Pupsilure Skrevet 29. august 2010 Forfatter #2581 Del Skrevet 29. august 2010 Gikk på vekta i dag, selv om jeg egentlig skulle vente til torsdag, og jeg har gått ned enda to kg til på 5 dager!! Nå veier jeg 64,3. Ca 6 kg igjen til startvekt. Gjett hvem som har mistet navlestumpen sin Vi har sovet ganske greit i natt. Sovnet ca 1 på sofaen, amming i 4 tiden, og i 6 tiden, og stod opp ca 10. Mannen steller Lille nå, mens jeg har spist frokost han laget til meg. Gruer meg skikkelig til han begynner på jobb igjen! Er glad han har flexitid, så kan jeg utnytte han litt på morgenen hvis jeg trenger det en dag. Kl 14 får vi besøk av mannen tre fettere og en kjæreste. Jeg tenkte å steke vafler til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 29. august 2010 #2582 Del Skrevet 29. august 2010 Så fint bilde du har fått! Mmm, vafler!! Hyggelig med besøk, og på en så fint søndag! Jeg klør etter en skogstur.. Digg å se at vekta faller tipper jeg! Og så storgutt da som holder på å få "ordentlig" navle! Ha en fin dag Pupsi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. august 2010 #2583 Del Skrevet 29. august 2010 Så flott med vektnedgang, det går riktige veien det der Også navlestumpen som har falt av.. her går det unna Forresten, har dere badet han siden dere kom hjem fra sykehuset? Har bare hørt at man helst ikke skal få navlen våt frem til den faller av.. men hvordan gjør man det i praksis? Godt med noen kjekke råd fra de nybakte mammaene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. august 2010 Forfatter #2584 Del Skrevet 29. august 2010 Vi har faktisk ikke badet han nei... Har planlagt det hver kveld, men ikke fått gjort det enda. Mannen dro til IKEA for å kjøpe badebalje en dag, men den er visst utrolig populær og utsolgt. De visste ikke når de får den inn igjen. Jeg tror det er når navlestumpen akkurat har falt av, før det har grodd skikkelig at de ikke skal bade, men er ikke sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. august 2010 #2585 Del Skrevet 29. august 2010 Oki, takk for tipset Mye man skal fundere på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 29. august 2010 #2586 Del Skrevet 29. august 2010 Så bra at du har mulighet til å være hos venninna di da hurra for vektnedgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 29. august 2010 #2587 Del Skrevet 29. august 2010 Guri land, så mye man skal vite om. Visste ikke det om badinga. Nei, det blir vel folk av dem uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 29. august 2010 #2588 Del Skrevet 29. august 2010 Håper man får en manual med seg fra sykehuset.. Hvordan skal man vite alt dette når man ikke bor i en liten landsby med tanter, mødre, bestemødre, nabokjerringer osv iler til i en hver situasjon?? :dåne: Det ordner seg vel etter litt prøving og feiling regner meg med.. Håper jeg jeg i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. august 2010 Forfatter #2589 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg ble overrasket over hvor lite info vi fikk på sykehuset om ting og tang!! Men nå var jeg neddopet på narkotika-preparater de første dagene på sykehuset, og mye info gikk inn det ene øret og ut det andre. Mannen har det til og med på film, at jeg får høre noe, for så å spørre om det samme rett etterpå Heldisvis får jeg med meg mye ved å lese på nettet Men ja, det blir vel folk av dem uansett Nå lager jeg god middag til meg og mannen. Panert kyllingfilet i biter med pommes frites og bearnaise-saus Og kanskje salat hvis jeg gidder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 29. august 2010 #2590 Del Skrevet 29. august 2010 Hei, Pupsi! Morsomt å lese om livet som nybakt mor! Tar med meg erfaringene dine, jeg! Visste heller ikke det med badinga....... Ha en god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 29. august 2010 #2591 Del Skrevet 29. august 2010 men de badet jo K på sykehuset ? Og da hadde han jo navlestumpen sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 29. august 2010 #2592 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg tror det er når navlestumpen akkurat har falt av, før det har grodd skikkelig at de ikke skal bade, men er ikke sikker Det tror jeg og. virker jo mest logisk iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 29. august 2010 #2593 Del Skrevet 29. august 2010 Ja, det virker mer logisk ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. august 2010 Forfatter #2594 Del Skrevet 30. august 2010 For en natt... Jeg sovnet 24. Våken fra 2-4 med amming og hyling. Våken igjen 5.40-7, og igjen 8.40. Jeg er så sliten og trøtt nå Tror vi har økedøgn her. Han spiser og spiser og spiser. Vil en baby ta puppen selv om han ikke er sulten? Jeg er nødt til å komme meg i seng tidligere på kvelden også. Men det er ikke så lett. Tiden flyr så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 30. august 2010 #2595 Del Skrevet 30. august 2010 Uff, håper du får sove litt på dagen Kan høres ut som økedøgn ja, da henger de jo i puppen omtrent konstant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 30. august 2010 #2596 Del Skrevet 30. august 2010 Babyer tar gjerne puppen for trøst selv om de er mette. Noen vil få mageknip og ubehag over at de er for mette også. Men dette er bli-kjent-perioden deres. Så prøv deg litt frem hva som passer ditt barn. Jeg gir enda en del pupp som trøst til min baby, men da roer han seg når han har kost litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. august 2010 Forfatter #2597 Del Skrevet 30. august 2010 Ok, da skal jeg faktisk ikke gi han puppen hele tiden. Har brukt den som en propp i det siste Gleder meg til vi begynner med smokk, hvis han vil ta det. Nå skal vi snart dra på helsestasjonen og veie han Han veide 3325 gram for 6 dager siden. Og så skal vi på et senter å kjøpe en ammebh til meg, og noen ammetopper. Og ammeinnlegg. Og teip til snittet! Mannen og babyen ligger og sover på sofaen her. De er så søte :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 30. august 2010 #2598 Del Skrevet 30. august 2010 Hvor lenge må man vente før man gir smokk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. august 2010 Forfatter #2599 Del Skrevet 30. august 2010 Man bør vente til ammingen er helt etablert, da babyen bruker en annen sugemetode for smokk enn pupp. Med pupp suger den med åpen munn, mens med smokk er den lukket Vi har vært å veid nå, og lillegutt har tatt igjen fødselsvekten + litt til 3650 gram. Helsesøsteren mente ammingen var godt i gang, så vi prøver smokk nå snart. Noen som har erfaring med sånn melkeoppsamler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 30. august 2010 #2600 Del Skrevet 30. august 2010 Ok, da skal jeg faktisk ikke gi han puppen hele tiden. Har brukt den som en propp i det siste Gleder meg til vi begynner med smokk, hvis han vil ta det. Nå skal vi snart dra på helsestasjonen og veie han Han veide 3325 gram for 6 dager siden. Og så skal vi på et senter å kjøpe en ammebh til meg, og noen ammetopper. Og ammeinnlegg. Og teip til snittet! Mannen og babyen ligger og sover på sofaen her. De er så søte :rødme: Man bør vente til ammingen er helt etablert, da babyen bruker en annen sugemetode for smokk enn pupp. Med pupp suger den med åpen munn, mens med smokk er den lukket Vi har vært å veid nå, og lillegutt har tatt igjen fødselsvekten + litt til 3650 gram. Helsesøsteren mente ammingen var godt i gang, så vi prøver smokk nå snart. Noen som har erfaring med sånn melkeoppsamler? OM du forsøker smokk og han ikke vil men fortsatt skriker...da kan du regne med at det er et økedøgn.....og det må du nesten bare tåle for eller får du jo ikke økt melken....det er her ofte mange tar frem MME og da sier dem har ikke nok melk lenger...... vi hadde økedøgn her i et par dager forrige uke, utrolig slitsomt! Men tredje dagen...herrigud hun sov 4 timer etter hvert eneste måltid!!! så ja det funker...søvn får man ta når babyen sover uansett time på dagen........og etterhvert vil du skjønne døgnrytmen til barnet og da er det greit å følge det litt siden det nytter ikke å snu døgnet hos de små så tidlig. Her sovner Bumba veldig bra kl21 på kvelden....da er man bare nødt til å legge seg Melkeoppsamlere bruker jeg hver dag for å lufte brystene......men bruker IKKE melken da ...hva er det du lurer på??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå