Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var forresten på homlsbu spa. Virkelig flott sted! :jepp: Utrolig idyllisk sted, så mange søte små hus. Og veldig fint spa-senter.

Jeg er våken så tidlig pga boring og bråk i blokken min. Skulle gjerne sovet litt til. Ble skikkelig sliten etter i går!

Jeg har hatt mye kynnere i det siste. Noen av dem er nesten vonde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et nytt blodtrykksfall i dag morges :( Ordentlig ubehagelig. Ble veldig varm, svimmel og kvalm. La meg rett ned, var uansett i sengen. Men det gav seg ikke. Til slutt prøvde jeg å sove, og våknet tre timer senere og følte meg fin.

Mannen er så bekymret stakkars :kose: Og mamma ville jeg skulle ringe legen. Er det vanlig at gravide opplever sånt?

Skrevet

Jeg er jo enda mer uerfaren enn deg.. ;) Men jeg hadde en sånn opplevelse dagen etter jeg oppdaget at jeg var gravid. Ble monsterkvalm, kaldsvettet og holdt på å besvime. Så kastet jeg opp.. blæ..

Men jeg mener å ha lest at det ikke er uvanlig for gravide å få blodtrykksfall.. Kanskje du har litt lavt blodtrykk? For å få opp blodtrykket når det falle skal det vist hjelpe med lakris: Det er vel noe for deg..? ;)

Jeg ville snakket med legen om det for sikkerhetsskyld. Men jeg tipper det er et normalt symptom man dessverre kan ha når man er gravid.. :klem:

Skrevet

Ja, jeg har litt lavt blodtrykk. Ligger på ca 100/60 mener jeg å huske. Legen sier at det er helt greit, men mannen (som har gått to år på sykepleierskolen) og mamma (som er hjelpepleier) sier det er lavt. :klø:

Lakris ja :sikle: Skal be mamma kjøpe med, hun er på vei hit nå. :)

Goffel har begynt å sparke så høyt oppe nå! Jeg har livmoren et godt stykke over navlen nå. Og han har ligget slik at han sparker opp dit i dag. Fine ungen min :rødme:

Skrevet

Er ca sånn jeg har det :) er ikke så veldig lavt det da. normale er jo 120/70.. om jeg ikke husker helt feil... men er ikke faretruende lavt og man kan jo få både lavt og høyt blodtrykk i en graviditet... så lenge du føler deg OK så er det ikke noe å tenke på :)

Skrevet

Og ja... blodtrykksfall er vanlig... dessverre.... det er ekkelt, men dessverre ikke noe alle kommer utenom

Skrevet

Takk for svar, Devilina! Er det kanskje ingen grunn til å ringe legen om det da? Skal til jordmor på orsdag så kan jo snakke med henne om det :)

Skrevet

Det må du nesten se an litt selv... er jo deg og din kropp... :) Hadde det vært meg hadde jeg ventet, men sånn er jeg med ting.. skal alltid vente og finne ut av ting selv liksom. Det dummeste du gjør er å reise deg opp fort og stresse med ting i alle fall :) Skal ha mest mulig ro faktisk, så litt sofa sløving er en bra ting ;)

Skrevet

Nytt magebilde her :)

Når jeg sammenligner med bildet tatt for to uker siden ser jeg stor forskjell! :)

Skrevet

Så fiiiiin :) :) :) Så det er ikke deg på profilbildet altså?

Skrevet

Tusen takk! :klemmer: Neida, det er ikke meg ;) Sååå stor er ikke magen enda :gjeiper:

Skrevet

Har laget en oversikt over magebildene så langt. Angrer på at jeg ikke har vært mer systematisk og tatt hver uke i de samme klærne, og med lik avstand. Men men...

Her er den!

Skrevet

Fine magen :rødme:

lavt blodtrykk er veeeldig vanlig hos gravide, hvordan du får det opp er ofte saltet ting.....feks lakris som er anbefalt :nigo:

ikke reis deg for fort opp, og om du føler deg svimmel sett deg ned med en gang og gjerne med hodet ned så du får blod opp til hodet :)

Skrevet

Har laget en oversikt over magebildene så langt. Angrer på at jeg ikke har vært mer systematisk og tatt hver uke i de samme klærne, og med lik avstand. Men men...

Her er den!

Selvsagt er du ikke så stor nå :klaske::sjenert:

Gøy å se bilder :jepp:

Skrevet

Enda et blodtrykksfall i dag. På t-banen. Ble varmere og varmere, ukonsentrert, svimmel, uvel, litt kvalm. Det ble verre og verre i ca 10 minutter. Akkurat i det jeg går av t-banen kaster jeg opp. Rakk å gå ett skritt ut bare :sjenert: Veldig glad det ikke skjedde inne i t-banen!! Kastet opp mange ganger, kom ut gjennom nesen også. Aner ikke hvor mange som så meg, var ikke i mine tanker der og da, men tenker litt på det i etterkant.

Det er så ekkelt at jeg ikke klarer å holde det litt igjen når jeg må kaste opp. Klarer ikke å komme meg inn på badet engang om det skjer her hjemme. Jeg kaster alltid opp akkurat der jeg står :sjenert:

Men nå er det heldigvis svært sjeldent jeg kaster opp. Dette var faktisk første gangen i svangerskapet! :)

Men jeg merker at jeg blir litt engstelig for alt dette :sjenert:

Skrevet

:troest:

Jeg hadde tatt kontakt med lege hadde jeg hatt det som deg, selv om det kanskje bare er for å få bekrefta at det er normalt og at du må ta det mer med ro. Ikke noe gøy å ha det sånn :klem:

Skrevet

Jeg sleit også med blodtrykksfall i begynnelsen og det er utrolig ubehaglig. Kanskje du skal sørge for å ha med deg litt mat som du kan spise med en gang du føler det komme. Men for meg virker det også litt som du anstrengte deg veldig for å ikke kaste av på t-banen og derfor ble alt veldig ubehaglig. :klem:

Skrevet

Takk for sympati, dere :kose:

Jeg tror egentlig ikke det hadde noe med mat å gjøre, for jeg hadde akkurat spist frokost :sjenert: men skal absolutt ta med meg vann når jeg drar ut.

Merker at jeg får enda mindre ork til å dra ut når jeg skal være sånn! Tør liksom ikke, av frykt for å besvime eller kaste opp offentlig igjen.

Oj, nå fikk jeg enda en kynner. Har hatt veldig mange av dem de siste dagene også. Før har jeg kanskje hatt 2-3 stk hver dag, mens i går og i dag har det vært betydelig flere. Hadde også magesmerter i går kveld, var ikke tarmplager, men vondt bak babyen å en måte. Sleit litt med å sovne pga det.

Jeg skal til jordmor i morgen, så skal snakke med henne om det da! :)

Skrevet

Dette er helt klart et tegn på at du må ta det rolig. Skulle rett og slett vært sykemeldt og holdt sofaen du!! :jepp:

Skrevet

:fnise: Jeg er jo sykemeldt, og jeg holder stort sett sofaen hver dag :ler: Men i dag skulle jeg til fysioen ;) Neste gang kjører jeg bil til fysioen altså, selv om det er vanskelig å parkere der. Og jeg skal prøve å holde meg hjemme fremover. Men ikke så lett. Har jordmortime i morgen, bassengtrening på fredag og skal møte ei i sentrum på søndag.

Fikk enda en kynner. Skal prøve å telle dem. Hittil i dag er det hvertfall tre. Muligens flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...