Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dine: Tenkte å snakke med deg litt om vogn. Har ikke bestemt meg. Men blir nok hverken Simo eller Stokke (med mindre jeg kommer over en kjempebillig brukt Stokke-vogn). Liker Teutonia veldig godt! :) Så en 2010 modell derfra som var blå/lilla som var innmari fin. Tror den het Cosmo, men når jeg googler Cosmo er det ikke den vogna jeg får bilder av :klø:

Cypress: Ja, får vel ta noen nye magebilder snart :nigo:

Navnet blir nok holdt hemmelig. Er litt redd for å bli gjenkjent pga det. Men kan sikkert sende det på PM til de av dere som er interesserte :) Det er uansett ca 6 mnd igjen til det blir bestemt. Mye kan skje på den tid. Jeg ombestemmer meg annenhver dag så ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooh, :hoppe: så morsomt!

Gratulerer med gutte-baby! :strix:

Tenk deg alle de søteste små gutte-klærene du kan shoppe inn nå fremover :rødme:

Skrevet

I dag har jeg fått gjort litt i huset. Er veldig fornøyd med det :nigo: De rehabiliterer blokka vår, og har stått utenfor vinduet mitt i 8. etg og boret i betongen. Klarte selvfølgelig å tusle ut på kjøkkenet i bare g-streng, og oppdaget at det var to menn rett utenfor :roll: Ikke det du forventer i 8 etg. :ler: Det var før de startet med bråket. Boring i betong er forferdelig :sukk: To stk holdt på samtidig, i flere timer i dag. trodde jeg skulle bli helt gal. Fikk så vondt i hodet.

Driver å lurer litt på dette med vogner. Men har mer eller mindre kommet frem til at jeg skal kjøpe to brukte vogner. En Stokke Xplory, og en annen, større, kombi/duovogn. Blir nok endel kjøpesenterturer på meg, og da er Stokkevogna innmari fin. Og den andre er fin å trille ute på vinteren.

Og når den lille begynner i barnehage bør vi jo ha en vogn stående der som han kan sove i. Og det egner ikke Stokkevogna seg til. Eller sover de kanskje ikke i vogn i barnnehagen? Ungen er vel kanskje for stor til å få plass i en sånn bag som 1-2 åring? :klø: Nå følte jeg meg plutselig veldig dum... :sjenert:

Skrevet

Prinsen her sover mye ute når vi er hjemme, da sover han ute i sportsdelen. Den liker han veldig godt i. Vi er forøvrig veldig fornøyd med vår vogn. Emmaljuna city cerox 360. Stor og god babybag, stor sportsdel, bremser og mulighet til å snu håndtaket. Veldig greit at barnet kan se i din retning når den er kommet over i sportsdelen. Kan være kjekkere å gå tur når man kan se hverandre. Regulerer også høyde på håndtaket så den passer lille meg og store mannen. Hand synes det var den eneste vognen han kunne gå med som ikke ble for femi. Men bare på to år er det jo kommet en hel haug med nye vogner ;)

I barnehagen sover Prinsen i barehagen sin vogn (sportsdel) ute når det er vær til det, da i egen pose. Nå når det er kaldt sover han inne i en reiseseng som barnehagen har. Men det er forskjell praksis fra barnehagetil barnehage!

Skrevet

Det er vanskelig med vogn altså! Så fin ut den vogna di, liljan! :jepp:

Vi kommer til å bruke vogna mest på asfalt/innendørs. Men vi bor jo i et land med snø halve året, så den bør kunne trilles ute da også.

Syntes ikke bare jeg kan ha stokke-vogna, men den frister veldig til kjøpesenter-turer. Liker så godt at ungen kan ligge/sitte høyt! Vet ikke om noen andre vogner er så høye.

Min venninne H har vært på første ul i dag. Jeg fikk se bilde. Jeg er helt sikker på at hun skal ha jente. Får kanskje vite det om 3 uker, så det blir spennende! :)

Skrevet

Jeg har tenkt litt mer, og funnet ut at jeg kanskje skal gi Simo-vogna en ny sjanse. :hoppe:

Hver gang jeg ser den enten i butikk, eller noen som triller den, ser jeg langt etter den. Jeg syntes det er den fineste vogna som finnes :rødme: Og har alltid sett for meg at det er den jeg skal ha.

Minuset med den er hjulene og vekten, men hvis jeg kjøper en Stokke xplory også, så kan jeg bruke stokke-vogna når jeg skal på kjøpesenter/bytur, og simo-vogna når vi går til butikken og går turer i nærområdet. Vi trenger ikke å ha med oss Simo-vogna så ofte i bilen. Og vi har stor bil, og mannen er sterk, så han får løfte ;)

De svingbare hjulene er viktigst i små, trange butikker syntes jeg. Når jeg går her ute skal jeg alltids klare å løfte vogna for å svinge.

Jeg får jo augustbaby, så den kommer til å trenge god plass i bagen til klær og tepper. Og da er Simo perfekt.

Å, den er så pen :rødme:

Skikkelig fornøyd med avgjørelsen min! Er spent på hva mannen sier til at vi skal ha TO vogner ;):fnise:

Jeg tror jeg vil kjøpe Simo ny og Stokke brukt.

Skrevet

Hei hei! :)

Jeg har lite å komme med ang vognvalg.. Men ville bare ønske deg en god helg!! Håper den blir fin og at du føler deg bra. Og gratulerer med liten prins! :rødme:

:vinke:

Skrevet

Her kommer et magebilde tatt i går 16+1

Begynner å synes litt?? Det vises mer med klær enn uten, så jeg valgte et med klær denne gangen. Og det er jo slik andre ser meg også :ler:

Skrevet (endret)

Ja, det vises endel ;) Mannen sier hver dag at den har blitt ENDA større ;)

Hver morgen og kveld når han skal kysse og ta på magen min kjenner han der den er størst, rett under navlen. Jeg prøver å fortelle han at ungen ligger lenger ned, men han nekter å tro det, siden det er der den står mest ut. Tenkte jeg skulle fortelle han i dag at ungen skyver på diverse innvoller, som utgjør den kulen han driver å kjenner på hele tiden :ler:

Jeg syntes det er så gøy å titte på denne og da ser du tydelig hvordan innvollene flytter seg :ler: Kan hende dere må installere et program for å se den. Det måtte jeg (les: mannen) men det var verdt det :nigo:

Endret av Pupsi
Skrevet

Så flott magebilde! :hoppe:

Har sett på den snutten du linker til jeg og - veldig fasinerende, satt og dro markøren frem og tilbake flere ganger for å se forskjellen liksom :fnise:

Skrevet

Det er gøy å se forskjellen, men jeg blir helt skremt av hvordan alle innvollene flytter seg!

Jeg tror jeg kjenner noen bevegelser, men er ikke sikker. Har kjent det i 1-2 uker. Jeg syntes egentlig det er litt ekkelt, og prøver å ikke kjenne etter :sjenert:

Jeg vet jeg er verdens særeste nå. Men jeg syntes egentlig tanken på at noe vokser inni meg er ganske usannsynlig, og ekkel... Jeg liker tanken på at vi skal få baby, for all del, men syntes ikke noe om at den er inni meg.

Mannen syntes det er det vakreste og flotteste som finnes. Og selv om jeg vet hva som skjer, og har sett den lille på ul tre ganger, så klarer jeg ikke helt å tro på det. Det virker for rart, liksom...

Skrevet

Enig med deg om at det er litt uvirkelig at det vokser et lite vesen inne oss... har sett vesla på UL, men kan liksom ikke helt tro at det er inni magen min :fnise:

Det er sikker sånn å være førstegangs... alt er rart og nytt.

:hug: ha en knall helg

Skrevet

Jeg har hatt masse stikninger i puppene de siste dagene. litt i livmoren også. Puppene har vært ganske ømme tidligere men aldri kjent at det stikker før. Det er vel et eller annet som skjer :) De har klødd litt også, håper ikke jeg begynner å få noe strekkmerker.

Ellers har jeg kjent min egen puls veldig i magen i det siste. Syntes det var rart, men det er visst vanlig. Skyldes at livmoren trenger mye blod pga alt som skjer. Veldig rart. Ser at hele magen pulserer.

Har kjøpt litt babyklær på eBay i dag :hoppe: Tenk at vi skal få en liten gutt :rødme: Om et år kommer livet mitt til å være helt forandret!

Skrevet

Nå har min dårlige matlyst tatt helt av :sjenert:

De siste dagene har jeg knapt spist noe som helst... I dag har jeg spist nesten to brødskiver med skinke, et eple, og litt sjokolade/lakris. Det er jo altfor lite!! :hakeslepp: Har vært våken siden kl 10, men sov et par timer på dagtid.

Har vært så opptatt med å bake en kake til en bursdag jeg skal i i morgen. Har holdt på nesten konstant fra 18.30-23.30. Er dritsliten!

Kjøkkenet ser helt forferdelig ut. Jeg er utsultet, og må dra å hente mannen etterhvert.

Skal lage meg spaghetti og kjøttdeig nå. Bruker nesten en hel boks med tomatpure oppi :fnise:

Skrevet

Det er bare å spørre om vogner altså.. ;)

Jeg liker Teutonia veldig godt jeg også og jeg hadde en gang i tiden bestemt meg for Cosmo egentlig.. Den eneste ulempen sånn sett er de små hjulene foran.. Man må liksom finne den vognen som fyller mest krav til det dere ønsker å bruke den til. Det som er perfekt for dere er ikke sikkert at er perfekt for kusinen din osv. Jeg tror ikke den perfekte vogn finnes(hvertfall ikke for folk flest), men man må prøve å gi slipp på de mindre viktige tingene og så de aller mest viktige kriteriene slå igjennom. Da blir man forhåpentligvis fornøyd :)

Blir spennende å se hva jeg selv kommer til å velge hvis vi blir gravide etterhvert... :sjenert::)

Skrevet

Jeg tror vi har bestemt oss for Stokke + Simo :nigo: Men det er jo fortsatt lenge igjen, så kan godt være jeg ombestemmer meg på den tiden. Spør deg hvis jeg lurer på noe ja, du er jo eksperten på det området ;)

Magen min vokser og vokser :overrasket: Syntes det går så fort. Men det er veldig koselig, og gjør det hele mer virkelig.

Var i familieselskap i går, og hadde egentlig ingenting å ha på meg. Jeg tror jeg må kjøpe meg noen nye klær :nigo:

Om et par dager får vi vite hva som skjer med mannens jobb. Jeg er dessverre helt sikker på at han blir oppsagt :sukk: Alt tyder på det :tristbla: Men han får en sluttpakke, og har litt tid på å finne noe nytt. Jeg er glad vi ikke er prøvere nå, da ville han garantert stoppet prøvingen til han fikk seg ny jobb ;)

Det er så sinnsykt mange jeg kjenner som skal ha barn omtrent samtidig som meg. Det er innmari sårt for kusinen min som ikke klarer å bli gravid... :sjenert:

Skrevet

Så morsomt det "holde inn magen"-bildet var!! :fnise: Der ser man tydelig at det bor noen der inne ja.. :) Så gøy!! Jeg har skikkelig kul på magen om dagen og. Men det er lille knøttet som blåser tuba og ballonger tro rjeg.... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...