Pupsilure Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #901 Del Skrevet 1. februar 2010 I dag har jeg vært på to babyshop butikker og sett på vogner sammen med venninne H. Hun skal ha Stokke xplory. Jeg er mer i tvil. jeg elsker alt ved Simo kombi, bortsett fra at det ikke er svingbare hjul, og det er så viktig for meg at den er helt utelukket! Har lyst til å skrive en mail til dem å fortelle at de mistet en kunde på det Likte egentlig ingen av de andre vognene, men kan ta en teutonia spirit Eventuelt blir det Stokke på meg også. Men er i tvil, pga den lille bagen. Og syntes det ser vanvittig teit ut med like vogner når vi går sammen Etter to timer i butikker hadde jeg så vondt i ryggen at jeg nesten gråt da jeg kom hjem. Måtte få massasje av mannen, og har tenkt og snakket endel. Planen nå er følgende: jobbe i to dager, dersom jeg har vondt i ryggen minst en av de to dagene, skal jeg dra til legen på torsdag og be om sykemelding. Vil være sykemeldt i 1-2 uker mens jeg slapper skikkelig av, og trener 3 ganger i uken + fysio. Deretter ber jeg om tilrettelegging på arbeidsplassen. Tenker at sjefen skjønner alvoret når jeg har vært sykemeldt. Og det er nok veldig godt for meg å få en liten pause nå, og få tid til å trene/behandling. Mannen er streng mot meg, og mener at ryggen ikke er noe å spøke med. Hadde jeg vært kvalm skulle jeg presset meg selv på jobb allikevel, men ryggen er noe helt annet. Han hører jo hvor ofte jeg har vondt, og sier at det ikke skal være sånn. Jeg selv er så vant til det, at jeg vil presse meg selv lenger, og har ikke lyst til å be om sykemelding.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #902 Del Skrevet 3. februar 2010 Snakket så vidt det var med sjefen i dag. Nevnte at jeg trenger tilrettelegging etterhvert, og hun var klar over det. Jeg sa at jeg har lest på internett at siden vi er en IA bedrift, så kan hun søke om tilretteleggingstilskudd. Så kan hun kanskje lønne en annen til å være på gulvet mens jeg sitter på kontoret. Hun virket positiv, og vi skal snakke mer om det siden. De to siste dagene på jobb har gått veldig greit Hadde med meg ei på opplæring i går, og bare observerte henne egentlig, så jeg slapp å løfte noe særlig. Og i dag slapp jeg også billig unna av forskjellige årsaker. Fredagen har jeg satt opp at jeg skal være på kontoret, da vi blir en for mye på jobb Men i helgen må jeg jobbe skikkelig da. Har fått time til fysioterapeut på tirsdag. Må betale ca 200-250 kr i egenandel hver gang. Er spen på hva han sier. Jeg har trent i dag, og orket nesten ingenting Jeg gikk i oppoverbakke i 3,5 km i timen (eller hva det er) i 5 minutter og ble dritsliten :dåne: Løftet litt forskjellige vekter, og klarte nesten ingen repetisjoner. I morgen er det ultralyd! Er spent og glad, og nervøs... Er vel tilbake igjen før de fleste av dere har stått opp, tenker jeg Og da blir det oppdatering. Jeg håper alt er bra.... Hørte hjertelyden med angelsound senest i går. Men det kan jo være andre problemer enn at hjertet ikke slår også. Er livredd for at de finner store avvik ved fosteret. Jeg tror kanskje at jeg begynner å se litt på kroppen min at jeg er gravid. Magen min virker litt strammere, og står litt mer ut, under navlen. Og i går merket jeg en ordentlig kynner for førtse gang! Hele magen ble hard og rar. Spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #903 Del Skrevet 3. februar 2010 Tickeren min bytter bilde neste gang når jeg er 13+3. Var ikke det litt snodig? Ikke mange dagene igjen da Er ganske spent på hva han mener om størrelsen i morgen. Ble jo flyttet 4 dager tilbake sist, så egentlig er jeg kanskje 13+4 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #904 Del Skrevet 4. februar 2010 Nå er vi tilbake igjen. Måtte vente en halvtime, for legen satt i kø Det passet egentlig bra, for vi var litt sent ute selv. Alt var fint, og som det skulle Han mente jeg var 13+1 eller 2, så det passer bra. Han kunne ikke se kjønnet. Babyen har neseben og hadde ikke nakkefold, så han trodde ikke det var noen kromosomavvik. Han viste oss hjernen som var delt inn i to deler. Og vi hørte på hjertet. Den sprellet og sparket der inne, og du så tydelig at det var et menneske! Armer, albuer, fingre... Fikk et fint bilde i profil der du ser nese, lepper, hake, arm. Skal prøve å legge det ut senere. Den tok seg til ansiktet, og puttet nesten tommelen i munnen. Helt vanvittig hvor mye som skjer på 4 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 4. februar 2010 #905 Del Skrevet 4. februar 2010 Åh det er en drøm å se disse små menneskene som lever inne i magen. Jeg håper det ordner seg med tilrettelegging for deg. Jeg gåri 70% jobb og synes det er veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 4. februar 2010 #906 Del Skrevet 4. februar 2010 Så bra at dere fikk se at alt var bra med babyen på UL :rødme: Og fint at sjefen er positiv til tilrettelegging, den ryggen din høres ikke bra ut nei. Håper trening og litt avslapping gjør den bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 4. februar 2010 #907 Del Skrevet 4. februar 2010 Så hærlig å se at alt står bra til med den lille :rødme: Helt utrolig hvor "menneskelige" de er alt så tidlig Bra at du fikk bekreftet at alt stod bra til da - hjelper sikkert så man kan slappe av litt Heldiggris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. februar 2010 #908 Del Skrevet 4. februar 2010 Så morsomt at alt så bra ut på UL!!! Jeg engster meg litt over at Bumba har det bra..... Var det privat UL da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #909 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, det var privat UL hos han jeg var hos i uke 9. Siden jeg nå er kunde hos dem, betalte jeg bare 100 kr for denne ultralyden, og heretter Nesten så jeg får lyst til å ta enda en om noen uker Fint å se deg igjen, Neytiri, merker at du har vært borte noen dager. Har vært så stille her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TittTitt Skrevet 5. februar 2010 #910 Del Skrevet 5. februar 2010 Pupsi mi, jeg hiver deg herved inn i min nye dagbok og ønsker en liten update om hvordan det går med deg og alt. Jeg har ikke sjans å gå over alt som er blitt skrevet Hinter veeeldig til denne bamsemumsen din :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. februar 2010 #911 Del Skrevet 5. februar 2010 ohhh heldiggris! Men her i sverige tror jeg vi får flere UL...har fått time hos jordmor allerede neste uke....her drar dem KUN til jordmor. Ja kjenner jeg har vært borte noen dager....må lese en hel haug af dagbøker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 6. februar 2010 #912 Del Skrevet 6. februar 2010 Hei Pupsi Gratulerer med nytt tickerbilde Håper du får en fin lørdag og en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #913 Del Skrevet 6. februar 2010 I går var en slitsom dag. Jobbet 9,5 timer, dro innom to kjøpesentre etter jobb da vi trengte noe som ikke var så lett å finne. Kjøpte med meg kinamat hjem, da mannen var ute. Og så sovnet jeg på sofaen. Sov fra 19-24, og da gikk jeg å la meg Hadde vondt i bekkenet igjen i går, selv om jeg ikke gjorde så innmari mye på jobben Våknet med vondt i dag også. Kjennes nesten ut som jeg er støl. Er liksom vondt i hele rumpa. Men når jeg tar på den virker det ikke som jeg er støl, da sitter det mer i beinet, virker det som. Skal få massasje av mannen. Jeg begynner på jobb om 1,5 time, så det er vel på tide å komme seg opp av sengen Har bare lyst til å slappe av i dag jeg. Men men. Har fri på mandag da. Skriver mer siden. Ønsker dere en riktig god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #914 Del Skrevet 7. februar 2010 Har hatt to vanlige vakter på jobb, og var spent på hvordan det skulle gå med rumpa mi. Og dessverre så har jeg blitt verre. merker det ikke så godt mens jeg jobber, men når jeg legger meg ned merker jeg det best. Har ganske vondt nå. Mannen har massert litt, og det er tydelig at det er bekkenet og ikke korsryggen, og det er skjelettet og ikke musklene. Noe av det verste jeg kan gjøre er å sitte i sengen, og så lene meg fremover for å hente laptopen f.eks. Da får jeg skikkelig vondt hver gang, og klarer ikke å fullføre bevegelsen. Jeg fikk skikkelig vondt nedentil i stad også. Det kjentes nesten ut som noe presset nedover, og så stakk det noe voldsomt inni der. Klarte ikke å prate ordentlig engang mens det holdt på. Jeg ble litt redd, og tenkte at slik må nok en spontanabort kjennes ut. Det kom flere slike kramper. Til slutt reiste jeg meg opp, selv om det ble verre av at jeg rørte på meg. Og det gav seg faktisk. Vet ikke hva det var :klø: I morgen er egentlig min fridag, men så er det kalt inn til et hastemøte på jobben, så da må jeg opp tidlig i morgen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #915 Del Skrevet 7. februar 2010 Bilde av min lille venn :rødme: Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. februar 2010 #916 Del Skrevet 7. februar 2010 Har hatt to vanlige vakter på jobb, og var spent på hvordan det skulle gå med rumpa mi. Og dessverre så har jeg blitt verre. merker det ikke så godt mens jeg jobber, men når jeg legger meg ned merker jeg det best. Har ganske vondt nå. Mannen har massert litt, og det er tydelig at det er bekkenet og ikke korsryggen, og det er skjelettet og ikke musklene. Noe av det verste jeg kan gjøre er å sitte i sengen, og så lene meg fremover for å hente laptopen f.eks. Da får jeg skikkelig vondt hver gang, og klarer ikke å fullføre bevegelsen. Jeg fikk skikkelig vondt nedentil i stad også. Det kjentes nesten ut som noe presset nedover, og så stakk det noe voldsomt inni der. Klarte ikke å prate ordentlig engang mens det holdt på. Jeg ble litt redd, og tenkte at slik må nok en spontanabort kjennes ut. Det kom flere slike kramper. Til slutt reiste jeg meg opp, selv om det ble verre av at jeg rørte på meg. Og det gav seg faktisk. Vet ikke hva det var :klø: I morgen er egentlig min fridag, men så er det kalt inn til et hastemøte på jobben, så da må jeg opp tidlig i morgen også Vettu hva...dette har jeg også kjent i et par dager nå :klø: lurer på hva det er, så om du får noe svar på det her så følger jeg med....det gikk over da...og ikke har jeg blødd så det er jo positivt! Ellers høres den bekkenløsningen forferdelig ut! Jeg har noen stikkinger i øvre del av rumpa....lurer på om det er noe begynnende :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #917 Del Skrevet 8. februar 2010 Det var så rart, Neytiri :klø: Men har ikke opplevd det noe mer. I dag da jeg våknet var alt bra, men etter å ha sittet på et møte i ca 30 minutter fikk jeg så vondt at jeg måtte reise meg opp. Måtte reise meg opp 3-4 ganger i løpet av et to timer langt møte Nå sitter/ligger jeg i sofaen og kjenner en brennende smerte i korsbeinet (som legen kalte det). Må røre meg mye fordi det blir for ubehagelig. Jeg skal til fysioterapeut i morgen. Har funnet ut at det vondeste er å sitte, løfte tungt, og å sitte med rette ben mens jeg lener meg fremover. Er spent på hva han sier. Om det er bekkenløsning, eller bare normalt når man er gravid, med noen smerter i bekkenet. Jeg vil at han skal skrive hva han mener til arbeidsgiveren min, eventuelt skal jeg be legen om et skriv. Jeg vil forklare hva jeg jobber med, og be om å bli fritatt for visse oppgaver. jeg vil nok også muligens be om 20% sykemelding for en periode. Jeg merker at jeg blir ekstra ille når jeg er på jobb. Å være hjemme og slappe av så mye jeg vil, føles mye bedre i bekkenet. Herregud, jeg er nesten 14 uker allerede! Vi har forresten nesten blitt enige om enda et jentenavn (selv om lille Goffel helt sikkert viser seg å være gutt da ) Vi ønsker ett navn, ikke dobbeltnavn. Det skal ikke være i nærheten av navnetoppen! Det skal helst være norrønt. Ikke for langt, da vi har to etternavn, og det ene er laaaaangt. Jeg ønsker veldig et navn som alle har hørt før, ikke noe vi finner på selv eller noe, og alle vet hvordan skrives og uttales. Men som ikke er så altfor vanlig. Og dette nye navnet passer ganske godt inn i dette (jeg røper det selvfølgelig ikke :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 8. februar 2010 #918 Del Skrevet 8. februar 2010 Så spennende at dere har flere navn klare også da Det går så fort! Goffel kommer til å være ute på et blunk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 8. februar 2010 #919 Del Skrevet 8. februar 2010 Så koselig å se bilde fra ultralyden! Kjempe fiiin! Håper fysioterapeuten har noen knep for å avhjelpe korsryggssmertene dine, og at de avtar ved hjelp av fysio + trim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 8. februar 2010 #920 Del Skrevet 8. februar 2010 Takk for tips om tilbud på AngelSounds. Nå har eg også blitt den stolte eigar av ein slik ein. Kunne nesten ikkje la vera når det var så billig og enkelt å få tak i. For ein søt, liten sprellert du har i magen, då. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå