Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, jeg skjønner så godt frustrasjonen din! :troest: Jeg følte det litt på samme måte før vi hadde kjøpt leilighet, og jeg så for meg at jeg skulle gå hjemme med en fersk baby i en bitteliten leilighet, med sprengkulde utenfor.. Det er verre med rehabilitering, så jeg skjønner at du blir frustrert. De holder på med det samme i gården vi bor i nå faktisk, og jeg er GLAD for at jeg er på jobben på dagtid!! Det er ikke spesielt koselig å bo innpakket i stillaser og grønn plast heller... Men lyden er selvsagt mye verre.

Håper du finner en løsning du kan leve med!! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes utrolig slitsomt ut! Håper dere finner en løsning på det.. Du kan jo i det minste dra til svigermor noen få dager i uken? Men det er slitsomt å ikke kunne være hjemme hos seg selv når man har en liten baby.

Selv har jeg bodd ved siden av en byggeplass i 1,5 år, og nå i september er det byggestart på to blokker rett nedenfor her. Så jeg er utrolig glad for at vi får flyttet før babyen kommer.

Skrevet

huff da... :( hvor bor foreldrene dine? eller har du ei venninne feks som du kan okkupere leiligheten til mens hun er på jobb?

:klem:

Skrevet

Jo jeg har tre venninner i nærheten. To som er hjemme på dagtid. Men kan jo ikke være hos dem fra 7 om morgenen akkurat, hvertfall ikke så veldig mange ganger. Og bli der i mange mange timer :tristbla:

Min foreløpige plan er at jeg rømmer ned til hun ene som bor 10 minutter å gå fra meg. Og at hun passer babyen litt mens jeg går tilbake å dusjer og henter ting jeg trenger. Og så kan jeg ta turen opp til meg igjen i løpet av dagen for å høre om det er bråk fortsatt. Så jeg har en liten nødplan :)

Jeg har et ørlite håp om at det går an å være her selv med bråk... :sjenert: Og jeg har et ørlite håp om at vi kan få vite litt mer detaljer rundt det hele, så vi kan planlegge litt. Dersom vi hadde visst hvilke dager det blir masse bråk, hvilke det blir noe bråk, og hvilke det ikke blir noe som helst hadde det hjulpet så sinnsykt mye!

Lillegutt ligger her god pakket inn i swaddling-teppet sitt, og ser ut som en reke :lol:

Mannen er på trening, gleder meg til han kommer hjem.

Vi får besøk av et vennepar i kveld, og jeg vil gjerne få ryddet litt her :)

Har fått en byll på keisersnittarret mitt. Klemte ut masse verk derfra i stad :overrasket:

Og jeg har funnet ut at arret/såret faktisk ikke gjør vondt i det hele tatt. Det som gjør vondt er noen cm høyere opp. Har hatt på strips som har vært festet så stramt, og som har dratt i huden så jeg har fått mange sår. De er bare helt overflatiske, men det er de som gjør vondt :dåne:

Skrevet

Foreldrene mine bor 45 minutters kjøring herfra, men det egner seg ikke noe særlig å være der heller. Pappa er hjemme hele tiden, mens mamma jobber turnus. De har kun et soverom, hadde de hatt et jesterom tror jeg at det ville føltes mye bedre å okkupere huset deres. Eller hvis pappa hadde jobbet. Vi har ikke noe særlig godt forhold og det ville bare vært kjemperart å skulle være der sammen med han hele dagen.

:sukk:

Skrevet

:kose: håper du finner en løsning på dette,og at det ikke blir så ille som du tror! men skjønner frustrasjonen din veldig godt. man skla liksom kunne være hjemme og kose seg,og ikke måtte rømme pga bråk.

koselig med besøk i kveld da :)

Skrevet

Å det var den oppussingen ja.. Så kjipt :( Håper som de andre at du finner en bra løsning på det!

Det er kanskje ikke så mange aktiviteter man kan drive med så tidlig på dagen heller.. :klø: Håper der kan få litt mer innblikk i aktivitetene...

Og :rødme: for den lille reka! Høres så koselig ut!!!

:klem:

Skrevet

Det er ikke siekkert venninnen din har noe i mot at du er der i flere timer, hvis hun er på jobb uansett. Jeg hadde ikke hatt det.

Skrevet

Sier det samme som Becky1. :jepp: Selv om det ikke er helt det samme som å være hjemme da.. Men bedre enn bråket sikkert!

Skrevet

å så kjipt med det kommende bråket da....sånn skal det ikke være første tiden hjemme :(

ville forresten spørre deg....du hadde ikke stifter i KS ditt(det hadde jeg), så lurer på om du fikk beskjed å bruke sånn papirtape første 3 månedene?? det fikk jeg iallefall for det skal ikke bule utover(arret altså).......bytter bare når du dusjer. Er også en god måte å beskytte sånn i starten.......

Håper ellers besøket var koselig i går :klem:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Innom og leser litt :)

Hørtes virkelig ikke noe særlig ut med det bråket... skal de holde på lenge? Mulig du skrev det, bare jeg med min gullfiskhukommelse ;)

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke beskjed om å bruke noe beskyttelse på snittet. Det ser innmari fint ut allerede faktisk :)

De skal holde på til desember med vår blokk :tristbla:

Nå ha mannen vært å kjøpt elektrisk huske til Goffel :nigo: Han ligger i den nå, og det går så fint så :hoppe:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så flott, hvilken ble det?

Bare litt spørsmål..... hvis du har tid ;)

Iforhold til babyutstyrsbutikker osv, hvor har dere pleid å handle? Vet om barnashus, babyshop og rudo(tror det var det den het) finnes det flere...?

Alltid kjekt med litt råd og tips til slikt :)

Skrevet

ok...kanskje litt forskjell på anbefalinger siden dem utfører KS litt forskjellig....jeg ble sydd 3 lag med sting som er selvoppløsende, og så ble det stifter på utsiden som da ble fjernet etter 10 dager......men den tapen er for at ikke over tid snittet skal lage en liten pølse som ofte skjer....

kult, ble det den husken du linka til eller??

Skrevet

Den er ganske lik denne. Vi trodde det var den, men det viste seg at det er en modell som ikke selges i norge. Vi kjøpte den brukt på finn. Den er testet ut og funker kjempebra! Han roer seg godt i den.

Vi har ikke kjøpt så mye på babybutikker egentlig. Har kjøpt dyner og slikt på princess, bilsete på barnas hus, vogn på finn, seng på finn, madrass på IKEA, stellepute på flust.no. Du kan jo titte på innkjøpslisten min, så ser du hvor jeg har kjøpt ting :) Jeg vet ikke om det fins flere. Jo, du har jo noen i sverige da. Har vært innom der, men ikke kjøpt noe :)

Jeg ble også sydd tre lag med selvoppløsende, og stripset utenpå med tape. Den kunne jeg fjerne etter en uke. Hva mener du med pølse?

Skrevet

selve arret kan bule seg ut etter tid som en pølse...derfor bruker man tapen første 3 mnd.

Skrevet

Å ja! Hva slags tape er det du bruker da? Og rett oppå snittet da?

Har snakket litt med venninnen min som bor rett i nærheten, og hun syns ikke de er noe problem at vi er hos henne mange dager :) Hun er veldig glad i babyer, og har gledet seg så lenge til Goffel skulle komme. Vi er veldig nært, vokst opp sammen, og kjenner til alt ved hverandre. "Heldigvis" har hun ikke jobb nå og er hjemme på dagtid. Og hun står opp tidlig hver dag, for hun har et skolebarn. :hoppe: Så planen min nå er å være mye hos henne :) Og hvis jeg føler at de blir litt mye en dag, så har jeg jo venninne H som bor 15 minutters kjøring herfra som får baby selv nå snart. Og venninne K som bor 10 minutters kjøring unna som studerer. Og mamma da, som jobber turnus.

Det ordner seg vel... :sjenert: Men jeg håper at det tar lengst mulig tid før de setter igang, slik at han blir litt større, og jeg blir litt tryggere i morsrollen. Heldigvis føler jeg meg mye bedre i kroppen. Og jeg takler underskudd på søvn bedre enn forventet :nigo:

Skrevet

det er sånn papirtape/sykesustape...uff vet ikke va et heter.....M3 står på den, fås på apoteket ihvertfall...

du legger det rett oppå arret/snittet og strekker det IKKE.....ikke dusj å la det tørke etterpå...da blir det vondt å ta av.....jeg tar min av i dusjen ihvertfall.

KJøpte forresten tapen i hudfarge ;)

Så bra du har noen du kan være hos når bråket starter!

Skrevet

Jeg har det ganske bra nå jeg :nigo:

Føler meg så mye bedre i kroppen. Lite smerter, kan bevege meg som jeg vil. Føler meg uthvilt etter å ha fått ca 7 timer oppdelt søvn i natt, og 2,5 timer på dagtid. Og har oppdaget at jeg fungerer bedre enn forventet med lite søvn. Ammingen går veldig bra nå :) Og jeg ser lys i tunnelen ang rehabiliteringen, selv om det er forferdelig kjipt allikevel. Og mannen er så snill og god :hjerte: Han gjør alt av oppgaver i huset + lager mat til meg og har babyen masse. Han er supertakknemlig for at han får sove om natten, og ønsker å gjøre mest mulig for meg. Han syns at jeg gjør altfor mye :fnise: Jeg er ikke enig i det altså! Syns han bidrar mest, selv om jeg har babyen litt mer.

Ellers har navlestumpen begynt å falle av, og Goffel blør litt.

Jeg har ny dagbok! Men tar den ikke helt i bruk enda. Link til den i signaturen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...