Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enda en kynner. Nr 4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha med vann tror jeg er lurt! :enig: Kanskje du skal prøve å ha med litt lakris og..? :kle: Bra du skal til jordmoren i morra.. :)

Skrevet

Æsj det er ekkelt med kynnere synes jeg! I går hadde jeg 4 stykk på 20 min, var nesten så jeg ringte føden fordi jeg ble så bekymret. Men det gikk over da jeg fikk lagt meg ned heldigvis.

Tror nok stress og for mye aktivitet har en del å si, jeg har hvertfall blitt veldig plaget nå når det er så mye styr med leiligheten vår. Du får bare være flink og ta det med ro og lytte til kroppen. :)

Skrevet

Minst 6 kynnere i dag.

Ja, det er ekkelt, Tinio! Skal snakke med jordmor om det i morgen, tenker jeg.

Oj, nå ble det liv i magen her! Han har ikke vært så veldig aktiv før i dag, men nå har han virkelig våknet ;)

Skrevet

Må si jeg liker ikke helt å høre at du har hatt minst 6 kynnere i dag.....har dem vært vonde og regelmessige??går dem fort over??? Jeg fikk de spesielt når jeg ble sykemeldt for jeg stresset masse, og nå får jeg de fort om jeg går for mye....så jeg har snakket med føden to ganger og dem har gitt meg STRENG beskjed å sitte mest mulig og ikke gå om jeg får kynnere(som jeg får fort av gåing)

Det er jo normalt å ha de, men om man har for mange og regelmessige kan de gå over til rier, og det liker vi ikke enda :fy-fy:

Håper du får holde roen samtidig som du trenger å gjøre diverse :klem:

Skrevet

Jeg syntes det er litt ekkelt med de kynnerne. Spesielt siden jeg ikke har hatt så mange før, og med alt dette andre i tillegg :sjenert:

Noen av kynnerne er litt vonde. Noen går over etter 20 sekunder kanskje, mens andre varer et par minutter.

Jeg lå helt i ro i sengen og snakket med mannen da jeg fikk to stk med kanskje 10 minutters mellomrom. Skjønte ikke hvorfor de kom da. Får det også hvis jeg går fort.

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos legen og snakket med han om kynnerene jeg har hatt.....jeg spurte hva er farlig og ikke farlig......det som er farlig er vonde og regelmessige kynnere......om du får vonde kynnere av å gå, da MÅ du absolut IKKE gå.....regelmessig mente han at det kommer med jevne mellomrom....altså om du har en, og etter en halvtime får du en til.....det er enda farligere om det kommer med kortere mellomrom feks 10min. Og han sa at om man får det til og med når man sitter i ro.....at det var ikke normalt.....

ring legen Pupsi, for får man for mye kan dette forkorte livmorshalsen og sette i gang fødsel! Om du ikke kan bevege deg så mye uten å få det, da er du nødt til å settes helt på sengehvile.....har en veninne som nå ikke kan forlate huset, for nå hadde livmorshalsen blitt kortere og hun måtte sys opp for å holde barnet inne.....

håper du ikke blir skremt av innlegget mitt, jeg mener det mer for å si hvor alvorlig det kan være hvis du ikke tar det helt med ro.

Hvordan har det vært i dag sålangt da??

:klem:

Skrevet

Jeg har foreløpig ikke hatt noen kynnere i dag, Neytiri! :)

Jeg snakket med jordmor i dag, og hun sa at det var helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for :klø: Hvis de var veldig vonde kunne de gå over til rier.

Tør nesten ikke å skrive det, for dere tror vel jeg er gal etterhvert, og begynner å lure selv også..... :sjenert:

MEN, jordmor var en ordentlig fitte! :dåne: Enda en.... Jeg blir gal av alle disse arrogante legene/jordmødrene jeg drar til altså. Følte meg så overkjørt og sett ned på. Og hun bare bagatelliserte alle bekymringene mine (kynnere og blodtrykksfall). Hun sa at mannen min måtte begynne å engasjere seg mer, og måtte begynne å prioritere annerledes snart. Jeg fortalte at han var kjempeengasjert og snakker med magen hver dag og leser mange bøker. Men det bare overhørte hun og fortsatte :overrasket:

Det var mange mange flere ting, men jeg orker ikke å skrive det nå. Satt i bilen i 40 minutter etter timen og gråt til mannen i telefonen :tristbla:

Vil bare snakke med en person som har litt sympati, som ønsker å høre om hva som skjedde med meg i går, og hvor ekkelt jeg syntes det var. :sjenert: Som tror på det jeg forteller til henne, og som ikke dømmer hverken meg eller mannen min for noe som helst. Og faktisk godtar fysioterapeutens vurderinger.

Hun visste at jeg var der fordi jeg er blirr fulgt opp dårlig hos 5 forskjellige leger og en jordmor jeg ikke likte. Hadde faktisk forventet at hun skulle være litt mer fintfølende!

:grine:

Skrevet

Hvorfor mente hun mannen din ikke var engasjert?

Skrevet

Hvorfor mente hun mannen din ikke var engasjert?

Aaaner ikke :roll: Han var ikke nevnt med et ord før hun sa alt dette.

Skrevet

Herregud, er det mulig?! Man blir vel helt satt ut, så man greier ikke å si noe. Man er og fryktelig sårbar i en sånn situasjon. Åh, det er så mye leger med lav sosial kompetanse. Dermed er de dårlige leger, mener jeg.

Skrevet (endret)

Jeg blir så sinna av å lese slik :sur:

Det dummeste av alt er man egentlig burde fortelle dem akkurat hva man synes om oppførslen deres, men det gjør man jo aldri, for man blir helt satt ut der og da :sukk:

Kanskje hun hadde stemplet deg som litt hypokonder siden du liksom "aldri" blir fornøyd med noen leger/jordmødre? Tror det er mange i helsevesenet som har en slik holdning dessverre :nei:

Og så dra inn mannen din uten at han var nevnt?? :klø: Merkelige greier! Du burde nesten vurdere å ringe henne eller maile henne når du er ovenpå, og fortelle om din opplevelse. Kanskje slike som henne rett og slett har sett seg blind på egen oppførsel, siden alle finner seg i det når man blir overrumplet av oppførslen dere? Kanskje du egentlig gjør henne en tjeneste ved å si i fra? Hun fortjener iallfall å høre at oppførslen hennes var helt uakseptabel!

Stakkars deg!

:klem:

Endret av Zia
Skrevet

Helt enig i hva Zia sier.

Dette er mennesker som jobber i helsevesenet, ansatt for og hjelpe andre mennesker, det burde være et krav at de eier litt empati. Det er akkurat som denne jordmoren har glemt at hun jobber med mennesker og at det dessverre har blitt altfor rutine for henne. Rett og slett glemt at pasientene hun har, ikke har gjort dette 1000 ganger før sånn som henne og har all mulig rett til og bekymre seg og spørre om ting man lurer på!!!!! Blir utrolig irritert!

En jordmor skal ikke oppføre seg som det hun gjør! :kjefte:

Ikke bry deg om henne,kan hende hun bare hadde en dårlig dag og lot det gå ut over deg (Noe som også helt uakseptabelt)

:klemmer:

Skrevet

Tusen takk for støtten deres :klem:

Jeg er bare helt oppgitt over alle de dårlige opplevelsene jeg har hatt med helsevesenet i disse månedene :sukk: Jeg har vært innom 5 leger, 2 jordmødre og 2 ul-leger i svangerskapet :dåne:

Har fått byttet fastlege nå da, for min fastlege jobber bare to dager i uka, og da er hun gjerne på kurs eller er syk. Derfor jeg har vært hos 5 forskjellige. Begge jordmødrene har jeg mislikt sterkt. Ul-legene har vært greie da :)

Så neste uke må jeg fornye sykemeldingen min og snakke med legen om allergimedisiner. Skal da til min nye fastlege ved et annet legekontor. Og gruer meg skikkelig, for hun er sikkert akkurat likedan :sur: Kommer sikkert til å nekte meg videre sykemelding og si at graviditet ikke er en sykdom. :roll:

(vet jeg tar sorgene på forskudd nå, men må bare forberede meg på det verste)

Man skulle tro jeg var en vanskelig person, men jeg har virkelig ikke en slik personlighet. Jeg er hyggelig, smiler, jatter med det de sier selv om jeg ikke alltid er enig, prøver å formulere meg så bra jeg kan og er ikke vanskelig på noen måte. :sjenert: Har ikke noen dårlige holdninger, eller provoserer disse damene på noe vis. Mannen sier at det er nettopp derfor de kan overkjøre meg sånn, fordi jeg ikke sier fra, men gjør mitt beste for å være hyggelig... Jeg ser den, altså. Vet at jeg burde bli flinkere til å si fra!

Skrevet

Krysser fingrene for at denne fastlegen er "den rette" :)

Går du bare til kvinnelige leger?

Er bare menn på det legekontoret jeg er på.. var hos en turnuslege tirsdag, ei dame, syns det er mer behagelig av en eller annen grunn.. ( hadde ikke gyn.und)

Veldig greit å ikke ha store forhåpninger, men det er noe annet å la dem kjøre over deg!! :nei:

ha en strålende dag!! :)

Skrevet

uff da :kose:

for en J@@V*A kjerring du gikk til da! Sånne burde ikke jobbet i helsevesenet!

synd at du har måttet erfare så mange drittleger. Jeg har først nå fått en fantastisk lege, etter mange år med forferdelige dårlige leger!

Håper denne nye er bedre og mer forståelsesfull :klem: Men husk, leger tørr ikke å ta sjansen på å nekte sykemelding hvis det har vært grunn, fordi det sitter på dem om man går på en smell.....forklar situasjonen med kynnerene og si du ikke klarer en tur til fysio uten problemer, da kan han ikke nekte deg og presse deg å gå på jobb vel!

Skrevet

Jeg har begynt å grue meg sånn til denne nye legen min. Så jeg gikk inn på nettet og sjekket litt, og til min store overraskelse ser jeg at fastlegen til mannen min, som jeg selvfølgelig har vært hos en gang (har vært hos alle 7 legene på senteret der en eller annen gang), og som jeg likte ganske godt hadde ledig kapasitet nå :hoppe: Så jeg byttet igjen jeg... :sjenert: Så denne Monika skal jeg aldri til allikevel :) Er meget fornøyd med å ha fått en mannlig, relativt ung lege, på senteret her jeg bor :nigo:

Nå har jeg brukt opp legebyttene mine, så håper det ikke blir noe mer tull ;) Og de jordmødrene vil jeg ikke gå til igjen, noen av de :sur:

Ellers så har jeg vært på bassengtreningen igjen. Deilig å være i vannet :)

Måtte en tur til banken og hente pengene jeg får fra NAV. Og da tok jeg en synstest på senteret i samme slengen. Syntes at jeg har fått litt dårligere syn i det siste. Han sa det var hormonelt og pga graviditeten, og at det ikke var tilbake til det gamle før jeg var ferdig med å amme.

Det var ikke så stor forskjell i styrken, så jeg kommer til å bestille meg nye briller og solbriller med styrke herfra :) Har kjøpt 4 par briller der før. Og er veldig fornøyd!

Skrevet

Til og med jeg byttet lege i dag.... ble litt inspirert av at du hadde gjort det :fnise:

Så nå er det bye bye til den legen jeg har hatt i 3 år, var fornøyd med han siden jeg kom inn raskt og han i grunn var ok på ting, men etter den crapy svangerskapskontrollen jeg hadde så var det nok.. og jeg hadde heller ikke noe videre lyst til at lillemor i magen skulle få han heller, det er jo automatisk.. får jo den legen mor har :sukk:

Så nå har jeg fått meg ei dame til lege og litt nærmere der jeg bor.. til og med ved siden av helsestasjonen :nigo:

Liten legeliste har hun og... så nå gjenstår det og se hvordan dama er og for å ikke snakk om... hvordan kontoret der er...

god helg :klem:

Skrevet

Så fint da, Devilina! :) Man må bare bytte når man ikke er fornøyd. :jepp:

God helg til alle som er innom :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...