Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Takk for råd, Neytiri :klem:

Jeg lurer på hvordan melkeoppsamlere fungerer, vet knapt hva det er for noe jeg. Og jeg lurer på om det er klønete og vanskelig.

Den ene puppen er litt større enn den andre fra før, og den har nå fått mye mer melk. Og det drypper som en kran når jeg ammer fra det andre :overrasket: helsesøster anbefalte melkeoppsamler. Hvordan "fester" man den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(prøver å vifte bort bildet av sånn melkemaskin brukt i fjøs som klistret seg på hjernen min :klaske: )

veldig spent på denne melkesamleren.. :klø: Igjen, jeg kan jo ingenting!! Glad jeg kan følge med på dere mødre og håper å huske noe av det om et par måneder.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, Neytiri :klem:

Jeg lurer på hvordan melkeoppsamlere fungerer, vet knapt hva det er for noe jeg. Og jeg lurer på om det er klønete og vanskelig.

Den ene puppen er litt større enn den andre fra før, og den har nå fått mye mer melk. Og det drypper som en kran når jeg ammer fra det andre :overrasket: helsesøster anbefalte melkeoppsamler. Hvordan "fester" man den?

Ja jeg som sagt bruker det for at brystvorta skal få lufte på dagen siden jeg er nesten nødt til å sove med bh(lekker utrolig mye)......

Er ikke noe vanskelig.....er bare å legge den over brystvorta/areola så tar jeg ammeinnlegg litt nedenfor/oppå og så fester bhen på plass.......eneste er at man kan ikke bøye seg rett forover for da kan det jo lekke igjennom hullene.......og er greit å ha klar noe for å legge den på når man skal amme(gjerne en skål) for her ihvertfall lekker jeg såpass at et blir søl å bare legge den på sofaen liksom :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tror jeg dropper det jeg da. Lekker jo ikke mer enn at ammeinnlegg fanger det opp. Og orker ikke å gå rundt å være redd for å bøye meg frem og søle ut alt ;)

Jeg tror jeg må kutte ut enkelte matvarer, men vet ikke hva. Han har mye luft i magen, og er så urolig etter mat. Men hvor begynner man? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg flink og fikk lagt meg i 22.30 tiden :) Goffel sov sammen med mag på starten. Våknet 1.15 for mat. Og vi holdt på til 2.30 med den obligatoriske hylingen etterpå :rolleyes:

Mannen hadde ikke fått sove pga Goffels lyder og uregelmessige pusting, og han var helt utslitt stakkars. Han hadde lagt seg på sofaen, men ikke sovet der heller. Han ville at vi skulle ha han i stua i kurven sin eller vogna mens vi sov på soverommet.

Etter ammingen hadde jeg ikke hjerte til å legge han fra meg alene, så det ble sofaen på oss begge to. Han våknet i 4 tiden for mat, og jeg ammet liggende. Han er stort sett mye roligere etter maten når han har spist liggende. Så det ble amming i ca 10 minutter, og så sovnet vi med en gang. Våknet igjen 7.30, og fikk mat. Gulpet i sofaen... :sjenert: Stoff-sofa.

Jeg har klart å løsrive meg littegrann og hentet meg mat :tommelsmil: Pleier å sitte her med han oppå meg og være kjempesulten. Ikke så lett å legge han fra seg, og risikere masse skriking. Men i dag var jeg flink, og han var flink også. Lå helt rolig til jeg kom tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt det ikke er så lett å løsrive seg. Har du fått sånn forelsket-følelse for babyen din? Syns jeg leser om så mange som gjør det - og en del som ikke gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sånn veldig forelsket-følelse, men jeg syns jo at han er verdens vakreste og skjønneste, og føler trang til å passe på han og beskytte han mot alt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tror jeg dropper det jeg da. Lekker jo ikke mer enn at ammeinnlegg fanger det opp. Og orker ikke å gå rundt å være redd for å bøye meg frem og søle ut alt ;)

Jeg tror jeg må kutte ut enkelte matvarer, men vet ikke hva. Han har mye luft i magen, og er så urolig etter mat. Men hvor begynner man? :vetikke:

ja du lekker mer om du ikke har noe på skjønner du for da luftes jo puppene....anbefaler det om du får såre brystvorter for da hjelper det synnsykt!

det vanligste er kulsyere og koffein.....så brus, kaffe, enkelte teer, og sjokolade er veldig greit å se på først........så er det løk og kålvarer......og sist men ikke minst melkeprodukter(dette tror omtrent ALLE barna reagerer på, men er færre en man tror) ;)

Det å ikke kunne legge seg etter spising...uff kjenner den......håper dere finner en rutine etterhvert....det kommer når man begynner å kjenne barnet....og den forelskesen kommer også da synes jeg :rødme: for man blir avslappet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du lekker mer om du ikke har noe på skjønner du for da luftes jo puppene....anbefaler det om du får såre brystvorter for da hjelper det synnsykt!

det vanligste er kulsyere og koffein.....så brus, kaffe, enkelte teer, og sjokolade er veldig greit å se på først........så er det løk og kålvarer......og sist men ikke minst melkeprodukter(dette tror omtrent ALLE barna reagerer på, men er færre en man tror) ;)

Det å ikke kunne legge seg etter spising...uff kjenner den......håper dere finner en rutine etterhvert....det kommer når man begynner å kjenne barnet....og den forelskesen kommer også da synes jeg :rødme: for man blir avslappet :)

Jeg skal prøve å kutte ut ting :jepp: :jepp: Men det blir nok ikke lett :gjeiper:

PUPSILURE IS BACK :):fnise:

:klemmer:

:fnise: :fnise:

I dag har vi vært på et treff med en barselgruppe. Var veldig koselig. Vi var 8 gravide/mødre og 3 barn. Holdt på i 4-5 timer :overrasket:

Etterpå dro jeg og kjøpte badebalje og badesete. Kjøpte det på Rudo. 150 kr for balja og 100 for setet. Det er endel billigere enn de andre butikkene! :)

Jeg og mannen har badet Goffel, og det gikk fint :) Første gang han bader hjemme.

Jeg er så sinnsykt trøtt nå!! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange nyttige tips for kommende mødre! :nigo:

Hvordan er det å være mor, Pupsi ? Er det som du forventa deg, eller er det heeelt annerledes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...