Neytiri Skrevet 17. februar 2010 #961 Del Skrevet 17. februar 2010 ååå pupsi....jeg forstår deg godt....husk jeg var hjemme fra TB til uke 11......og ja jeg ble veldig deprimert.....var vanskelig å kle seg på morningen, ble ofte pysjen hele dagen. Å lage en plan for dagen er bra, men ikke vær skuffet om kroppen ikke gir deg "lov".....det er ikke bare deg du må tenke på nå.....den lille sier ifra om du anstrenger deg for mye. Høres forresten nesten helt sikkert at du har jernmangel...men som sagt skal man alltid snakke med legen før du tar jerntabletter. Om du synes du blir deprimert, så skal du ikke se bort fra det. Finn noen å snakke med om det, dette kan skje i en graviditet, og det beste er å få hjelp om det blir for ille. Din mann forresten må jo inse å tåle litt under disse månedene.....jeg mener om vi skal gå igjennom alt med kroppen og presse ut en vannmelon, at de kan tåle hormoner og hva det følger! Det er forresten en god ide å fortelle han at når du gråter eller er lei dei, eller rett og slett at hormonene "snakker" så er det ikke sikkert at du skjønner det heller.......rare greier disse hormonene! Jeg ser på Mamma Mia akkurat nå, og gråt som bare det når hun jenta gjorde seg klar til å gifte seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 18. februar 2010 #962 Del Skrevet 18. februar 2010 Å vennen, jeg forstår SÅ GODT hva du mener med hormoner! Du bør snakke med JM snarest, det kan være svangerskapsdepresjon... Viktig å ta tak i... er redd jeg har det samme. Men så er det mange bra dager også, så vanskelig å vite! Kan bli sprøav å gå hjemme ja.. :gjeiper: Jeg har vært mye syk og blir deprimert av å ikke se folk.. Kos deg på byen! Nam, indisk er godt! Ha en super dag! Ps. Og ikke sitt alene med tristhetfølelsen, snakk med noen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #963 Del Skrevet 18. februar 2010 Dere er veldig søte og støttende :klemmer: Trenger sånne som dere Føler meg faktisk litt bedre i dag. Har vært i butikken, kjøpt jern, og startet med det, og fått i meg mat. Har dusjet og sminket meg og føler meg litt fresh igjen Har hatt forferdelig vondt i ryggen i natt. Våknet minst annenhver time. Men heldigvis sovnet raskt igjen. Skikkelig slitsomt. Var godt å stå opp, men følte at jeg holdt på å besvime et par ganger Måtte sette meg ned mens jeg fønet håret Begynte på jern uten å vite om jeg trenger det. Ringte legekontoret, og hun sa at jeg lå innenfor normalområdet, men litt lavt, det var for 9 uker siden. I Danmark anbefaler de alle gravide etter 10. uke å ta 40-50 mg jern, så jeg gjør det med god samvittighet Har hatt jernmangel flere ganger før også. Spiste to brødskiver med makrell i tomat til frokost og to glass melk. Spiste en sandwich is da jeg kom hjem, og har nylig spist litt salat, kylling og brød. Ikke så stor porsjon, men jeg er fornøyd. Skal egentlig lage lapskaus nå, men merker at jeg trenger å legge meg ned litt. Ryggen/rumpa verker, og jeg er sliten og trøtt. Mamma har fått kattungene, og jeg gleder meg sånn til å se dem :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 18. februar 2010 #964 Del Skrevet 18. februar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #965 Del Skrevet 20. februar 2010 Vet dere hva? Jeg har fått mage! Nå er det ingen tvil lenger. I går kveld da vi skulle legge oss, så var den innmari stor. Fikk mannen til å se ordentlig på den, og den har virkelig vokst. Vi sjekket i dag også, for kanskje jeg bare var oppblåst eller noe i går, og jammen var den like stor Prøvde å ligge på magen i stad på sofaen mens mannen masserte meg, men det var ganske ubehagelig å ligge på magen Spesielt når jeg pustet ut merket jeg en stor klump i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 20. februar 2010 #966 Del Skrevet 20. februar 2010 Mage JA det er rart når den bare brått dukker opp sånn over natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #967 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Det er kjempesnodig! Men det er ingen tvil, magen har kommet! Tror jeg hadde en kynner da jeg våknet. Magen var helt hard. Mannen fikk endelig kjenne, og han syntes det var kjemperart. Begynner å bli ubehagelig å ligge på magen, så det er vel ikke så lenge jeg kan det nå Jeg lurer på hvorfor den lille plutselig tok mer plass der inne :klø: Jeg har også opplevd at magen er skjeiv noen ganger. Virker som om lille ligger på høyre side hele tiden. Er der jeg finner hjertelyden også, stort sett. Endret 21. februar 2010 av Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 22. februar 2010 #968 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei Pupsi! På tide med et lite besøk på denne siden.. Grattis med mage!! Så gøy!! Håper kroppen er snill med deg i dag.. ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TittTitt Skrevet 22. februar 2010 #969 Del Skrevet 22. februar 2010 Supert med mage da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 22. februar 2010 #970 Del Skrevet 22. februar 2010 Så morsomt med mage Håper du ikke blir permanent skakk da - om mini ligger på den ene siden hele tiden Den fyller vel snart ut hele plassen kanskje, så er vel ingen fare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 22. februar 2010 #971 Del Skrevet 22. februar 2010 Mage er stas det :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #972 Del Skrevet 22. februar 2010 Ja, det er flott med mage Veldig glad for at det begynner å synes. Har vært hos legen i dag. Videre sykemeldt, og ny henvisning. Skal visst til en annen fysio. Har støvsuget huset og brettet klær. Ble skikkelig sliten av det, og har vondt nå Gleder meg til mannen kommer hjem. Han har ikke hatt noen fin dag Fått vite at jobben må si opp endel ansatte nå, og det er dessverre stor fare for at han er en av dem. Han har vært der kort tid, og har ikke utdannelse. Syntes det er innmari synd. Jeg virkelig elsker jobben hans! Det er en perfekt jobb. Bra lønn, super kantine, de sponser treningsmedlemskapet hans, mulighet for hjemmekontor, flexitid, fri for å dra til lege o.l, flotte kollegaer og mye mer. Jeg håper virkelig han kan få beholde jobben! Men vi vet ikke noe mer før om en ukes tid... Er glad jeg har en trygg jobb i kommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #973 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg har fått halsbrann. Hadde det i går kveld, da jeg skulle legge meg. Og nå startet det igjen Har også blødd mye neseblod i det siste. Våknet av at jeg blødde neseblod i går morges. Blødde igjen i går kveld, mens jeg lå i sengen og skulle sove. Og i dag morges da jeg kom ut fra dusjen :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 22. februar 2010 #974 Del Skrevet 22. februar 2010 uff håper mannen beholder jobben da Du jeg har hatt litt neseblod.....spurte legen og han sa det er normalt....samme som å blø litt etter sex.....er bare tørrere slimhinner....men er ikke noe morsomt for det da håper humøret går opp hos deg, og at du får kroppen til og slappe av om dagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #975 Del Skrevet 23. februar 2010 Har vært hos fysioen igjen i dag. Han tøyde endel. Knakk opp noe i foten min og ryggsøylen. Jeg må kjøpe meg en badering som jeg kan sitte på :dåne: Må til og med ta den med meg på jobb når jeg begynner der igjen Noen som vet hvor jeg får tak i det? Orker ikke å reise inn til sentrum og medicus plesner Er så vondt å sitte på t-banen, og gå rundt i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 23. februar 2010 #976 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Har vært hos fysioen igjen i dag. Han tøyde endel. Knakk opp noe i foten min og ryggsøylen. Jeg må kjøpe meg en badering som jeg kan sitte på :dåne: Må til og med ta den med meg på jobb når jeg begynner der igjen Noen som vet hvor jeg får tak i det? Orker ikke å reise inn til sentrum og medicus plesner Er så vondt å sitte på t-banen, og gå rundt i byen. Her har du noen linker: Oppblåsbar I vinyl På Enklere Liv, kan du enten bestille eller så har de butikk i sentrum. Endret 23. februar 2010 av Fantorangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 23. februar 2010 #977 Del Skrevet 23. februar 2010 Badering? Er det ikke sånn de som har fått hemorroider bruker? Huff da.... er bekkenet så kranglete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 23. februar 2010 #978 Del Skrevet 23. februar 2010 Så kos med mage Pupsi Kjedelig at du sliter slik med bekkenet og hormoner om dagen, håper du blir bedre snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #979 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Tusen takk for linker, Fantorangen! Har søkt masse, men ikke klart å finne selv. Supert! De har en sånn butikk på Strømmen. kan dra bort dit en dag. Ja, jeg har dessverre så vondt, Devilina Har et skjevt halebein, men nå vet vi ikke om det er det som gir smerter allikevel. Er mye skjevheter i rygg, bekken og tilogmed noe i føttene :dåne: Skal bytte fysio nå, for legen mente han bare skremte meg. Hun kjente på halebeinet innenifra og da var det ikke vondt. Men jeg vet ikke Nå har jeg halsbrann igjen. Pappa er kjempeplaget med det. Han har reflux og mye annet galt. Han har gitt meg masse råd i dag. Han mente at jeg måtte ta gastroskopi da, for det er visst arvelig det han har. Men jeg tror bare det skyldes graviditeten. Det er jo ganske vanlig. Endret 23. februar 2010 av Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. februar 2010 #980 Del Skrevet 23. februar 2010 Vettu hva...min mor holdt på å dø under begge graviditetene sine over halsbrann......og det eneste som hjalp var faktisk milkshake Så gjett om hun la litt på seg.... Min mann sliter med dette, hans ventil lukker seg ikke i halsen, tok en sånn gastro greie...og fikk piller til slutt.....men jeg ville ventet siden du er gravid....er jo ikke sikkert du lyder av det problemet, er som du sier så vanlig å ha halsbrann under graviditet. Husk at ting som citrus, juice, og brus øker syren i magen og derfor gir mer oppstøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå