Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Sove er neste punkt på lista mi nå! Her er forresten et dårlig bilde av flodhesten min :) Må ta et par strøk til. Dette er utsikten fra min faste sofaplass der jeg tilbringer mesteparten av mine våkne timer. Merker at jeg syns det er hyggelig å titte på flohesten :fnise:

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Devilina: 26. eller 30. juli

Pupsi: 26. juli eller 3. august eller 17. august

Mannen: 3. august

Milla: 5. august

Siebaeo: 6. eller 11. august

Liljan: 10. august TERMINDATO

Michelin: 13. august

Becky: 13. eller 20. august

Dream: 14. august

Mokkon: 15. august

Sequax: 17. august

Angelou: 18. august

Cypress: 19. august

Neytiri: 20. august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper tydeligvis ikke å oppmuntre Goffel til å komme ut, så nå har jeg gitt han mage-arrest! :jepp: Kan tenke meg det er mer forlokkende å komme ut når man ikke får lov :lur: :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har lite kynnere... Et par stk hver dag kanskje. Men jeg har endel nedpress, og jeg kjenner at det skjer noe med livmorhalsen. På onsdag SKAL jeg være tøff nok til å spørre om legen kan sjekke om det er modent! Har ikke turt de to siste gangene, for jeg er sikker på at hun sier nei. Men da er jeg jo over termin, og syns hun godt kan røske litt oppi der :jepp:

Kjøpte akkurat 500 ml med decoupagelim på eBay til 140 kr :nigo: (Boksen med ca 120 ml som jeg kjøpte i hobbybutikk for ca 90 kr er brukt opp)

Noen ganger tenker jeg at Goffel godt kan vente litt til, for jeg har så mye jeg skulle gjort. Venter på spennende ting i posten, som sikkert ikke er spennende lenger hvis jeg får dem når jeg har et lite nurk her. Og gardinene som enda ikke er ferdige kommer nok ikke til å bli det med en baby i huset.

Jeg er litt ustabil nå føler jeg. I det ene øyeblikket er jeg redd for hverdagen med baby, og kan godt vente litt til. Vil fortsette å være gravid, det er jo egentlig koselig, og mest sannsynlig mange år til neste gang. Og jeg har ting jeg vil gjøre før han kommer. Mens i neste øyeblikk vil jeg så gjerne ha han ut at jeg kunne gjort nesten hva som helst for å sette igang fødselen.

Det føles også litt som en ferie som man har gledet seg til lenge, og jeg kjenner så godt følelsen av at den plutselig er over. Jeg vil ikke at den skal være over, jeg liker ventetiden og alle forventningene.... Men dette er jo såklart annerledes. Allikevel føler jeg at det er litt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Tror det er veldig normalt å skifte mellom de tankene når termindagen nærmer seg.

Jeg har kjent på det de siste ukene. Alle spørsmålene som dukker opp i hodet...

Er jeg klar for å bli mamma?

Vil jeg bli en god mor?

Hvordan blir en hverdag med bitte liten baby i huset?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert normalt :Nikke: Føler meg bare så rar som er så ustabil :ler:

I dag skal jeg være litt streng med meg selv, skal få gjort endel ting. :husarbeid:

-Sy gardinene, og rydde bort syutstyret som står på kjøkkenet

-Rydde opp diverse rot som ligger rundtomkring

-Vaske gulvene

-Bytte duker og litt stæsj

-Rydde og lage litt bedre system i skuffene på badet og barnerommet

-Male ferdig flodhesten

-Tur på senteret?

Mens jeg først er igang med lister skal jeg lage en til. Dette er det vi mangler til babyen, som vi kommer til å trenge ganske snart:

-Pose til vogna

-Badekar på stativ

-Moby wrap bæresjal

-Vippestol

-

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Hvilken vippestol har dere tenkt å kjøpe? :)

Ja, og når vi først er i det hjørnet.. hvilken vogn har dere gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt med vippestol. Jeg vil egentlig ha en enkel, stilren en, mens mamma har veldig lyst til å kjøpe en med masse funksjoner, lyd og vibrasjon til oss. Mannen likte også den ideen, da han elsker alt som har med knotter og dingser å gjøre :rolleyes:

Vognen vi har kjøpt er Stokke Xplory i beige.

Nå har jeg begynt med evighetsprosjektet mitt; gardinene! Den ene henger oppe allerede. Mens den andre er klippet og venter på å bli strøket og sydd. Måtte bare ha en pause først.

Jeg skal snart på IKEA med mamma. Skal kjøpe kjøkkenvifte blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å ordne!!! Jeg ser for meg deres leilighet som en det kunne blitt tatt bilder av til et interiørmagasin!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å ordne!!! Jeg ser for meg deres leilighet som en det kunne blitt tatt bilder av til et interiørmagasin!! :jepp:

:rodme: Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det altså :fnise: Men jeg liker å styre litt i huset :) Begynner å bli ganske fornøyd her. Var helt grusomt da vi flyttet inn :dåne:

Har såvidt tittet på BabyBjørn sin vippestol.... har ikke noe sæærlig lyst på "en stor en med lys og lyd" :fnise:

Ikke jeg heller, men noe må mannen få bestemme, og mamma hadde lyst til å kjøpe det til oss så... :vetikke:

Vi har babybjørn sin og synes den er helt perfekt :)

Har sett på den, og den er veldig fin!! :jepp: Akkurat den jeg har lyst på.

Uff, nå begynte vi på et uventet prosjekt her. Sa til mannen istad at vi måtte finne ut av om vi må vaske/bytte filter på kjøkkenvifta, siden mannen var så godt igang med vaskemaskinen og tørketromlen. Det viste seg at det så helt forjævlig ut, mye verre enn jeg trodde. Og vi har aldri vasket noe inni der, har bodd her i to år. Jeg måtte vaske vekk "kaker" av gammelt fett, og det var nesten så jeg brakk meg. Tanken på at dette var fra de som bodde her før oss, og at her stod jeg å lagde maten vår :overrasket: Vi tok litt mål og undersøkte litt, så dro jeg på IKEA å kjøpte ny vifte til 600 kr :nigo:

Det var et helvete å få ned den gamle, da den var naglet fast til betongveggen bak. Mannen måtte røske skikkelig, ble helt svett, men den gav etter til slutt, og vi fikk den ned :nigo: Så nå skal vi skru opp den nye :hoppe: Den er helt ny og ren, og det blir så fint :danser:

Angrer på at jeg ikke tok bilde av den gamle mens den hang oppe. Den var skikkelig stygg i tillegg til ekkel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke mannen hang opp viften og det ble så fint :) Og han ble ganske stolt ;) Han visste jo ikke i utgangspunktet hvordan han skulle gjøre det.

Da jeg først hadde ryddet ut av overskapet over viften, og skulle rydde inn igjen, fant jeg ut at jeg skulle omorganisere, så nå har jeg tatt flere av skapene på kjøkkenet og laget bedre system. Har en liten hvile/spise/tenkepause nå, men skal straks sette igang igjen. Tror det er litt redebygging på gang. Alt skal være på stell til den lille melder sin ankomst :kose:

Og jeg er litt kritisk nå. Ting som ikke blir brukt trenger ikke å oppta plass! Det kan man faktisk kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebygging ja, for nå kan jo Goffel komme når som helst!!!

Begynnt å kjenne noe vondter???sorry har ikke lest tilbake i bøkene, mister litt oversikt når man har så mye å gjøre om dagen :)

:klem: Håper ellers alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Neytiri :goodbye:

Jeg har hatt endel plager med murringer, nedpress og masse sterke kynnere. Men de siste dagene har det vært lite. Kun litt nedpress egentlig :)

Vi sov til 13 i dag. Mannen varmet baguetter og vi spiste i sengen. Så kom tanta til mannen en tur, trengte hjelp til dataen, som alltid ;) Mens jeg har vasket og ryddet omtrent alle kjøkkenskapene. Laget skikkelig bra system :) Er veldig fornøyd nå! Men sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 40 uker :danser:

Håper det blir den siste dansen min. 41 ukers dans har jeg ikke noe lyst til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pupsi :klemmer: . Nå har jeg fått oppdatert meg på siste ukens hendelser :jepp: . Kjenner veldig godt igjen ambivalensen med å få barn. Føler meg temmelig sikker på at dette kommer til å bli veldig bra. Du er jo allerede supermamma, sånn som du ordner :jepp:

Heh, du får tenke på oss når du veene er i gang. "Pupsi er ikke her. Har det skjedd noe" :ler:

Men du, det skjer jo på fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky! Godt å se deg igjen. Håper du har hatt det fint i Kroatia! :)

Fredag ja... Vi får se ;) Håper bare at jeg slipper å gå så altfor lenge over tiden altså. Rart å tenke på at jeg skal føde en eller annen gang i løpet av 2-3 uker. Kanskje allerede i morgen. Eller i kveld. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...