Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, Pupsi!

Jeg vil også være med i gjettekonkurransen: Jeg tipper den lille får se dagens lys 17. august! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdatert!

Oj, jeg er visst på side 100 jeg :danser:

Skrevet

I dag har jeg vært på babyshop sammen med mannen. Har kjøpt et gult sett med bøyle og ryggstøtte til Stokke Tripp Trapp stol. Og en pute, hvit med brune dotter. :) Planen er å kjøpe en gammel stol, til et par hunderlapper på bruktmarked, og male/dekorere den. Den skal bli skikkelig kul! Har noen ideer, men ikke sikker på om det blir slik. Grunnen til at jeg kjøpte bøylen og ryggen, er at det ofte er vanskelig å få tak i på brukte stoler. Dessverre passer ryggen kun på stoler laget etter 2003, så jeg leter etter en nyere stol. Eventuelt får jeg ikke brukt ryggen, men det går greit uten også. :)

Skal på to bruktbutikker med mamma i morgen og håper jeg kan finne en stol. :hoppe: Ellers ligger det mange på finn også :jepp:

Skrevet

Stokke tripp trapp stol er en bra og holdbar stol! :jepp: Jeg har den jeg fikk når jeg var liten, og den er nesten ikke slitt engang selv om den er 22 år gammel og har vært brukt MYE! Så den skal jenten min få bruke. Bra du sa at ryggen bare passer til nyere stoler, for jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe et sånt sett. Men da er det ikke vits. Bøyle finnes et eller annet sted i familien :ler:

Skrevet (endret)

Jeg fikk aldri Tripp Trapp stol da jeg var liten, og jeg var sur på mamma for det hele oppveksten :ler: Vi kan le av det i dag, men jeg husker det som skikkelig urettferdig at kusinen min hadde den og ikke jeg ;) Så det har jeg vært veldig bestemt på hele tiden, at Lille Goffel skal få en slik en :jepp:

Herregud, som han spreller nå :overrasket: Lille sprelle-babyen min :rødme: Han ligger inni der og er helt ferdig, bare litt liten. Skulle gjerne hatt en vekstestimering for nysgjerrighetens skyld. Han bør vel nærme seg 3 kg nå :vetikke: 37 uker i morgen, og han er ikke prematur lenger, hvis han skulle bli født nå. Det er fint å vite :)

Endret av Pupsi
Skrevet

Å sånn tripp trapp stol ville jeg ha og.. skjønt... da var jeg sånn 4 år.. husker vi fikk det i barnehagen rett før jeg slutten. De var så tøffe :jepp:

Da jeg var liten så hadde jeg sånn trestol som man kunne dele på midten eller klappe sammen sånn at det ble stol med bord jo hjul... husker ikke hva den heter, men den lages og selges enda :)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde sånn stol som du hadde :jepp:

Stod opp før 8 i dag, da jeg var så forferdelig sulten :overrasket: Synes det er rart, for jeg og mannen spiste risgrøt i går kveld ca kl 22. Lå en stund i sengen og lot som jeg ikke var sulten, men til slutt tok sulten overhånd, og jeg ble nødt il å stå opp :roll: Vekten min viser forresten 70 nå. Så da er det + 12 kg... :sjenert:

Har drømt om Tripp-Trapp stoler i hele natt :ler: Tror jeg skal male den hvit, og med striper i mange farger. Bøylen er jo gul, så jeg må hvertfall ha mer gult. Og oransje, grønt og brunt kanskje? Puta er jo brun, så bør prøve å få med noe brunt. Tenker at jeg maler hele stolen hvit, og så dekorere jeg sitteplaten og fotstøtten med striper. Kjøper vel bare med noen malingsprøver fra maxbo. Jeg trenger jo veldig lite av hver. Og hvitt har vi fra før. Det er godt mannen har ferie, for han må nok hjelpe meg litt :)

Skrevet

Det tror jeg blir en stilig stol :jepp:

Sulten ja.... er sånn jeg og... 70kg... det veide jeg ikke før jeg ble gravid en gang :ler: må tilbake til 2005 når jeg veide det sist..... sukk :lol:

Skrevet

Ja, tror det skal bli kjempekult! :jepp: Er veldig glad i retro-stil, så tror jeg satser på litt grelle farger :ler:

70 er jo egentlig ikke så ille, men uvant å plutselig gå opp så mye i vekt. Har aldri sett mer enn 64 på vekta før. Du er jo også mye høyere enn meg da :jepp: Har mye å si det også.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Maler du med sense når du maler?

Jeg tenker på å male vuggen hvit, men som jeg forstod bør man visst bruke sense... eller!?

:)

Skrevet

Ja, tror det skal bli kjempekult! :jepp: Er veldig glad i retro-stil, så tror jeg satser på litt grelle farger :ler:

70 er jo egentlig ikke så ille, men uvant å plutselig gå opp så mye i vekt. Har aldri sett mer enn 64 på vekta før. Du er jo også mye høyere enn meg da :jepp: Har mye å si det også.

:ler: det er sant... og når jeg veier 70kg så ser IKKE det så fint ut... mange som trodde jeg var syk :sjokkert: er straffen for å trene for mye og ha for mange jern i ilden det.

Skrevet

Nei, jeg maler ikke med sense :sjenert: Burde kanskje tenkt litt over det, men det har jeg altså ikke gjort. Men maler ute da, og det lukter ingenting :)

Så dum jeg var i dag morges :klaske: Fant en perfekt tripp trapp stol med bøyle på finn til 500 i nærheten, men tenkte at jeg kunne ringe etter jeg hadde vært på marked med mamma, men nå var den solgt allerede! Lette lenge på finn før jeg fant igjen annonsen, og da var bildene av stolen fjernet, så noen andre har nok gjort et godt kjøp.

Jeg kan finne den endel billigere, men da er det ofte uten bøylen og stroppen som går mellom bena. Og jeg har nå funnet ut at det er lurere å levere tilbake det settet jeg kjøpte på babyshop, og heller kjøpe en stol som har bøylen. Får jo mest sannsynlig ikke brukt ryggen uansett, og da har jeg betalt 370 kr for en bøyle bare :dåne: Det er litt drøyt :ler:

Fikk en gammel tallerkenhylle av mamma, som jeg nå driver å maler :hoppe: Første strøket er malt, og jeg tar neste snart. Er ikke så nøye på tørketid jeg :) Det skal bli en fin bokhylle til barnerommet :)

Skrevet
:danser: 37 uker :danser: Nå får du lov å begynne å tenke på å komme ut, Goffel :jepp: :jepp: Nå er du ikke prematur lenger :kose:
Skrevet

Nå er det ikke lenge til Goffel kommer :hoppe: :hoppe: Guri så spennende :overrasket:

Håper du holder ut de siste ukene - sikkert varm å være høygravid i disse tider :klem:

Tallerkenhylle som bokhylle blir superfint :jepp: Har lyst til å gjøre det samme når det blir min tur til å innrede barnerom :Nikke:

Skrevet

Goffel er rett rundt hjørnet, og tallerkenhyllen er mer eller mindre ferdig :nigo: Mannen henger den opp i morgen, og da skal jeg legge ut bilde :jepp:

Varmen er faktisk ikke det verste for meg nå, bortsett fra en og annen hetetokt. Men det er tungt å bevege seg. Og spesielt å sette seg ned/reise seg opp/plukke opp ting fra gulvet osv. Setter jeg meg på huk for å titte på noe i en butikk f.eks. kommer jeg meg såvidt opp igjen :ler: Så jeg har sluttet med det. Og hvis jeg ved et uhell klarer å legge meg oppå en liten del av dyna klarer jeg ikke å løfte litt på kroppen mens jeg drar den frem. Så jeg må rulle helt av den, og så flytte den, eller be mannen om drahjelp :dåne: Det er mye sånne småting som man ikke tenker over at man klarer i hverdagen.

Jo, også tror jeg stadig at jeg kan snike meg forbi noe som selvfølgelig ikke går, så jeg dytter borti noe med magen :fnise:

Skrevet

+ 12 kg nå er jo helt perfekt. Gjennomsnittet er visst 12,5 kg. Skjønner at det er rart å se 7-tallet først på vekta. Vi er omtrent samme vektklasse. Har veid maks 64 jeg og, og det var ikke så pent. Blir spennende å se hvor jeg ender opp :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Den med snike seg forbi ja, bare du ikke forsøker å snike deg mellom to hyller i butikken og blir sittende fast som en veninne av meg :fnise:

Eller hun satt ikke bom fast, men var ikke langt unna ;)

Skrevet

Det var ikke spesielt pent da jeg veide 64 heller, Becky! Veldig stygt til ansiktet mitt, og masse fett på magen. Men nå er det ikke slik. Synes jeg ser ganske normal ut, bare med stor stram mage, og muligens litt ekstra på lårene, men ikke noe i ansiktet :klø: Egentlig litt rart.

:ler: Jeg får passe ekstra godt på i butikker da, Milla :fnise: Uff, det må være flaut :dåne:

Nå har jeg malt siste strøk på tallerkenhylla. Mannen var tidlig oppe i dag og har vært på service med bilen sin. Og han serverte meg varm baguette med ost, skinke, majones og agurk til frokost :sikle: Det var en fin måte å våkne på :strix:

Planen for i dag er:

Bake marsipankake til mannen (bursdag i morgen)

Brette klær

Det bør være overkommelig ;)

Skrevet

Lille Goffel spreller sånn! I dag fikk vi filmet det også. Håper det ble bra. :)

Det er tydelig at noe holder på å skje, selv om det fortsatt kan ta lang tid. Jeg har masse sterke kynnere, som nesten tar pusten fra meg. I går kveld kom de med 5-10 minutters mellomrom i en time. Og i dag har jeg hatt ca 10 kynnere fra kl 12-14. De er ikke akkurat vonde, men absolutt ubehagelige. :jepp:

37+1 i dag... 3 uker og 1 dag til termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...