Pupsilure Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #881 Skrevet 25. januar 2010 (endret) I går var vi på besøk hos et vennepar som venter barn en mnd etter oss. Veldig koselig! Vi spilte scrabble, pratet og spiste frukt og godteri. Det ble svært mye babyprat da Som forventet. I dag har jeg gått ned til treningssenteret, trent i ca 30 minutter og gått opp igjen. Føler meg veldig flink nå Har fått et tilpasset treningsprogram, og er veldig fornøyd med det. Tenk at jeg er ca 12 uker nå :rødme: Nå må jeg bare gå utifra at dette kommer til å gå bra. Gleder meg veldig til UL om 1,5 uke Håper han setter meg litt frem igjen Ellers så har jeg bestemt meg for å begynne å studere etter permisjonen. Passer jo ganske godt med en baby født i august Det er mulig jeg må ta noen fag for å komme inn, men det kan jeg kanskje klare under permisjonen. Er ikke sikker på om jeg trenger noen. Jobben min er svært trivelig, men for tung for de fleste, inkludert meg, så jeg må på sikt finne noe annet. Og syntes det er en god anledning. Så om ca 1,5 år begynner jeg på høgskolen i akershus (forhåpentligvis!) og er ferdig om 4,5 år (hvis det ikke blir flere barn da ) Og starter i en mye bedre jobb da. Tror det kan bli veldig bra. Er bare spent på om jeg kommer inn, og hvordan vi skal få det til økonomisk, men jeg har noen små planer, så det kan nok ordne seg. Folk på jobben min sier at de ser at jeg har fått litt mer mage, og jeg ser det selv også. Diskuterte det med ei venninne som er 8 uker i stad, og hun hadde også fått mage, og mente at det var helt vanlig. Jeg er litt mer i tvil. Har alltid hørt at magen kom i ca uke 18. Mannen min kan ikke se at jeg har fått mage. Men jeg ser det faktisk litt selv Selv om babyen er bare ca 5 cm, så tar jo livmoren, fostervann, morkake osv litt plass også, så det er kanskje ikke så usannsynlig? Endret 25. januar 2010 av Pupsi
angelou Skrevet 25. januar 2010 #882 Skrevet 25. januar 2010 Jeg begynte med mammabukser i uke 14 sist, når jeg gikk med trange klær da så kunne alle se at jeg var gravid, så det er ikke usannsynlig nei. Spennende med studier da, jeg vil jeg også
Pupsilure Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #883 Skrevet 26. januar 2010 Jeg begynte med mammabukser i uke 14 sist, når jeg gikk med trange klær da så kunne alle se at jeg var gravid, så det er ikke usannsynlig nei. Spennende med studier da, jeg vil jeg også Jeg har faktisk en mammabukse allerede Men kunne klart meg uten. Jeg har fått ganske vondt i korsryggen de siste to dagene. Nå er det mest i halebeinet. Er blitt verre utover dagen. Nå sitter jeg helt stille og merker det godt. Enten: Støl etter treningen For hard massasje av mannen på korsryggen Begynnende bekkenløsning, eller noe sånt Vi har endelig fått tv-uttak på soverommet! Så i kveld blir det Greys i sengen
Neytiri Skrevet 26. januar 2010 #884 Skrevet 26. januar 2010 Du er jo helt hekta på Greys :gjeiper: jeg også..hehe Hadde moren din problemer med bekkenløsning? Min manual terapaut sa at dette er veldig arvelig...så om man hadde mor eller bestemor som sleit med det kunne man være mer utsatt for det.... har du prøvd å gå av deg smerten?
Pupsilure Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #885 Skrevet 26. januar 2010 Ja, jeg liker Greys. Ser nesten aldri på tv, men Greys er det ene programmen jeg følger med på Håper å se mer tv nå som den er på soverommet. Nei, mamma hadde ikke bekkenløsning. Å gå hjelper ikke, føles bare verre da. Har vært på jobb i dag, og gått ganske mye. Jeg er støl i resten av kroppen etter treningen, men tror ikke jeg har gjort noe som tilsvarer at jeg skulle ha vondt der. Og smerten kom jo dagen før treningen også, når jeg tenker meg om
Zia Skrevet 26. januar 2010 #886 Skrevet 26. januar 2010 Det går så fort altså! Tenk at du er ferdig med første trimester alt nå 1/3 på vei :dåne: Litt misunnelig på tv på soverommet - hadde passet meg veldig bra å se Greys i sengen i dag også Ha en fortsatt fin kveld da
Pupsilure Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #887 Skrevet 27. januar 2010 12 uker i dag :rødme: Drømte at jeg blødde i natt. Det kom endel klumper også... mannen hadde drømt noe ekkelt også, så vi måtte sjekke hjertelyden. Fant den ikke de to første gangene jeg prøvde. Orket ikke å bli hysterisk over det. Tenkte at alt sikkert er bra. Prøvde igjen en time senere, og da fant jeg den veldig svakt. Ungen lå nok litt vanskelig til. Jeg får vel slutte med folat nå. Skal på jobb snart. Gruer meg, for korsryggen/halebeinet mitt er ikke godt Hvis det fortsetter sånn drar jeg til legen på fredag.
cypress Skrevet 27. januar 2010 #888 Skrevet 27. januar 2010 12 uker! :rødme: Bra dere fant hjertelyden til slutt da!!
lilljan Skrevet 27. januar 2010 #889 Skrevet 27. januar 2010 12 uker er deilig.Min lege sa at jeg bare skulle fortsette på folat til den esken jeg hadde var tom.
Neytiri Skrevet 27. januar 2010 #890 Skrevet 27. januar 2010 12 uker! Jeg vurderer å kjøpe en doppler....lurer på om det hjelper deg mer å slappe av, eller blir du mer engstelig hvis du ikke finner hjertelyden???
Pupsilure Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #891 Skrevet 27. januar 2010 12 uker! Jeg vurderer å kjøpe en doppler....lurer på om det hjelper deg mer å slappe av, eller blir du mer engstelig hvis du ikke finner hjertelyden??? Jeg ville definitivt kjøpt en doppler hvis jeg var deg! Føler meg veldig avhengig av den, selv om jeg ikke bruker den så ofte. Men jeg vet at jeg har muligheten til å sjekke hvis jeg blir engstelig. Det er nok noen som ville taklet det dårlig hvis de ikke fant hjertelyden en dag, men jeg er ikke sånn. Tok det helt med ro i stad, og tenkte at babyen bare lå litt rart til. Hvis du tror du klarer å ikke frike helt ut hvis du ikke finner den en dag, så go for it!
Pupsilure Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #892 Skrevet 28. januar 2010 Smertene mine bare fortsetter, så i dag skal jeg til legen. Mistenker bekkenløsning, men vi får se hva legen sier. Håper ikke det blir så altfor lang ventetid for å komme til fysio. Det gjør mest vondt å sitte og gå. Å ligge går ganske greit. Er spent på hvordan det blir på jobb fremover. Jobben min er så tung fra før. Merket at jeg sleit i går, men har ikke samvittighet til å bli sykemeldt. Vi har ekstremt mye sykdom nå, og jobben sliter skikkelig! Føler meg uansett ikke dårlig nok til å bli sykemeldt enda. Jeg veier meg et par ganger i uka, og nå har jeg gått ned enda mer. Veier nå 56,2. Har pleid å veie nærmere 58. Kan på en måte skjønne det litt, for jeg får fortsatt ikke i meg så mye mat. Men heldigvis blir jeg ikke kvalm lenger når jeg ikke spiser.
Neytiri Skrevet 28. januar 2010 #893 Skrevet 28. januar 2010 Jeg ville definitivt kjøpt en doppler hvis jeg var deg! Føler meg veldig avhengig av den, selv om jeg ikke bruker den så ofte. Men jeg vet at jeg har muligheten til å sjekke hvis jeg blir engstelig. Det er nok noen som ville taklet det dårlig hvis de ikke fant hjertelyden en dag, men jeg er ikke sånn. Tok det helt med ro i stad, og tenkte at babyen bare lå litt rart til. Hvis du tror du klarer å ikke frike helt ut hvis du ikke finner den en dag, så go for it! ja vettu jeg tror ikke jeg er en av dem som friker helt ut....fortsatt litt usikker, skal høre med mannen hva han synes Du må forresten ta vare på kroppen din over alt annet....skal vi alltid ha dårlig samvittighet på jobb så tror jeg ikke det er sunt heller.....men om du kan få fysio/manual terapi uten å sykemeldes er det jo suuupert!!!! lykke til
Pupsilure Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #894 Skrevet 29. januar 2010 Trøtt trøtt trøtt..... God helg Jeg har fri lørdag, søndag og mandag
lilljan Skrevet 29. januar 2010 #895 Skrevet 29. januar 2010 Sov masse i helgen. Det er ikke rart at vi er trøtte, vi lager faktisk ett menneske. :rødme: Det var fordelen med å gå gravid første gang, da hadde jeg mye er tid til å slappe av så nyt det. GOD HELG
Pupsilure Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #896 Skrevet 30. januar 2010 Korsryggen min har faktisk blitt bedre. Så vi får se om jeg kontakter fysio... I morgen skal vi fortelle det til svigers. Svigermor, svigermormor, tanta til mannen og fetteren med dame kommer hit kl 18. Jeg har laget en kake med babymotiv på, kan kanskje legge ut bilde senere. Vi er usikre på om vi skal si det, eller bare servere kaken Jeg skal på UL på torsdag. Under en uke igjen. Da får vi nok se ganske mye mer enn sist. Har forstått det slik at man sjekker hjernen og hjertekamrene, nakkefolden m.m når man er ca 13 uker. Og han sa at han skulle se etter kjønnet, så det blir spennende Håper bare alt er som det skal! Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre ang jobben. Jeg jobber i helsevesenet, og har en tung og til tider veldig stressende jobb. Det er mye tunge løft og stell. Jeg har ikke en sterk kropp fra før, og har ofte vondt i rygg/nakke/armer. Mannen min sier at jeg bør be om tilrettelegging med en gang. Jeg selv nøler, for jeg tror ikke det er mulig å få til, da får kollegaene mine mer å gjøre. Og jeg syntes ikke det er fullt så ille enda, er jo vant til å ha vondt. Vi er så underbemannet for tiden, og jeg er bare 3 mnd på vei, føler meg innmari sytete hvis jeg skulle bedt om det.... Legen mente også jeg burde be om det. Hun var veldig engasjert i akkurat dette. Det er ikke min fastlege, så jeg får vel snakke litt med fastlegen om det også, og forklare litt nærmere. Jeg snakket med en voksen dame på jobben, som er i en høyere stilling enn meg, og som jeg ser opp til, og hun mente også at jeg burde be om tilrettelegging med en gang. Det telte faktisk mer enn at legen og mannen min sa det. For hun vet jo virkelig hvordan jobben er, og hun har masse livserfaring, er ærlig og rederlig, og høyt utdannet. Hva syntes dere? Jeg klarer meg ganske greit, men har jo litt mer vondt i kroppen. Men det er jo ikke uoverkommelig. Er litt for snill-pike merker jeg.
angelou Skrevet 31. januar 2010 #897 Skrevet 31. januar 2010 Hvis du ikke ber om tilrettelegging nå tror jeg bare du kommer til å gå på en smell og til slutt ende opp fullt sykmeldt. Hvis du får tilrettelegging med en gang har du alle muligheter for å være ei jobb lengre, da har du mer å gå på rett og slett. Vi har hatt et prosjekt i pleie og omsorgstjenesten i kommunen hvor jeg jobber hvor vi har gjort nettopp det, tilrettelagt fra dag 1 og sykefraværet blant de gravide har gått ned - MYE.
Pupsilure Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #898 Skrevet 31. januar 2010 Hvis du ikke ber om tilrettelegging nå tror jeg bare du kommer til å gå på en smell og til slutt ende opp fullt sykmeldt. Hvis du får tilrettelegging med en gang har du alle muligheter for å være ei jobb lengre, da har du mer å gå på rett og slett. Vi har hatt et prosjekt i pleie og omsorgstjenesten i kommunen hvor jeg jobber hvor vi har gjort nettopp det, tilrettelagt fra dag 1 og sykefraværet blant de gravide har gått ned - MYE. Ja, det er nok rett det du sier... Men merker jeg kvier meg. Jeg skal lese masse på nettet og snakke med legen om det. Og så får jeg heller bare ta det opp med lederen min. --------------------------------------------------- Nå har besøket vårt dratt. Mannen sa til mammaen sin at han hadde et bilde å vise henne. Han gav henne bare UL bildet, og hun begynte å grine :rødme: Så forstod de andre hva det var, og både tanten og mormoren gråt litt de også. Fetteren og dama sa de hadde gjettet at det var derfor vi inviterte. Mens de andre hadde ingen anelse, og trodde vi skulle vente noen år. Det ble mye babysnakk, veldig koselig
Pupsilure Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #899 Skrevet 1. februar 2010 Om 3 dager skal jeg på UL :rødme: Gleder meg veldig til å se den lille igjen. Nå er det på tide å stå opp av sengen Jeg har laptopen og tven her inne, så jeg kunne egentlig bare blitt her. Men jeg skal til en av de gravide venninnene. Vi skal titte på litt babyting, og spise lunsj. Håper hun også har lyst på kinesisk!
cypress Skrevet 1. februar 2010 #900 Skrevet 1. februar 2010 Så koselig at nyheten ble så godt mottatt!! :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå