Pupsilure Skrevet 24. august 2010 Forfatter #2501 Del Skrevet 24. august 2010 Så kjempefin Goffel er :rødme: Et virkelig lite sjarmtroll! Koselig å høre fra deg, og må igjen si at jeg er imponert over hvor rolig du er i forhold til det hele. Svært lite drama å spore i denne boken altså Det smitter sikkert over til Goffel, og derfor blir han en rolig sovebaby også Håper ammingen går seg til etter hvert Tusen takk Jeg er kanskje litt rolig Babyen merker forresten veldig godt hvis du stresser mens du holder på med han! Hvis han stresser seg opp og puster fort, pleier jeg å trekke pusten dypt selv, og han hermer faktisk etter meg, og puster rolig selv Velkommen hjem Pupsi! Jeg leste dette: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Amming-og-ernaring/Amming/Kveldsamming-og-nattevak/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=BVNLBW04&T=6711653198 i dag ang. kveldsamming, og det gjorde meg klokere. Takk takk Skal sjekke linken din! Du har fortsatt stifter regner jeg med??? for de skal fjernes på dag10 og gudameg så lettet jeg var da.....og begynnte å få litt følelse igjen.....ellers kjennes det fortsatt litt merkelig ut rundt snittet og legen mener det kan være opp tiil 3-6mnd....ikke ubehagelig bare litt rart når du tar på. Høres ut som du koser deg masse med lille Goffel! Fikk vi forresten vite hvor stor han var :klø: er litt i ammetåka om dagen jeg da Nei, jeg har ikke stifter. Har sting som løser seg opp selv jeg. Ekkelt å være så følelsesløs altså! Og i tillegg ha vondt i såret, syns jeg kunne vært følelsesløs der også, når det først skal være sånn Han var 3570 gram. Gikk ned til 3200 gram etter tre dager, og har gått opp igjen til 3325 nå i dag, 5 dager etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. august 2010 Forfatter #2502 Del Skrevet 24. august 2010 I går var virkelig en drømmedag, mens i dag har vært verre Han sov i hele natt også, bare avbrutt av mat 2 ganger. Våken i rundt 1 time hver gang. Deretter dro vi til sykehuset, og han ble ganske urolig. Ammet han på sykehuset, selv om han hadde fått mat rett før vi dro hjemmefra. I bilen på vei hjem ble det masse gråt, og han hylgrein i bilen med mannen mens jeg handlet mat. Fikk pupp så fort vi kom hjem. Og deretter en gang til et par timer etterpå. Mamma og pappa kom på besøk, og han ble ganske urolig da også. Mannen mente han var trøtt, og jeg var litt uenig. Han hylte og var helt utrøstelig, selv etter å ha fått mat, og jeg ble kjempefrustrert.... Til slutt skjønte vi at han var kjempetrøtt, og la han. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke skjønte det før! Han har jo ikke sovet noe særlig på dagen i dag, og klokka er jo blitt masse nå Tidligere har han sovnet når han var trøtt selv med lys og bråk rundt seg, men det klarte han visst ikke i dag. Dagen startet forresten hysterisk morsomt. Visste jo at det kom til å skje, men ikke så fort! Mannen byttet bleie rett før vi skulle dra til sykehuset. I det han tar av Goffel bleia bæsjer og promper han skikkelig, så det sprutet oppover veggen, og utover alt som lå mellom Det rant nedover veggen og bak kommoden, og kurvene vi hadde med kluter og slikt ble fulle av bæsj. Gul, kornete morsmelkbæsj. Jeg fikk skikkelig latterkrampe! Mens mannen brakk seg, og brakk seg, og brakk seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. august 2010 Forfatter #2503 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Dobbeltpost Endret 24. august 2010 av Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 24. august 2010 #2504 Del Skrevet 24. august 2010 synes jeg ser mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 24. august 2010 #2505 Del Skrevet 24. august 2010 Gratulerer så mye med en skjønn liten gutt :rødme: Angående keisersnittet og følelsesløshet nede ved trusekanten har jeg det slikt også, keisersnitt er jo en stor operasjon hvor nervene og musklene blir skåret av. Legen fortalte meg at det kunne ta flere år før nervene grodde sammen, men det blir bedre etterhvert Angående gulsot - tok de å målte gulsoten med UVlys på brystet hans, eller tok de blodprøve? Hvis de målte med lys, så er ikke den helt pålitelig (kunne de fortelle på intensiven på St.Olavs, slik at de alltid kontrollerte med en blodprøve) Er han i tillegg veldig trøtt kan det være verdt og nevne dette, slik at de får sjekket ordentlig for gulsot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. august 2010 #2506 Del Skrevet 24. august 2010 Sprutbæsj Da vet dere iallefall at systemet fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. august 2010 Forfatter #2507 Del Skrevet 24. august 2010 Hei icing Tusen takk :rødme: De sjekket ikke med blodprøve nei. Snakket med jordmoren på sykehuset i dag, og hun syns han så fin ut, og sa at verdiene var langt under grensen, så det var ingen fare. Så jeg tror ikke jeg skal tenke så mye mer på det. Han har jo vært masse våken i dag også Hos meg er det ikke bare følelsesløshet rundt snittet, men helt fra navlen og ned Helt dødt, og litt ubehagelig. Håper virkelig det blir bedre! Ellers tror jeg at jeg har fått urinveisinfeksjon. Det har vært litt vondt å tisse helt siden jeg fikk kateter, men syns det har blitt verre i dag faktisk. trodde det bare var fordi jeg sikkert har fått en liten rift av katetert, men da burde det jo blitt bedre og ikke verre. Hvis det er like ille i morgen ringer jeg legen. Har begynt med smertestillende på faste tider, og ikke etter behov nå. Trenger mer enn jeg trodde. Såret er vondt, og jeg får vondt i ryggen fordi jeg går så krum med ryggen. Jeg er skikkelig hormonell i dag. Kanskje barseltårer? Vet ikke helt hva som er galt heller. Klarer ikke helt å sette ord på det. Føler meg nedstemt, og veldig svingende. Ble kjempelei meg da han gråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 24. august 2010 #2508 Del Skrevet 24. august 2010 Stakkars mann, han tør vel ikke skifte bleier mer han da Håper humøret bedrer seg, det er ikke kjekt å være lei seg uten å vite hvorfor.. Nydelig gutt dere har fått forresten :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. august 2010 Forfatter #2509 Del Skrevet 24. august 2010 Tror han ble litt traumatisert ja! Utrolig festlig. Humøret har bedret seg litt, men merker at jeg ikke er helt meg selv. Er litt sint for at det ble ks, for ellers ville jeg nok vært i bedre form nå. Er redd for at magen skal forbli så følelsesløs. Og føler meg litt snytt for en fødselsopplevelse. Samtidig var det en stor lettelse å få ks, for jeg begynte å grue meg på slutten, og jeg visste at ungen ville bli skåret trygt ut med ks, og ikke ville ende opp med å sitte fast, eller få navlestrengen rundt halsen. Uansett, det var ingenting jeg kunne gjøre med det. Å føde i seteleie var uaktuelt uansett. Det hadde jeg ikke turt, både pga meg selv og babyen. Og jeg er glad for at det ble oppdaget "tidlig" og at jeg slapp unna mye smerter med rier. Lillegutt sover så søtt nå :rødme: I morgen er planen at vi bare blir hjemme. Det ble litt voldsomt i dag med sykehusbesøk, mannen dro på trening i et par timer, og vi fikk besøk av mamma og pappa. Høres ikke så ille ut, men det ble faktisk ganske mye for meg Så i morgen skal vi kun være hjemme, og slappe av. Kanskje vi gjør det torsdag også. Vi trenger å være alene, og finne roen, og bli kjent med den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 24. august 2010 #2510 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Det synes jeg høres ut som en god plan Pupsi. Håper det hjelper på humøret å finne litt rytmen bare dere. Er ikke rart at du ikke føler deg helt deg selv, du har jo akkurat vært gjennom en stor påkjenning! Det har skjedd ting med kroppen din som har vært helt utenfor din kontroll, og du har akkurat fått ansvar for et helt nytt og fantastisk, lite vesen. Det er mye på en gang! Men du klarer det, du blir en flott mamma. Jeg blir inspirert av å lese i dagboka di om hvordan du tenker om ting og takler det som skjer Som du sier, dere trenger å finne roen og bli kjent! Skjønner veldig godt at du er litt skuffet. Jeg ble tatt med keisersnitt og mamma har også fortalt at hun følte seg litt snytt. Men som du sier, omstendighetene tatt i betraktning var det en god løsning. Babyen har det fint, og såret ditt vil gro. God natt, håper du får sove godt! Endret 24. august 2010 av vingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. august 2010 Forfatter #2511 Del Skrevet 24. august 2010 Tusen takk for fine ord, vingle!! :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 24. august 2010 #2512 Del Skrevet 24. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. august 2010 #2513 Del Skrevet 25. august 2010 Ser at flere opplever sånn sprute kanonbæsj Jeg må si meg enig i at jeg føler meg litt skuffet over å ikke ha den fødselsopplevelsen, samtidig som man vet at det var nok det beste! barseltårene er ofte noe man selv ikke engang skjønner...jeg opplever det fortsatt 6 uker etter fødsel... Håper dagen i dag blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. august 2010 Forfatter #2514 Del Skrevet 25. august 2010 Vi har hatt en ganske fin natt. Våken to ganger for amming. etter ammingen i 5-tiden ville han ikke sove igjen. Han fektet med armene og kavet masse. Etterhvert begynte han å gråte hysterisk, og var veldig vanskelig å trøste. Tror vi holdt på i en times tid. Jeg gjetter på luft i magen, men vet ikke helt hva det var. Han har sovet i sengen min i natt også. Syns det er kjempekoselig, men får ikke rørt noe på meg, og burde nok slutte med det snart. Jeg syns jeg så litt tynnere ut i speilet på vei til badet i dag, og veide meg likesågodt. 66,2. Jeg har gått ned 2 kg siden søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 25. august 2010 #2515 Del Skrevet 25. august 2010 Så gøy å gå ned i vekt så fort! Det gir meg håp om at jeg skal klare å få vekk igjen kiloene som har kommet i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. august 2010 #2516 Del Skrevet 25. august 2010 Så flott med vektnedgang.. bare vent til ammingen setter inn på høygir Du blir en skikkelig hot mama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. august 2010 Forfatter #2517 Del Skrevet 25. august 2010 Ja, kjempegøy å se at det går så fort nedover!! Var sikkert vann. Kan vel ikke ha mistet noe fett enda akkurat Ammingen har kommet skikkelig igang også, så jeg har fått større bryster og føler meg faktisk ganske fin Jeg føler meg litt bedre i kroppen i dag. Syns jeg har mer følelse i huden på magen, og snittet er litt mindre vondt. Men det er fortsatt vondt å tisse. Lille Goffel har øyebetennelse, så vi drar til legen i morgen. Kanskje jeg kan få levert urinprøve og testet for urinveisinfeksjon. Har prøvd å dryppe morsmelk i øyet hans mot betennelsen, det skal visstnok hjelpe, men her var det heller motsatt effekt. det ble mye verre etter at vi startet med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. august 2010 #2518 Del Skrevet 25. august 2010 Her fikk også Bumba øyebettennelse og ble verre etter vi drippet med MM, men jordmor mente det var bare at melka ikke klarte å lege det, ble ikke direkte verre pga det. Fikk øyesalve men tok faktisk 2 uker før det ble helt bra! TIps: ha gooood håndhygene for det smitter utrolig fort! Vask øyene med saltvann flere ganger daglig, sprit henden før du vasker øye numer to og alltid begynn med det øye som er mindre puss i. vask også hendene til lillemann......hadde vi gjort dette fra starten hadde det forsvunnet mye fortere tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. august 2010 #2519 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg var også veldig følelsesløs nedenfor navlen, men jeg syns det ble bedre etter ca 14 dager. Nå er det følelsesløst litt over trusekanten og litt nedenfor arret. Jeg hadde også sånn urinveisinfeksjons-følelse etter at de tok ut kateteret i noen dager, og trodde det hadde kommet bakterier etter de tok det ut, så jeg drakk masse appelsinjuice og det ble bedre. Sur drikke (som juice og tranebær) kan være lurt å konsumere hvis det ikke blir påvist UVI. Kos deg masse med lille Goffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. august 2010 Forfatter #2520 Del Skrevet 25. august 2010 Så godt å høre fra folk som har erfaring med det ene og det andre selv Her fikk også Bumba øyebettennelse og ble verre etter vi drippet med MM, men jordmor mente det var bare at melka ikke klarte å lege det, ble ikke direkte verre pga det. Fikk øyesalve men tok faktisk 2 uker før det ble helt bra! TIps: ha gooood håndhygene for det smitter utrolig fort! Vask øyene med saltvann flere ganger daglig, sprit henden før du vasker øye numer to og alltid begynn med det øye som er mindre puss i. vask også hendene til lillemann......hadde vi gjort dette fra starten hadde det forsvunnet mye fortere tror jeg Ok,da skal vi være litt nøyere med hygienen fremover. Har jo ikke vasket hendene hans f.eks. og han driver å gnir seg i øynene hele tiden. vi må uansett behandle begge øynene, selv om bare det ene er infisert, så sånn sett er det ingen krise om han smitter seg selv. Men vil ikke bli smittet selv! Får vel kloramfenikol hos legen i morgen da tenker jeg. Jeg var også veldig følelsesløs nedenfor navlen, men jeg syns det ble bedre etter ca 14 dager. Nå er det følelsesløst litt over trusekanten og litt nedenfor arret. Jeg hadde også sånn urinveisinfeksjons-følelse etter at de tok ut kateteret i noen dager, og trodde det hadde kommet bakterier etter de tok det ut, så jeg drakk masse appelsinjuice og det ble bedre. Sur drikke (som juice og tranebær) kan være lurt å konsumere hvis det ikke blir påvist UVI. Kos deg masse med lille Goffel Håper jeg blir bedre om en ukes tid også! Kan godta litt følelsesløshet rundt arret, men syns det er litt drøyt med helt fra navlen og ned. Jeg har lest litt om kateter, og mange føler det sånn, så kanskje det ikke er noe. Føler også at urinstrålen er blitt tykkere, har du opplevd det, Icing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå