Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Jeg bruker pute mellom bena jeg også, og fysioen sa forrige gang at jeg må ha den helt ned til tærne ja. Men jeg har jo ikke så stor pute :klø: Får se om jeg kan finne på noe lurt :)

Jeg bruker en vanlig gjestedyne som jeg har brettet i to (kortside mot kortside og deretter brettet den igjen).

Gjorde det første gangen i går, men har ikke sovet så godt på lenge... Så det funket for meg i alle fall.

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyne var lurt! Det kan jeg prøve, takk for tipset :)

Jeg tror jeg nettopp kjente to spark til. Men er ikke helt sikker. :)

Ligger i sengen og ser på 16 and pregnant på MTV. Mannen skal lage laks til middag. Jeg er sulten kjenner jeg.

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs - syteinnlegg

Jeg har så jævlig vondt nå :grine: :grine: :grine:

Mulig jeg er skikkelig støl etter bassengtreningen, men er ikke sikker. Vondt er det hvertfall.

Det er skikkelig ømt og vondt oppover ryggraden, på bestemte punkter. Kjennes som jeg har slått meg skikkelig. Når man tar på det kjennes det ut som blåmerker. Og det verker og brenner i hele korsryggen, og nedover rumpa, og halebeinet. Og mellom skulderbladene. Det er vanskelig å finne en behagelig stilling å sitte/ligge i. Verst å sitte, men kan ikke bare ligge heller :sur:

Jeg er redd for at dette er straffen for kinoturen i går. Det var skikkelig vondt å sitte så lenge, og å gå til t-banen og litt rundt.

Gruer meg til besøket hos svigermormor i morgen.

Jeg vet at jeg har kjempemye å være glad for :sol: Trengte bare å syte litt :sjenert: Skal prøve å tenke positivt resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. så kjipt at du har så mye vondt! :tristbla: Sitter du på sånn ring når du er på kino..? Og jeg tulla litt om det sist.. men på Ringen har de jo sofaer, kanskje det går an å sitte/ligge på den i fanget til kjæresten din om det hjelper..? (og drite i om andre synes det er litt pussig.. jeg hadde tenkt: ha! sånn vil jeg og sitte på neste kino! ;) )

Og så har jeg hørt at akupunktur kan hjelpe.. Men det er mulig du har prøvd?

Sender i alle fall over smertelindrende vibber.. :danser:

(og de ser forvekslende ut som dansende smilyer.. ;) )

Håper kvelden ikke blir for ille.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som har så vondt :klem:

Håper formen er bedre i dag! Og syting er veldig tillatt - det er jo det KG er her for :fnise:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg faktisk bedre i dag! :nigo:

Nei, Siebaeo, jeg har ikke med meg den smultring-puta på kino altså :fnise: :fnise: Da tror sikkert folk jeg har hemmoroider eller noe :dåne: Var flaut nok å kjøpe den, og jeg ikke skal holde i den på t-banen og i godteri-kø på kinoen også. :ler: Den er nemlig pumpet opp med sykkelpumpe, så den kan ikke så lett gjemmes bort.

Må nok bare godta at det ikke blir noen flere kinoturer før jeg kan ta med meg lillegutt :)

Har ikke prøvd akupunktur, kanskje jeg gjør det etterhvert. Men jeg har egentlig ikke råd til å bruke så mye penger på behandlinger :sjenert: På ca en mnd nå har jeg brukt 680 kr hos en fysio, 700 hos en annen fysio, og 1000 kr på bassengtrening. Men har 9 ganger med bassengtrening igjen da. Og 250 kr for hemmoroideputa :ler: Og kombinert med at jeg ikke jobber og får tatt ekstravakter så blir det mindre penger.

Snart skal jeg stå opp, og vi skal dra til svigermormor på middag :) Håper vi får noe jeg liker. De spiser ganske mye rart i den familien nemlig. Mannen elsker tunge, røkt ål, og diverse innmat, fordi han har fått det hele oppveksten. Jeg er ikke kjempekresen, men det er enkelte ting jeg helst unngår å spise altså. I verste fall får jeg skylde på kvalme eller dårlig matlyst, og så får vi dra innom en bensinstasjon på vei hjem og kjøpe pølse :5:

Det var skikkelig snodig, jeg lå på høyre side da mannen kom inn på soverommet og vekket meg. La meg på ryggen, og han skulle sølvfølgelig hilse på babyen i magen. :kose: Og hva ser vi?? Magen var helt skjeiv! Du så helt tydelig at babyen lå på høyre side. På venstre var den neste flat, og på høyre var det skikkelig stor :overrasket: Tok bilde av det jeg da, liker å dokumentere ting :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh lille Goffel :rødme:

Skjeiv mage ja, hehe. Ser det for meg. Du er skikkelig søt. Håper de teite smertene gir seg snart! :kose:

Og gratulerer med at mannen fikk beholde jobben, det er jo supert :nigo: Du har et liv mange drømmer om. Så jeg må spørre, krangler dere noen gang? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjeive magen var skikkelig rart, men jeg har googlet litt, og det ser ut til at noen babyer velger seg en side som de helst ligger på :fnise: Høyresiden er definitivt Goffel sin side ;)

Jada, vi krangler noen ganger, som alle andre :fnise: Men sjelden om noe alvorlig og langvarig. Stort sett er vi veldig enige, men vi er nok veldig like som personer. Jeg tror det kan være en stor fordel, selv om motsetninger tiltrekker hverandre ;)

Nå har vi kommet hjem fra mannens familie. De snakker så mye, at jeg knapt får sagt et ord. Tre kvinner med sterke personligheter, og meninger om det meste i den familien :ler:

Vi fikk servert veldig god mat!! :sikle: Og de var interesserte i hvordan det går med meg og magen. Både mammaen hans og tanta hans måtte ta på magen min. Jeg er ikke så veldig glad i det, men det er vel en av tingene man må finne seg i når man er gravid ;)

Jeg blir alltid så forelsket i mannen når vi er hos familien hans. Sikkert fordi jeg ikke kan ta på han og kose med han akkurat så mye som jeg vil. Og fordi jeg ser at han ligner på de andre, bare så mye yngre og penere :rødme: Og han er så god og flink, og de er så stolte av han :) Og den deilige mannen er MIN! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du skal ha så mye vondt :klemmer: Høres iallefall ut som du og mannen har det veldig fint sammen, det er godt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, angelou :klem:

Det er fælt å ha så mye vondt. Men jeg klarer å holde det ganske greit i sjakk hvis jeg bare ligger hjemme. Men det går jo ikke. Syntes jeg er på legbesøk/ul/fysio/bassengtrening/familieselskap annenhver dag jeg :fnise: Gruer meg veldig til å begynne å jobbe igjen :sukk: Og er redd for at jeg ikke kommer til å klare det, men at legen ikke vil gi meg sykemelding.

I går hadde jeg mest vondt i halebeinet. Måtte reise meg opp flere ganger under middagen. Kjenner det i halebeinet i dag også. Så tror det bare blir sengen på meg i dag. Men jeg må en liten tur i butikken. Mannen ville så gjerne ha spaghetti og kjøttdeig til middag i dag, han syntes jeg er så flink til å lage det :kose: Det har pleid å være han som lager den beste, men etter sist gang syntes han min var vanvittig god. Egentlig veldig enkelt, bare tomatpure og vann som saus :fnise: :fnise:

Jeg veide meg i dag: 56,8. Fortsatt ca en kilo lettere enn startvekten.

Syntes jeg kjenner mer og mer bevegelse i magen jeg! Kjente det flere ganger i går, da var det små spark. I dag kjente jeg noen små bevegelser som var mer som bobling.

Jeg tror det begynner å gå mer og mer opp for meg at det faktisk er en liten baby inni der :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, angelou :klem:

Det er fælt å ha så mye vondt. Men jeg klarer å holde det ganske greit i sjakk hvis jeg bare ligger hjemme. Men det går jo ikke. Syntes jeg er på legbesøk/ul/fysio/bassengtrening/familieselskap annenhver dag jeg :fnise: Gruer meg veldig til å begynne å jobbe igjen :sukk: Og er redd for at jeg ikke kommer til å klare det, men at legen ikke vil gi meg sykemelding.

I går hadde jeg mest vondt i halebeinet. Måtte reise meg opp flere ganger under middagen. Kjenner det i halebeinet i dag også. Så tror det bare blir sengen på meg i dag. Men jeg må en liten tur i butikken. Mannen ville så gjerne ha spaghetti og kjøttdeig til middag i dag, han syntes jeg er så flink til å lage det :kose: Det har pleid å være han som lager den beste, men etter sist gang syntes han min var vanvittig god. Egentlig veldig enkelt, bare tomatpure og vann som saus :fnise: :fnise:

Jeg veide meg i dag: 56,8. Fortsatt ca en kilo lettere enn startvekten.

Syntes jeg kjenner mer og mer bevegelse i magen jeg! Kjente det flere ganger i går, da var det små spark. I dag kjente jeg noen små bevegelser som var mer som bobling.

Jeg tror det begynner å gå mer og mer opp for meg at det faktisk er en liten baby inni der :jepp:

Huff, ja det er kjedelig med disse smertene...

Her blir dagene stort sett tilbringet halv liggende på sofaen og dagene går veldig sakte da frem til mannen kommer om jeg ikke har behandling eller andre sysler...

I dag er det kiropraktor, men jeg tror det blir siste timen for jeg synes ikke det hjelper noe.

Når skal du begynne å jobbe igjen, ser ikke legen om du trenger mer sykemelding?

Jeg skal på svangerskapskontroll torsdag og da går sykemeldinga mi ut også. Har vært på noen sykebesøk i det siste (har et alvorlig sykt fam. medlem) og der må jeg sitte. Bekken/rygg er helt tragisk etter 1 - 1 1/2t i "go" stol og hvordan kan det da gå på jobb på en liten, rund krakk? Kan ikke akkurat se det for meg. Men skulle ønsket jeg kunne jobbet litt...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner igjen på jobb om en uke. I 50 %. Legen presset veldig på at jeg skulle begynne så fort som mulig. Og hun undersøkte meg raskt, og overprøvde alt fysioen hadde sagt. At det ikke var så ille, og at fysioen min bare skremte meg. Men jeg kjenner jo hvor vondt jeg har?!

Legen ba meg bytte fysio, så har gjort det. Og den nye fysioen finner tydelig feil med meg, og skjønner at jeg har vondt. Jeg har bedt henne skrive et brev med hva som feiler meg, og hva jeg absolutt ikke må gjøre, og hva jeg bør gjøre. Så kan jeg vise legen og arbeidsgiver.

Jeg er også ødelagt etter ca en time på en stol. Men nå skal arbeidsdagen min tilrettelegges for meg slik at jeg skal klare å være der, så håper at det betyr at jeg kan gjøre hva jeg vil på jobben. Reise meg, ta pauser, eventuelt legge meg ned, og få gjort det jeg får gjort. Skal ikke gå tilbake i min vanlige stilling, men ta litt telefoner, og skaffe litt vakter og sånt.

Legen ville at jeg skulle komme til henne etter å ha jobbet i en uke, så skulle vi snakke om hvordan det gikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner igjen på jobb om en uke. I 50 %. Legen presset veldig på at jeg skulle begynne så fort som mulig. Og hun undersøkte meg raskt, og overprøvde alt fysioen hadde sagt. At det ikke var så ille, og at fysioen min bare skremte meg. Men jeg kjenner jo hvor vondt jeg har?!

Legen ba meg bytte fysio, så har gjort det. Og den nye fysioen finner tydelig feil med meg, og skjønner at jeg har vondt. Jeg har bedt henne skrive et brev med hva som feiler meg, og hva jeg absolutt ikke må gjøre, og hva jeg bør gjøre. Så kan jeg vise legen og arbeidsgiver.

Jeg er også ødelagt etter ca en time på en stol. Men nå skal arbeidsdagen min tilrettelegges for meg slik at jeg skal klare å være der, så håper at det betyr at jeg kan gjøre hva jeg vil på jobben. Reise meg, ta pauser, eventuelt legge meg ned, og få gjort det jeg får gjort. Skal ikke gå tilbake i min vanlige stilling, men ta litt telefoner, og skaffe litt vakter og sånt.

Legen ville at jeg skulle komme til henne etter å ha jobbet i en uke, så skulle vi snakke om hvordan det gikk. :)

Huff, leit med en lege som ikke hører på hvordan pasienten har det.

Jeg har en jobb som ikke er så lett å tilrettelegge med at jeg kan legge meg ned. Når jobben min er tilrettelagt må jeg fortsatt sitte, tror de som kommer inn døra på kontoret ville stusset om jeg lå forran pc'n i en seng med telefonen på det ene øret og pc'n på pulten :fnise:

Men vi får se hva det blir til.

Du må i alle fall ikke nøle med å kontakte legen tidligere om det viser seg at det ikke fungerer. For det er ingen som takker deg for at du presser grensene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien er min jobb grei å tilrettelegge, men jeg får nok ikke gjort så mye hvis jeg skal ta hensyn til meg selv. Og i praksis er det dessverre ikke like enkelt, for det vil nok oppstå situasjoner hele tiden der jeg ikke føler at jeg har noe annet valg enn å presse meg selv. Jeg vil helst gi mer enn 100% hele tiden, og glemmer ofte meg selv. :sjenert: Og dette vil nok forventes av meg også, da folk er vant til at jeg er slik.

Men vi får se. jeg prøver, og går det ikke så går det ikke! Det er ingen som takker meg nei ;)

Har du prøvd å sitte på sånn pute med hull i?

Har du begynt med noe slags bassengtrening?

Jeg sliter med å ligge i dag også jeg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien er min jobb grei å tilrettelegge, men jeg får nok ikke gjort så mye hvis jeg skal ta hensyn til meg selv. Og i praksis er det dessverre ikke like enkelt, for det vil nok oppstå situasjoner hele tiden der jeg ikke føler at jeg har noe annet valg enn å presse meg selv. Jeg vil helst gi mer enn 100% hele tiden, og glemmer ofte meg selv. :sjenert: Og dette vil nok forventes av meg også, da folk er vant til at jeg er slik.

Men vi får se. jeg prøver, og går det ikke så går det ikke! Det er ingen som takker meg nei ;)

Har du prøvd å sitte på sånn pute med hull i?

Har du begynt med noe slags bassengtrening?

Jeg sliter med å ligge i dag også jeg :grine:

Nei, jeg har ikke prøvd slik ring. Problemet mitt er mest når jeg skal reise meg opp fra sittende stilling, men også sittende med vinkling i hofter...

Håper å komme med på bassengtrening etterhvert, men skal til vurdering først neste mandag. Men jeg svømmer med Rosa76 en gang i uken og det gjør ikke så vondt om jeg bare lar den vonde siden flyte og ikke spenner i fra med det benet...

Nå får jeg ordne meg til jeg skal til kiropraktor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg prøve å skrive om noe annet enn vondt :fnise: Blir litt mye av det i boken min for tiden :sjenert:

I dag kom det klær i posten til lille Goffel, bestilt på eBay. Veldig fornøyd! En Timberland body med striper, og to bodyer i lyse farger med knepping hele veien foran. Er visst mer praktisk enn de man drar over hodet, har jeg hørt. betalte 80 kr for alle tre inkludert frakt fra henholdsvis Bulgaria og Kina.

Han begynner faktisk å få litt plagg nå. :)

Jeg kjenner endel små bevegelser, og syntes det er koselig :)

Nå er det bare ca 10 dager til ordinær ul. Jeg er veldig spent på terminen. Er jo så livredd for å gå lenge over terminen pga skader på babyen. Så håper ikke jeg blir satt noe tilbake. Er også spent på å se han igjen. Selv om det ikke er så lenge siden sist. For mannen er det jo en stund siden da, han var jo ikke med sist gang.

Og jeg er veldig spent på å finne ut kjønnet på min venninne H sin baby. Hun skal på ul om ca to uker. Håper litt at hun får en gutt, for da kan de arve/byttelåne klær/leker av hverandre, og vi kan ta dem med på gutteaktiviteter. Men samtidig håper jeg hun får jente, for da kan jeg kjøpe søte rosa plagg :fnise:

Tiden vil vise. Det viktigste er friske barn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren som den ungen sparker! Det har blitt så stor forskjell i løpet av 1-2 uker. For to uker siden kjente jeg bare sånn "glatt-fisk-følelse" noen få ganger. :hakeslepp: Det er nesten så jeg tror det kan kjennes utenpå, men jeg har ikke hatt hånden utenpå når det har skjedd enda. Han sparker skikkelig hardt. Opplevde 5 spark i går kveld da jeg skulle sovne. Og jammen kjente jeg ikke 3 spark før jeg stod opp i dag. Kjenner de høyt oppe ved navlen, nede ved trusekanten midt på, og på høyre side, langt nede. Så han driver nok å svømmer litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickeren min har byttet bilde i dag :hjerte: Og det var så vidt jeg oppdaget det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker i dag :rødme: Begynner å bli stor baby nå :)

Jeg føler meg helt sprengt til tider. Går bare å venter på strekkmerkene. Merker også at jeg blir mer svai i ryggen enn jeg har lyst til :sjenert:

Noen gode nyheter! Min venninne som mistet for en måneds tid siden var hos meg i går, og de har visst ubeskyttet sex :hoppe: Hun vil egentlig vente til hun er ferdig med skolen, men så ombestemmer hun seg annenhver dag. Og når de ikke beskytter seg kan det jo skje når som helst. Hun klarte det jo på første forsøk sist gang :) Trodde egentlig de skulle starte prøvingen igjen om ca 2 år :)

Og min venninne P som venter på prøverør fikk positiv eggløsningstest for første gang i går. :hoppe: Hun var gjennom en skylling av egglederene nylig, og det har kanskje åpnet opp litt :nigo:

I går kjøpte jeg noen jentebaby-klær på eBay... :sjenert: Det var for søtt til at jeg kunne la det gå, og for godt kjøp. Så jeg håper venninne H får jente. :fnise:

Jeg syntes det er gøy å kjøpe klær på eBay, for da får jeg noe som de ikke selger i alle kjedebutikkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 18 uker!

Jeg ELSKER ebay...kjøpte absolut alt der i bryllupet vårt, og blir nok mange kjøp fremover for Bumba tenker jeg....

Å så koselig at du har veninner som ønsker eller er gravide samtidig....jeg har faktisk ingen veninner som har barn....jeg blir den første....men så er det en god veninne(kusina) til mannen som føder 2 mnd før oss...det blir sikkert kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...