Gå til innhold

Pupsi skal ha baby


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Du trenger kanskje ikke bekymre deg for 200 kroners grensa du da, Neytiri? Finnes det noen grense i sverige? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger kanskje ikke bekymre deg for 200 kroners grensa du da, Neytiri? Finnes det noen grense i sverige? :)

Alt fra eu er ingen grense på...kan kjøpe sofa liksom :nigo:

men alle andre land fra første kr. men jeg vet ikke om de stopper alle pakker da......... i norge bestillte jeg feks brudekjolen min som kostet med frakt litt over 1000kr. og den ble jo ikke en gang stoppet i tollen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også brudekjole til 1000 kr og kom unna med det :lur: Men var forberedt på å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det kommer toll, så er det som oftest billigere uansett....man må regne det ut da.

Hadde jeg fått toll hadde det ikke vært like mye som fav kjolen i norge som var på en svimmel 20,000kr. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger et råd;

I morgen er siste gang av bassengtreningen, men med en ny instruktør. Den begynner 9.15 og er hjemme ca 10.30. Jeg skal til kiropraktor og må dra hjemmefra 11.30.

Lurer på å droppe bassengtreningen... Har så forferdelig vondt nå om dagen, og vet ikke om treningen vil være bra eller dårlig med både trening og kiropraktor samme dag. Tenker også at det blir litt stress for meg, selv om jeg får en time hjemme til å slappe av. Litt dumt å droppe den også, siden det er siste gang, og jeg kommer til å savne den veldig.

Hva syntes dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm vanskelig å si.......jeg personlig hadde kanskje dropped det, men det er mer fordi jeg orker ikke mer en en ting om dagen ellers kommer det kraftige kynnere....så jeg klarer ikke dra hit og ditt......men samtidig er jo svømmingen godt for kroppen da!

Kan ikke du dra til sånne fysio basseng og trene litt på egenhånd det du har lært senere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor jeg kan trene på egenhånd :vetikke: Men det burde la seg gjøre ja :jepp:

Mannen mener også at jeg kan droppe svømmingen i morgen. Merker at det frister litt. Er ikke så greit å skulle gjøre flere ting på en dag nei :sjenert:

Får se hva jeg gjør. Nå går jeg å legger meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg drar til fysioterapi har dem treningsrom og bassengtrening. bassenget er jo sånn for både eldre, handikap, babysvømming o.l.

har time en gang i uken med fysio som står ved bassengkanten og hjelper meg med øvelsene, men jeg kan også komme på egenhånd resten av uken for å trene ekstra.....det koster meg 80kr hver gang, men går in i frikort....betaler også lege her 100kr hver gang, men frikortet er til 900kr. da....så jeg trenger en tur til og så kan jeg bade uten å betale! :nigo:

Det må da finnes sånne bassenger i oslo da??

Ja ta det med ro, ikke grunn å irritere bekkenet mer....kiropraktor blir nok nok tenker jeg ;)

natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet svømmingen.

Høres veldig fint ut sånn du har det, Neytiri! :jepp: Jeg har betalt 100 kr gangen, og det går ikke inn under frikortordningen :tristbla: Og nå er det laaang sommerferie. Åpner igjen etter at lillegull er ute. Men jeg håper å finne et annet tilbud.

Skal snart dra til kiropraktoren, og deretter er det rett hjem. Vi får en mann fra get hit, som skal fikse et eller annet. Og da mister jeg internett til mannen kommer hjem 17.30.

Mannen skal legge lister på kontoret sitt, og hvis han blir ferdig med det i dag, kan han flytte inn alt rotet som står spredd rundt i stua :nigo: Det er fullstendig kaos her nå. Uansett tror jeg at vi er ferdige i løpet av helgen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme igjen. Fy søren så dyrt det er med kiropraktor. Hun holdt på i et kvarter bare, og det betalte jeg 350 kroner for :hakeslepp: Vet ikke om vi har råd til å holde på med det så veldig lenge, altså :sjenert:

Har kjøpt svart farge og skal farge noen klær! Aldri gjort det på egenhånd før. Tør bare å ta plagg som allerede er svarte, men har blitt utvasket. Skal jeg tørre å ta noe blondeundertøy også? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt igang en maskin med farge. Utrolig lite tøy man kan ha i med en pakke farge! Tok i litt mer enn jeg bør, men vi får se hvordan det blir :nigo: Tok faktisk "før"-bilde av klærne :ler:

Get hadde misforstått hva vi skulle, så det ble ikke noe arbeid her. Hadde en koselig mann her som hadde fått en helt annen beskjed. Men de kommer en annen dag. Heldigvis stopper det ikke mannens planlagte arbeid på kottet sitt :) Tenk om det er ferdig i helgen :sjenert:

Jeg måtte ta første allergitablett i dag. Vet ikke om jeg skal ta det hver dag, eller bare når allergien er ille. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke blonder tar til seg noe særlig farge, så det tror jeg kan bli vanskelig.. Jeg innbiller meg i hvert fall det. Men det går jo an å prøve.

Lurt å friske opp svart tøy på den måten da. Det ser fort så gammelt og slitt ut når det blir grått i kantene.

Ha en fin helg Puspi! Håper bekkenet behandler deg bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder allergitabletter så bruker tablettene 1-2 uker før den når sin topp med full effekt ;) Så man bør starte i god tid før det blir for ille, sånn til info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er klærne farget, og det ble ganske bra! Vasker dem en ekstra gang nå, for å få vekk all overskuddsfargen.

Farget:

en av mine t-skjorter - ble bra, men fikk noen synlige sømmer, syntes ikke det gjør noe

tre kjøkkenhåndklær - hvite sømmer her også, men ellers veldig bra

5 par sokker - varierende resultat

en pysj til baby - veldig bra!

to bodyer til baby - veldig bra!

to IKEA kluter - veldig bra!

rosa g-streng med blonder - forferdelig stygt, orket å se på den i et par sekunder før den gikk i søpla :ler:

Ok, så jeg bør bruke medisinen fast da. I fjor tok jeg bare en og annen de dagene det var verst, mener jeg å huske, og det funket det altså :jepp: Er litt usikker på om jeg får flere av denne typen, for den har jo ikke vært i bruk til gravide før nå helt nylig (aerius). Har ca 20 stk igjen fra i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi...

Jeg er ikke inne å skriver så mye om dagen, men leser så ofte jeg kan ;)

Ser at du ikke har basseng lenger, et lite tips om det ikke er for langt unna deg, er dette et sted å kontakte.

Ellers finnes Gruppefysio på Lørenskog som også har behandling og bassengtrening for gravide med bekkenplager.

Et lite tips etter farging av klær til slutt... Pass på å kjør maskinen uten tøy eller med noe det ikke er så farlig med. Jeg farget noe sort en gang og det jeg vasket etterpå fikk sorte flekker på seg :(

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er klærne farget, og det ble ganske bra! Vasker dem en ekstra gang nå, for å få vekk all overskuddsfargen.

Farget:

en av mine t-skjorter - ble bra, men fikk noen synlige sømmer, syntes ikke det gjør noe

tre kjøkkenhåndklær - hvite sømmer her også, men ellers veldig bra

5 par sokker - varierende resultat

en pysj til baby - veldig bra!

to bodyer til baby - veldig bra!

to IKEA kluter - veldig bra!

rosa g-streng med blonder - forferdelig stygt, orket å se på den i et par sekunder før den gikk i søpla :ler:

Ok, så jeg bør bruke medisinen fast da. I fjor tok jeg bare en og annen de dagene det var verst, mener jeg å huske, og det funket det altså :jepp: Er litt usikker på om jeg får flere av denne typen, for den har jo ikke vært i bruk til gravide før nå helt nylig (aerius). Har ca 20 stk igjen fra i fjor.

Hvis det funker på deg slik som du har gjort, så er det bare å fortsette sånn :) Jeg derimot må starte tidlig ellers har det null effekt på meg... men tar også mere enn en egentlig, ikke nå som jeg er gravdi da. Da er det bare en. Men har egentlig 5 aerius i døgnet... jepp.. allergi for alle penga :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Fantorangen :goodbye: Hyggelig å se deg igjen :klemmer:

Jeg fikk tips fra kiroprakoren min i dag om samme sted som du linket til, så jeg skal kontakte dem :)

5 aerius ja, det var mye! Bruker du aerius nå, Devilina? Jeg tror jeg prøver å ikke ta det hver dag, bare når det er ekstra ille. Hvertfall til jeg eventuelt får resept av legen min på mer.

Nå har mannen lagt lister på kontoret sitt, og mesteparten av tingene er flyttet inn :hoppe: Det ble veldig fint der inne! Nå driver jeg bare å forhandler om en liten ommøblering av stuen, og når jeg får gjennom det, så er jeg veldig fornøyd med alle rom :nigo:

Vi tenker å invitere mannens familie hit neste helg. Så slipper vi å dra til dem :fnise: De ville så gjerne se magen min igjen, så de har etterlyst besøk. Sikkert litt koselig for dem å se barnerommet også. tror de gleder seg veldig til babyen kommer. Og jeg føler meg litt beæret over å få gi dem et barnebarn/oldebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ganske ærefullt å få gi noen et barnebarn/oldebarn!! Skjønner godt den følelsen!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det føles virkelig som en ære :jepp:

Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli med svigerfamilien når lille kommer. Jeg håper virkelig at jeg skal klare å ha et godt forhold til dem, selv om mannen ikke liker dem så veldig godt :sjenert: Jeg syntes de virker helt greie, selv om jeg alltid er på vakt, og venter på at det skal bli noe problemer.

Mamma var alltid veldig flink til å ta meg med til farmor og farfar. De har faktisk passet meg mer enn mormor. Syntes mamma var veldig flink til det, og det er kun hennes fortjeneste at jeg kjente dem så godt som jeg gjorde.

Jeg har et veldig godt forhold til mamma, og snakker med henne på telefonen hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Hun er også bare 19 år eldre enn meg, så det vil nok være veldig naturlig for meg å oppdatere henne mye mer på utviklingen til lillegutt enn det jeg vil gjøre med svigermor. Jeg vil nok også ha mye lettere for å be henne om barnevakt (og å stole på henne som barnevakt). Men jeg er obs på det allerede nå, og skal prøve å inkludere svigermor. Mannen kommer nok ikke til å gjøre det, i så stor grad en farmor ønsker. Det er litt annerledes med oss jentene.

Mannen ringer nesten aldri familien sin, og når de spør om det er noe nytt, svarer han bare nei, uten å forsøke å få igang en samtale. Og han får aldri med seg hva samtalen handlet om, for han er rett og slett ikke interessert. Han er ekstremt god til å jatte med uten å oppfatte noe som helst. :ler: Hvis jeg absolutt ikke følger med i en samtale så klarer jeg faktisk ikke å si "jaha" og "ok" og "så synd" på de rette stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stort sett oss kvinnene som holder mer kontakt med familie...sånn er det bare.....min mann er også som du beskriver med sine foreldre....og svigermor virker litt anarledes nå som vi flyttet....for hun ødelagde en del kontakt jeg og hun hadde....og da når man bor 2 timer unna og sønnen hennes er masse på sjøen eller ringer ikke mye når han er hjemme har hun da skjønt at de må prøve også å holde kontakt.

Å være farmor blir aldri det samme som å være mormor.....MEN jeg synes det er kjempekos at du skjønner det nå at du vil at dem også skal få være med i ting......det må jeg prøve å være flinkere til altså......for barnet fortjener det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...