Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært ENDA flinkere :nigo: Har ryddet og vasket i skapene på badet. Kastet masse gammelt ræl som jeg uansett aldri kommer til å bruke. Må jo ha litt ledig plass til babyens ting også. Er skikkelig fornøyd med innsatsen og har holdt på i ca en time.

Noen ganger får man bare ånden over seg, og får gjort så mye! Håper det kan fortsette i morgen. Har fortsatt mye jeg ønsker å få gjort.

- Rydde i klærne mine, gi bort til freetex

- Rydde i mannens klær, gi bort til freetex uten at han vet om det :lur: (han vil aldri kvitte seg med noe :roll: )

- Plante litt ute og bytte jord på en stor kaktus jeg har

- Vaske gulvene godt

- Rydde i kurven under TVen der jeg har alt mulig rart

- Forandre litt på pynt og nips rundtomkring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du klart alt det der på en time?! :dåne: Respekt!! :jepp: Jeg får ikke gjort noenting om dagen! (annet enn å jobbe da..) Håper det berømte redebyggegenet skal slå til snart... :fnise:

Skrevet

å, så herlig det er å få gjort sånne ting som en utsetter gang på gang! :)

fikk også ryddet i skapene på badet for ei stund siden, skremmende hva en samler på...

ble litt inspirert her, så tror frihelga mi blir meget effektiv :)

lørdagsåpent på søppelhaugen denne lørdagen,passer meg utmerket! :)

Manne-klesskap-problematikken hørtes veldig kjent ut.. :lol:

Skrevet

Ja, jeg føler meg ganske flink nå altså ;) Lenge siden jeg har orket å gjøre noe som helst :sjenert:

I morgen er det legetime. Må få en attest på at jeg er 26 uker på vei som skal sendes med søknaden om foreldrepenger. Skal også be om videre sykemelding og allergimedisiner. Begynner å merke pollenallergien.

I morgen er det bare 5 dager til 3D ul :hoppe:

Lille Goffel har vært snill i dag som alltid. Han protesterte endel da jeg la meg på benken til fysioen i dag. Og har sparket pappaen sin på foten i stad flere ganger og veldig hardt mens jeg lå litt oppå han og så på tv :fnise: Men ellers har han vært ganske rolig og ikke sparket meg i blæra. Jeg hater det!!

Jeg har fremdeles mye kynnere!

Nå er det straks natta. Sov kjempedårlig i natt pga bekkenet, så jeg håper denne natten blir bedre :sjenert:

Skrevet

Er det mye papirarbeid som må ordnes?

Håper du legger ut bilde fra 3d ul!! utrolig spennende :)

Tida flyr raskt avsted nå! :hoppe:

Skrevet

Det er ikke så innmari mye papirarbeid, men et skjema fra hver av arbeidsgiverene våre med inntaktsopplysninger, et skjema fra legen om at jeg har et levende foster i magen i uke 26, og et skjema fra oss med hvordan vi ønsker å dele permisjonen og hvilken dekningsgrad vi ønsker. Tror jeg :sjenert: Det er mannen som er sjefen for sånne ting, da han syntes jeg utsetter ting for lenge og skal ha alt gjort så tidlig som mulig. :fnise:

Herregud, jeg er blitt litt glemsk altså :dåne: Det har vært flere tilfeller der jeg har blitt nødt til å gå ned i garasjen igjen og sjekke om bilen er låst, og sånne ting. Jeg glemte hvor gammel jeg var en dag :flau: Måtte spørre mannen. Er jeg 25 eller 26?! :klø: Og nå trodde jeg at jeg hadde legetime 10.40, men jeg tror det er 11.40. Skrev 11.40 på en lapp mens jeg snakket med legesekeretæren, men i mitt hode var det 10.40, og jeg var nesten på vei ut døra nå. Men det må vel være det på lappen som stemmer?

Jeg bestilte meg briller i går. Disse og disse De siste der har jeg bestilt med solbrilleglass ;) Totalt kostet det 700 for det første paret (med antirefleks) og 500 for det andre paret. Gleder meg veldig til å få dem i posten :hoppe: Skal prøve å begynne å bruke briller.

Skrevet

du er ikke alene om å være gravid-senil :fnise:

lurte på om jeg var 28 eller 29 her om dagen :ler: og klokkeslett har jeg alltid sliti med, så det er liksom ikke noe nytt for meg.. har store problemer med kvart på og kvart over timer, DER tar jeg ofte feil, så for å være sikker så møter jeg alltid en halvtime før :gjeiper: Har ofte tatt feil :sjenert:

Jeg kan brått stå med kjøleskap døra oppe og lurer på hva jeg skulle eller stå på badet og fundere på hva jeg skulle der inne.

Tidlig ammetåke? :ler:

Skrevet

Det må nok være tidlig ammetåke ja :Nikke:

Legetimen min var 11.40, men jeg ble litt nervøs der jeg satt da klokken ble 12 og jeg fortsatt ventet. Men legen var bare forsinket :)

Jeg fikk sykemelding i en mnd, og blå resept på Polaramin allergimedisin. Og jeg som ikke har påvist pollenallergi engang... :fnise: Men er ganske sikker altså.

Dro en liten tur på senter også. Men fy, så vondt jeg fikk :tristbla: Kunne såvidt gå tilslutt. Men fikk kjøpt meg en dressjakke for gravide på salg til 100 kr. Kjempefin!! En mamma-shorts og en mamma-topp. Og en bukse til babyen da :rødme: Syntes det er så vanskelig med jakker nå for tiden. Har flere jakker som må lukkes igjen for å se bra ut, og det er ikke så lett med magen. Var ikke en dressjakke jeg skulle ha, men det var det eneste de hadde, og den satt så innmari bra på meg :)

I morgen er det bassengtrening igjen :nigo:

Skrevet

Har du hentet ut tablettene dine? Du er klar ovar at det er sånn rød trekant på de? Du blir SUUUUUUPER trøtt, har disse selv. Men tar de kun før jeg skal legge meg, kan ikke ta de på dagen.... da sovner jeg fortere enn svint.... :gjeiper:

Så ergo... rød trekant på tabl. pakker betyr ingen bilkjøring!

Skrevet

Jeg vet det :grine: Hentet de før jeg visste det. Og mannen leste at halveringstiden var dritlang, så jeg kan ikke kjøre bil på 35 timer eller noe sånt etter å ha tatt dem. Dvs ingen bilkjøring i det hele tatt da. Og det går faktisk ikke med min bekkenløsning :sukk:

Får håpe allergien ikke blir så ille i år :sjenert:

Det er rart å si det, men nå tror jeg det er natta for meg altså :dåne: Skal prøve å holde meg våken litt til, for jeg og mannen skal se på tv sammen i sengen. Men tror jeg sovner :fnise:

Skrevet

Tickeren min byttet bilde i dag :hoppe: Nå begynner han å få dårlig plass inne der ;) Fine babyen min :rødme: Han veier ca 1 kg nå. Føler ikke at jeg merker den ekstra vekten noe. Føler meg ikke tung foran.

Har snakket med lønningskontoret på jobben i dag, og ting begynner å ordne seg med foreldrepenge-søknaden :)

I går sa mannen: (som ellers ikke liker å snakke om at vi har bestemt navn) ja, har vi bestemt oss for ****** da eller? Tror du han skal hete det? Jeg sa ja, jeg tror nok det, og han var helt enig. Han trodde også det ble det. Jeg sa at jeg kaller han det noen ganger for meg selv. Og så sa jeg dette navnet pluss etternavnene våre. Og vi var enige om at det klinger bra og at det er et flott navn!

Så nå tror jeg at jeg skal bruke det enda mer, og venne meg til at han skal hete det. Kan jo ikke hete Goffel etter at han kommer ut :fnise:

Skrevet

Sikker lurt å venne seg til navnebruken før han kommer ut - så virker det ikke så fremmed :jepp:

Så bra at dere har navnet klart og da - litt deilig å slippe å stresse med det mot slutten. Det verste er jo å ikke vite etter mini blir født til og med. Tenk å måtte kalle babyen for "den" i en uke eller to til man vet hva navnet blir :fnise:

Skrevet

Ja, godt å ha navnet klart! :jepp: Mannens familie mener at vi bør se ungen før vi bestemmer oss. Mannen min fikk ikke navn før han var noen uker gammel :fnise: Selv het jeg Therese de først ukene før mine foreldre ombestemte seg :dåne:

Skrevet

Så spennende med navn :hoppe: Selv kaller jeg vår påtenkte for både fornavn, mellomnavn og etternavn allerede :fnise: Har både gutte- og jentenavn klart, men ser av en eller annen grunn for meg at det blir gutt først. Her om dagen så jeg ei lita jente med navnet vår evt. datter skal hete. Og hun var såååå søøøt :rødme: Ble helt dårlig da :fnise: Da fikk jeg lyst på jente først.

Føler du at du kunne vært en Therese da?

Skrevet

Ja, navn er kjempegøy! :jepp: Dette navnet har vi egentlig ikke tenkt på før jeg ble gravid. Og det er ikke slik at vi ELSKER det, men vi liker det bedre og bedre egentlig. Og vi har seriøst ingen andre alternativer :ler: Men jentenavnet hadde vi klart. Er det ikke typisk :fnise:

Joda, jeg kunne nok vært en Therese. ;) Mannen min skulle kanskje vært en Morten eller Anders, sa svigermor en dag. Men han har et navn jeg virkelig elsker :rødme: Men det er helt sikkert fordi nettopp han heter det :ler:

Bekkenløsningen min er fortsatt like ille. Har hatt skikkelig vondt hele uken nå. Har begynt å sove dårlig om nettene også. Jeg og mannen ble enige om å droppe øvelsene mine. De har jeg vært veldig flink med i ca en uke. Kan jo være en sammenheng :klø: Selv om det egentlig bør være bra for meg.

Skrevet

Kanskje du ikke bør kutte ut øvelsene, men gjøre det litt sjeldnere? Kanskje du har vært litt for "flink"?

Du har min fulle medfølelse :klem: Selv om det er for en god sak, så er det fryktlig slitsomt når det står på.

Håper likevel du får en god helg :klemmer:

Skrevet

Jeg vet at det høres litt dumt ut å kutte ut øvelsene helt, men det er bare et prøve-prosjekt :) Begynner igjen om noen dager hvis jeg ikke er bedre. En annen mulighet er at låsningen min ikke ble løst opp i. Men vi får se. Skal ikke til fysioen neste uke pga hun skal ha noen fridager...

Nå har jeg vært SÅ flink. Egentlig litt flinkere enn jeg bør. :sjenert: Har skikkelig vondt nå! :grine: Jeg har vært en bitteliten tur på IKEA. Skrudd sammen noen kurvhyller/stativ og hatt skikkelig opprydning i alle klærne mine! :hoppe:

Satt kurvhyller der jeg har hatt klær hengende. Og har vært veldig kritisk, og gitt bort masse klær til fretex. Og kastet masse slitent undertøy.

Nå er det skikkelig system, og jeg er veldig fornøyd :nigo: Men helt utslitt! Har holdt på siden mannen dro, (han er på fest) og det var jo ca 19.30. Herregud, nesten 3 timer det! Ikke rart jeg er utslitt. Tror bare jeg har tatt en pause.

Jeg merker virkelig at det begynner å bli tungt nå. Magen begynner å bli i veien. Jeg har begynt å få problemer med å reise meg opp, sette meg ned, bøye meg, snu meg. Men den skal bli langt større ;) Babyen min veier ca 1 kg nå, og den skal jo bli ca 3,5 så.... :sjenert: Må innrømme at jeg ikke gleder meg så veldig til det altså.

Skrevet

Så flink du har vært.....jeg har også vært litt for flink siste uken og bekkenet verker noe jævlig! Synes det er verst når jeg har endelig sittet en stund og hvilt...og jeg står opp igjen..da tar jeg sånne kjerring skritt noen meter....blir helt stiv :grine:

Så du sitter hjemme og skrur, og mannen drar på fest.... :fnise: flink du er! Ta deg en velfortjent pause og pleie kroppen også da ;)

:hug: ha en fin helg

Skrevet

Flink du er som får rydda i klesskapet! Det er noe jeg burde ha gjort for lenge siden.. vanskelig å kvitte seg med enkelte klær føler jeg.. :)

Planen er å komme seg til ikea neste helg, Mannen vet ikke noe om det og sånn skal det forbli til vi har kommet oss inn til oslo :lol:

Liker mannen din å gå på ikea?

Håper bekkenet ditt er medgjørlig i dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...