lilljan Skrevet 26. august 2010 #2541 Skrevet 26. august 2010 Jeg legger nurket til puppen veldig ofte i starten. De kan ikke overspise og hvis de finner trøst i puppen synes jeg det er helt greit. Det er jo slik at de kan være veldig mye sulten i starten og ville spise ofte - det gjør bare bra for produksjonen. Men at de vil ligge nær og da spesielt mamma'en er ikke så rart. Det er tøft å komme ut i verden etter å ha lagt i mamma sin trygge mage, så da er det greit å ligge inntil kjenne varmen og pusten din. Jeg hadde ofte ett teppe mellom meg og barnet når det lå mot magen min, så ventet jeg ofte i ca 30 min. etter at barnet har sovnet da er barnet i en dypere søvnfase. Da legger jeg fra meg nurket og han tar med seg teppe så lå mellom oss slik at det ikke blir kaldt og ekkelt med en gang mamma forsvinner.
Neytiri Skrevet 26. august 2010 #2542 Skrevet 26. august 2010 (endret) Gi brystet hver gang han skriker uten annen grunn(bleieskift, varme) de kan ikke overspise på MM.....og som Lilja sier, legg han fra deg etter han har sovet litt.... men her har det vært noen dager hvor eg gjør ikke annet en å gi brystet....er nok øking.... hvilken ebay butikk har du kjøpt de sokkene fra??? skriver med en hånd så blir skriveleif Endret 26. august 2010 av Neytiri
Pupsilure Skrevet 26. august 2010 Forfatter #2543 Skrevet 26. august 2010 Takk for svar, dere Godt å høre fra andre mammaer Men når han gråter når han akkurat har spist, skal jeg da legge han til igjen? Og skal jeg ta den andre puppen da eller? Den som er full. Lurt tips med teppe, liljan! Jeg husker ikke hvilken butikk jeg kjøpte fra, neytiri. men tok garantert den billigste Det var fra england alle tre gangene tror jeg. Bare søk på Trumpette. De er litt dyre, men innmari kule da! Skulle ønske Goffel kunne bruke ballerinasokker Men de er kule hans også. Finnes også mange fler varianter. Og de kommer i kjempesøte små esker, men fint papir over når du løfter av lokket. Veldig fine som gaver. Nå har jeg fjernet stripsene på såret mitt. I natt holdt jeg på å svette ihjel!! Var helt våt av svette. Har hørt folk har fortalt om det før. Er vel for å bli kvitt vann. Har forresten fått på meg gifteringen igjen
angelou Skrevet 26. august 2010 #2544 Skrevet 26. august 2010 Noen dager så har de bare dager der det eneste i verden som er bra nok er å ligge oppå mamma`n sin, og gjerne HELE dagen :gjeiper: Derfor har jeg denne gangen kjøpt meg bæresjal K hadde også dager der han hang i puppen omtrent konstant fra morgen til kveld, det var det eneste som hjalp, så det kan jo være økedøgn også, selv om han sikkert ikke var sulten de to timene han skrek. Roer han seg ikke hvis du legger deg ned sammen med han også? Hvis du forsøker og amme liggende for eksempel? Og noen ganger skriker de bare uten grunn også fant vi ut til slutt, etter mye frustrasjon
Pupsilure Skrevet 26. august 2010 Forfatter #2545 Skrevet 26. august 2010 Nei, han ble faktisk enda verre liggende. Det som funker best er sittende. han har jo vært vant til å sitte inni magen min han En annen ting som fungerer relativt bra er swaddling. Mannen har en australsk kollega som har gitt oss noen swaddling-tepper, og en film. Utrolig spennende! Filmen vi har tror jeg ikke ligger på nettet, men det er flere treff på youtube. Det fungerer ganske bra faktisk Han har roet seg når mannen har fått pakket han godt inn i teppet og lagt han på siden. Nå har jeg pakket bort gravid-klærne mine! Det var godt å få dem vekk Har vært kaos i klesskapet med klær som kan brukes og ikke kan brukes. Jeg syns ikke alltid at puppen roer han heller, så vet ikke om det vil hjelpe å være levende smokk
Neytiri Skrevet 26. august 2010 #2546 Skrevet 26. august 2010 Takk for svar, dere Godt å høre fra andre mammaer Men når han gråter når han akkurat har spist, skal jeg da legge han til igjen? Og skal jeg ta den andre puppen da eller? Den som er full. Lurt tips med teppe, liljan! Jeg husker ikke hvilken butikk jeg kjøpte fra, neytiri. men tok garantert den billigste Det var fra england alle tre gangene tror jeg. Bare søk på Trumpette. De er litt dyre, men innmari kule da! Skulle ønske Goffel kunne bruke ballerinasokker Men de er kule hans også. Finnes også mange fler varianter. Og de kommer i kjempesøte små esker, men fint papir over når du løfter av lokket. Veldig fine som gaver. Nå har jeg fjernet stripsene på såret mitt. I natt holdt jeg på å svette ihjel!! Var helt våt av svette. Har hørt folk har fortalt om det før. Er vel for å bli kvitt vann. Har forresten fått på meg gifteringen igjen Jo vi er her for å hjelpe hverandre ikke sant! Hvis han gråter når han har spist kan det enten være at han er ikke helt nøyd og vil ha mer, da ville jeg forsøkt andre brystet(regner med at første brystet er mykt?) ellers kan det være luft han har....du får han vel til å rape etterpå regner jeg med? Er jo ikke så gammel og er sikkert nærhet han vil også ha.....har du prøvd å gi han smokk?eller er han kanskje for ung enda :klø: vi ga hun her med engang siden hun er premature og jeg var ikke til stede.... oohhh skal titte på ebay....jeg har lyst på ballerina sokkene! Ammefeber funnet deg også ha! Jeg svetter enda og det 6 uker etter fødsel....enda går vekta nedover fortsatt...
Pupsilure Skrevet 26. august 2010 Forfatter #2547 Skrevet 26. august 2010 I starten trodde vi helt klart det var luft, syns vi så en sammenheng. Men nå er jeg mer usikker. Han raper ikke noe særlig Men han har begynt å gulpe/spytte ut endel. prøver å få han til å rape, men sjeldent det kommer noe. Jeg har foreslått smokk, men mannen var skeptisk siden vi ikke har klart ammingen mer enn 3-4 dager. Men han var åpen for at vi gjør det i neste uke Jeg syns ammingen er et styr, men har funnet ut at jeg skal legge forholdene litt bedre til rette. Jeg skal heretter amme i stolen på rommet hans, for der sitter jeg veldig godt, og forstyrrer ikke mannen, som begynner på jobb om en uke. Og jeg skal ha ammeputen liggende der inne (er lei av å ha den overalt hele tiden) og en klokke, og masse kluter. Vi skal en tur på IKEA nå, og kjøpe badebalje og en liten hylle til å ha ting på. Men legen først
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. august 2010 #2548 Skrevet 26. august 2010 Hva slags stol har du som du bruker til amming? Vi har liksom ikke noe skikkelig lenestol/godstol her i huset... tenkte rett og slett på å ta en tur på ikea og se hva de har av stoler. Trenger ikke være en dyr fancy en, men en som man kan sitte godt og avslappet i, med hvile til armene
Neytiri Skrevet 26. august 2010 #2549 Skrevet 26. august 2010 du jeg prøvde swaddling nå, og gjett om det funka
Pupsilure Skrevet 26. august 2010 Forfatter #2550 Skrevet 26. august 2010 Vi har en vanlig lenestol som du kan dra i en spak og få fotstøtte til Brun skinnstol. Men tror de har noe fint på IKEA også Så kult, neytiri!!! Vi har fått noen egne swaddling tepper som er ganske store. Og mannen er blitt ekspert i å pakke han inn hardt nok. Det skal være veldig stramt. Det funker her også, men jeg syns det er vanskelig å pakke han inn når han er sinna. Og jeg er redd for at han skal bli varm inni der. Men vi har en film som er på en time som forklarer alt veldig nøye, og det er helt ok å gjøre det. Og i australia, der kollegaen til mannen er fra, gjør de det alle sammen. Hun fikk akkurat baby selv, og syns det er veldig rart at vi ikke gjør det her i norge
siebaeo Skrevet 26. august 2010 #2551 Skrevet 26. august 2010 Denne stolen vurderer vi! Den er helt grei å se på og veldig god å sitte i (de store designtankene får vente til vi er i ny leilighet ). Ikke gyngestol da, men det håper jeg ikke vi trenger.. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00184914
Neytiri Skrevet 26. august 2010 #2552 Skrevet 26. august 2010 Ja mamma har brukt det på oss når vi var små..... nå har jeg gjort det med helseteppe, men Bumba har kun vært i bleia ellers...3 ganger i dag og hun sover såååå godt! swaddling tepper, finner jeg det på ebay tro???
Devilina Skrevet 26. august 2010 #2553 Skrevet 26. august 2010 Kan du ikke bare bruke et stort laken? Tror ikke det er noen spesielle tepper for det
Pupsilure Skrevet 26. august 2010 Forfatter #2554 Skrevet 26. august 2010 Ja, det funker med et laken eller noe annet stort Men det må være stort. Vi prøvde med et teppe, og det ble for lite. I kveld har jeg sovet tre timer. Det var godt Lille Nurk har vært veldig rolig i kveld. Nå har han fått mat uten å skrike etterpå, og er blitt lagt i kurven sin Er så usikker på hvor ofte jeg skal gi han mat jeg... Er det ok å la det gå 4 timer eller mer hvis han ikke ber om mat? Da vi kom hjem fra sykehuset skulle vi gi hver tredje time, og jeg måtte vekke han for å få til dette. Men da skulle han opp det han hadde gått ned i vekt. Og han la jo på seg bra. (125 gram på to dager) Vet ikke om det er like viktig å få i han mat like ofte nå.
Neytiri Skrevet 27. august 2010 #2555 Skrevet 27. august 2010 Ja, det funker med et laken eller noe annet stort Men det må være stort. Vi prøvde med et teppe, og det ble for lite. I kveld har jeg sovet tre timer. Det var godt Lille Nurk har vært veldig rolig i kveld. Nå har han fått mat uten å skrike etterpå, og er blitt lagt i kurven sin Er så usikker på hvor ofte jeg skal gi han mat jeg... Er det ok å la det gå 4 timer eller mer hvis han ikke ber om mat? Da vi kom hjem fra sykehuset skulle vi gi hver tredje time, og jeg måtte vekke han for å få til dette. Men da skulle han opp det han hadde gått ned i vekt. Og han la jo på seg bra. (125 gram på to dager) Vet ikke om det er like viktig å få i han mat like ofte nå. Vi brukte helseteppe her.....MEN nå får dere huske jeg har et barn under 3kg så er ikke for lite for å få rundt hun 2-3 ganger! Du de fleste barn regulerer helt selv og trenger ikke vekkes.....MEN har du et barn som er født prematur, et barn som sover for mye og spiser lite og ikke legger på seg anbefales det å vekke etter 4 timer. Så lenge du ikke har fått spesielt beskjed så trenger du ikke vekke Du kan ikke gi for mye MM så det er bare å gi han så ofte han har lyst på
cypress Skrevet 27. august 2010 #2556 Skrevet 27. august 2010 Jeg vil også ha en baby på utsiden av magen!!! Neida... det er koselig å være gravid og.. Men jeg blir litt misunnelig av å lese her.. Men men, min tid kommer!
Neytiri Skrevet 27. august 2010 #2557 Skrevet 27. august 2010 Jeg vil også ha en baby på utsiden av magen!!! Neida... det er koselig å være gravid og.. Men jeg blir litt misunnelig av å lese her.. Men men, min tid kommer! Du...når du får din så kommer vi til å være litt missunnelig at du har en "liten" en du har noe godt i vente vettu
cypress Skrevet 27. august 2010 #2558 Skrevet 27. august 2010 Du...når du får din så kommer vi til å være litt missunnelig at du har en "liten" en du har noe godt i vente vettu Ja, det er vel heldigvis sånn at alle faser har sin sjarm. :rødme:
Pupsilure Skrevet 27. august 2010 Forfatter #2559 Skrevet 27. august 2010 Ok, da skal jeg ikke vekke han for mat lenger Vi fikk beskjed om det da han gikk ned mer enn 10 % av fødselsvekten, men nå legger han godt på seg. Hadde øagt på seg 125 gram på to dager. Og etter hva jeg har lest er det normalt med 100-200 gram i uka Fikk telefon av helsesøster i dag, og hun kommer hit på torsdag. Vi skal ned dit for veiing på mandag En ting som plager meg kjempemasse, men som jeg egentlig fortrenger, og ikke tør å tenke så mye på er den helvetes rehabiliteringen av blokka vår :grine: Bråket kan starte når som helst nå. Mandag til fredag, 7-18.30. De skal rehabilitere fasaden, og kommer til å bore masse i betongen. På alle tre sidene av leiligheten min... Det bråker så fælt at de har anbefalt at man ikke er hjemme på dagtid Arbeidet tar opptil 4 mnd, men sikkert ikke like mye bråk hele tiden. Hvordan i alle dager skal dette gå? :tristbla: Hadde håpet at lillegutt ble født litt før, sånn at han i det minste var litt eldre, og jeg var mer vant til livet som mamma. Vi vet ikke hvilke dager de bråker, eller hvor lenge de holder på. Kan våkne en morgen etter å ha vært våken hele natten, til dundrende bråk, med en baby som hyler. Og jeg har da knapt tid til å pakke ned det nødvendigste og få på meg klær, og dra ut av leiligheten, og dra hvor? Joda, vi har en avtale med svigermor om at vi kan være der. Men jeg har svært lite lyst til det, og det blir ganske dyrt med bensin og bompenger å skulle dra dit hver morgen. Og hjem sen ettermiddag. Ikke føler jeg at jeg kan ta meg til rette ser heller. Hvordan gjør vi det med mat f.eks? Nei, jeg vil ikke dette her jeg :sur:
vingle Skrevet 27. august 2010 #2560 Skrevet 27. august 2010 Uff, det hørtes ikke noe stas ut! Kjenner veldig godt til sånt, her har de holdt på med STØYENDE arbeider i naboblokka i et halvt år, forferdelig slitsomt... Har du ikke noen venner/barselgruppedamer du kan dra på besøk til da? Så du får litt avbrekk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå