Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1281 Skrevet 27. april 2010 Jeg var forresten på homlsbu spa. Virkelig flott sted! Utrolig idyllisk sted, så mange søte små hus. Og veldig fint spa-senter. Jeg er våken så tidlig pga boring og bråk i blokken min. Skulle gjerne sovet litt til. Ble skikkelig sliten etter i går! Jeg har hatt mye kynnere i det siste. Noen av dem er nesten vonde.
Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1282 Skrevet 27. april 2010 Jeg fikk et nytt blodtrykksfall i dag morges Ordentlig ubehagelig. Ble veldig varm, svimmel og kvalm. La meg rett ned, var uansett i sengen. Men det gav seg ikke. Til slutt prøvde jeg å sove, og våknet tre timer senere og følte meg fin. Mannen er så bekymret stakkars Og mamma ville jeg skulle ringe legen. Er det vanlig at gravide opplever sånt?
siebaeo Skrevet 27. april 2010 #1283 Skrevet 27. april 2010 Jeg er jo enda mer uerfaren enn deg.. Men jeg hadde en sånn opplevelse dagen etter jeg oppdaget at jeg var gravid. Ble monsterkvalm, kaldsvettet og holdt på å besvime. Så kastet jeg opp.. blæ.. Men jeg mener å ha lest at det ikke er uvanlig for gravide å få blodtrykksfall.. Kanskje du har litt lavt blodtrykk? For å få opp blodtrykket når det falle skal det vist hjelpe med lakris: Det er vel noe for deg..? Jeg ville snakket med legen om det for sikkerhetsskyld. Men jeg tipper det er et normalt symptom man dessverre kan ha når man er gravid..
Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1284 Skrevet 27. april 2010 Ja, jeg har litt lavt blodtrykk. Ligger på ca 100/60 mener jeg å huske. Legen sier at det er helt greit, men mannen (som har gått to år på sykepleierskolen) og mamma (som er hjelpepleier) sier det er lavt. :klø: Lakris ja Skal be mamma kjøpe med, hun er på vei hit nå. Goffel har begynt å sparke så høyt oppe nå! Jeg har livmoren et godt stykke over navlen nå. Og han har ligget slik at han sparker opp dit i dag. Fine ungen min :rødme:
Devilina Skrevet 27. april 2010 #1285 Skrevet 27. april 2010 Er ca sånn jeg har det er ikke så veldig lavt det da. normale er jo 120/70.. om jeg ikke husker helt feil... men er ikke faretruende lavt og man kan jo få både lavt og høyt blodtrykk i en graviditet... så lenge du føler deg OK så er det ikke noe å tenke på
Devilina Skrevet 27. april 2010 #1286 Skrevet 27. april 2010 Og ja... blodtrykksfall er vanlig... dessverre.... det er ekkelt, men dessverre ikke noe alle kommer utenom
Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1287 Skrevet 27. april 2010 Takk for svar, Devilina! Er det kanskje ingen grunn til å ringe legen om det da? Skal til jordmor på orsdag så kan jo snakke med henne om det
Devilina Skrevet 27. april 2010 #1288 Skrevet 27. april 2010 Det må du nesten se an litt selv... er jo deg og din kropp... Hadde det vært meg hadde jeg ventet, men sånn er jeg med ting.. skal alltid vente og finne ut av ting selv liksom. Det dummeste du gjør er å reise deg opp fort og stresse med ting i alle fall Skal ha mest mulig ro faktisk, så litt sofa sløving er en bra ting
Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1289 Skrevet 27. april 2010 Nytt magebilde her Når jeg sammenligner med bildet tatt for to uker siden ser jeg stor forskjell!
Becky1 Skrevet 27. april 2010 #1290 Skrevet 27. april 2010 Så fiiiiin :) Så det er ikke deg på profilbildet altså?
Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1291 Skrevet 27. april 2010 Tusen takk! Neida, det er ikke meg Sååå stor er ikke magen enda :gjeiper:
Pupsilure Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1292 Skrevet 27. april 2010 Har laget en oversikt over magebildene så langt. Angrer på at jeg ikke har vært mer systematisk og tatt hver uke i de samme klærne, og med lik avstand. Men men... Her er den!
Neytiri Skrevet 27. april 2010 #1293 Skrevet 27. april 2010 Fine magen :rødme: lavt blodtrykk er veeeldig vanlig hos gravide, hvordan du får det opp er ofte saltet ting.....feks lakris som er anbefalt ikke reis deg for fort opp, og om du føler deg svimmel sett deg ned med en gang og gjerne med hodet ned så du får blod opp til hodet
Becky1 Skrevet 27. april 2010 #1294 Skrevet 27. april 2010 Har laget en oversikt over magebildene så langt. Angrer på at jeg ikke har vært mer systematisk og tatt hver uke i de samme klærne, og med lik avstand. Men men... Her er den! Selvsagt er du ikke så stor nå Gøy å se bilder
Pupsilure Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1295 Skrevet 28. april 2010 Enda et blodtrykksfall i dag. På t-banen. Ble varmere og varmere, ukonsentrert, svimmel, uvel, litt kvalm. Det ble verre og verre i ca 10 minutter. Akkurat i det jeg går av t-banen kaster jeg opp. Rakk å gå ett skritt ut bare Veldig glad det ikke skjedde inne i t-banen!! Kastet opp mange ganger, kom ut gjennom nesen også. Aner ikke hvor mange som så meg, var ikke i mine tanker der og da, men tenker litt på det i etterkant. Det er så ekkelt at jeg ikke klarer å holde det litt igjen når jeg må kaste opp. Klarer ikke å komme meg inn på badet engang om det skjer her hjemme. Jeg kaster alltid opp akkurat der jeg står Men nå er det heldigvis svært sjeldent jeg kaster opp. Dette var faktisk første gangen i svangerskapet! Men jeg merker at jeg blir litt engstelig for alt dette
Kanei Skrevet 28. april 2010 #1296 Skrevet 28. april 2010 Jeg hadde tatt kontakt med lege hadde jeg hatt det som deg, selv om det kanskje bare er for å få bekrefta at det er normalt og at du må ta det mer med ro. Ikke noe gøy å ha det sånn
lilljan Skrevet 28. april 2010 #1297 Skrevet 28. april 2010 Jeg sleit også med blodtrykksfall i begynnelsen og det er utrolig ubehaglig. Kanskje du skal sørge for å ha med deg litt mat som du kan spise med en gang du føler det komme. Men for meg virker det også litt som du anstrengte deg veldig for å ikke kaste av på t-banen og derfor ble alt veldig ubehaglig.
Pupsilure Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1298 Skrevet 28. april 2010 Takk for sympati, dere Jeg tror egentlig ikke det hadde noe med mat å gjøre, for jeg hadde akkurat spist frokost men skal absolutt ta med meg vann når jeg drar ut. Merker at jeg får enda mindre ork til å dra ut når jeg skal være sånn! Tør liksom ikke, av frykt for å besvime eller kaste opp offentlig igjen. Oj, nå fikk jeg enda en kynner. Har hatt veldig mange av dem de siste dagene også. Før har jeg kanskje hatt 2-3 stk hver dag, mens i går og i dag har det vært betydelig flere. Hadde også magesmerter i går kveld, var ikke tarmplager, men vondt bak babyen å en måte. Sleit litt med å sovne pga det. Jeg skal til jordmor i morgen, så skal snakke med henne om det da!
Devilina Skrevet 28. april 2010 #1299 Skrevet 28. april 2010 Dette er helt klart et tegn på at du må ta det rolig. Skulle rett og slett vært sykemeldt og holdt sofaen du!!
Pupsilure Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1300 Skrevet 28. april 2010 Jeg er jo sykemeldt, og jeg holder stort sett sofaen hver dag Men i dag skulle jeg til fysioen Neste gang kjører jeg bil til fysioen altså, selv om det er vanskelig å parkere der. Og jeg skal prøve å holde meg hjemme fremover. Men ikke så lett. Har jordmortime i morgen, bassengtrening på fredag og skal møte ei i sentrum på søndag. Fikk enda en kynner. Skal prøve å telle dem. Hittil i dag er det hvertfall tre. Muligens flere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå