Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittet litt gjennom boken din nå, og ønsker deg god bedring kjære Pupsi :) Håper du føler deg bedre ganske så snart og er fit for fight :):klem:

Skrevet

Høres ut som livet er bra for dere nå! Og så utrolig moro at bestevenninnen din også er gravid nå! :strix:

Ha en fortsatt fin jul søta! :klemmer:

Skrevet

Så morsomt med gravid bestevenninne :hoppe: Det ønsker jeg meg også :fnise: SÅ mye fint dere fikk til jul da, godt å lese at formen er bedre :):hoppe: for 8 uker :)

Skrevet

Kjekt å lese at du hadde en fin julefeiring, Pupsi!

Å som jeg kjenner igjen dette merkelige magefølelse-greiene. Skulle egentlig sove nå, men får ikke sove pga magen. Lå våken i en time, før jeg ikke orket å stirre i veggen mer. Selv om det er en veldig fin vegg i vårt nye hus... :-) Litt dumt, for skal på jobb typisk om noen få timer.

Håper du får en fin dag!

Lurt tips til TV på rommet eller ikke, sett den inni et skap, en TV er en støvmagnet uten like...

Skrevet

Hei, dere :vinke:

Gravid bestevenninne er fantastisk :rødme: Jeg sier det til mannen min hele tiden: H er gravid!!! :fnise: Jeg håper det går bra med oss begge, men nå er det jo to som kan miste :sjenert:

Vi skal snakke om graviditet/fødsler/baby hele tiden :fnise: , kjøpe mammaklær sammen, gå på babykino med babyene, trille turer sammen :rødme: Det er nesten bedre nyhet enn at JEG er gravid :fnise: Hadde ikke trodd hun kom etter før om et par år. Men man blir nok litt ekstra verpesyk når venninner blir gravide :Nikke:

TV er støvsamler ja :roll: Dessverre har vi ikke plass til noe skap. Vi har ikke engang plass til et bord den kan stå på, så vi får håpe at veggen tåler den :sjenert:

Nå skal jeg snart spise årets siste julemat. Er så lei nå! Men i dag skal vi til svigers igjen, på lunsj. Mine foreldre kommer også. Og så drar jeg rett på jobb derfra. :)

Skrevet

Helt suuupert at H også er gravid, fantastisk da :strix: Ser det for emg, dere to kakler om babyer, handler baby klær og mamma klær :fnise: Baby kino og baby svømming. Og deres to babyer blir bestevenner også :) Klisje,men sant :sjenert:

Så mye fint dere fikk til jul. rosendal har så masse fint :jepp:

Jeg skulle ønske jeg kunne få litt av den julemiddagen, jeg elsker julemiddag :sikle: Hva spiser dere? Min favoritt er pinnekjøtt og kolrabistappe :sikle:

Skrevet
Helt suuupert at H også er gravid, fantastisk da :strix: Ser det for emg, dere to kakler om babyer, handler baby klær og mamma klær :fnise: Baby kino og baby svømming. Og deres to babyer blir bestevenner også :) Klisje,men sant :sjenert:

Så mye fint dere fikk til jul. rosendal har så masse fint :jepp:

Jeg skulle ønske jeg kunne få litt av den julemiddagen, jeg elsker julemiddag :sikle: Hva spiser dere? Min favoritt er pinnekjøtt og kolrabistappe :sikle:

Jeg håper det blir akkurat slik :rødme:

Vi spiser ribbe til jul. Men jeg er ikke noe glad i svinekjøtt. Pinnekjøtt har jeg faktisk aldri smakt! Men har veldig lyst til å smake på det. Mamma liker det ikke, så hun har påvirket meg litt, men nå i senere tid har jeg fått veldig lyst til å smake på det. :)

Skrevet

Den forkjølelsen min blir bare verre og verre :tristbla: Gruer meg til jobb i morgen.

Er så tett i nesen at jeg ikke får puste, og hvis jeg puster med munnen blir det så tørt i halsen etter et par innpust, at jeg hoster. Man skal jo ikke bruke nesespray når man er gravid, men jeg er nødt til det. Ellers får jeg ikke sove, og nesten ikke puste.

Jeg føler meg ganske redusert i dag i tillegg. Trykk inne i hodet. Dette er den 8. dagen jeg er forkjølet! Det er lenge, syntes jeg :sjenert:

Ellers går det bra med magen :nigo: Jeg har kun ømme bryster, ikke trøtt, kvalm eller noe annet. Eller, var litt kvalm 10 minutters tid i dag morges, mens jeg ventet på frokost, men det gav seg.

Skrevet

Huff, du må ikke gå på jobb vis du er syk, pupsi. Holde deg hjemme:)

Er bra at du ikke merker noe mer til graviditeten, men jeg tipper det kommer. Hehe. Har du fått noe sug på nokke mat/drikke eller noe? En jeg jobbet med var helt tussete etter klementiner.

Skrevet

Så kjedelig at du ikke er frisk enda da! Det var en langvarig forkjølelse :overrasket:

Håper du føler deg bedre snart - kjedelig å bruke hele juleferien på sykdom da gitt :klemmer:

Skrevet

Hei Pupsi! :)

Hvis du er tett i nesen, anbefaler jeg å kjøpe nesehorn på apoteket! :jepp: Da blander du lunkent vann og salt! Får skyllt nesen skikkelig! Det ser nasty ut, men jeg synes det ikke er så verst! ;) Ellers får du jo kjøpt saltvannsspray! Eller kan man ikke bruke denslags? :klø: Jeg vet jo ikke hva man skal bruke og ikke bruke når man er gravid! :sjenert:

Forresten, gøy med bestevenninne som også er gravid! :jepp:

Egentlig stakk jeg innom her for å si takk for gamle og alt det der! :jepp: Håper du snart blir frisk, Pupsi! :klemmer:

Hvis man kan si godt nyttår nå, før nyttår, så:

Godt nyttår! :kose:

Skrevet

Ånei... stakkars deg..bedre idag? :klem:

Håper formen er fin! Du må holde deg hjemme når du er syk! :fy_fy:

:5:

Skrevet

Hei Pupsi !

Så kjedelig med langvarig forkjølelse. God bedring og håper du får en fin nyttårsfeiring :klem:

Skrevet
Hvis du er tett i nesen, anbefaler jeg å kjøpe nesehorn på apoteket! :jepp: Da blander du lunkent vann og salt! Får skyllt nesen skikkelig! Det ser nasty ut, men jeg synes det ikke er så verst! ;) Ellers får du jo kjøpt saltvannsspray! Eller kan man ikke bruke denslags? :klø: Jeg vet jo ikke hva man skal bruke og ikke bruke når man er gravid! :sjenert:

Man kan bruke vanlig nesespray, men man skal være veldig forsiktig. Noe av grunnen tror jeg at mange gravide blir lett avhengige av nesespray fordi noe skjer med slimhinnene og man er generelt mer tett enn før. Da jeg var forkjølet brukte jeg bare en dose på kvelden for å få sove, og gav meg etter de anbefalte 7 dagene.

Håper snart forkjølelesen gir seg :klemmer:

Skrevet

Jeg brukte vanlig nesespray sammenhengende de to siste månedene av svangerskapet jeg, fikk ikke puste, var helt potte tett hvis ikke. Dagen etter at K ble født var jeg ikke tett lengre og kunne bare slutte uten problem :ler: Helt snålt!

Annonse
Skrevet
Huff, du må ikke gå på jobb vis du er syk, pupsi. Holde deg hjemme:)

Er bra at du ikke merker noe mer til graviditeten, men jeg tipper det kommer. Hehe. Har du fått noe sug på nokke mat/drikke eller noe? En jeg jobbet med var helt tussete etter klementiner.

Nei, det er ikke noe jeg bare MÅ ha! Men jeg har veldig liten matlyst nå da :sjenert: Det kommer nok etterhvert ;)

Hei Pupsi! :)

Forresten, gøy med bestevenninne som også er gravid! :jepp:

Egentlig stakk jeg innom her for å si takk for gamle og alt det der! :jepp: Håper du snart blir frisk, Pupsi! :klemmer:

Hvis man kan si godt nyttår nå, før nyttår, så:

Godt nyttår! :kose:

Syntes det nesehornet ser skikkelig skummelt ut, altså :ler: :ler:

Godt nyttår til deg også, søta :klem:

Man kan bruke vanlig nesespray, men man skal være veldig forsiktig. Noe av grunnen tror jeg at mange gravide blir lett avhengige av nesespray fordi noe skjer med slimhinnene og man er generelt mer tett enn før. Da jeg var forkjølet brukte jeg bare en dose på kvelden for å få sove, og gav meg etter de anbefalte 7 dagene.

Håper snart forkjølelesen gir seg :klemmer:

Jeg trodde det var fordi man var redd det kunne trekke sammen blodårer i morkaken eller noe sånt. At det KAN resultere i spontanabort. :sjenert: Men jeg må bare bruke det allikevel nå. I natt tok jeg bare i det ene neseboret. Og tok en slags menthol-spray, som frisker opp veldig i tillegg.

Jeg brukte vanlig nesespray sammenhengende de to siste månedene av svangerskapet jeg, fikk ikke puste, var helt potte tett hvis ikke. Dagen etter at K ble født var jeg ikke tett lengre og kunne bare slutte uten problem :ler: Helt snålt!

Så rart at det gav seg sånn! :fnise:

Skrevet

Jeg har så lite symptomer :sjenert:

Jeg er ikke oppblåst, har ikke vært det heller.

Jeg har ikke måttet tisse om natten en eneste gang.

Jeg har ikke vært mer trøtt enn vanlig en eneste dag. (men jeg er generelt ganske trøtt)

Jeg er ikke kvalm, men var det i ca 4 dager.

Brystene er heldigvis ømme, men de har ikke forandret seg i størrelse eller farge.

Matlysten begynner å bli som før, men er fortsatt litt redusert.

Metallsmaken i munnen har forsvunnet.

Jeg har merket lite eller ingenting til ligamentsmerter.

Håper alt er bra med lille bamsemumsen :sjenert:

Skrevet
:klemmer: Ikke noe kjekt å bekymre seg :klemmer: men er jo like vanlig med lite symptomer også :)
Skrevet

God nyttårsfeiring og godt nyttår, Pupsi!

Krysser fingrene for at spirene klamrer seg ekstra godt fast under nyttårsfyrverkeriet! :)

Takk for hilsen i boken min!

Skrevet

GODT NYTTÅR, PUPSI!

Tenk at du går inn i det året som du skal bli mamma i!

Nyt at du ikke har symptomer, jeg hadde ikke det heller, før det slo til for fullt. Det viktigste symptomet du har er flere positive tester og ingen mensen. Babyen vokser nok og trives også er det ikke så lenge til du skal få ta en sniktitt likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...