Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Søt suget er her og... men vi har ikke noe i hus ;) så slipper det liksom... men har smelt i meg en halv honningmelon da, det stilte søthungeren litt.

Men... kjære var i butikken ista.... :dåne: kom tilbake med litt middag og potetgull.... OG sånne fryse-is :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe m? Det er ikke så usundt. Eller smoothie-is. Vi skal spise en med jordbær- og pæresmak ikveld. Den er kjempegod. Gullbrød, hobby og kokosboller er heller ikke de verste alternativene. Det går og an å lage sunn sjokolade. Spør på helsekost (hvis du orker da). Her får man kjøpt sunn sjokolade: http://www.ektesjokolade.no/

Hva med å lage/kjøpe smoothies? Mye god og søt (koffeinfri)te man kan drikke og. Mulighetene er mange :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, m er godt :jepp: Kanskje jeg kan kjøpe det neste gang :nigo: Ellers spiser jeg ganske mye frukt. Hjelper jo litt.

Vest: du kan godt skrive i boka mi du også, hvis du vil, ser stadig at du er inne og leser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til og med oppskrift på hjemmelagde kokosboller :dåne: har ikke testet de ut enda, men det må vel være litt sunnere enn kjøpeboller vel? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, kokosboller er kjempegodt! Og så er de jo så luftige og søte, så man får ikke i seg så mange kalorier av det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kokosboller er genialt altså!! :nigo: Skikkelig godt :sikle:

Jeg spiste noen som muligens var hjemmelagde en dag, og det var dessverre ikke like godt :sjenert: Men sikkert forskjell i oppskriftene, og gøy å prøve å lage det selv. Jeg aner virkelig ikke hvordan man lager noe slikt selv :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... jeg kan legge ut oppskriften jeg har til deg i morgen :) Så kan du jo prøve om du vil. Har ikke smakt de selv dessverre, men på bildet ser de knall gode ut i alle fall :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er nesten ikke godteri for meg mer, for spiser det så mye.. :sjenert::fnise: Kokosboller er kjempegodt :jepp:

Synes ikke du skal stresse sånn med dette (ikke det at jeg sier at du gjør det ;) ). Synes det virker som du jevnt over er veldig sunn. Kanskje kroppen sier ifra at den trenger flere kalorier, som sagt. Du ser og slank ut på bildene dine :jepp: Men skjønner frykten for å legge på seg. Merker det nå som jeg har mensen. Kroppen er helt annerledes. Masse vann i kroppen og er oppblåst. Da føler man for å gjøre noe med det.

Nå fikk jeg for øvrig veldig lyst på kokosboller :ler:

Håper du får en strålende feiring i morgen og at bekkenet ditt ikke er for slemt mot deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler et besøk på Den lille kokosbollfabrikken i Oslo... VELDIG gode kokosboller - og slettes ikke så værst usunt heller :hoppe:

Adresse finnes om du googler de - tror de har hjemmesider :Nikke:

God 17. mai i morgen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhhh jeg fikk skikkelig lyst på kokosboller nå :dåne: er nesten ikke lov å snakke om godissaker...da må nemlig mannen ut å kjøpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosboller, trinn for trinn:

300 g kransekakemasse (formet som en pølse)

300 g sukker

1 dl vann

5-6 eggehviter (ca 150g)

200 g mørk sjokolade

2-3 ss kokosmasse

Sett stekeovnen på 175 grader. Skjær tynne skiver av kransekakemassen, ca 2-3 mm tykke og 4-5 cm i diameter. Legg skivene på en stekeplate med bakepapir. Stek mandelbunnene i ca 6 min.

Kok opp sukker og vann, og la sukkerlaken koke i ca 2 min.

Pisk eggehvitene til et stivt skum, gjerne med håndmikser. Tilsett den varme sukkerlaken langsomt mens du pisker på høy hastighet. Pisk ca. 10 min. eller til røren er ordentlig fast og seig.

Hell eggevhiviterøren i en kremsprøyte med sotrt munnstykke. Sprøyt røren utover de avkjølte mandelbunnene.

Stek bollene midt i ovnen i ca. 5 min., og la dem avkjøle seg.

Smelt sjokoladen over vannbad eller i mikro'n. Dypp krembollene i sjokoladen eller pensle sjokoladen på bollene.

Strø litt kokos over bollene, og la dem stå kaldt i minst 30 min. før servering.

Total tilbredningstid er ca 1 time og 20 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg kan legge ut oppskriften jeg har til deg i morgen Så kan du jo prøve om du vil. Har ikke smakt de selv dessverre, men på bildet ser de knall gode ut i alle fall

Takk for oppskriften! :jepp: Blir spennende å prøve en dag. :sikle:

Riktig god 17.mai i morgen Pupsi

Tusen takk, Dine :klem: Ønsker deg en fin 17. mai også :flagg:

M er nesten ikke godteri for meg mer, for spiser det så mye.. Kokosboller er kjempegodt

Synes ikke du skal stresse sånn med dette (ikke det at jeg sier at du gjør det ). Synes det virker som du jevnt over er veldig sunn. Kanskje kroppen sier ifra at den trenger flere kalorier, som sagt. Du ser og slank ut på bildene dine Men skjønner frykten for å legge på seg. Merker det nå som jeg har mensen. Kroppen er helt annerledes. Masse vann i kroppen og er oppblåst. Da føler man for å gjøre noe med det.

Nå fikk jeg for øvrig veldig lyst på kokosboller :ler:

Håper du får en strålende feiring i morgen og at bekkenet ditt ikke er for slemt mot deg

Ja, jeg skal prøve å ikke stresse med det. :Nikke: Det har vært bedre i dag, faktisk :) Har ikke hatt det samme suget etter mat og godteri i dag. Og det er nok som du sier, kroppen sier fra at den har behov for mer. Men det verste er at jeg føler meg så sprengt. Magen blir så innmari stor, og jeg føler meg som en ballong som noen har blåst litt for mye luft i, og som sprekker hvert øyeblikk ;) Det er skikkelig ubehagelig å spise for mye. Og i tillegg kjempe mot matlysten når du allerede er overmett...

God 17. mai :klem:

Anbefaler et besøk på Den lille kokosbollfabrikken i Oslo... VELDIG gode kokosboller - og slettes ikke så værst usunt heller

Adresse finnes om du googler de - tror de har hjemmesider :Nikke:

God 17. mai i morgen :goodbye:

Å, den tror jeg at jeg har sett ved sannergata! Skal sjekke det ut, takk for tips :klem:

Ønsker deg en riktig fin dag i morgen :klemmer:

ohhhh jeg fikk skikkelig lyst på kokosboller nå :dåne: er nesten ikke lov å snakke om godissaker...da må nemlig mannen ut å kjøpe :fnise:

Hehe, du er ikke den eneste ;)

Beklager at jeg måtte fjerne noen av smileysene deres :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, angelou :klemmer: Ønsker deg en riktig fin 17. mai også :flagg:

------------------------

I dag har jeg vært i sverige og kjøpt litt mat. Det er slitsomt å reise på langtur nå om dagen. men det gikk ganske greit :) Bekkenet begynte å verke skikkelig etter ca 15 minutter med gåing i sakte tempo. Og etter det ble det skikkelig vagging med bittesmå skritt. Jeg begynner å se behovet for krykker :sjenert: Skal snakke med legen om de neste gang.

Har jo helt glemt å :hoppe: for 3. trimester i dag :hoppe::danser::duskedame:

Lille Goffelen min er 28 uker, og det er faktisk fire uker lenger enn grensen for hvor tidlig de kan overleve utenfor livmoren. Hvis han blir født nå så overlever han mest sannsynlig :rødme:

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herrigud :dåne: glemte helt i sta at jeg skulle gratulere deg med 28 uker.... :hoppe: the homestrech!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: velkommen til siste etappe du også :hoppe: tenk... snart står det TO sifra tall igjen på dager ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flagg: God 17 mai til deg og lillen i magen! :):flagg:

gratulerer med 28 uker! :hoppe:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :klemmer:

I dag våknet jeg ca 11.30. Hadde forventet å bli vekket av toget tidlig, men det skjedde ikke. Kanskje de ikke har gått forbi her i år? :klø:

Jeg og mannen har spist god frokost sammen. Og jeg har vokset leggene, farget håret, farget øyenbryna, lakket tåneglene og dusjet. Jeg prøvde kjolen jeg skulle ha på meg i dag, men den passer ikke lenger :sjenert: Kjøpt for en måned siden med tanke på 17. mai. Men men ;) Fant en annen som jeg tror jeg kan bruke.

Om et par timer skal vi til et vennepar og spise og kose oss :) Mannen skal på jobb i morgen, så vi blir nok ikke med dem på byen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

Ps. Nyt det så lenge du klarer å barbere leggene. Her blir det mer og mer ork og jeg drar over det i ny og ne og da bare så "nøye" at jeg klarer å stå bøyd før jeg må opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...