har mye rare navn på ting :ler:

Jeg husker en gang, helt i begynnelsen da vi ble kjent. Vi var hjemme hos meg, og hadde laget mat sammen. Rett før vi skal sette oss ned for å spise sier han, helt seriøst: "har du funnet frem glatlatne?" Jeg sa først bare "hæ?" for jeg skjønte ikke hva han sa. Så gjentok han det bare. "Har du funnet frem glatlatne?" og han så bare spørrende på meg. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, jeg skjønte ikke hva han sa, selv om han snakket tydelig og så rett på meg. Etterhvert skjønte jeg at det var et tulleord som ikke betydde noenting, og jeg syntes det var fryktelig morsomt. Det er hans humor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom historie ;)

Du Pupsi.. Tenkte å høre med deg når første gang du ble sykmeldt under graviditeten var og hvor mye ble du sykmeldt?

Vet du har vært 100% sykmeldt en stund nå og bare tenker litt fremover.. Prøver å få meg en 50% sykmelding en måneds tid kanskje, i morgen , pga kvalmen, men nå er ting ganske ille på jobb også, så jeg lurer på hvordan jeg skal klare det fremover rent psykisk og fysisk når jeg blir større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid så greit med jobb og graviditet :klemmer: Jeg var stort sett i kjempefin form til ca uke 12. Da begynte jeg å kjenne bekkenløsningen. Kom meg til lege og fikk henvisning til fysio. Ble 100 % sykemeldt i uke 15. Var sykemeldt i 4 uker, og startet deretter i 50 % jobb igjen med tilrettelegging. Jobbet i tre uker og ble deretter 100 % sykemeldt, og vil nok være det ut svangerskapet.

Venninnen min har vært sykemeldt 100 % siden uke 6 pga kvalme. Tror hun fikk to ukers sykemelding av gangen, og bare ringte legekontoret og fornyet den når den gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.. Da blir det spennende å se i morgen da.. Hadde vært utrolig deilig med 100% siden jeg har den jobben jeg har, men sjefen ville fryst meg ut så fort jeg kom tilbake.. Det er det jeg gruer meg til, dersom jeg skulle blitt sykemeldt, hvertfall 100%, hvordan h*n kommer til å reagere.. Sjefen later som å være forståelsesfull og tilrettelegge for meg, men det er ikke så mye å tilrettelegge når man jobber i butikk. Da er man kundebehandler og that's it. Det er assisterende butikksjef som sitter på kontoret og driver med papirarbeid. Så får bare krysse fingrene for legetime imorgen og håpe på det beste..

Takk for hjelpen Pupsi - veldig greit å vite at jeg ikke er alene om å være sykmeldt pga kvalme isåfall.. :klem:

Ps. Hvor langt er venninnen din på vei nå, hun som ble sykmeldt i uke 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i uke 26 nå, og er nå 80 % sykemeldt for bekkenløsning ;) Sendte deg PM, Dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar fra noen ang bassengtrening nå! 100 kr for fast påmelding 1 dag i uka, og 165 hvis jeg skal ha to dager. Drop in koster 200 kr pr. gang. Jeg må binde meg frem til to uker før termin, men tenker at det ikke gjør noe. Det eneste som stopper meg litt er beligenheten og parkeringsmuligheter.

Har tittet litt på kart nå, og selv om det er i sentrum, så tror jeg at jeg vet hvor det er, og klarer å kjøre dit. Det er på et eldresenter, så det bør jo egentlig gå an å parkere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...