Neytiri Skrevet 17. desember 2009 #681 Skrevet 17. desember 2009 Nå har jeg sovet i noen timer. Det er så godt å sove, da trenger jeg hverken å tenke på mat, jobb, kvalme, vondt i magen Jeg bør virkelig få i meg noe mat nå, men jeg orker ikke tanken på det Vil ikke drikke noe heller, og blir plutselig sånn kjempetørst, og tørr i halsen. Jeg skrev handleliste til mannen min i går, og når han så den sa han: Du er blitt skikkelig gravid nå ja! Han syntes vel det var litt uvante ting på lista. Jeg har egentlig ikke lyst på noen ting. Til middag så går det ganske bra faktisk. Men ikke før middag. Så jeg spiser altfor mye til middag Jeg prøver å friste meg selv med all mulig god mat, men det funker ikke. I går kveld fikk jeg lyst på stekte speltrundstykker med brunost og markjordbær-syltetøy. (mannen ble sendt på butikken ) Det hørtes godt ut, så godt ut, luktet godt, og de første bitene var gode. Men så ble jeg valm av det, og det bare stoppet seg Klarte å spise opp etter noen pauser. Herrigud er som eg skulle skrevd dette selv pupsi!!! Er så likt meg, godt å sove, vondt i magen, kjempetørst, ikke lyst på mat men er kjempesulten håper det gir seg snart for oss to!
Redlady Skrevet 17. desember 2009 #682 Skrevet 17. desember 2009 Når mannen skal dra på jobben kommer han alltid inn og klemmer meg, og kysser meg på pannen. Nå har han begynt å stryke på lille reka i magen også. Og si hadet til den og :rødme: Herlig mann du har! Det er bra! Håper kvalmen gir seg litt snart. Har hørt rykter om Ritz kjeks, og farris blandet med eplejuice. Skal visst hjelpe mot kvalme. Godt ingen la merke til hva jeg hadde i vesken når jeg var på kurs 12 timer på lørdag, men kom meg fint igjennom dagen.
Pupsilure Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #683 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg har prøvd ritz-kjeks, men de vokser bare i munnen min Jeg har ligget i sengen i hele dag, bortsett fra det kvarteret jeg var på jobb. Så fort jeg våkner, så merker jeg at jeg er dårlig. Vil bare sove, for å få tiden til å gå Jeg tror jeg er sulten også, men det er vanskelig å plassere hva ubehaget kommer av. Mannen kommer hjem med kebab til meg nå snart. Føler egentlig mest for å spise noe sunt, men kebab frister, og jeg må få i meg endel mat. Tror jeg skal begynne å skrive hva jeg spiser og hvor mye jeg sover. I dag: 1 mandarin ca 10 lakrisfisker et speltrundstykke med markjordbærsyltetøy Drukket 1 glass juice og 1 glass vann En liten porsjon kebab Sovet 23-06 og 10-13 Endret 18. desember 2009 av Pupsi
Pupsilure Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #684 Skrevet 17. desember 2009 :rødme: Herlig mann du har! Det er bra! Håper kvalmen gir seg litt snart. Har hørt rykter om Ritz kjeks, og farris blandet med eplejuice. Skal visst hjelpe mot kvalme. Godt ingen la merke til hva jeg hadde i vesken når jeg var på kurs 12 timer på lørdag, men kom meg fint igjennom dagen. Mannen er kjempesøt :rødme: Han sender meldinger og lurer på hvordan det går med oss, og sier at han savner oss osv
Pupsilure Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #685 Skrevet 17. desember 2009 Jeg er kvalm, sulten, sliten, vondt i hodet, rar i magen :grine: Føler meg helt jævlig!! Jeg er så lei av å ligge i denne sengen. Men vil ikke være i stua heller. Jeg får ikke sove mer.
Zia Skrevet 17. desember 2009 #686 Skrevet 17. desember 2009 Oi oi, her er det ikke helt greit ser jeg Skal tydeligvis ikke være helt enkelt å være gravid Trøsten er vel at det for de aller aller fleste blir bedre etter hvert Og så har du jo tydeligvis en veldig snill og grei mann som tar godt vare på deg - det hjelper jo det og Hold ut, og tenk på spiren som kommer om mindre enn 8 måneder
Pupsilure Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #687 Skrevet 17. desember 2009 Det går litt bedre med meg nå Mannen kom hjem med kebab og kald brus. Jeg har spist litt, og drukket, og tok en prostafen mot kvalme kl 19.40. Jeg har fått 294 kr fra NAV :klø: Kan ikke tenke meg hva det kan være. Merkelig. Nå sitter vi i stua, og ser på tv. Skal se på jul hos hellstrøm snart. Og jeg har funnet frem en liten sparkebukse til babyen, som jeg holder i, og ser på, og minner meg selv på hvorfor jeg føler meg dårlig, og det er jo egentlig bare fint :rødme:
Pupsilure Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #688 Skrevet 17. desember 2009 Å fy faen :dåne: Mannen logget meg inn på NAV nå, og de pengene er sykepenger for 24-28 desember 2008!!! :dåne: Det er galskap. Mannen er småhysterisk nå. Han lurer på hvordan vi skal klare oss hvis vi får permisjonspengene et år forsinket.
Zia Skrevet 17. desember 2009 #689 Skrevet 17. desember 2009 NAV altså - stadig nye rekorder :dåne: Har hørt om mange som får permisjonen veldig forsinket dessverre. Så like greit å ta høyde for det med en gang tror jeg...
Fantorangen Skrevet 17. desember 2009 #690 Skrevet 17. desember 2009 Jeg skal være med i et prosjekt, og får 3 ekstra ul undersøkelser og annen ekstra oppfølging Veldig glad for det Første blir i uke 24, så det er lenge til da. Og det er jo ordinær ul før det. Lurer veldig på om jeg skal betale for en selv nå snart. vil så gjerne se om det er greit inni der Har prøvd legen til fantorangen flere ganger nå, men de har litt sære åpningstider Jeg er fortsatt ikke i form. Men har bestemt meg for at jeg må begynne å spise igjen. Nå har det gått ca 4 dager med svært uregelmessig inntak av mat. Og mengden har vært altfor liten. Jeg kan ikke holde på sånn! Stekte meg et rundstykke med markjordbærsyltetøy nå nettopp, og det klarte jeg å spise Ja, de har litt sære telefontider og i morgen har de stengt. Får håpe du treffer de på telefon snart. Hvordan kom du inn i det prosjektet? Ha en fin kveld
Pupsilure Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #691 Skrevet 17. desember 2009 Jeg fikk info om det hos legen, og har snakket med jordmor i dag også. Det tilbys alle gravide her jeg bor. Men jeg var egentlig ikke blant de de helst ville ha inn da men hun sa at jeg fikk bestemme selv. Og selvfølgelig blir jeg med De følger opp gravide med tanke på diabetes. Stork heter det.
Redlady Skrevet 18. desember 2009 #692 Skrevet 18. desember 2009 Håper kvalmen holder litt avstand i det utrolig nydelige været som er på gang her nå! Ønsker deg en fin dag, Pupsi!
Rosa76 Skrevet 18. desember 2009 #693 Skrevet 18. desember 2009 Hei Pupsi, tenkte jeg bare måtte hilse på og gi deg en stor klem Slik som du har det om dagen hadde jeg det også når jeg var kommet like langt som deg. Orket ingenting og hadde bare lyst å sove. Mat var et mareritt... Men heldigvis så gikk det værste over etter noen uker og selv om jeg fortsatt er kvalm (men takk og pris ikke iheletiden), blir fort sliten og har behov for maaaase søvn så føles alt mye bedre nå. Og forhåpentligvis blir det slik for deg snart også Høres ut som du har en super mann som støtter deg så godt han kan og det er kjempebra. Hva skulle vi gjort uten de :rødme:
Pupsilure Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #694 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er 6+6 i dag :rødme: Føler at det faktisk går fremover, selv om det går sakte. 6+6 er mye bedre enn f.eks 4+3. Jeg har lest litt i en bok, og der er det tegninger av den lille, som er i ekte størrelse. Utrolig fascinerende å se på! Den har utviklet seg fra nesten ingenting til en liten klump på 4 uker. Og om 4 uker til, ser den faktisk ut som et menneske! Den har tær, og muligens fingre. Og er 4 cm lang.
Pupsilure Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #695 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Spist: 3 mandariner Ca 5 ritz-kjeks Litt kebab fra i går 1 rundstykke med pålegg Liten porsjon is med en halv banan En halv ostepølse med potetsalat Sov: 23-12 17-20 Endret 19. desember 2009 av Pupsi
Devilina Skrevet 19. desember 2009 #696 Skrevet 19. desember 2009 Huff... er du inne i en skikkelig dårlig perioden nå? Kjenner til den sovingen, men hadde heldigvis litt mere matlyst enn deg på den tiden. Håper ting går over snart. Gratulerer med 7 uker i dag Tenk... om 3 uker bærer du på et foster og ikke et embryo
Pupsilure Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #697 Skrevet 19. desember 2009 I går ble det faktisk litt mer mat enn på lenge. Presset det i meg, og da er det dessverre usunne ting som frister mest (selv om det heller ikke frister ) I dag skal jeg på jobb igjen. Skal jobbe to netter nå. Gruer meg veldig til det. Må sove masse på forskudd. Jeg føler at jeg har forstått litt mer av hvorfor jeg blir kvalm, og hva jeg kan gjøre med det. Jeg har jo hørt tusen ganger at man må småspise for å unngå kvalmen, men det må allikevel erfares selv, for at jeg skal forstå det. Spist i dag: 2 speltrundstykker med brunost og markjordbærsyltetøy Søvn: 03-11
Pupsilure Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #698 Skrevet 19. desember 2009 Tusen takk, Devilina 7 uker i dag Det er så deilig at det går fremover
Neytiri Skrevet 19. desember 2009 #700 Skrevet 19. desember 2009 Hei pupsi......skulle nesten tro eg lengre på vei en eg tror fordi det du beskriver er kosn eg føler megnå....er ikke så lett å få i seg mat, og blir ofte bare ritz kjeks......men i dag tidlig fikk eg spist en halv banan og halv appelsin.....hehe Håper du fortsatt klarer å glede deg......og den herlige mannen du har da :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå