Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg helt sikker på at jeg kjenner bevegelser :)

I går kveld da jeg skulle sove kjente jeg det. :) Lå halvveis på magen. Var helt rolig, og hadde prøvd å sovne i ca ti minutter. Kjente ikke den plagsomme pulsen i magen som jeg kjenner hele tiden, og hadde heller ikke noe annen plagsom aktivitet i magen som gjør det vanskelig å kjenne skikkelig etter. Så kjente jeg plutselig en glidende bevegelse over en stor flate i magen. Det er slik jeg har kjent det før også, men har vært i tvil om det har vært babyen.

Jeg har aldri hørt noen kjenne det som en glidende bevegelse før, bare luftbobler, fiskehale, sommerfugl... Men etter et google-søk, ser jeg at det er ganske vanlig.

Jeg har kjent dette i hvertfall en uke, kanskje to. Syntes egentlig det er litt tidlig, hadde ikke forventet å kjenne noe enda :)

Skrevet

Gratulerer med dine første bevegelser fra babyen :rødme: Jeg elsker hvert lille spark jeg får :)

Begynnte å kjenne bevegelsene rundt samme tid som deg. Man blir litt usikker i begynnelsen på at det virkelig er babyen, men etter hvert blir bevegelsene / sparkene sterkere og sterkere og man blir ikke i tvil lenger nei.

Skrevet

Takk takk :)

Prøver å kjenne livmoren min nå, men jeg får det ikke til. Jeg tror at jeg har funnet den, men det kan umulig være, for den går helt opp til navlen :klø:

Hver morgen når jeg våkner er den steinhard! Men den er helt opp til navlen da også. Jeg vet at det er altfor tidlig, men hvorfor kjenner jeg den ikke lenger ned? :sjenert: Tar i ganske hardt også, og jobber meg oppover.

Skrevet

Jeg skal jo begynne på bassengtrening med instruktør. Men hva skal jeg ha på meg?? :fnise: Kanskje ikke så mye å velge blandt, enten bikini eller badedrakt. Men jeg har ikke lyst til å vise meg for noen i det :sukk: Føler meg litt feit liksom. Tror jeg skal ut å kjøpe ny bikini.

Skrevet

Snorkel, badering og neseklype..? :fnise: Så deilig med bassengtrening! Det er sikkert kjempebra for bekkenet ditt. :) Gravidmagen er jo kjempefin! Ikke gru deg.

Jeg ville gått for en bikini som sitter veldig godt eller en vanlig badedrakt. Evt en paraply... :regn: Så kan du si at du ikke liker å bli våt i håret. :fnise::fisk: Beklager, tar litt av innimellom med min dårlige humor. :sjenert:

Skrevet

Når du er 17 uker på vei så er det vel ikke uvanlig at den er oppe ved navlen? Jeg kjenner heller ikke min, gjorde ikke det sist heller.

Bassengtrening er kjempefint for bekkenet. Jeg kommer til å gå for bikini selv jeg, for har store planer om å vise fram magen min i sommer til ALLE som vil se :ler:

Skrevet

Vi har fått kjempegode nyheter i dag :nigo: Mannen får beholde jobben :dåne: Vi har vært så redde i en uke nå. Og jeg ville nesten veddet penger på at han kom til å miste den. Men så fikk han faktisk beholde den, og har fått en bedre tittel, og et nytt, større kontor :nigo: Så nå smiler livet til oss igjen :sol:

Har tenkt noen ganger i det siste at nå er alt så perfekt at jeg bare venter på at noe skal skje. Vi har virkelig alt vi kan ønske oss her i livet :)

Vi har hverandre, og han er virkelig perfekt for meg :rødme:

Vi er friske og unge

Vi har gode, stabile jobber

Vi har kjøpt vår egen leilighet som vi ikke har allverdens av lån på, pusset opp litt og fått et hjem vi virkelig liker. Med utsikt, garasjeplass, stor balkong

Vi har to fine biler, den ene uten lån

Vi har gode venner, og flott familie

Vi har stabil og ordnet økonomi, og sparer mye penger hver mnd

Vi er nygifte

Vi skal ha baby :babygutt:

Jeg har kjøpt noen små plagg til lille Goffel i dag :) På Liten&Tøff i Markveien. Er veldig glad i klær med sterk farge. Skal se om jeg tar bilde senere og legger ut :)

Har vært hos fysioterapeuten i dag. Og nå er jeg helt ødelagt i korsryggen. Får så vondt av å ta banen og bussen inn til bislet, få behandling og så reise hjem igjen. Tror det er mest reisingen som gir meg smerter, fremfor behandlingen. Lurer på hvordan det skal bli å begynne å jobbe igjen. Godt jeg bare skal jobbe 4 timer hver dag :)

Skrevet

Jeg har så vondt nå!! :frustrert: Håper mannen kommer hjem snart og kan massere meg litt og høre på syting :sjenert: Men han ville ut å feire litt med gutta at de fikk beholde jobben, så ser han nok ikke med det første. Og det er jo bare kjempekoselig at han feirer :nigo:

Her er bilde av klærne jeg kjøpte i dag :)

Skrevet

Så bra at mannen fikk beholde jobben :tommelsmil:

Og kjempefine tøffe klær du har kjøpt til Goffel :rødme:

Skrevet

:hoppe: for at mannen fikk beholde jobben :hoppe:

søte klær du har kjøpt til Goffel, likte spesiel den med pus på :rødme:

Kjenner jeg begynner å glede meg å se om jeg får gutt eller jente....da skal jeg jammen meg kjøpte enten noe kjempe guttete, eller kjempe jentete :)

Jeg har også tenkt som deg, men jeg mener du skal nyte alt det positive som skjer i livet, og nyte hvert sekund......livet er sånn man legger opp til vettu ;)

Skrevet

Så tøffe de bodyene var!! Likte de sterke fargene! :)

Skrevet

Så bra at mannen fikk beholde jobben! De må jo være veldig fornøyd med innsatsen hans, når de i tillegg gir han en ny stilling :)

Gøy med babyklær, jeg skal begynne litt innkjøp jeg og etter jeg har vært på UL neste uke :hoppe:

Skrevet

Hei Pupsi :)

Tøffe klær ja, og så bra mannen fikk beholde jobben...

Kom på et tips som kanskje kan være til hjelp etter behandling.

Jeg får hele tiden høre "gå litt etter behandlingen, før du setter deg ned".

Det er nok fordi at da er blodsirkulasjonen i gang og at man ikke skal stivne helt til. I tillegg kan det være en ide å legge på en liten ispakke der hvor man har hatt behandling når man kommer hjem, for det blir litt lokalt irritert etter sånn røff behandling og de maserer og strekker/tøyer litt.

Vet ikke akkurat hvordan behandling du får, men det kan jo være verdt et forsøk.

Ha en fin dag :sol:

Skrevet

Så kjempebra at det ordnet seg så fint med jobben til mannen! :hoppe: Ting går jo virkelig på skinner for dere nå om dagen :nigo:

Og utrolig fine klær du hadde kjøpt - skjønner det er en butikk man skal hake av på i bakhodet for senere anledninger. Morsomt med babyklær som er litt atypiske også - ikke bare lyserosa og -blått hele veien liksom :)

Skrevet
Så bra at mannen fikk beholde jobben

Og kjempefine tøffe klær du har kjøpt til Goffel

Ja, vi er kjempeglade! Er stoooor lettelse :nigo:

:hoppe: for at mannen fikk beholde jobben

søte klær du har kjøpt til Goffel, likte spesiel den med pus på

Kjenner jeg begynner å glede meg å se om jeg får gutt eller jente....da skal jeg jammen meg kjøpte enten noe kjempe guttete, eller kjempe jentete :)

Jeg har også tenkt som deg, men jeg mener du skal nyte alt det positive som skjer i livet, og nyte hvert sekund......livet er sånn man legger opp til vettu ;)

Ja, det er gøy å få vite kjønn. Blir litt lettere å se for seg babyen da :)

Vi må huske å sette pris på alt som er bra i livet. Jeg har jo egentlig ingenting å klage på! :)

Så tøffe de bodyene var!! Likte de sterke fargene!

Takk :) Det er fint med sterke farger, tror det er mote for babyer nå, har sett endel av det i kjedebutikkene også :)

Så bra at mannen fikk beholde jobben! De må jo være veldig fornøyd med innsatsen hans, når de i tillegg gir han en ny stilling

Gøy med babyklær, jeg skal begynne litt innkjøp jeg og etter jeg har vært på UL neste uke

Ja, de er nok mer fornøyd med han enn vi har trodd :) De hadde visst gått gjennom masse rapporter o.l. fra hver enkelt før de bestemte seg, så de har sett tydelig hva hver enkelt egentlig gjør på jobb. Og mannen sa at endel av de som ble oppsagte ikke gjør så veldig mye på jobb. Mannen min er veldig pliktoppfyllende og gjør så godt han kan. Problemet hans har heller vært mangel på kunnskap og utdannelse. Men han lærer masse av å jobbe der :)

Hei Pupsi

Tøffe klær ja, og så bra mannen fikk beholde jobben...

Kom på et tips som kanskje kan være til hjelp etter behandling.

Jeg får hele tiden høre "gå litt etter behandlingen, før du setter deg ned".

Det er nok fordi at da er blodsirkulasjonen i gang og at man ikke skal stivne helt til. I tillegg kan det være en ide å legge på en liten ispakke der hvor man har hatt behandling når man kommer hjem, for det blir litt lokalt irritert etter sånn røff behandling og de maserer og strekker/tøyer litt.

Vet ikke akkurat hvordan behandling du får, men det kan jo være verdt et forsøk.

Ha en fin dag

Takk for tipset! Har ikke hørt det før. Jeg går til fysio et stykke unna der jeg bor, så det blir automatisk endel gåing. Men jeg får så vondt av å gå, vet ikke om det gjelder da også :klø:

Så kjempebra at det ordnet seg så fint med jobben til mannen! Ting går jo virkelig på skinner for dere nå om dagen

Og utrolig fine klær du hadde kjøpt - skjønner det er en butikk man skal hake av på i bakhodet for senere anledninger. Morsomt med babyklær som er litt atypiske også - ikke bare lyserosa og -blått hele veien liksom :)

Ja, det er visst en populær butikk. Hadde hørt navnet mange ganger før jeg handlet der. Så den bare fra bussen på vei til fysio, og ble fristet av alle de sterke fargene i vinduet, så da måtte jeg gå av der :fnise: Min lille gutt skal bruke alle slags sterke farger :) Holdt på å kjøpe noe lilla i stad :fnise:

Måtte fjerne masse smileyer :(

Skrevet

I dag har jeg vært på bassengtrening for første gang. Var ganske skummelt å finne frem. Umulig å parkere, stor skole over et stort område, og inngang som ikke var merket i det hele tatt. Fulgte etterhvert etter ei med krykker som kom ut av en taxi, regnet med at hun skulle dit, og det stemte :fnise:

Selve treningen virket veldig fin. Men FY F... så vondt jeg har nå :grine: Hadde ganske vondt da jeg våknet, og nå er jeg verre. Skal dessverre på kino i kveld, skulle så gjerne avlyst. Men kan ikke det nå.

Jeg ble også helt utslitt etter treningen. Måtte reise rett hjem og sove. Lurer på hvordan det skal bli når jeg begynner å jobbe igjen. :roll: Først på jobb og så trening. Eventuelt trening før jobb.

Det som er ekstra ille er at jeg har vondt på så mange steder. Så for å avlaste et område, så får jeg kanskje mer belastning på et annet som også er vondt. Har veldig vondt i korsryggen/halebeinet, utsiden av hoftene, og flere punkter oppover ryggsøylen som er skikkelig ømme. Veldig vanskelig å finne en god stilling. Har begynt å sove med pute mellom knærne nå. Og sitte på smultringpute.

Nei, nå må jeg ordne meg litt. :vinke:

Skrevet

Jeg har også vondt når jeg går, men det er nok for ikke å stivne helt. Jeg har begynnt med bekkenbelte, vet ikke helt hvor effektivt det er, men jeg føler litt at det holder ting på plass.

Ellers har jeg også brukt pute mellom knærne, men det gjør like vondt. Ble anbefalt av kiropraktoren å bruke noe som gikk hele veien ned fra lår til ankler for at ikke belastningen skal blir større på det området som ikke har pute.

Ha en fin, fin kveld og helg :klemmer:

Skrevet

:fnise:

Fantastisk bra at du fulgte en dame på krykker :ler:

Synd at du har så vondt da - man drømmer vel kanskje ikke om den siden før man blir gravid :sjenert:

Håper en kinotur gjør at du kan få vondtene litt i bakhodet for en liten stund!

Ha en fin kveld, og helg :vinke:

Skrevet

Kinoturen var dessverre forferdelig vond :sjenert: Tror ikke jeg skal på noe kino igjen før det blir babykino med lille :rødme:

Men det var en fin film, Alice i eventyrland i 3D, god mat, og gode venner :)

Jeg bruker pute mellom bena jeg også, og fysioen sa forrige gang at jeg må ha den helt ned til tærne ja. Men jeg har jo ikke så stor pute :klø: Får se om jeg kan finne på noe lurt :)

Jeg har skikkelig vondt i ryggraden i dag. Syntes bare jeg blir verre og verre jeg.

I går under filmen så tror jeg lille sparket. Alt var helt rolig i tarmene mine og sånn. Og jeg satt ikke å tenkte på/kjente etter spark. Men plutselig kjente jeg noe som jeg tror var et ordentlig spark. Har ikke kjent spark før, som jeg vet om, bare glidende bevegelser. :)

Skrevet

Ikke godt å høre om ryggen din, håper virkelig den blir bedre...eller ihvertfall ikke verre

ahhhh er ikke det rar følelse med spark??? Jeg har også bare hatt noen glidende(fisk i vann) følelse, men for 2 dager siden var det ikke tvil om at det var første spark. Tidlig for meg ja, men alt her kommer jo så tidlig synes jeg, blir spennende å se om kanskje Ul flytter meg fram :vetikke:

Men du er jo kommet der du skal begynne å kjenne en del, gratulerer med første spark :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...