Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Velkommen tilbake!! :klem::hoppe::strix:

Gleder meg til å høre mer når du har tid og anledning! :jepp:

Kos dere masse hjemme med lille Goffel! :rødme:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ohhhh velkommen hjem :strix: er sikkert kjempedeilig!

gleder meg til å høre mer når du orker, eller bør du kose deg masse med gutta dine ;)

Skrevet (endret)

Tusen takk!

Her kommer det bilder av mitt lille nurk :hjerte:

Endret av Pupsi
Skrevet

ÅÅåååå så fin!!!! :rødme: Så vakker liten gutt har du fått!! Tenker dere er stolte av den fine lille karen der :rødme:

Så hyggelig at du deler bilde med oss! Vi har jo liksom blitt kjent med lille Goffel :) Og her er han..

GRATULERER IGJEN!! :strix: :strix:

:klem: Kjempehyggelig å ha deg tilbake igjen :)

Skrevet

Så kjempefin :rødme: Og så koselig å få se bilde, velkommen hjem :hoppe::klemmer: Gleder meg til å høre mer :klem:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Velkommen hjem :klemmer:

For en nydelig sjarmør, hellehussen så skjønn han er :rødme:

Skrevet

For en nydelig liten babygutt :rødme:

Velkommen hjem :klem:

Gleder meg til å høre mer :happy:

Skrevet

Han er nydelig Pupsi :) Kjempekoselige bilder!!! Håper dere koser dere hjemme i dag og at Goffel trives i sitt nye hjem. :klem:

Skrevet

For en skjønn gutt du har fått da Pupsi :rødme: takk for at du delte bilde med oss :)

:klem:

Skrevet

Så godt å høre at dere er vel hjemme :) . Gleder meg til å høre mer. I dag har jeg kjøpt Stokke-vogn, så gleder meg til å høre hvordan den er i praksis.

Fikk ikke sett bildet du la ut her, så gikk inn på FB istedet. Han er bare helt nydelig. Rart å tenke på at han lå inne i magen din og lura da du så gjerne ville ha han ut. Rart å tenke på at han kunne vært der i to dager til.

Gratulerer så mye igjen. Utrolig glad på dine vegne :klemmer:

Skrevet

Tusen takk :) Syns han er kjempeskjønn selv ;)

Tror jeg er klar til å begynne å fortelle litt. Pappaen bytter bleie nå, og kan ta han litt mens jeg slapper av og er på internett. Han har virkelig vist seg å være superpappa altså!! Han holder på mad lille Goffel hele tiden, og snakker babyspråk til han, og styrer med alt :rødme:

Dette blir langt føler jeg :ler:

Vi skulle jo på kontroll på sykehuset torsdag kl 9 for stripping og kontroll. kvelden før var jeg inne fordi jeg kanskje lakk fostervann, og hun strippet meg da også. Hadde masse smerter om natten, og hadde tydeligvis åpnet meg litt.

Jordmor (forøvrig en svært hyggelig dame)sjekket meg kl 9, og konstaterte 2 cm åpning, litt rier og en veldig spent vanblære. Hun syns noe var litt rart, og mistenkte seteleie. Tok meg inn på ul, og joda, han lå med rumpa ned :overrasket: Hun ble ganske sjokkert selv, og det var tydelig at dette ikke var noe som hendte ofte. Hun fortalte det til flere kollegaer, at hun hadde et uoppdaget seteleie i 41+4. Hun sendte oss deretter opp til en lege som skulle ta vektestimering. Den viste 3800 gram. Og hun sa at hvis jeg ville føde vaginale måtte vi ta røntgen av bekkenet mitt. Jeg valgte å heller ta keisersnitt og det var helt greit. Møtte ingen negativ reaksjon eller forsøk på overtalelse.

Siden jeg allerede hadde begynnende fødsel måtte operasjonen skje raskt. Legen spurte når jeg spiste sist (7.30) og sa at jeg måtte faste i 6 timer (13.30). Vi fikk et rom på fødeavdelingen, og jeg fikk beskjed om å dusje. En ny jordmor kom og satt på meg ctg (?) som registrerte rier, hjertelyd og spark. Når jeg hadde rier gikk de opp til ca 35 %. Syntes ikke det var noe vondt. Knapt ubehagelig.

Kl 14 kom en dame og barberte meg nedentil, bare ved trusekanten, men jeg var barbert uansett så hun trengte ikke å gjøre så mye. Og la inn kateter. var nervøs for kateteret, men det gikk greit.

Ble trillet i sengen min inn i en heis, og bortover ganger. Stoppet utenfor et rom. Mannen kom, med grønne klær på seg. Vi fikk hårnett, og mannen fikk munnbind. Tre eller fire damer stod sammen med meg, og beroliget meg veldig. De var kjempehyggelige, og svarte på alt jeg lurte på :kose:

Så trillet vi inn på operasjonsstua. Masse folk! :overrasket: En anestesi-sykepleier (som jeg ikke likte så veldig godt) satt veneflon på meg. Anestesilegen satt veneflon i den andre hånden. Og så satt han spinalbedøvelse. Jeg hadde vært nervøs for den også, men det gikk helt fint :nigo:

De sjekket at jeg var bedøvet ved å ta bomull med kaldt vann/sprit på kroppen min og jeg måtte si om det kjentes likt ut de forskjellige stedene. Slik kjente vi hvor jeg var bedøvet. Kirurgen sjekket også og stakk meg med noe, og det kjente jeg. Så de ventet litt til.

Mannen stod ved siden av meg og snakket med meg og distraherte meg mens de holdt på. de brukte ca 7 minutter fra de skar meg opp til han var ute. Og deretter ca 15 minutter på å sy. Han skrek med en gang, og vi fikk han bort til oss. Hadde knapt forvnetet å se han før de hadde ordnet han litt, men de holdt han bort til meg i et par minutter kanskje. Han var veldig pen, og skrek godt. Endel blod på han...

Mannen ble så med ut, og de tørket han, festet på navnebånd på hånd og fot, veide og målte han. De kunne ikke ta lengdemål pga seteleie. Bena hans kunne ikke strekkes ut pga han hadde vært i seteleie så lenge.

De kom tilbake med han, og var sammen med meg mens jeg ble sydd.

Deretter ble vi sendt til et oppvåkningsrom med andre pasienter også. Mannen holdt babyen hele tiden. Jeg hadde ikke så veldig vondt, men var sløv og sliten og trøtt. Fikk mye medisiner.

Etter 3 timer der fikk vi rom på barsel. Dobbeltrom, med en annen dame som hadde født 15 minutter før meg ;) Veldig hyggelig!

Dagene har vært kjemperare. Føler at vi lå der i ca en uke. Utrolig mange inntrykk! Og veldig svingninger i formen. Vært i kjempeform noen timer, for så å bli kjempedårlig, kastet opp, hatt store smerter og bare grått rett etterpå. Klarer nesten ikke å skille de forskjellige dagene heller, og husker knapt hva som har skjedd.

Men konklusjonen må være:

Veldig glad for at alt ble som det ble :nigo:

Syns babyen er kjempeskjønn :hjerte:

Mannen har vært superflink!!

Jordmødrene var kjempehyggelige, bedre enn forventet!

Snittet var ganske vondt i ca 2 døgn, men nå er det bedre

Amming er vondt og vanskelig :tristbla:

Skrevet

Så fint å høre om opplevelsene dine! Håper du kommer i form raskt :smilyblomst:

Så kjedelig at du synes ammingen er vanskelig og vond. Jeg har veldig lyst til å amme babyen min, og er redd for at det skal bli akkurat det... Håper du finner ut en løsning du er fornøyd med, om det blir at det går bedre etter hvert eller å droppe det :klem:

Skrevet

Høres ut som en fin opplevelse, selv om snitt kanskje ikke var det du hadde sett for deg. :klemmer:

Skrevet

Åhh kjære Pupsi!

Endelig er du mamma. GRATULERER og han var nydelig som få!

Jeg har også hukommelsestap fra deler av fødselen, spesielt fra den første. Det tar tid å bearbeide en slik opplevelse. Nyt dagene med å bli kjent med den lille. Det er en tid som er så fantastisk deilig. Huffameg amming er rett og slett en ufortjent smerte etter graviditet og fødsel, men tro meg - plutselig en dag er det over og da er du glad du beit tenna sammen når du måtte!

:klemmer::klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Takk for at du deler din fødselhistorie :)

Endelig er lillegutten ute, håper du nyter dagene som nybakt mamma. Ammingen håper jeg går seg til :klemmer:

Skrevet

:rødme: så skjønn goffel er.

takk for at du deler fødehistorien din med oss.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...